Helsinkiin saapuvat maalaistollot HUOMIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stadi on täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27200963]Ja lisään vielä tälle ihmettelevälle vieraalle, että vaikka työpaikkani olisikin monen mutkan takana (mitä se ei ole), niin minulla ei olisi varaa muuttaa lähemmäs (tiedät varmasti hinnat pk-seudulla), ja toiseksi, alallani (joka on unelma-alani) työpaikat ovat todella kiven takana, joten saan olla todella kiitollinen siitä, että minulla on työpaikka. Työpaikan vaihtaminen ei siis niin vain onnistu. Joten siinä muutamia syitä, miksi nuo sinun ehdotuksesi "muuta lähemmäs" tai "vaihda työpaikkaa" eivät ole aina lainkaan realistisia vaihtoehtoja.[/QUOTE]

Elämäsi kuulostaa todelliselta unelmalta... Onnea uraputkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27200987:
Toivottavasti. :) Itse katsoin että seisoskelee. Mutta whatever, pointtini oli, että "seiso oikealla" on ihan maailmanlaajuinen käytäntö.

Juu, tajusin pointin. Piti vain jostain syystä ilmoittaa huomioni. :D

[QUOTE="sasa";27200988]Elämäsi kuulostaa todelliselta unelmalta... Onnea uraputkeen.[/QUOTE]

Kiitos, hyvältä ja unelmalta tämä tuntuukin. :) Olen hyvin onnellinen, että saan olla unelma-ammatissani. Valmistuin vasta, ja monelle luokkatoverilleni ei ole käynyt yhtä hyvin.

Tolloiksi tuskin toisia tarvitsee nimitellä, jos on onnellinen ja tyytyväinen omaan elämäänsä. Niin että ap ei sitten ehkä elä ihan omaa unelmaelämäänsä.

Aika hauskanen ajatus, että täältä palstan kautta näin ystävällisillä sanoilla valistamalla oman elämän aikatauluongelmat ratkeaisivat. Mutta olikohan aloituksen tarkoitus lopulta joku muu? Saada rähjätä esim.? Missä vika? Eikö aamuseksi sujunut?

[QUOTE="vieras";27200996]Kiitos, hyvältä ja unelmalta tämä tuntuukin. :) Olen hyvin onnellinen, että saan olla unelma-ammatissani. Valmistuin vasta, ja monelle luokkatoverilleni ei ole käynyt yhtä hyvin.[/QUOTE]

Minustakin kuulostaa ihan luksukselta; joka aamu saa kirota niitä typeriä maalaistolloja, jotka tukkii sun tien liukuportaissa. Ja jos yhdestä kyydistä myöhästyy, niin myöhästyy koko päivästä.

Onnekseni itsellä on liukuva työaika, ei tarvitse kellon kanssa säntäillä vaan ihan rauhassa omaan tahtiin mennä töihin. Ja palkkakin on sellainen, että on varaa valita asuinpaikka ;)

[QUOTE="vieras";27201026]Minustakin kuulostaa ihan luksukselta; joka aamu saa kirota niitä typeriä maalaistolloja, jotka tukkii sun tien liukuportaissa. Ja jos yhdestä kyydistä myöhästyy, niin myöhästyy koko päivästä.

Onnekseni itsellä on liukuva työaika, ei tarvitse kellon kanssa säntäillä vaan ihan rauhassa omaan tahtiin mennä töihin. Ja palkkakin on sellainen, että on varaa valita asuinpaikka ;)[/QUOTE]

Sekoitat minut nyt johonkin toiseen. En nimittäin itse joudu kiroamaan yhtään maalaisia työmatkani takia. :) Ja liukuva työaika minullakin on, se on oikein mukava systeemi. :)

Jos joskus joku pönöttää tielläni, kun olen menossa vaikkapa ostoksille tms. osaan pyytää häntä väistämään ihan kiroamatta. :)

[QUOTE="vieras";27201039]Sekoitat minut nyt johonkin toiseen. En nimittäin itse joudu kiroamaan yhtään maalaisia työmatkani takia. :) Ja liukuva työaika minullakin on, se on oikein mukava systeemi. :)

Jos joskus joku pönöttää tielläni, kun olen menossa vaikkapa ostoksille tms. osaan pyytää häntä väistämään ihan kiroamatta. :)[/QUOTE]

Mutta palkka ei silti riitä asuinpaikan valitsemiseen, joten ei kuulosta kovin unelmalta. Siis mun mielestä. Mutta prioriteettinsä kullakin.

[QUOTE="vieras";27200646]No kuuleppas kaupunkilaistollo, kun minä tulen käymään maamme pääkaupungissa, niin minähän kävelen juuri siellä missä itse haluan. Ja jos haluan seisoa liukuportaissa tientukkeena, niin sitten seison. Minähän en mitään tsadilaisia ala kumarrella, kiertäkää jos ette malta odottaa. Nih![/QUOTE]

Noin kirjoittaa tyypillinen, itsekäs maalainen..

[QUOTE="vieras";27201069]Mutta palkka ei silti riitä asuinpaikan valitsemiseen, joten ei kuulosta kovin unelmalta. Siis mun mielestä. Mutta prioriteettinsä kullakin.[/QUOTE]

Olenko jossain kohti sanonut, että haluaisin asua lähempänä Helsingin keskustaa? En. Onnea sinulle, jos sinulla on varaa asua Eirassa, minulla ei ole. Mutta enpä siellä haluaisikaan asua, joten mitään ongelmaa ei ole. Olen oikein tyytyväinen nykyiseen kotiini ja sen sijaintiin.

Kertauksena vielä, kun jostain syystä tartuit kirjoitukseeni: Minä kerroin esimerkin tälle "vieraalle", joka kovasti ihmetteli, miksi kaikki eivät muuta työpaikkansa viereen.

Mutta lakkaapa nyt piikittelemästä minua. Minua ei kiinnosta sinun työpaikkasi ja palkkasi, ja vielä vähemmän minua kiinnostaa sinun, jonkun random-anonyymin piikittelyt mitäs nyt -palstalla. :D Sori.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kuitenkin!

[QUOTE="Turkulainen";27200488]Ja tällainen asia pitäis sit tietää vai? Missään muussa kaupungissa en ole törmännyt tuohon, että portaissa pitäisi seisoa jossain tietyssä kohdassa.[/QUOTE]

Kyllä tää käytäntö on valtakunnallinen sekä maailmanlaajuine. Kaikkialla missä olen portais ikänä ollut kiireiset päästetään ohi oikealta.
Terveisin entinen turkulainen

[QUOTE="vieras";27201138]Olenko jossain kohti sanonut, että haluaisin asua lähempänä Helsingin keskustaa? En. Onnea sinulle, jos sinulla on varaa asua Eirassa, minulla ei ole. Mutta enpä siellä haluaisikaan asua, joten mitään ongelmaa ei ole. Olen oikein tyytyväinen nykyiseen kotiini ja sen sijaintiin.

Kertauksena vielä, kun jostain syystä tartuit kirjoitukseeni: Minä kerroin esimerkin tälle "vieraalle", joka kovasti ihmetteli, miksi kaikki eivät muuta työpaikkansa viereen.

Mutta lakkaapa nyt piikittelemästä minua. Minua ei kiinnosta sinun työpaikkasi ja palkkasi, ja vielä vähemmän minua kiinnostaa sinun, jonkun random-anonyymin piikittelyt mitäs nyt -palstalla. :D Sori.

Mukavaa sunnuntain jatkoa kuitenkin![/QUOTE]

Kiitos onnitteluista, minulla on :)

Muksaa sunnuntaita sinnekin! Ja koeta ehtiä metroon ens kerralla.

[QUOTE="Viima";27201146]Kyllä tää käytäntö on valtakunnallinen sekä maailmanlaajuine. Kaikkialla missä olen portais ikänä ollut kiireiset päästetään ohi oikealta.
Terveisin entinen turkulainen[/QUOTE]

Vasemmalta sori

Miksi lähdet viimetinkaan töihin? Eikö herätyskellosi osaa herättää sinua vaikkapa tuntia aikasemmin jotta ehtisit ilman kamalaa kiirettä töihin? Vai oletko vain näitä "kiireisiä" juppeja joiden tulee lähteä töihin just niillä viimesillä mahdollisilla julkisilla, jotta voi sitten "hyvällä" syyllä ärhennellä ja leikkiä kunnon snobia "ku ziiz niinq vittu mä myöhästyn töist ziiz iha just!!!"

Ja kyllä olen asunut maamme pääkaupungissa ja vihasin sitä älytöntä kiirettä mikä mukamas ihmisillä siellä on. Hassua miten maalla osataan ottaa huomioon matkat ja ruuhkat ja lähteä töihin AJOISSA ettei välttämättä myöhästy jos matkan aikana tapahtuu jotain.

Samaa me ihmetellään. Minä asunu täälä 10v ja mies 14v joten ollaan kyllä eletty jo riittämiin työläiselämää ja kuljettu julkisilla. Silti me ei tajuta sitä päätöntä kiirettä ja juoksemista jokapaikkaan ja töihin viime sekunnilla. Stadilainen ei suostu varautumaan siihen että on niitä junaongelnmia vaan jääräpäisesti yrittää aina siihen viimehetken junaan kiroten sitten kun tulee se kiire ja joku sattuu seisomaan edessä. Ei toki voi ennakoida ja oppia muistamaan että junilla on aina ongelmia. Tai jos bussi kulkee 10min välein, odotetaan siihen viimeseen mahollisuuteen ja juostaan jopa bussin perässä sen sijaan että lähettäis silleen jotta se 10min odotus ei kaada maailmaa jollei ehdi just siihen haluttuun bussiin/ratikkaan. Junia ei kulje joo 5min välein. Mutta näemmä stadilainen ei suostu odottamaan vaan koettaa hampaat irvessä päästä yhtään odottamatta jokapaikkaan.

[QUOTE="vieras";27201149]Kiitos onnitteluista, minulla on :)

Muksaa sunnuntaita sinnekin! Ja koeta ehtiä metroon ens kerralla.[/QUOTE]

Että pitää oikein kehuskella sillä, että rahaa riittää ja yrittää lytätä muita, hienoa käytöstä hei.

Ohhoh taas...

[QUOTE="vieras";27201026]Minustakin kuulostaa ihan luksukselta; joka aamu saa kirota niitä typeriä maalaistolloja, jotka tukkii sun tien liukuportaissa. Ja jos yhdestä kyydistä myöhästyy, niin myöhästyy koko päivästä.

Onnekseni itsellä on liukuva työaika, ei tarvitse kellon kanssa säntäillä vaan ihan rauhassa omaan tahtiin mennä töihin. Ja palkkakin on sellainen, että on varaa valita asuinpaikka ;)[/QUOTE]

Mulla on aina säntillinen työaika. Mut ei mun tarvi silti rynniä ja säntäillä. On se kysessää muukin kun se seisooko joku edessä kun itellä tulipalokiire.

On se kamalaa, jos helsinkiläinen myöhästyy metrosta, linja-autosta tai junasta. Seuraava tulee 5 minuutin kuluttua. Joskus saattaa kulua jopa puoli tuntia! Iik! Täällä maalla se puoli tuntia on ihan tavallinen ja lyhytkin odotusaika.

Periaatteessa ap manitsi ihan oikeasta asiasta. Jopa tämä turkulainen osaa seistä rullaportaissa oikeassa reunassa. Tuostakin asiasta olisi vaan voinut huomauttaa asiallisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Stadi on täynnä;27200471:
Junien aikataulujen ja myöhästelyn takia vaihtoaika on usein kortilla ja junasta myöhästyminen voi olla sekunneista kiinni.

Ethän näytä keskisormea kuljettajalle myöhästyessäsi junasta. Seuraava tulee viimeistään kymmenen minuutin kuluttua ja myöhästyminen on oma vikasi, vaikka olisikin sekunneista kiinni.

[QUOTE="Turkulainen";27200488]Ja tällainen asia pitäis sit tietää vai? Missään muussa kaupungissa en ole törmännyt tuohon, että portaissa pitäisi seisoa jossain tietyssä kohdassa.[/QUOTE]

Kai nyt ymmärrät miksi sinua Turkua ja muita maakuntakaupunkeja kutsutaan pikkukaupungeiksi?

Ihan sama sääntö pätee esimerkiksi Tukholmassa kuin Helsingissä, siellä ihmiset oikeasti jopa saattavat "siirtää" liukuportaissa tiellä olevan pois.

Yhteistyössä