Täälläpä on ihanan aktiivista keskustelua ja paljon uusiakin plussanneita siirtynyt kuumeilijoiden puolelta! Varovaiset onnittelut jokaiselle :heart: Itse olen säännöllisesti tätä pinoa lueskellut, mutten vielä koskaan kirjoitellut. Oman plussauksen aikaan täällä tuntuivat kaikki muut olevan jo niin kadehdittavan pitkällä, etten omien harhaisten oireitteni kanssa oikein osannut tulla mukaan keskusteluun. Olenkin siis enemmän notkunut edelleen tuolla km-kuumeilijoiden puolella sekä maaliskuulaisten pinossa.
Uskomatonta, miten samoja tunteita täällä tuntuvat ihmiset käyvän läpi. Epäusko, pelko, jatkuva huoli... Millaistakohan olisi raskaus ilman sitä järkyttävää menetyksen pelkoa? Itse en osaa tähän vastata, sillä ensimmäistä onnistunutta raskauttani edelsi keskenmeno, ja samoin kävi nyt ennen tätä pikkukakkosen odotusta. Minulla todettiin siis kkm 5/2012 np-ultrassa. Seuraavaksi plussasin heinäkuun alussa suoraan kkm:n jälkeen.
Kuten
malttamaton on moneen otteeseen täällä sanonut, ajatuskaava on, että "jos" meille tulee vauva eikä "kun". Itse en uskonut esikoiseni syntymään vielä itse synnytyksen ollessa käynnissä, olin koko ajan varma, että jotain vielä ehtii tapahtua. Nyt kun mies puhuu tulevasta äitiyslomasta tms., niin tuntuu, kuin hän puhuisi jonkun muun elämästä. Enhän se minä ole suinkaan helmikuussa jäämässä töistä pois vauvan takia.
Oireet tai oikeastaan niiden puute ovat vaivanneet päivittäin. Pahoinvointia minulla ei ollut juuri nimeksikään, tosin eipä ollut aiemmassa onnistuneessakaan raskaudessa. Närästystä ja vähän heikotusta juu, mutta niitähän normaalielämäänkin kuuluu. Pissalla ravaamista on. Mutta niin oli edellisessä keskeytyneessäkin keskenmenossa. Samoin maha on tuntunut turvonneelta jo ensi viikoista lähtien. Mutta niin oli viimeksikin, vaikkei siellä mikään ollut kasvanut enää viikkoihin. Huoh, lista on loputon.
Voisin kirjoittaa romaanin aiheesta, mutta pääpointtini tuntuu olevan se, miten normaaleja ja ymmärrettäviä nämä ajatukset näyttävät olevan niin itsellä kuin jokaisella muullakin tässä pinossa. Ja parhaiten näitä ajatuksia tuntuu ymmärtävän vain samoja kokenut. Maaliskuulaisten pinossa moni on pohtinut jo nimiä, kummeja, sukupuolta jne, jotka tuntuvat itsestä vielä niin kaukaisilta asioilta. En ole edes antanut itselleni lupaa ajatella moisia. Ehkä sitten joskus, kun ollaan turvallisemmilla vesillä. Eli varmaan siis joskus maaliskuussa tai viimeistään huhtikuussa
Aivan mielettömästi voimia ensiviikkoihin teille juuri plussanneille. Me kaikki tiedämme, kuinka hitaasti aika tuolloin matelee. Samoin jaksamisia viime metreillä kärvisteleville. Toivotaan paljon terveitä ja täysaikaisia vauveleita tähän pinoon, me kaikki olemme sen ansainneet!
kwaidan 14+5