Mua nolottaa, mutta opin tänään jotain...itsestäni ja lapsista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MorbidMama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MorbidMama

Aktiivinen jäsen
05.05.2007
17 832
1
36
Ei ollut ihan ensimmäinen kerta kun vieraat pikkupojat skuuttaavat meidän porttarissa, tässä kun on niiiiin kiva ramppi vaunuille ja mukavat portaat joista hypätä jalkakäytävälle. On tässä kuultu myös kaikenikäisten skeittipaukettakin harva se kesä. Me nyt satutaan asumaan juuri porttarin yläpuolella ja voitte kuvitella kuinka muikea pauke ja jytinä moisesta touhusta kuuluu meille asti...
Mä sitten olen käynyt selvittämässä kymmeniä kertoja tätä asiaa erilaisille ja eritapaisille nassikoille, välillä hieman coolimmin, välillä pikkasen tuohtuneempana ja yleensä AINA käy niin, että poikaset jäävät urputtamaan ja vänkyttämään vastaan, koska onhan heillä toki kansalaisoikeuksia jajajajajaaaa se nyt on vaan muutenkin mukavaa kun saa vittuilla äkäisille mammoille.

Tänään taas kerran, jäin sitten ojentamaan kolmea n. 10 vuotiasta. Kysyin, onko heidän mielstä järkevää hyppiä jalkakäytävälle niillä lätkylaudoilla, etenkin kun pyöräilijöitäkin kulkee tosi paljon edes takaisin. No olihan se tietty ihan järkevää ja tottakai se kuului heidän oikeuksiinsa pikkulapsina ja onhan siitä nyt pakko hyppiä kun siinä on niin hyvä paikka jne.jne. Naapuri tuli samaan aikaan kotiin ja rähähti pojille ihan kunnolla. Siis kaksi aikuista ihmistä, joten olisi luullut että lähtevät lätkyttelemään kotikulmille.
Mutta eheeeei...hyppiminen jatkui ja sen verran sapetti, että meninpä siinä sitten jatkamaan ojentamistani..mikä johti aivan älyttömän noloon suukopuun.Yksi pojista kyseli mm. onko kiva asua kaupungintalossa, ja kertoi, että hän asuu lähiön upeimmissa omistusasunnoissa. Halusi myös tietää tapahtuuko talossamme paljon murhia. Kertoi myös, että mun rintsikat näkyy jne.jne. sellasta mukavaa pikkulippiä.
Mulla pikkasen kiehahti ja sanoin, että kertokaa niille eskarikavereillekin, ettei kannata tulla skuuttaamaan tänne ja että jos pojilla olis skillssiä, niin he lätkyttelisivät alan mestoissa. Ja harmittelin ettei mulla ollut kameraa jolla olisin voinut ottaa heistä hölmöilyvideon Youtubeen...:headwall: Ja sen sellaista paskaa.

Joten sen verran opin, ettei kannata provosoitua moisista pikkutenavista vaan todeta viileästi seuraavan kerran, että nyt pojat lähtee harrastamaan paukuttelua sinne missä se on sallittua, ei meidän porttariin.

Joo, ei ollut meikäläisen tähtihetkiä....:headwall:

:kieh:

noi on sellaisia tilanteita ettei kukaan pysty oikein käyttäytymään, tai kai joku pystyy, mut..

ja jälkikäteen tulee mieleen miten olis asia pitänyt hoitaa ja ja ja ja..

mut tuostahan sen huomaa, ettei se paraskaan omistusasunto opeta niille lapsille käyttäytymistä..

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;27144054:
:kieh:

noi on sellaisia tilanteita ettei kukaan pysty oikein käyttäytymään, tai kai joku pystyy, mut..

ja jälkikäteen tulee mieleen miten olis asia pitänyt hoitaa ja ja ja ja..

mut tuostahan sen huomaa, ettei se paraskaan omistusasunto opeta niille lapsille käyttäytymistä..

Näinpä juuri, tottakai mä tiedän, että olis tosiaan vaan kannattanut olla reagoimatta ja sanottava vaan jämptisti, mutta mullakin on vissiin asenneongelma tuollaisia nenäkkäitä pikkutenavia kohtaan ja eniten ärsyttää se, että menee samalle tasolle läpän heitossa. Okei, ens kerralla paremmin sitten...koska ensi kerta tulee ihan varmasti, toi pauke varmaan jatkuu niin kauan kun tohon porttikseen ei saada mitään kieltokylttiä tai muuta systeemiä joka estää laudoilla yms. hyppimisen. Se musta on ollut jännä juomata, että tietynikäisiin pikkujaspereihin ei vetoa mitkään järkisyyt vaan frendien edessä on vaan ihan pakko elvistellä.

Juu ja tokihan mäkin huomautin noista käytöstavoista suhteessa omistusasuntoon, mutta kaveri kertoi mulle, että hänellä on homma hanskassa ja hänestä tulee isona lakimies...:D

Viimeksi muokattu:
ei näiden junnujen kanssa enää pärjää keskustelemalla kun tietävät tasan tarkkaan oikeutensa ja ovat kyllä niin häijyjä suustaan. Yritin joskus sanoa n 10-12v pojille että siirtäisivät kaupan edestä fillarit vähän sivuun että mahtuisi kärryjen kanssa ohi (pyörät oli siis ihan keskellä... 4-5 isoa pyörää makuulla ovien edessä)...pojat mulkoilivat ja joku totesi että he saa olla siinä eikä mua tarvi kuunnella... just joo, siirsin yhden pyörän että mahtuisin ohi niin ykis pojista alkoi huutaa "mitä sä v***n ämmä kosket mun omaisuuteen...soitan poliisille " yms . totesin sille että soita vaan ja lähdin autolle. Hirveä jupina kuului perästä. AUtolla näin kun kaksi miestä nostivat kylmän rauhallisesti pyörät sivuun ja pojat heille "aukomaan päätä" ...toinen miehistä sanoi että ovat hiljaa ennenkuin saavat kuonoon. Miesten mentyä sisälle samaiset tulevaisuuden toivot potkivat miesten autoa ohimennessä ja lähtivät sitten karkuun kun toisesta autosta joku nousi ulos. Ihan hirveetä käytöstä...joku onneksi otti kuvan pojista ja kuulemma selvittävät lähikoululla poikien henkillölisyyyttä. Tällaista menoa...

No se, että menin mukaan sellasen tosi typerään sanailuun vieraiden pikkujäbien kanssa. Mä nyt luulin, että pystyisin handlaamaan asian fiksummin. Siis ei tossa ole kaikki...

Sitten kannattaisi hävetä, jos et pelihousujen ratkomisen jälkeenkään olisi pärjännyt pojille parranpäristyksessä. Kerrankos sitä pinna palaa nälviviin räkänokkiin.

ei näiden junnujen kanssa enää pärjää keskustelemalla kun tietävät tasan tarkkaan oikeutensa ja ovat kyllä niin häijyjä suustaan. Yritin joskus sanoa n 10-12v pojille että siirtäisivät kaupan edestä fillarit vähän sivuun että mahtuisi kärryjen kanssa ohi (pyörät oli siis ihan keskellä... 4-5 isoa pyörää makuulla ovien edessä)...pojat mulkoilivat ja joku totesi että he saa olla siinä eikä mua tarvi kuunnella... just joo, siirsin yhden pyörän että mahtuisin ohi niin ykis pojista alkoi huutaa "mitä sä v***n ämmä kosket mun omaisuuteen...soitan poliisille " yms . totesin sille että soita vaan ja lähdin autolle. Hirveä jupina kuului perästä. AUtolla näin kun kaksi miestä nostivat kylmän rauhallisesti pyörät sivuun ja pojat heille "aukomaan päätä" ...toinen miehistä sanoi että ovat hiljaa ennenkuin saavat kuonoon. Miesten mentyä sisälle samaiset tulevaisuuden toivot potkivat miesten autoa ohimennessä ja lähtivät sitten karkuun kun toisesta autosta joku nousi ulos. Ihan hirveetä käytöstä...joku onneksi otti kuvan pojista ja kuulemma selvittävät lähikoululla poikien henkillölisyyyttä. Tällaista menoa...

Oho, no noi on jo nuorisorikollisia verrattuna näihin skuuttaajiin. Joo en tiedä mikä on pielessä ja mikä asiaa muuttaisi.

Sitten kannattaisi hävetä, jos et pelihousujen ratkomisen jälkeenkään olisi pärjännyt pojille parranpäristyksessä. Kerrankos sitä pinna palaa nälviviin räkänokkiin.

No sanotaanko nyt näin, että pojat lähti kyllä jatkamaan matkaa, mutta se vaati sen, että mä pistin suuni kiinni ja seisoin odottamassa ja tuijottamassa...hohhoijjaa. Ei tainnut maksaa vaivaa.

No sanotaanko nyt näin, että pojat lähti kyllä jatkamaan matkaa, mutta se vaati sen, että mä pistin suuni kiinni ja seisoin odottamassa ja tuijottamassa...hohhoijjaa. Ei tainnut maksaa vaivaa.

Hommaa seuraavaa kertaa varten supersoakeri ja ala ruuttaamaan vesisuihkua jokaisen skeidaajan päälle.

Kun nää huomauttamiset on sellasia juttuja joilla odottaa saavan jotain vaikutusta aikaan, mutta yleensä niistä ei seuraa mitään muuta kuin turhauttavaa vänkäämistä ja lopulta älyttömän pienestä alkanut valtataistelu joka aikuisen on pakko voittaa...ja toisaalta jannut eivät myöskään halua hävitä, ainakaan kun niitä on enemmän kuin 2.

Mä oon monesti miettinyt, että oiskohan paras tapa saada tuollaiset pikku"nilkit" häipymään, jos ottais ite sellasen laudan ja menis pyytään, et "voitteks opettaa muakin". Jos ne ei häipyisi vaan alkais opettamaan, niin tulisipa sit opittua uus taitokin samalla :)
Sama juttu kun teinit juopottelee leikkipuistossa, tölkki vaan käteen ja porukkaan. Luulisi ettei kauaa viihdy...

• Tykkää
Reactions: MorbidMama
[QUOTE="erina";27144290]teet pari jäynäjuttua niitten skeittiradalle...ikäänkuin ansoja :D Parikertaa kun tuiskahtavat nokalleen ymmärtävät yskän[/QUOTE]

Niin mä olen miettinyt, mutta ei tohon valitettavasti uskalla kun siitä kulkee koko talon asukkaat...en viitsi sitten kaikkia pyllähtämisiä ottaa kontolleni. :whistle:

Juu ja taloyhtiön kokouksessa puhuimme asiasta ja isännöitsijä oli sitä mieltä, että joku kieltokylttikin on ihan turha..no, eihän hän tietysti itse tässä asu...
Että sikäli kyllä skidillä oli pointti pilkassa; ei ole kiva asua kaupungin vuokratalossa...

Yhteistyössä