Mitenköhän tällasessa tapauksessa? Lapsivesien meno+ambulanssi+kotona lapsi+ei hoitajaa

• Viestiketjun aloittaja jökljö
  • Ensimmäinen viesti
vieras myös
[QUOTE="vieras";27121285]Kun minulla meni lapsivesi kotona, ajelimme sairaalaan ja siellä hoitaja neuvoi kävelemään käytävillä, että synnytys käynnistyisi. Jännää,että toisaalla maataan ambulanssissa, toisaalla kävellään.[/QUOTE]

Juu, mulla sama. Ja suihkuunkin käskettiin seisomaan. Kiikkutuolissa istuskelin useamman tunnin ennen kuin alkoi tapahtua.

Hilppa
[QUOTE="vieras";27121285]Kun minulla meni lapsivesi kotona, ajelimme sairaalaan ja siellä hoitaja neuvoi kävelemään käytävillä, että synnytys käynnistyisi. Jännää,että toisaalla maataan ambulanssissa, toisaalla kävellään.[/QUOTE]

Sama täällä. Ei nyt todellakaan ollut mistään ambulanssikyydistä puhetta.

Hilppa
[QUOTE="vieras";27122284]esikoiset kiinnittyy aiemmin kun seuraavat lapset, mutta yleensä laskettuun aikaan mennessä vauva on kiinnittynyt. neuvolassa/synnärillä kyllä tarkastetaan, ja neuvolakäyntejähän on aika paljon loppuraskaudessa.

jos ei tiedä, niin varmuuden vuoksi kannattaa pysyä makuultaan.[/QUOTE]

Kumpikaan ei ollut kiinnittynyt viimeisellä nlakäynnillä. Silti ei puhuttu lanssikyydeistä.

"molo"
Kumpikaan ei ollut kiinnittynyt viimeisellä nlakäynnillä. Silti ei puhuttu lanssikyydeistä.
Ei kai kyse ole nimenomaan kiinnittymisestä, monilla ei kiinnity ennen kuin synnytys on hyvässä vauhdissa. Kyse on siitä kuinka korkealla vauva on ja miten päin. Kävelemällä juuri yritetään saada vauvaa laskeutumaan alaspäin. Jos vauva on ihan väärinpäin tai poikittain on ymmärrettävää että napanuora mahtuu sujahtamaan kohdunkaulakanavaan... Jos iso pää möllöttää edessä, vaikka ei kiinnittyneenä niin alas kuin pystyisi, ei napanuora niin helposti sujahda pään ohi puristuksiin...

Saraldo
Minä pyytäisin jonkun sukulaisen meille asumaan siksi aikaa kun saat synnytettyä,eihän siihen nyt enää kauaa voi mennä.
Kuinka monella on sellaisia sukulaisia, jotka pystyvät tuosta vaan lähtemään 250km päähän asumaan muutamaksi päiväksi? Ymmärrän, jos nämä sukulaiset ovat eläkkeellä, mutta muuten voi olla aika vaikea järjestää.

Ja mä olen joskus katsonut dokkarin siitä, miten väki lähtee tuolla Lapin perukoilla synnyttämään. Kyllä sieltä muistaakseni aika usein lanssilla lähdetään, kun omalla autolla kestää liian kauan ajaa sinne muutaman sadan kilometrin päähän.

"hmm"
kai sillä esikoisellakin on isä tai tällä tulevalla? missäs isukki on? ei sitä kuule kaikilla muillakaan ole sukulasia naapureina jotta isukkikin pääsee synnytykseen mukaan.
Isä hoitaa tenavat kun muija synnyttää, näin sitä vaan kummasti ennenvanhaankin selvittiin siitä tilanteesta.

"Viima"
Voisko ap vastata miksi käsketty maata?
Itse enoo edes kuullu moisesta. Ja eikö teil oo yhtäkään naapuria joka vois lapsen ottaa kunnes isä? Tai joku sukulsinen hänet ottaa. Siis se jossa lapsi viettää seuraavat kolme päivää, vai onko poliklinikka synnytys?

"Mami"
Ei hitto täällä on tyhmää porukkaa. En voi käsittää miten ihmisillä on aikaa ja halua täällä hillua aamua iltaa ilkkumassa ja irvailemassa.
Tähänki kysymykseen on jo ehtinyt liian monta typerää vastausta, minkä ikästä sakkia täällä onkaan?
Heh heh, kuka se on sanonu että vanhemmuus muka kasvattaa?!!

Ihan käsittämätöntä paskaa. Elämäniloa on kai tämäkin.. Huh huh.

"vieras"
Kun mulla meni lapsivedet kättäriltä neuvoivat odottamaan sen 12h kotona kun synnytys ei muuten ollut käynnistynyt. Olin viikolla 38 eikä oltu tarkistettu onko lapsi kiinnittynyt vai ei. No, 12 tunnin päästä illalla mentiin ja siellä eräs hoitaja teki kovakouraisen sisätutkimuksen ja käski vielä kotiin toiseksi 12 tunniksi. Yön torkuin sohvalla ja aamulla heräsin runsaaseen verenvuotoon, soitin sairaalaan, mutta vielä silloinkin sanottiin, että tule omalla kyydillä tänne... Saman tien sitten sektioon, kohdunsuun lähellä ollut istukka oli alkanut vuotamaan.

Ei nyt liittynyt edes aiheeseen, mutta oli pakko avautua kun tuli niin omat ikävät kokemukset mieleen. Kiva että jossain otetaan vähän vakavammin nämä jutut.

"Neljän äiti"
Kun synnytin kolmosta ja nelosta niin ohjeet oli, että jos lapsivesi yllättäen menee niin soitetaan ambulanssi. Meiltä on 120km lähimpään sairaalaan ja terveyskeskus on auki kaks päivää viikossa parin tunnin ajan. Ensinnäkin tuo 120km matkaa on pitkä matka ajaa henkilöautolla, etenkin jos synnyttäjä/hermostunut isä ajaa. Ja toisekseen, mulla oli takana jo yksi syöksynnytys eli ei puhettakaan että oltais lähdetty yön selkään ajelemaan omalla autolla. Kolmonen syntyi 60km ennen sairaalaa, mutta nelosta synnytin sitten useamman tunnin.

Täällä maalla etäisyydet on pitkiä ja synnytyksistä ei voi ikinä tietää.

Alkuperäiselle sanoisin, että kun naapurin emännän synnytys käynnistyi etuajassa niin lapset otettiin ambulanssiin. Siitä en ole selvillä, että kuka lapsista sairaalassa huolehti kunnes isäntä pääsi sinne asti.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27121249]Miksei saa mennä istuvassa asennossa omalla autolla? Vai onko sulla joku ongelma, miksei saa? Täällä sanottiin sairaalasta vesien menon jälkeen, että tule sitten kun supistukset alkaa tai viimeistään aamulla.

Muuten en kyllä osaa auttaa. Oisko joku naapuri lähellä, joka voisi auttaa?[/QUOTE]

Näin mullekin sanottiin.

Yhteistyössä