O
olen turhautunut
Vieras
Minulla on ollut aina varsin vähän ystäviä, ja ongelmana on se, että ne vähätkin ystävät, joita olen joskus onnistunut saamaan tuntuvat aina jossain vaiheessa häviävän elämästäni.
Ja tiedostan hyvin sen, että vian täytyy olla minussa, sillä kyllähän ihmiset yleensä pystyvät säilyttämään ystävyyssuhteensa vaikka elämäntilanteet ja muut sellaiset muuttuisivatkin. Ainoa ongelma on vain se, että minulla ei ole sitten minkäänlaista käsitystä siitä, mitä niin sanotusti teen väärin; mikä sai esimerkiksi yhden entisen ystäväni lopettamaan yhteydenpidon sen jälkeen, kun hän muutti toiseen kaupunkiin, tai toisen, josta ei kuulu mitään, sen jälkeen kun hän sai lapsia. (Ja ne lapset ovat jo useamman vuoden vanhoja, joten ei tässä nyt enää voi olla kyse siitäkään, että vauva vei yöunet ja kaiken energian).
Olen koittanut sekä suoraan, että epäsuoraan ottaa selville, että olenko loukannut heistä kumpaakaan jollain tavalla, tai siis ylipäänsä halunnut selvittää,että onko parempi sitten kokonaan pistää välit poikki. Kumpikin vain sanoo, että ei missään nimessä, ja että on vain ollut muita kiireitä, että ei ole ehtinyt soitella yms.
Mutta ilmeisesti olen kuitenkin tehnyt jotain loukkaavaa ja väärää, koska kummastakaan ei kuulu mitään, ellen minä ole se joka soittaa, tai lähettää sähköpostia. Nyt vain sitten pitäisi keksiä, että mikä se minun vikani ja virheeni on, jotta ei enää uudelleen kävisi näin.
Ja tiedostan hyvin sen, että vian täytyy olla minussa, sillä kyllähän ihmiset yleensä pystyvät säilyttämään ystävyyssuhteensa vaikka elämäntilanteet ja muut sellaiset muuttuisivatkin. Ainoa ongelma on vain se, että minulla ei ole sitten minkäänlaista käsitystä siitä, mitä niin sanotusti teen väärin; mikä sai esimerkiksi yhden entisen ystäväni lopettamaan yhteydenpidon sen jälkeen, kun hän muutti toiseen kaupunkiin, tai toisen, josta ei kuulu mitään, sen jälkeen kun hän sai lapsia. (Ja ne lapset ovat jo useamman vuoden vanhoja, joten ei tässä nyt enää voi olla kyse siitäkään, että vauva vei yöunet ja kaiken energian).
Olen koittanut sekä suoraan, että epäsuoraan ottaa selville, että olenko loukannut heistä kumpaakaan jollain tavalla, tai siis ylipäänsä halunnut selvittää,että onko parempi sitten kokonaan pistää välit poikki. Kumpikin vain sanoo, että ei missään nimessä, ja että on vain ollut muita kiireitä, että ei ole ehtinyt soitella yms.
Mutta ilmeisesti olen kuitenkin tehnyt jotain loukkaavaa ja väärää, koska kummastakaan ei kuulu mitään, ellen minä ole se joka soittaa, tai lähettää sähköpostia. Nyt vain sitten pitäisi keksiä, että mikä se minun vikani ja virheeni on, jotta ei enää uudelleen kävisi näin.