parisuhteessa oleva ystäväni "järjestänyt" itsensä raskaaksi...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ärripurri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"ärripurri"

Vieras
Mitäs olette mieltä tästä...
Olin todella onnellinen ystäväni puolesta,kun hän kertoi odottavansa heille uutta vauvaa....Mutta,keskustelun edetessä sain sen kuvan,että tämä raskaaksi tulo taisikin olla ystäväni OMA päätös johon mies ei ollutkaan ollut vielä samoilla linjoilla..Mietitte varmaan miten tuollaisen voi tehdä toisen tietämättä,varsinkaan parisuhteessa,niin on taidettu miehelle uskotella,että imettäessä ei tule raskaaksi,joten turhaan käyttää ehkäisyä...(heillä siis jo ennestään pikkuinen)

Ystäväni oli kertonut miehelleen raskaus uutisen ja samaan hengenvetoon,että ei kyllä enää halua tehdä aborttia (koska menneisyydessä niin joutunut tekemään)....

Noh,kun mies sitten sai kuulla tämän uutisen,niin ei ollut puhunut loppu päivänä mitään,ottanut "hieman" loiventavaa juomaa ja pienessä sievässä sitten tullut sanomaan,että ei hänkään halua aborttia...

Mutta kun enemmän kyselin,niin ystäväni kertoi,että he olisivat kuitenkin jo aijemmin puhuneet,että seuraava vauva saa tulla sitten kun on tullakseen,joten ehkäisy jätetty pois....

No,ei siinä mitään,hieno asia että heille suotiin tämä onni uudestaan!
Mutta,kun olemme aikoinaan ystäväni kanssa puhuneet naisista jotka ovat "likaisella pelillä" HOMMANNEET itsensä raskaaksi ja näin kahlinneet "isän",niin nyt näyttäisi siltä että ystäväni on juuri nyt itse tehnyt niin..
Mielestäni "yhteinen päätös", "tulee kun on tullakseen" ja "en halua tehdä aborttia" eivät kuulu samaan tarinaan,jos tämä asia olisi ollut niin kuin sen pitäisi, YHTEINEN PÄÄTÖS!
Vai mitä mieltä te olette?
En vain tiedä enään,miten suhtautuisin ystävääni,koska minä sain nyt hänestä todella huonon kuvan... :(

Vastuu se on miehelläkin, uskotteli nainen sitten mitä lystää. JOKAISEN täytyy tietää, että yhdynnästä voi tulla raskaaksi, piste.

Ainoa 100 % ehkäisy on selibaatti.

Eli itse tongit asiaa kyselemällä lisää ja luet rivien välistä että ystäväsi olisi kieroudella hankkiutunut raskaaksi? Mitä hiivattia tuo sulle kuuluu? Jos asiassa on jotain epäselvää, se lieneen tasan ystäväsi ja hänen puolisonsa välinen ongelma.

En osaa ajatella mitä mieltä olen tuosta, kun ei se ulkopuolisille kuulu.

No en näe tuossa kyllä mitään kamalaa.
Mies varmasti tietää, että niin kauan kun ehkäisyä ei käytetä, niin siinä on raskauden mahdollisuus. Vaikka imettäisikin kokonaista pientä kylää. Mies on ottanut tietoisen riskin.

• Tykkää
Reactions: Tapiontytär
No olipas ylläri,että täältä taas löytyi näinkin "ärhäköitä" ihmisiä!!
Vasemman käen rukkaselle suosittelen tekstin ymmärtämistä,kun ei näköjään pelkkä lukeminen riitä!

Ja myönnän,heidän asiat ei minulle kuulu (saman asian voisi ystävänikin oppia...)Taaplaavat tavallaan.

[QUOTE="ärripurri";25630043]No olipas ylläri,että täältä taas löytyi näinkin "ärhäköitä" ihmisiä!!
Vasemman käen rukkaselle suosittelen tekstin ymmärtämistä,kun ei näköjään pelkkä lukeminen riitä!

Ja myönnän,heidän asiat ei minulle kuulu (saman asian voisi ystävänikin oppia...)Taaplaavat tavallaan.[/QUOTE]

Ärhäkkyydestä en tiedä mutta onko sinulla ihan täyttä totuutta asiasta? Kyllä pistää ärsyttämään toisten arvuuttelut muiden elämästä, minkälaisen mielikuvan itse saa. Ehkä raskaus oli kokonaisuudessaan vahinko heille eikä ystäväsi oikein tiennyt miten asian esittäisi. Kun löytyy niitä naisia ja miehiä edelleen jotka tosissaan uskovat ettei raskaaksi voi tulla kun imettää. Pääasia kai on että molemmat vanhemmat haluavat lapsen sai se alkunsa mitenkä vain?

On myös aikamoista miehen aliarviointia olettaa, että tosissaan luotti vain noihin sanoihin. Jos tuolla tavalla "ehkäisee" niin lienee (molemmille) selvää että mahdollinen lapsi on tervetullut.

Kaikilla tuntemillani aikuisilla miehillä on kyllä perustiedot biologiasta hanskassa.

Mitäs mieltä olen? Ajattelen että se on heidän parisuhteessan yksityisasia ja epäilen että olet ymmärtänyt jopa väärin. Mikä sinun motiivisi miettiä miten suhtautua ystävääsi, kenties pitää huonoa kuvaa ystävästäsi sillä että spekuloita heidän yksityisiä asioita?

No jos on oltu vähän uskossa et seuraava saa tulla sitten, kun on tullakseen niin en näe tuossa mitään kauhean kahlitsevaa, vaikka abortista oliskin käyty keskustelu.

Yhteistyössä