Raskaaksi, mies uhkaa erolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LettiLeena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

LettiLeena

Vieras
Näin tapahtui hyvälle ystävälleni: hän on jo kohta nelikymppinen lapseton nainen, haaveillut aina lapsesta mutta edellisessä pitkässä suhteessa ei tärpännyt, koska hänellä munasarjoissa hieman vikaa. Joten aikojen kuluessa hän hieman luopui koko lapsi-haaveesta, varsinkin kun tuli ero ja jäi sinkuksi.

Vuosi sitten hän tapasi uuden miehen, jolla jo yksi lapsi. Suhteen alussa mies teki jo selväksi, ettei halua lisää lapsia missään tapauksessa. Tämä kävi ystävälleni, koska oletti ettei saakaan lapsia.

Sitten kävi kuitenkin niin, että kaikesta huolimatta hän tulikin raskaaksi! Hän oli onnensa kukkuloilla mutta mies nosti hirveän mekkalan ja sanoi suoraan, että lähtee suhteesta sitten viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi syntyy. Eikä tule kantamaan muuta vastuuta kuin elatusmaksut. YStäväni oli tietenkin todella vaikeassa tilanteessa, mutta ei missään nimessä suunnitellut aborttia vaan oli valmis huolehtimaan lapsesta täysin yksin.

Sitten, vain muutaman raskausviikon jälkeen, ystäväni sai keskenmenon. Mies oli tietenkin valtavan riemuissaan, olihan "ongelma" hoitunut luonnonmukaisesti. Ystäväni puolestaan on aivan rikki jo pelkästään keskenmenosta, mutta myös miehensä asenteesta ja suhtautumisesta. Ystäväni kokee, että joutuu luopumaan mahdollisesta äitiydestään kokonaan miehen vuoksi. Hän rakastaa miestään, mutta on silti hyvin loukattu ja loukkaantunut. Hän ei tiedä, jatkaako suhdetta vai ei. Omien sanojensa mukaan hän tuskin enää koskaan saa edes mahdollisuutta tulla äidiksi, sillä vaikka hän eroaisikin miehestään, kestäisi erosta toipuminen ja uuden miehen löytäminen niin kauan, että hedelmälliset vuodet olisivat jo menneet.

Mitä teidän mielestänne hänen pitäisi tehdä? Ja tekikö hänen miehensä oikein menetellessään näin??

No ei ole oikea mies tuollainen. Ei taida olla tukea ja turvaa jos ja kun seuraava kriisi tulee vaikka ei olisi lapsiasiakaan. En jatkaisi tuollaisen itsekkään ihmisen kanssa!

Onpas tosi sikamaista käytöstä ukolta! Miten tuollaiseen mieheen voi luottaa missään asiassa, jos tässäkin toimii noin lapsellisesti! Serkulleni kävi hieman samalla tavalla, oli tosin nuorempi ja teki abortin, mutta katuu edelleen.. Nyt hänellä uusi mies kuvioissa ja vauva tulossa!

Kyllä miehen kuin miehen pitäisi tajuta, mitä sekstaamisesta voi seurata, ja kantaa sitten vastuu, tapahtui mitä tapahtui. NÄin siis vakisuhteessa, yhdenillan keissit erikseen. Ihmettelen ystäväsi hermoja ja miten nuppi kestää katsella tuollaista luuseria!

Ystäväni teki asiasta kertoessaan minulle selväksi, ettei kaipaa mitään neuvoja tai edes kommentointia koskaan asiaan liittyen, on niinn arka paikka. Olen siis ollut hiljaa vaikka olisin halunnut sanoa paljonkin..
Nyt pariskunta suunnittelee yhteisiä kesälomamenoja ja muuta systeemiä kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, ystäväni kommentoi ainoastaan että haluaa katsoa nyt asiaa myös miehensä kannalta kun ketään ei voi pakottaa tekemään "vastoin vakaumustaan". Mutta mitäpä ystäväni on sitten parhaillaan itse tekemässä! Tekemässä täysin vastoin vakaumustaan ja tahtoaan. Miksi miehen tahdon pitäisi olla tässä asiassa laki? Samaan aikaan ystäväni juoksee psykologilla kerran viikossa ja on sairastunut nyt mitä kummallisempaan sairauteen, varmasti osin tämän asian takia.

Mun on vaikea enää katsoa tätä miestä silmiin, ottaa niin päähän ystäväni puolesta!

Ainahan voi turvautua "vanhanaikaiseen" eli mahdollinen ehkäisy vaan pokkana veke ja miehensä kanssa lakanoitten väliin... Voihan se vahinko sattua toistamiseenkin. Ei tarvitse käydä hitaita hedelmöityshoitoja ja byrokratiaa, saati sitten että kokeilisi pikavoittoa yöelämässä :)

Ukko yli laidan.

Vähän eri asiaa, mut likeltä liipaten.
Mun yksi ystävä on kans naimisissa miehen kanssa, jolla yksi lapsi edellisestä liitosta. Kun menivät naimisiin, mies sanoi, et ehkä joskus vois tehdä lapsen. Nyt ystäväni on kohta neljänkymmenen ja miettii tosissaan tätä lapsiasiaa ja mies sanoo, et hän ei enää halua lasta, että ei ole koskaan sanonut haluavansa toista lasta. Tää on mun ystävälle kipee paikka ja olen yrittänyt kuunnella ja ymmärtää, hän rakastaa miestään todella paljon.

Nyt mä itse olen vihdoin saanut plussan testiin enkä tiedä miten pystyn se salaamaan nää kriittiset kolme kuukautta, puhumattakaan, että miten kerron sen sitten hänelle. He eivät tiedä meidän koeputkihoitorumbasta. En haluaisi loukata häntä millään tavalla.

Kertokaa miten mä menettelen, jos on hyviä ohjeita.

Ja ap:lle, anteeksi, et tungin samaan ketjuun murheineni.

No helppohan se miehelle on sanoa kun hällä on jo lapsi. Itse en pystyisi elämään miehen kanssa jota en kunnioita. Ja eihän tuollaista voi edes pitää miehenä jos uhkailee jättämisellä. Miksi muuten ei heti toteuttanut uhkaustaan, vaan viimeistään sitten kun lapsi syntyy?

Alkuperäinen kirjoittaja Lyylikki harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Ero, ja lapsettomuushoitoihin tai adoptiojonoon sanon minä.
Vitut miehestä.

Pakko peesata. Mutta en kutsuisi tuota otusta mieheksi...

Todellakin. Mä sanoisin kyllä ystävälleni KERRAN painokkaasti, että tuollaisen miehen takia ei kannata luopua haaveestaan tulla äidiksi. Sanoisin vaikka ystävä raivostuisi, sillä se voi jäädä hänen päähänsä soimaan. Hänen todellakin kannattaisi lähteä hedelmöityshoitoihin sanoisin myös, itselliset naiset saavat paljonkin lapsia. Jopa tällä nettisivulla on oma keskusteluketjunsa heille! Näyttäisin varmastikin kerran ystävälleni sen linkin vaikka tuohon keskusteluryhmään. Joka tapauksessa lähtisi ystäväni hommaamaan lasta tai, tuo mies on unohdettava. Hän on täysi hirviö.

Yhteistyössä