Onhan tämä kivaa hölmöilyä kyllä, mutta monia varmaan "ärsyttää" jatkuva dippaaminen (kymmeniä ja kymmeniä testejä saman kierron aikaan) ja toivon elättely silloinkin, kun sitä ei selvästikään kuvissa ole ollut. Ja ei, minä en ole mikään sanomaan, että se on liikaa. Tai ehkä se, kun moni on vakavissaan neuvonut hakemaan apua, mutta neuvot ovat menneet ohi tyyliin "on tässä koettu pahempaakin" tai "tämä on koettimeni". Onhan se, ellei asialle mitään tee. Tänä päivänä ei ole pakko olla yksin tällaisten ongelmien kanssa.
Ei kukaan kai ilkeä halua olla, mutta kyllä minua on säälittänyt välillä ja siitä tunteesta en tykkää! Sääli on sairautta, sanotaan. Ja siis
minun päässäni, jos annan sen häiritä. Ilkeä ei kuitenkaan tarvitse olla, itsekin mielestäni ihan nätisti olen asiasta kirjoittanut.
Muuten tykkään tästä ketjusta, mutta en siitä, että jos viivaa ei testissä näy, niin monelle uskotellaan kerta toisensa jälkeen, vaikka viikkokaupalla, että "kyllä siellä jotain kurkkii". Jos kurkkii, niin kyllä sen muutamassa päivässä näkevät jo kaikki. Ja jos ei näy, se kertoo omaa tarinaansa.
Kannustava mutta rehellinen pitää toisille olla, ei tässä muuten mitään järkeä ole.
..samaa mieltä
Niin, ja mielelläni täällä minäkin edelleen notkun, on ne vahvistuvat viivaset niin ihanaisia :heart:
muoks. minä jo tilasin tuon dopplerin
Ja luin muutaman vuoden takaista vääntöä siitä, miten kamalan vaarallista koko touhu on vauvalle..
Juuh, miekin niitä juttuja luin, miusta turhaa vaihkoilua: /..ei noilla kotidopplereilla mielestäni vauvaa saa vahingoittetua..ei kait kukaan koko päivää doppleria masukan päällä pidäkkään!
..kyllä niistä olisi ihan ammattilaisen sanomana/kirjoittamana juttua jos sikiölle vaaraksi.
Tuossa vielä laitteen valmistajalta juttua.
ULTRAÄÄNEN TURVALLISUUS
Yleistä:
"Ultraäänen käytöstä diagnostiikassa on jo yli 30 vuoden kokemus, jonka perusteella ultraäänitutkimuksia voidaan pitää vaarattomina. Kun diagnostiikan käyttö 1970-luvun alussa yleistyi, tehtiin useita selvityksiä, joissa pyrittiin löytämään ultraäänen mahdollisia haittavaikutuksia. Näitä ei kuitenkaan ole löytynyt." Lähde: TKK, sovelletun elektroniikan laboratorio.
Turvallisuus:
AngelSounds JPD-100S on sikiön sydänäänten kuunteluun tarkoitettu laite, joka on suunniteltu kansainvälisten lääketieteellisten turvallisuusohjeiden (mm. BS5724 osa 1, IEC601-1, UL544) mukaisesti (sisäisellä virtalähteellä varustetut lääketieteelliset laitteet)
Laite on ISO-ja CE-hyväksytty.
Kohtuudella suositellaan laitetta kuitenkin käyttämään kaikkien mahdollisten riskien minimoimiseksi. Max. 4 kertaa päivässä (lukee angelsoudsin kotisivuilla.)