Ketju uskossa oleville ja uskonasioita pohdiskeleville! :)

"vieras"
[QUOTE="joku";27045803]Mun Jumala on rakastava! Ja mistä tiedän sen, koska tunnen Hänet!

Mietis tätä. Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että uhrasi oman poikansa, että me kaikki, jotka Häneen uskotaan saadaan iankaikkinen elämä. Se on vapaa tahto ottaa vastaan Jumalan rakkaus. Jos koko maailma ottaisi vastaan, silloinhan pahuutta ei olisi eikä lapsille vääryyttä tapahtuisi. Uskovien rukous voi paljon, jos uskovia olisi enemmän, voisi vieläkin enemmän. Missä on uskovat, onko heitä liian vähän?? Mä voin alkaa heittelemään kysymyksiä samaan tahtiin, vastaatko sä sitten Timppa?

Joks saa rukoilla sun puolesta Timppa?[/QUOTE]

Entäpä kaikki ne muut vanhemmat, joiden lapset on tapettu? Heillä ei edes ole lohtuna minkäänlaista ylevää selitystä kuten "kun poikani kuoli, hän pelasti koko maailman" tai "ei hän oikeastaa kuollut, tuossa hän istuu vieressäni". Miksi yksi ihminen on arvokkaampi kuin kaikki muut?
 
"Pirjo"
Timpalla on selvästi etsikkoaika se on noin kiinnostunut!:) Nyt kaikki uskovat muistakaa rukoilla kovasti Timpan puolesta että se löytää totuuden!<3

Timppa oikeesti kysy Jumalalta se osaa vastata sulle!:) lue raamattua ja rukoile että Jumala vastaa sun kysymyksiin...

Timppa on just sellainen kuin mun mies ennen kun se löysi Jeesuksen!<3
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
[QUOTE="joku";27045803]Mun Jumala on rakastava! Ja mistä tiedän sen, koska tunnen Hänet!

Mietis tätä. Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että uhrasi oman poikansa, että me kaikki, jotka Häneen uskotaan saadaan iankaikkinen elämä. Se on vapaa tahto ottaa vastaan Jumalan rakkaus. Jos koko maailma ottaisi vastaan, silloinhan pahuutta ei olisi eikä lapsille vääryyttä tapahtuisi. Uskovien rukous voi paljon, jos uskovia olisi enemmän, voisi vieläkin enemmän. Missä on uskovat, onko heitä liian vähän?? Mä voin alkaa heittelemään kysymyksiä samaan tahtiin, vastaatko sä sitten Timppa?

Joks saa rukoilla sun puolesta Timppa?[/QUOTE]

On jo moneen kertaan todettu että mitä enemmän uskovaisia yhteiskunnassa, sen enmmän väkivaltaa. Eli en todellakaan halua elää maailmassa, jossa on pelkkiä uskovaisia. Ajatteleppas tätä.
 
"joku"
[QUOTE="vieras";27045804]Mitä pyhää on julmuudessa?[/QUOTE]

Asian vierestä. Jumala on Pyhä, Hän ei siedä syntiä, pahuutta!! Ihmisten pahuuden ja syntisyyden vuoksi tapahtuu tällaista. Jos ihmiset tekisivät parannuksen, pyytäisivät siis syntejään anteeksi, tulisivat uskoon siis, ei pahuutta enää olisi.

Ihan varmasti jokainen ihminen joutuu vastuuseen teoistaan.
 
Eli lapsella ei ole omaa tahtoa. Mutta eikö jumalanne pitäisi suojella, varsinkin lapsia? Ja kuitenkin jumalanne päättää jokaisen kohdalta mikä on parasta. Mikä tässä tapauksessa oli parasta?
sinä takerrut lauseeseen, jota kukaan ei oikeastaan puolustakaan. Tuon asian sanoi joku ihminen, jossain edellisessä ketjussa. Kumpa hän nyt vastaisi tähän...
Kysy sinä Jumalalta? Voin rukoilla puolestasi, jos saisit ehkä vastauksen?
Mitä tekisit jos Jumala oikeasti vastaisi sinulle?
 
[QUOTE="Pirjo";27045854]Timpalla on selvästi etsikkoaika se on noin kiinnostunut!:) Nyt kaikki uskovat muistakaa rukoilla kovasti Timpan puolesta että se löytää totuuden!<3

Timppa oikeesti kysy Jumalalta se osaa vastata sulle!:) lue raamattua ja rukoile että Jumala vastaa sun kysymyksiin...

Timppa on just sellainen kuin mun mies ennen kun se löysi Jeesuksen!<3[/QUOTE]

Aamen! :)
 
[QUOTE="Pirjo";27045854]Timpalla on selvästi etsikkoaika se on noin kiinnostunut!:) Nyt kaikki uskovat muistakaa rukoilla kovasti Timpan puolesta että se löytää totuuden!<3

Timppa oikeesti kysy Jumalalta se osaa vastata sulle!:) lue raamattua ja rukoile että Jumala vastaa sun kysymyksiin...

Timppa on just sellainen kuin mun mies ennen kun se löysi Jeesuksen!<3[/QUOTE]

Älkää nyt sitten pettykö jumalaanne kun rukouksiinne ei vastata. Tai voittehan tulla toisaalta toisiin ajatuksiin, olisikin mahtavaa jos joku parantuisi uskostaan. Jos jumala alkaa juttelemaan minulle niin hakeudun hoitoon, en tee siitä avausta palstalle. Tästä skitsofrenian hoidosta voin sitten keskustella palstalla.
 
"joku"
On jo moneen kertaan todettu että mitä enemmän uskovaisia yhteiskunnassa, sen enmmän väkivaltaa. Eli en todellakaan halua elää maailmassa, jossa on pelkkiä uskovaisia. Ajatteleppas tätä.
Koska uskovia vastaan taistellaan, se on se paha, joka yrittää hävittää uskovaiset. Ja on Timppa ero uskonnollisella ihmisellä ja aidosti henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen solmineella ihmisellä ero. Joka elää yhetydessä Jeesukseen joka päivä eikä vain harrasta uskonnollisuutta.

Jumalalla on aina hyvä tahto ihmisiä kohtaan, mutta syntiä Hän vihaa.
 
"joku"
[QUOTE="vieras";27045853]Entäpä kaikki ne muut vanhemmat, joiden lapset on tapettu? Heillä ei edes ole lohtuna minkäänlaista ylevää selitystä kuten "kun poikani kuoli, hän pelasti koko maailman" tai "ei hän oikeastaa kuollut, tuossa hän istuu vieressäni". Miksi yksi ihminen on arvokkaampi kuin kaikki muut?[/QUOTE]

Mä tiedän kyllä vanhempia, joiden lapsi on tapettu ja he saavat lohdun Jumalalta! Ihan oikeasti. Te ette tunnu tietävän mistä te väittelette. Jeesus on Jumalan poika, Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa. Lueppa Raamattua, aloita vaikka Johanneksen evankeliumista, siellä selitetään paljon. Jumala on kolmiyhteinen, Jumala=Isä, Poika=Jeesus ja Pyhä henki.
 
[QUOTE="joku";27045919]Koska uskovia vastaan taistellaan, se on se paha, joka yrittää hävittää uskovaiset. Ja on Timppa ero uskonnollisella ihmisellä ja aidosti henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen solmineella ihmisellä ero. Joka elää yhetydessä Jeesukseen joka päivä eikä vain harrasta uskonnollisuutta.

Jumalalla on aina hyvä tahto ihmisiä kohtaan, mutta syntiä Hän vihaa.[/QUOTE]

Mikäs sinä tai kukaan muukaan on arvostelemaan jonkun uskon laatua?
Mikäs se sellainen "kaikkivaltias" on, joka ei tee mitään vihaamaansa tai kieltämäänsä asiaa kohtaan?
 
"vieras"
[QUOTE="Pirjo";27045854]Timpalla on selvästi etsikkoaika se on noin kiinnostunut!:) Nyt kaikki uskovat muistakaa rukoilla kovasti Timpan puolesta että se löytää totuuden!<3

Timppa oikeesti kysy Jumalalta se osaa vastata sulle!:) lue raamattua ja rukoile että Jumala vastaa sun kysymyksiin...

Timppa on just sellainen kuin mun mies ennen kun se löysi Jeesuksen!<3[/QUOTE]

No mutta jos jumala on jo vastannut sinulle tuohon kysymykseen, etkö voi kertoa vastausta meille muillekin? Vai onko se salaisuus?
 
Älkää nyt sitten pettykö jumalaanne kun rukouksiinne ei vastata. Tai voittehan tulla toisaalta toisiin ajatuksiin, olisikin mahtavaa jos joku parantuisi uskostaan. Jos jumala alkaa juttelemaan minulle niin hakeudun hoitoon, en tee siitä avausta palstalle. Tästä skitsofrenian hoidosta voin sitten keskustella palstalla.
Rukoilin puolestasi.. Ilmoita, jos et saanut mitään vastausta :) Mutta milloin vastaus tulee ja millä tavalla, sitä ei tiedä kukaan muu kuin Jumala.
 
[QUOTE="joku";27045998]Mä tiedän kyllä vanhempia, joiden lapsi on tapettu ja he saavat lohdun Jumalalta! Ihan oikeasti. Te ette tunnu tietävän mistä te väittelette. Jeesus on Jumalan poika, Jumala tuli ihmiseksi Jeesuksessa. Lueppa Raamattua, aloita vaikka Johanneksen evankeliumista, siellä selitetään paljon. Jumala on kolmiyhteinen, Jumala=Isä, Poika=Jeesus ja Pyhä henki.[/QUOTE]

Tuo raamatun lukeminen on vähän kaksipiippuinen juttu. Mistään ei voi maallikko tietää, mikä asia pitää ottaa totena ja mihin suhtautua ajan ja kulttuurin mukaan. Eihän tätä tiedä edes uskovaiset itse. Hyvin tulkinnanvaraisia juttuja.
 
"Pirjo"
Älkää nyt sitten pettykö jumalaanne kun rukouksiinne ei vastata. Tai voittehan tulla toisaalta toisiin ajatuksiin, olisikin mahtavaa jos joku parantuisi uskostaan. Jos jumala alkaa juttelemaan minulle niin hakeudun hoitoon, en tee siitä avausta palstalle. Tästä skitsofrenian hoidosta voin sitten keskustella palstalla.
Kuitenkin me rukoillaan!:) <3
 
  • Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
"vieras"
[QUOTE="joku";27045870]Asian vierestä. Jumala on Pyhä, Hän ei siedä syntiä, pahuutta!! Ihmisten pahuuden ja syntisyyden vuoksi tapahtuu tällaista. Jos ihmiset tekisivät parannuksen, pyytäisivät siis syntejään anteeksi, tulisivat uskoon siis, ei pahuutta enää olisi.

Ihan varmasti jokainen ihminen joutuu vastuuseen teoistaan.[/QUOTE]

Kyllä näkyy sietävän kun ei tee asialla mitään.
 
Sanotaanko, että pyysin Jumalaa vastaamaan kysymyksiisi. Kyllä minä uskon, että koet aikamoisen älynväläyksen sen ymmärtäessäsi ja tajutessasi vastauksen vaikeisiin kysymyksiisi.

Eli kyllä sinä sen sitten tulet tietämään :)
Olisi ehkä ollut varmempaa, että olisit kysynyt jumalaltasi itse ja kertonut vastaukset tänne. Epäilen että minun ja jumalanne yhteydessä on hieman vikaa. Vapaa tahto tai jotain sellaista.
 
"vieras"
[QUOTE="joku";27045803]Mietis tätä. Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että uhrasi oman poikansa, että me kaikki, jotka Häneen uskotaan saadaan iankaikkinen elämä. Se on vapaa tahto ottaa vastaan Jumalan rakkaus. Jos koko maailma ottaisi vastaan, silloinhan pahuutta ei olisi eikä lapsille vääryyttä tapahtuisi.[/QUOTE]

Jumala voi halutessaan luoda kymmenen uutta poikaa joten yhden uhraaminen ei ollut mitenkään ihmeellinen teko. Kaikki ihmiset tekevät syntiä. Myös he jotka ovat ottaneet vastaan sekä Jeesuksen että Jumalan rakkauden.

Jumala on suuressa viisaudessaan luonut heikon ja syntisen ihmisen joka kykenee tappamaan omia lapsiaan. Kukaan ei tiedä miksi.
 
"vieras"
[QUOTE="joku";27045919]Koska uskovia vastaan taistellaan, se on se paha, joka yrittää hävittää uskovaiset. Ja on Timppa ero uskonnollisella ihmisellä ja aidosti henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen solmineella ihmisellä ero. Joka elää yhetydessä Jeesukseen joka päivä eikä vain harrasta uskonnollisuutta.

Jumalalla on aina hyvä tahto ihmisiä kohtaan, mutta syntiä Hän vihaa.[/QUOTE]

Millainen paha se sitten on, kun uskovaiset taistelevat keskenään? Ja mikä sinä olet laittamaan uskovaiset arvojärjestykseen ja päättämään kuka on oikea uskovainen?

Jumalalla on kummallinen tapa osoittaa hyväntahtoisuuttaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27046230]Helppoa! Mitä tahansa kivaa sinulle nyt seuraavaksi tapahtuu, se on viesti jumalalta. Paha sitten sieltä toiselta puolelta. Eli jos vaimo päättää ilahduttaa sinua hyvällä iltapalalla, jumalahan se siellä huuteloo. Jos vaimo laiskottelee ja nalkuttaa, perkele siihen on mennyt.[/QUOTE]

:D Ei muuta kuin pappia tilaamaan ja vaimoa manaamaan.

(tiedoksi ketjua lukeville: täällä näkyy olevan useampi harmaa "vieras")
 

Yhteistyössä