Äidit, paljonko teillä on omaa aikaa? Ja kun mies on kotona voitteko kulkee yksinään miten lystää?

• Viestiketjun aloittaja "Kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"Kyllästynyt"
Kyllä jokainen aikuinen osaa jotain ruokaa tehdä.
Ethän sä lapsia keskenään jätä?
Käyn itse harrastuksissa 3-6 krt viikossa.
Ulkomailla kavereitten kanssa 1-2 krt vuodessa.
4 yhteistä lasta .

No sulla ei sitten ainakaan oo rahasta kii. Miten tuohon ruuanlaittotaito liittyy? Mulla ei siis ole rahaa käydä missään ku joka sentti pitää laskea että rahat riittää ruokaan. Siis niihin raaka-aineisiin joista osataan kyllä molemmat ruokaa tehä.

Ihan hyvin nyt kotiäitinä on omaa aikaa. Joskus jopa keskellä päivää isovanhempien ansioista. Mies antaa tilaa ja antaa mennä, on työpäivän vastapainoksi lasten kanssa mielellään, osallistuu kotitöihin ja muutenkin on ihan mahtava.

Molemmat kysyy, sopiiko lähteä vai oliko toinen ajatellut jotain muuta.
Kerran on mies pyytänyt mua jäämään koska oli kipeä.
Mnäkään en miestä estele, sillä niin harvoin se missään edes käy. Ei itsekään juuri nyt ole tarvetta mennä, kun nuorin on vasta 8kk eikä nuku kuin rinnalle.

Hiohei
[QUOTE="Kyllästynyt";27024744]No sulla ei sitten ainakaan oo rahasta kii. Miten tuohon ruuanlaittotaito liittyy? Mulla ei siis ole rahaa käydä missään ku joka sentti pitää laskea että rahat riittää ruokaan. Siis niihin raaka-aineisiin joista osataan kyllä molemmat ruokaa tehä.[/QUOTE]

Ok, ymmärsin väärin :)
Harrastus ( ratsastus) on ilmainen, teen samalla tallityöt.
Ulkomaan reissut vie n. 200- 400€ per kerta .
Ei paha!

the truth
ap voithan sä lähteä vaikka kävelylle/kauppaan tms ja ottaa niin sitä omaa aikaa jos ei kerran kavereita ole. tässä alotuksessa ei tainnu nyt olla kyse edes omasta ajasta vaa siitä että sua vituttaa kun sun miehelläs on muutakin elämää kuin koti ja sulla ei. olet kateellinen ja haluaisit että mieheskin ois kaiken vapaa-aikansa neljän seinän sisällä sun kanssas.

"ukko"
Ihme jeesustelua! Jos tehdään lapsia, se ei tarkoita oman elämän kuolemista. Menkää molemmat vuorollanne ja miksi "lasten vahtimisesta" pitää tehdä ohjelmanumero? Jos eukko lähtee käymään kaverillaan, mä laitan usein lapset hiekkalaatikolle leikkimään. Otan kaks kylmää kaljaa mukaan ja ajelen sillä välin pihan nurmikot, siivoan varaston tai pesen vaikka auton. Lapset on siinä mukana, eli mukana elämässä. Ei niiden perään hakulaitetta tarvi laittaa tai valvontakameraa selän taakse.

Te jotkut teette itse omasta elämästänne vaikeaa. Eläkää ja ottakaa lapset elämäänne mukaan. Ei se lapsi ole joku kiinalainen vaasi, jota pitää vartioida särkymiseltä 24/7.

noei.
Meillä on yksi yhteinen lapsi (2v) ja minun kouluikäinen isätön lapsi. Ja en todellakaan pääse yhtään mihinkään vaikka mies olisi kotona, koska hänellä ei kestä hermot edes omaa lastaan. Minun lapsi on hiljainen ja huomaamaton, ei varmasti vaadi huomiota, mutta silti hänet pitäisi ottaa mukaan. Mies lähtee yleensä pienemmän kanssa äitinsä luo kun ei osaa olla lapsensa kanssa kaksin kotona.

"Kyllästynyt"
ap voithan sä lähteä vaikka kävelylle/kauppaan tms ja ottaa niin sitä omaa aikaa jos ei kerran kavereita ole. tässä alotuksessa ei tainnu nyt olla kyse edes omasta ajasta vaa siitä että sua vituttaa kun sun miehelläs on muutakin elämää kuin koti ja sulla ei. olet kateellinen ja haluaisit että mieheskin ois kaiken vapaa-aikansa neljän seinän sisällä sun kanssas.
Niinku jo sanoin niin voisinhan ruveta kulkeen samallain, niin sen jälkeen huomaisin että kiinnostaako sitä ollenkaan perheen yhteinen aika. Ja niinku jo sanoin niin me ei tehdä yhessä juuri mitään. Mun mielestä se kuitenki kuuluu perhe-elämään että vietetään aikaa yhessäKIN. Ja totta, joskus oonki vähän kateellinen ja tiedän että ite mun pitää perseeni kotoota hilata mutta mies tekee sen aika vaikeeksi :)

kahvikirahvi
Kyllä mä saan tehdä juuri mitä vaan kun mies on kotona, kyllä mä kuitenkin kysyn että onhan ok että lähden. Enkä mäkään hakaa vastaan jos mies haluaa jonnekin lähteä, mutta se on enemmän taipuvainen sellasiin extemporejuttuihin että jääkin kavereiden kanssa johonkin eikä tajua ilmottaa.

"Kyllästynyt"
[QUOTE="ukko";27024817]Ihme jeesustelua! Jos tehdään lapsia, se ei tarkoita oman elämän kuolemista. Menkää molemmat vuorollanne ja miksi "lasten vahtimisesta" pitää tehdä ohjelmanumero? Jos eukko lähtee käymään kaverillaan, mä laitan usein lapset hiekkalaatikolle leikkimään. Otan kaks kylmää kaljaa mukaan ja ajelen sillä välin pihan nurmikot, siivoan varaston tai pesen vaikka auton. Lapset on siinä mukana, eli mukana elämässä. Ei niiden perään hakulaitetta tarvi laittaa tai valvontakameraa selän taakse.

Te jotkut teette itse omasta elämästänne vaikeaa. Eläkää ja ottakaa lapset elämäänne mukaan. Ei se lapsi ole joku kiinalainen vaasi, jota pitää vartioida särkymiseltä 24/7.[/QUOTE]

Ei täällä varmaan kukaan sanonu että lasten "vahtiminen" ois ohjelmanumero. Eikä mun mielestä omia lapsia edes vahdita vaan niiden kans nimen omaan eletään.

"vieras"
Meillä on yksi yhteinen lapsi (2v) ja minun kouluikäinen isätön lapsi. Ja en todellakaan pääse yhtään mihinkään vaikka mies olisi kotona, koska hänellä ei kestä hermot edes omaa lastaan. Minun lapsi on hiljainen ja huomaamaton, ei varmasti vaadi huomiota, mutta silti hänet pitäisi ottaa mukaan. Mies lähtee yleensä pienemmän kanssa äitinsä luo kun ei osaa olla lapsensa kanssa kaksin kotona.
Miksi, oi miksi teit lapsen miehelle, joka ei hoitanut edes sun omaa lasta??????!!?!?!? Ajattelitko, että muuttuu sitten kun niitä on yhtäkkiä kaksi? Tässä vois oikeasti sanoa, että niin makaa, kuin petaa...

"Kyllästynyt"
Ok, ymmärsin väärin :)
Harrastus ( ratsastus) on ilmainen, teen samalla tallityöt.
Ulkomaan reissut vie n. 200- 400€ per kerta .
Ei paha!
No ei paha tosiaan. Kyllähän sitä aina tuollasen summan jostain saa raavittua kasaan, ois nimittäin kiva tosiaan nähä muutaki maailmaa ku tätä kotia. Pitää varmaan vaan keksiä se harrastus ja ottaa se oma aika :)

Oikeastaan lasken omaksi ajaksi tällaisetkin päivät kuin tänään, eli isompien lasten ollessa koulussa ollaan kuopuksen kanssa käyty uimassa, vähän shoppailemassa ja syömässä ulkona. Nyt tuo 1v9kk nukkuu rattaissa päikkäreitä ja ollaan matkalla hakemaan isosiskoa eskarista.

Ihan lapsivapaata taas saa vaihtelevasti. Jossain vaiheessa otin sitä harrastuksen vuoksi kahdesti viikossa (mies harrastaa 3x/vko), nyt satunnaisemmin. Silloin kun isommat on kotona en viitsi kovin usein ihan turhaan jättää kaikkia miehelle, mutta esim arkivapaillaan mies mielellään ottaa kuopuksen hoitoonsa ja silloin voin tehdä mitä lystään.

"vieras"
Mulla on omaa aikaa just sen verran kuin tajuan ottaa. :D Meillä on 1-vuotias lapsi. Muakin ärsytti ennen kun mies meni menojaan. Toki kysyi aina haittaako mua ja minä sanoin ettei haittaa.

Aloitin kuukaus sitten työt ja yhtenä päivänä oltiin sovittu että menen töiden jälkeen yksin ostamaan lapselle vaatteita. Puolen tunnin päästä soitin miehelle ja kysyin "Koska mun pitää tulla kotiin?". Mies sanoi "Ei kiirettä, oo niin pitkään ku haluat". Sitten yhtenä päivänä kysyin saanko mennä kaverin kanssa kahville. Mies vastasi "Tottakai saat". Sen jälkeen ollaan aina sovittu menot ja aina on toiselle sopinut. :)

• Tykkää
Reactions: Madicken04

Yhteistyössä