Millä saan meidän asunnon kaupaksi???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "12345"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

"12345"

Vieras
Niin, nyt vinkkejä että miten saan meidän asuntokauppaa joudutettua? Myynnissä kt- kolmio ja omakotitalosta ollaan tarjottu ja tarjous hyväksytty... Suht nopeita kauppoja siis pitäisi saada aikaiseksi!

Hinta on laitettu sellaiseksi että ilmaa ei ole, sen verran ylimääräistä että muutama tonni on tinkivaraa ostajalle. Arvioitutin asunnon kolmella eri firman välittäjällä ja pyyntihinta on heidän miniminsä. Ilmoitettu on torissa ja nettiasunnossa, ja tämän päivän paikkakunnan lehdessä. Kauppojen seinille olen ilmoituksia jättänyt. On ollut nyt myynnissä viikon ja kaksi katsojaa on käynyt... :(

Minne vielä laitan ilmoituksia, ja muitakin vinkkejä kauppaamiseen liittyen KIITOS!

En haluaisi millään ottaa välittäjää, ei ole varaa kun palkkiot on niin isot... Ja osakkeen kauppa ei vaikuta niin vaikealta etteikö sitä itsekin osaisi kaupata. Kaikki tarpeelliset paperit ja infot on hankittu, kauppakirjaa myöten.

Siivottu on ja tavaraa viety pois. Ehkä laitan ilmoituksen sinne oikotielle tai etuoveen...

Son jännä, että ihmiset kuvittelee asunnonmyynnin olevan helppoa. Sama ku sanois "mä minnekkään autokorjaamoon mene, korjaan itse" tai "ei me ennenkään oo sähkömiestä tarvittu".

Kyllä netti myyntikanavana on ehdoton yksityiselle myyjälle, suurimmat toimijat ovat Oikotie ja Etuovi, mars siis sinne ja ottakaa hyvät kuvat ilmoa varten. Katso myös Etuoven markkinapuntarista mikä on alueesi keskimääräinen myyntiaika, siellä on aika monesta kaupungista tehty tilastot, voi antaa vinkkiä siitä kuinka kauan pitää myydä.

Teille kai tarjouksenne ehdollisena (että oma myydään), että ette joudupahimmassa tapauksessa kahden asunnon loukkuun?

[QUOTE="12345";27019806]On ollut nyt myynnissä viikon ja kaksi katsojaa on käynyt... :(

Minne vielä laitan ilmoituksia, ja muitakin vinkkejä kauppaamiseen liittyen KIITOS![/QUOTE]

En usko, että kukaan saa myydyksi viikossa mitään asuntoa. Asunnon keskimääräinen myyntiaika on kait 3kk.

Onko sulla hyvät kuvat? Sisustus ja kuvat ratkaisee tosi paljon, kun katselee netistä myynti-ilmoituksia. Joihinkin asuntoihin ihastuu hyvien kuvien ja sisustuksen perusteella, vaikka tietääkin ettei se kauppaan kuulu. Tulee sellainen ajatus, että minäkin haluan tuollaisen ja kohta onkin näyttö ja kaupat tehty.

Laita kuvat tänne niin autetaan sinua.

[QUOTE="Välittäjä";27019895]Son jännä, että ihmiset kuvittelee asunnonmyynnin olevan helppoa. Sama ku sanois "mä minnekkään autokorjaamoon mene, korjaan itse" tai "ei me ennenkään oo sähkömiestä tarvittu".[/QUOTE]

Myönnän että houkuttelee helppouden ja vaivattomuuden vuoksi laittaa kämppä välittäjälle myyntiin mutta kun osakkeen kauppa ei tietääkseni ole mitään tähtitiedettä ja välittäjän palkkio kirpaisee kovasti meidän lainabudjetissa... Olen kyllä selvillä lain kiemuroista ja paperisodasta, tutustunut olen huolellisesti ja ajoissa kaiken hommannut. Omakotitaloa en itse alkaisi ikinä kauppaamaan.

[QUOTE="vieras";27020079]Onko sulla hyvät kuvat? Sisustus ja kuvat ratkaisee tosi paljon, kun katselee netistä myynti-ilmoituksia. Joihinkin asuntoihin ihastuu hyvien kuvien ja sisustuksen perusteella, vaikka tietääkin ettei se kauppaan kuulu. Tulee sellainen ajatus, että minäkin haluan tuollaisen ja kohta onkin näyttö ja kaupat tehty.

Laita kuvat tänne niin autetaan sinua.[/QUOTE]

On mielestäni hyvät kuvat, siivosin huolella ja kannoin turhat ja liian persoonalliset tavarat varastoon...

Epäilen edelleen että kuvissa on vikaa. Moni asuntoa itse myyvä, ottaa kuvia aivan toissijaisista jutuista, kun taas tärkeät asiat unohtuu kuvata.
Tai sitte kuvakulmat on tosi hassuja jne.
Hyvät kuvat houkuttelee katsojia paikalle.

Joo, ei se tosiaan mitään rakettitiedettä ole. Just oli hiljan uutisissa, että yhä useampi myy itse, luvut oli oikeasti yllättävän isoja, oisko ollut neljännes.

Mut Etuovi/Oikotie on ehdoton!

[QUOTE="vieras";27019916]öö joo, et ilmeisesti kovin hyvin ole selvillä asunnon myyntijutuista kun et tiedä tärkeimpiä ilmoituskanavia edes?![/QUOTE]

Kyllä tiedän etuovet ja jokakodit sun muut, vaan ei heti raaskittu ilmoitusta noille laittaa kun maksaa sekin toista sataa... Kokeiltiin ensin näitä "paikallisempia" väyliä. Mutta kais se pitää jonnekkin noistakin pistää jos ei ala kohta puhelin soimaan.

Tämän päivän lehdessä tosiaan oli ilmoitus ja huomisessa on kans (eri lehti, ilmestyvät molemmat kerran viikossa), ehkä odottelen vielä jonkun päivän josko puhelin alkaisi soida. :)

Ensimmäinen katsoja olisi tarjouksen asunnosta jättänyt, mutta pankki ei kuulema antanut lainaa.

Epäilen edelleen että kuvissa on vikaa. Moni asuntoa itse myyvä, ottaa kuvia aivan toissijaisista jutuista, kun taas tärkeät asiat unohtuu kuvata.
Tai sitte kuvakulmat on tosi hassuja jne.
Hyvät kuvat houkuttelee katsojia paikalle.

Kuvasin nätillä ilmalla ja odotin jokaisen huoneen kohdalla että aurinko kiertää sopivaan kulmaan (en kuvannut vastavaloon) ja koitin parhaimpani mukaan kuvata juuri niitä tärkeimpiä asioita, kokonaisuuksia, ja sillä tavoin että pohjaratkaisu näkyy kuvistakin. (Ilmoitukseseen laitoin tietty myös pohjakuvan...) En usko että välittäjäkään olisi sen parempia kuvia saanut. Samasta talosta on välittäjällä myynnissä toinenkin juurikin samanlainen asunto kuin tämä meidän, eikä kuvat kyllä paljon eroa toisistaan.

[QUOTE="12345";27020371]Kuvasin nätillä ilmalla ja odotin jokaisen huoneen kohdalla että aurinko kiertää sopivaan kulmaan (en kuvannut vastavaloon) ja koitin parhaimpani mukaan kuvata juuri niitä tärkeimpiä asioita, kokonaisuuksia, ja sillä tavoin että pohjaratkaisu näkyy kuvistakin. (Ilmoitukseseen laitoin tietty myös pohjakuvan...) En usko että välittäjäkään olisi sen parempia kuvia saanut. Samasta talosta on välittäjällä myynnissä toinenkin juurikin samanlainen asunto kuin tämä meidän, eikä kuvat kyllä paljon eroa toisistaan.[/QUOTE]

Ja tämän toisen asunnon hinta poikkeaa teidän asunnon hinnasta kuinka paljon? Kauanko se on ollut myynnissä? Oikeasti et kai vaan ollut niin hölmö, että menit tekemään sen tarjouksen ilman sitä ehtoa, että oma pitää saada ensin myytyä?

Viikko on ihan älyttömän lyhyt aika asunnon myynnille. Ja jos et ole valmis panostamaan esim. Oikotien tai Etuoven ilmoituksiin niin aika nihkeää voi toi myyminen olla. Asuntojen myyntiajat vaihtelee paljon riippuen monestakin asiasta mutta kyllä sun kannattaa varautua muutaman kuukauden myyntiaikaan tai alueesta riippuen vieläkin pidempään aikaan.

Yhteistyössä