täten julistan syksyn 2012 virallisen naamakuva-ketjun avatuksi!

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;26987266:
Katsokaapa ketjun ensimmäisiä kuvia, ei taida olla omia nekäänBlogisti on kyllä tunnettu amerikassa, ei suomessa niinkään. Saahan täällä muutkin käyttää julkkisten kuvia avattarina, ja minä sanoin, että kuva on netistä. Tykkään ko. blogistista. En jaksa jankata niinkin yksinkertaista asiaa minkä olen jo täällä sanonut.

Haluan pitää jonkinlaisen yksityisyyteeni, vaikka olenkin palstalla oma itseni, yksityisyys on sellainen joka jokaiselle suotakoon. Näin ainakin luulin.
Hyvää yötä!
Mut rakas on olemassa sellainen asia kuin tekijänoikeuslaki.

ölm
Saahan täällä muutkin käyttää julkkisten kuvia avattarina, ja minä sanoin, että kuva on netistä.

Haluan pitää jonkinlaisen yksityisyyteeni, vaikka olenkin palstalla oma itseni, yksityisyys on sellainen joka jokaiselle suotakoon.
Joo, myönsit kuvan olevan netistä siinä vaiheessa, kun olit sen esittänyt palstalle ja kommentoinut hölmöä "poseeraustasi", ja joku kaivoi blogin esiin. Eipä tuota oikein voi kiistääkään, ellei ala feikata olevansa blogisti.

Onhan täällä oikeus yksityisyyteen, sitä voi harrastaa esim. olemalla näyttämättä mitään kuvia. Ei täällä kuvapakkoa ole, katsos.

• Tykkää
Reactions: rops
"vieras"
Katsokaapa ketjun ensimmäisiä kuvia, ei taida olla omia nekäänBlogisti on kyllä tunnettu amerikassa, ei suomessa niinkään. Saahan täällä muutkin käyttää julkkisten kuvia avattarina, ja minä sanoin, että kuva on netistä. Tykkään ko. blogistista. En jaksa jankata niinkin yksinkertaista asiaa minkä olen jo täällä sanonut.

Haluan pitää jonkinlaisen yksityisyyteeni, vaikka olenkin palstalla oma itseni, yksityisyys on sellainen joka jokaiselle suotakoon. Näin ainakin luulin.
Hyvää yötä!
Sinä sanoit "Jotta saatta louksuttaa tuosta poseerauksesta! ", et puhunut mitään siitä, että et itse ole kuvassa. Sen jälkeen otit kiitokset vastaan, etkä korjannut vieläkään muiden käsitystä, kuka kuvassa on.

Saako joku käyttää sinun oikeaa kuvaasi netissä ja antaa ymmärtää olevansa kuvan henkilö? Et taitaisi tykätä.

Turkilmas
Asiahan nyt ei mulle varsinaisesti kuulu, mutta ilmaisenpa mielipiteeni kuitenkin :). Nyt kannattaisi ärsypilami joko a) häipyä vähin äänin ja palata kenties uudella nikillä tai b) tunnustaa reilusti syy toisena henkilönä esiintymiseen. Pahoitella ja pitää huoli ettei jatkossa sorru moiseen.

Kaikenlainen selittely nyt vaan pahentaa asiaa ja antaa vettä myllyyn ilkkujoille. Kyllä sä takuulla itsekin ymmärrät, että aika noloa nyt puhua ensimmäisen sivun kuvavitseistä, joista ei ole epäilystäkään niiden olevan vitsejä. Kuin että sinä rajaat kuvan niin, että se näyttää aidommalta, jättää kertomatta että kyseessä et ole sinä itse ja vielä vastailla kommentteihin edelleen niin kuin kuvassa olisit sinä itse.

Mitä avatarkuviin tulee, niin kyllähän niissäkin esiintyy vaikka ketä. Toisaalta pääsääntöisesti kaiketi kaikkien tietämiä julkimoita, jolloin ei ole epäilystäkään ettäkö avattaressa olisi kirjoittaja itse. Harvemmin kai niissäkään on joku netistä bongattu kaunis, mutta tuntematon nainen. Ja joka tapauksessa: avatarkuva on kuitenkin eri asia kuin kuvaketju, jossa tapana on ollut laittaa omia kasvokuviaan.

Virheitähän me kaikki tehdään, joten eihän tämä tosiaan maailmanloppu ole. Kannattaisi kuitenkin kenties selkä suorana myöntää virheensä ja olla sortumatta selittelyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;26987160:
Et tee nickillesi oikeutta! Onneksi... ;)

Sulla kans on tosi kauniit silmät :)
Ihan perus perunamaan tallaajahan minä olen. Nikki voikin viitata enemmän siihen mitä sit sisältä löytyy :saint:

Kiitos, silmät on ihan kivat päässä olla - niillä melkein näkeekin jotain.

heihei mutsit
[QUOTE="vieras";26987312]Mut rakas on olemassa sellainen asia kuin tekijänoikeuslaki.[/QUOTE]

Joo, ja joku laki epäilemättä määrittelee myös sen, ettei toisen ihmisen kuvalla (henkilöllisyydellä) saa ratsastaa, ei edes netissä.

[QUOTE="vieras";26920739]Miksi monilla naisilla on tuo vika että suu ei pysy kuvissa kiinni tai sitten on duckface eli huulet typerästi törröllään Tollainen teennäinen suun auki pitäminen saa kenet tahansa näyttämään suun kautta hengittävältä henkisesti jälkeenjääneeltä yksilöltä.[/QUOTE]

Joillain se suu vain luonnostaan on hiukan auki koko ajan....vaikka hengittäisin nenän kautta, niin silti huulet on raollaan. Teennäiseltä näyttäisin jos koittaisin pitää huulet tiukasti kiinni joka kuvassa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ärsypilämi;26986283:
Siis mitä!?!
Täällähän on joku ihme ajojahti ollut käynnissä ja on jaksettu nähdä ihan vaivaa :kieh:
Mä mihinkään ole hävinnyt, täällä oon ja tuun aina olemaan, vaikka en täällä jouda asumaankaan, niinkuin jotkut olettaa.

PS. Eikö ollutkin komea poseeraus? Olen ihan samaa mieltä ;)
Onks sun mielestä ok kopioida toisen blogista kuva ja esitellä sitä omakuvanaan?

"vieras"

Hyvää yötä!
Ehkäpä olisi syytä suoda se yksityisyys myös tälle amerikkalaiselle blogistille, eikä esitellä hänen kuviaan ominaan? Vähän eri asia pelleillä jollain maailmanlaajuisesti tunnetulla julkkiksella kuin jollain yksityishenkilöllä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26989248]Onks sun mielestä ok kopioida toisen blogista kuva ja esitellä sitä omakuvanaan?[/QUOTE]
Hyvä kysymys - ärsyn aivokapasiteetilla sitä ei tosin ymmärretä. Seuraapa vaan, mitä se vastaa :whistle:

Yhteistyössä