Vielä täytekakusta, miltä tällainen kuulostaisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eilinen kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eilinen kyselijä

Vieras
Appelsiini-tuorejuusto-kermaa ja itse tehtyä mansikkahilloa väliin. Lisäksi vielä vähän kermavaahtoa että tulisi tarpeeksi kermaista. Päälle mansikat ja kiille ja reunoille appelsiinituorejuusto-kermaa.

...kyllä se appelsiinikin käy mansikan kanssa - tosin ei ole sitrushedelmistä se parhain, kevyt ja mansikan raikkautta korostava on sitruuna - mutta ole hiukan varovainen ettei siitä appelsiininmausta tule "liian raskasta" ts. ettei se liiaksi korostu....:)

[QUOTE="noopi";26955862]Ja miksei saisi laittaa hilloa?[/QUOTE]

Koska hillokakut ovat pahoja. Kakkuun ei kuulu hillo. Tulee liian äitelää. Hilloaminen myös muuttaa marjan makua niin, ettei lopputulos ole kakussa raikas.

[QUOTE="Vieras";26955886]Koska hillokakut ovat pahoja. Kakkuun ei kuulu hillo. Tulee liian äitelää. Hilloaminen myös muuttaa marjan makua niin, ettei lopputulos ole kakussa raikas.[/QUOTE]

Höpön höpön. Olet vaan syönyt huonosti tehtyjä kakkuja ja hilloja. :)

[QUOTE="Vieras";26955886]Koska hillokakut ovat pahoja. Kakkuun ei kuulu hillo. Tulee liian äitelää. Hilloaminen myös muuttaa marjan makua niin, ettei lopputulos ole kakussa raikas.[/QUOTE]

Kaupa hillot ja omatekemät on kaksi eri asiaa, mutta toki tuore mansikka on parempaa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Vieras";26955946]Joo ovat eri asia, mutta jokaisessa hillossa marja on lämmitetty ja se muuttaa sen makua. Yhtä ainutta hyvää hillokakkua en ole saanut. Hyviä hilloja olen kyllä saanut, mutta hillo ei kuulu kakkuun, ellei kakku ole lapsen tai vajaakykyisen tekemä.[/QUOTE]

Kerro toki millaisia täytteitä itse laitat kakkuun. Mä käytän itse tehtyä marjasurvosta tai hilloa useinkin kakuissa, enkä kuulu kumpaankaan kategoriaan. Kai. :D

Mun mielestä ei kannata mitään juustoja laittaa. Rasvaisia ja raskaita ja maustetut juustot aika tunkkaisen makuisia. Rahka on kevyt ja raikas. Ja aitoja makuja!! Eikä mitään maustettuja tekomakuja.

[QUOTE="vieras";26955991]Mun mielestä ei kannata mitään juustoja laittaa. Rasvaisia ja raskaita ja maustetut juustot aika tunkkaisen makuisia. Rahka on kevyt ja raikas. Ja aitoja makuja!! Eikä mitään maustettuja tekomakuja.[/QUOTE]

Sankarin toive tuorejuusto.

Ja teen sen hillon itse, tulee aivan erilainen kuin kaupan äklömakeasta :)
Mietin kyllä sitäkin että jos tekisin mansikka-mascarponekakun tai sitten vadelma-mascarponen joka on kokeiltu ja hyväksi havaittu :)

[QUOTE="Vieras";26955946]Joo ovat eri asia, mutta jokaisessa hillossa marja on lämmitetty ja se muuttaa sen makua. Yhtä ainutta hyvää hillokakkua en ole saanut. Hyviä hilloja olen kyllä saanut, mutta hillo ei kuulu kakkuun, ellei kakku ole lapsen tai vajaakykyisen tekemä.[/QUOTE]

Nii että sun mielipide on oikea ainoa ja jos joku tykkää hillosta kakussa ni se on vajaa tai lapsi?

[QUOTE="Vieras";26955946]Hyviä hilloja olen kyllä saanut, mutta hillo ei kuulu kakkuun, ellei kakku ole lapsen tai vajaakykyisen tekemä.[/QUOTE]

Työnantajani pitää myös pitopalvelua ja hänen kakkujaan kehutaan AINA ja ne on tosi hyviä. Niissä on itse tehty hillo välissä. Täytyypä kertoakin että on tämän takia vajaakykyinen :D

[QUOTE="a p";26956073]Sankarin toive tuorejuusto.

Ja teen sen hillon itse, tulee aivan erilainen kuin kaupan äklömakeasta :)
Mietin kyllä sitäkin että jos tekisin mansikka-mascarponekakun tai sitten vadelma-mascarponen joka on kokeiltu ja hyväksi havaittu :)[/QUOTE]

Tuorejuusto on hyvää kakussa kermavaahdon seassa! Violalla on sitruunajuustokin nykyään, mikset käyttäisi sitä appelsiinin sijaan? Itse olen käyttänyt ihan maustamattomiakin.

[QUOTE="noopi";26955958]Kerro toki millaisia täytteitä itse laitat kakkuun. Mä käytän itse tehtyä marjasurvosta tai hilloa useinkin kakuissa, enkä kuulu kumpaankaan kategoriaan. Kai. :D[/QUOTE]

Ihan yksinkertaisesti tuoreita tai pakastemarjoja, kermaa ja rahkaa. Kaikkia kakkuja kehutaan, mutta minun kakut aina syödään.

[QUOTE="Vieras";26956197]Ihan yksinkertaisesti tuoreita tai pakastemarjoja, kermaa ja rahkaa. Kaikkia kakkuja kehutaan, mutta minun kakut aina syödään.[/QUOTE]

Kuulostaapa tylsältä.

[QUOTE="Vieras";26956197]Ihan yksinkertaisesti tuoreita tai pakastemarjoja, kermaa ja rahkaa. Kaikkia kakkuja kehutaan, mutta minun kakut aina syödään.[/QUOTE]

Nii minunkin kakut syödään aina vaikka välissä ois sitä hilloa. Joskus on, aina ei. Ja jokakerta menee kaikki. Ei ne marjat ole ainoa oikea.

[QUOTE="a p";26956088]Työnantajani pitää myös pitopalvelua ja hänen kakkujaan kehutaan AINA ja ne on tosi hyviä. Niissä on itse tehty hillo välissä. Täytyypä kertoakin että on tämän takia vajaakykyinen :D[/QUOTE]

Voi apua, sittenhän pitopalveluissa jne on tosi paljon vajaita :O Täytyyki tarkkaan aina kysellä mitä laittavat kakun väliin että varmasti on täysjärkinen tekijä. Koska palstalla kerrran sanottiin niin.

Just :D No aatteles että mun 8 munan hillo-mansikka-kermakakku syötiin viimeksi kahden perheen voimin alle vuorokaudessa. Myös työnantajan tekemät kakut häviää heti suihin ;)

Yhteistyössä