Vielä täytekakusta, miltä tällainen kuulostaisi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eilinen kyselijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a p";26956324]Just :D No aatteles että mun 8 munan hillo-mansikka-kermakakku syötiin viimeksi kahden perheen voimin alle vuorokaudessa. Myös työnantajan tekemät kakut häviää heti suihin ;)[/QUOTE]

Niin joillain todellakaan ei ole mitään itsehillintää herkkujen syömisen suhteen. En olisi mitenkään ylpeä tästä.

Se että joku mättää vaikka pussillisen sipsejä ei kerro mulle mitään siitä, että ne sipsit ois hyviä, vaan lähinnä mässyttäjän huonosta mielenterveydestä.

[QUOTE="vieras";26956585]Niin joillain todellakaan ei ole mitään itsehillintää herkkujen syömisen suhteen. En olisi mitenkään ylpeä tästä.

Se että joku mättää vaikka pussillisen sipsejä ei kerro mulle mitään siitä, että ne sipsit ois hyviä, vaan lähinnä mässyttäjän huonosta mielenterveydestä.[/QUOTE]

Niin, ehkä tosiaan niillä sun vierailla ei ole itsehillintää :( Väitän että minun ja työnantajani otos on sen verran laaja että sitä ei perustella kaikkien itsehillinnän puutteella. Mutta provohan sä :D

[QUOTE="a p";26956622]Niin, ehkä tosiaan niillä sun vierailla ei ole itsehillintää :( Väitän että minun ja työnantajani otos on sen verran laaja että sitä ei perustella kaikkien itsehillinnän puutteella. Mutta provohan sä :D[/QUOTE]

Vaikka ois hyvääkin, ei tarvi ihan koko täytekakkua mättää. Tai ehkä meillä on eri käsitys itsehillinnästä. Ihan sama, survo työnantajasi kanssa kakun väliin ihan mitä vaan teollisesti maustettua rasvamönjää ja tunnistamattomaksi mössöksi sokerilla kyllästettyä hilloa. Miks kysyä neuvoja, kun on jo päättänyt, että haluaa kakun väliin sokeria, rasvaa ja keinotekoisia aromeja?

Noh noh lapset, eikös jokainen tee sellaisen kakun mitä itse arhaimmaksi näkee. joten hyväksytään ihan rauhassa muiden omat mielipiteet eikä vedetä herneitä nenukkaan vaikka omamielipide ei menekään läpi.:popcorn:

[QUOTE="vieras";26956654]Vaikka ois hyvääkin, ei tarvi ihan koko täytekakkua mättää. Tai ehkä meillä on eri käsitys itsehillinnästä. Ihan sama, survo työnantajasi kanssa kakun väliin ihan mitä vaan teollisesti maustettua rasvamönjää ja tunnistamattomaksi mössöksi sokerilla kyllästettyä hilloa. Miks kysyä neuvoja, kun on jo päättänyt, että haluaa kakun väliin sokeria, rasvaa ja keinotekoisia aromeja?[/QUOTE]

Miksi tämä aihe on sulle noin raivostuttava? :D Miksi sun kakut on ok syödä mutta muiden ei? Miksi useampi henki ei saisi syödä koko kakkua? :D Mä en tiennytkään että työnantajani laittaa kakkuihin rasvamänjää ja meidän tekemissä hilloissakin kyllä on mansikat oikein selkeästi näkyvillä. Ottaako sulla noin koville että muut osaa tehdä hyviä kakkuja vai mikä mättää? Sankari haluaa väliin tuorejuustoa ja perinteisiä marjoja niin miksi mä en tekisi sellaista, siksikö kun sinä sanot niin? :D

[QUOTE="vieras";26955991]Mun mielestä ei kannata mitään juustoja laittaa. Rasvaisia ja raskaita ja maustetut juustot aika tunkkaisen makuisia. Rahka on kevyt ja raikas. Ja aitoja makuja!! Eikä mitään maustettuja tekomakuja.[/QUOTE]

Ei ikinä rahkaa :D Rahka se vasta onkin tunkkainen maultaan. Rahka rahkana tai pashana.

Mutta maustetut juustot ovat yleensä huonoja - kannattaa itse maustaa ne.

Ja joo - mansikka on paljon paljon parempaa tuoreena kuin hillona. Hillo on sellainen hätävara tähän tilanteeseen. Iso osa kaupan hilloistahan ei ole nähnyt edes mansikkaa juuri ollenkaan vaan on lähinnä vettä ja sokeria.

Vettä myllyyn - suurin osa valmiskakuista ei ole hyviä. Kreemiä, mautonta hilloa, outoja pahvipohjaa ja sitten toisena ääripäänä - liikaa kermavaahtoa. Oikeasti tasapainoisen täytekakun tekeminen on todella vaikeata. Kyllähän niitä syödään, mutta syöväthän ihmiset jossain RAXissakin - usein määrä korvaa laadun. Mä en itse osaa tehdä täydellistä täytekakkua. VAin hyvää sacheria.

Viimeksi muokattu:
Vettä myllyyn - suurin osa valmiskakuista ei ole hyviä. Kreemiä, mautonta hilloa, outoja pahvipohjaa ja sitten toisena ääripäänä - liikaa kermavaahtoa. Oikeasti tasapainoisen täytekakun tekeminen on todella vaikeata. Kyllähän niitä syödään, mutta syöväthän ihmiset jossain RAXissakin - usein määrä korvaa laadun. Mä en itse osaa tehdä täydellistä täytekakkua. VAin hyvää sacheria.

Tämä on totta. Itse olen vuosia kehitellyt täydellistä täytekakkua, mutta eihän se välttämättä ole sitä muiden mielestä, jos se on omasta mielestä täydellinen - yhtä paljon on "täydellisiä" kakkuja kuin syöjiäkin. Omasta mielestä kamalinta kakussa on jos se on kuiva. Mieluummin vaikka liian märkä kuin kivikova kuiva köntti. Ja sokerihillokin menee, jos sitä on vain vähän ja tasapainottamassa on vaikka vaniljakiisseli.

Lähimmäs parasta kakkua olen päässyt tekemällä kakun kääretorttupohjista (sopivan ohuet kerrokset), sopiva kostutus, sokeroidulla mansikkasurvoksella täytetty ja päälle sopiva kerros (ei liikaa) flora vispi-vaahtoa. :) Tai vastaava kinuskikuorrutuksella ja välissä ohut kerros lakkahilloa.

Uusimmat

Yhteistyössä