Olen sairaalloisen lihava -kommentoikaa ruokailujani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Majlis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syö enemmän,5krt päivässä. Aamuun kaurapuuro ja jotain proteiinia ( itse laitan puuron päälle rasvatonta raejuustoa.)
Lounas voisi olla lämmin ruoka reilusti kasviksia,salaattia myös. Välipalaksi syön itse rahkaa marjoilla ja kärsin porkkanoita (niitä mulla meneekin pussi päivässä ;).

Päivälliseksi jokin salaatti esim. Kanalla.
Iltapalaksi teen itse smoothien rahkasta,marjoista/ pilttisoseesta,avokadon puolikkaasta. Suosittelen kyllä minäkin ravintoneuvojaa.

Tsempit js muista syödä enemmän, keho ei jaksa kauaa noin vähällä.

Syöt liian vähän niinku oli jo todettu. Kroppasi kulkee säästöliekillä kun pihtailet ruoassa, eikä anna kiloja pois vaan pitää niistä kynsin hampain kiinni kun kuvittelee nääntyvänsä. henk.koht. todettu että kun syö kunnolla NORMAALIA kotiruokaa, laihtuu. toki en ole sairaalloisen lihava. tsemppiä urakkaan, ienostihan tuota on pudonnu mutta mee ihmeessä jonkin asiantuntijan puheille.

Syöt liian vähän. Kilpirauhasesi säätää solujen energiankäyttöä säästöliekille. Sun pitäis löytää optimi energiabalanssi. Sinun pitää syödä *vähintään* perusenergiatarpeesi verran. Voit arvioida sitä WHO:n laskurilla http://www.sydanliitto.fi/energiantarve1 ... mutta huomaa, että ihminen ei ole kone ja laskelmat ovat suuntaa antavia.

Yksi kilo läskiä on n. 7000 kcal. Mikäli energiavajeesi on 200 kcal/vrk, niin laihdut noin kilon kuukaudessa. Energiaa kulutat lämmöksi, liikkeeseen ja kehon toimintoihin. Liikunnan sopiva, ei liiallinen, lisääminen on järkevää. Riittää esimerkiksi tunnin reipas kävely. Tärkeintä on vähentää stressiä ja nukkua tarpeeksi.

Laihdutuksen tueksi kannattaa harkita reipasta probioottikuuria. Etenkin, jos epäilet lihomisen johtuneen esim. antibioottikuureista. Aiheesta on paraillaan menossa tutkimus, jonka tulokset tulevat päivänvaloon joskus muutaman vuoden päästä.

Karppauksessa tärkeintä on syödä niitä rasvoja tarpeeksi. Aluksi kannattaa keho opettaa polttamaan rasvaa ketoosilla. Ketostixeillä (apteekista) voit mitata virtsastasi ketoaineet, olettaen, ettet tuolloin liiku paljoa (koska ketoaineita ei näy jos ne käytetään energiaksi).

Insuliinitasot kannattaa pitää alhaalla, koska insuliini muuntaa sokerit (verensokerin eli glukoosin) rasvaksi. Mikäli olet insuliiniresistentti (esim. kaulalla tummia jälkiä), on kehosi insuliinitaso koko ajan korkea ja insuliini nappaa sisään laittamastasi energiasta aina osan rasvaksi, samalla blokaten mm. leptiinin (kylläisyyshormoni) toiminnan. Olet siis tavallaan aina nälkäinen, vaikka ei pitäisi. Olet myös leptiiniresistentti, eli vaikka leptiiniä on pilvin pimein, sitä lukevat reseptorit eivät toimi oikein (vähän kuin Prader-Willi syndroomassa).

Olihan kilpirauhasen vajaatoiminta suljettu pois? Se tulisi hoitaa ensin, mikäli aikoo laihduttaa.

Onnea ja menestystä elämäntaparemonttiin. Kannattaa muistaa, että ruokavaliomuutos on pysyvä vasta n. 5 vuoden jälkeen. Sitä ennen on helppo repsahdella. Ne kuuluvat tietenkin asiaan. Liika pedanttisuus on haitaksi, eli olisi tärkeää saada tavat alitajuntaan osaksi normaalia elämää. Vähän samaan tapaan miten stressistä tulee osa normaalia elämää eikä sitä enää huomaa.

mun mielesta tuossa on ihan sopivastii ruokaa. tai no aamupalan lisaisin jugun tai ruisleivan. itse aloitin juuri 5+2 dieetin. vaikkkeeei ylipainoa olekaan. mut tahdon hiukka pois. tanaan oli paasto paiva. eli aamul 100kal=proteiinijauhe ja jugurttia ja maitoa. lounas =150kal = ananasta juguu, tummaa suklaata kahvia. paivallinen 150kal ananas proteiinijauhe jugu. iltapala100kal eli ruisleipa juusto kinkku. eika ole edes nalka. olo on hyva enka edes odota aamupalaa.

Halusin kirjottaa tähän noitten muutamien törkeiden ihmisten jälkeen,
että TSEMPPIÄ!
Pystyt siihen, ja jos tulee muutama romahdus, ei se kaada maailmaa, jatka vain eteenpäin.

Suosittelen myös sitä ravintoterapeuttia, sillä ruoan määrää kannattaisi lisätä. Lisäksi kannattaa harkita personal traineria ja kuntosalikorttia, ellei sinulla niitä ole.

Yhteistyössä