RUOKAHAASTE vol 46

Alkuperäinen kirjoittaja kantojäärä;26905265:
Muita aineksia saa olla vapaasti.

"Valitse siitä 1. ja 3. sekä viimeinen elintarvike ja käytä niitä aterian valmistamisessa. Niitä aineita pitää olla ateriassa, muita saa olla vapaasti."
yö töissä, tunti aamulla unta ja naapurin koira herätti haukkumisella :kieh:

ei oikein leikkaa nytte :p
 
Mä en löydä sitä kameran muistikorttia, jossa on kuvat ruoista. |O

Jälkkäristä ehdin jo siirtämään kuvan koneelle, mutta kuvat rukiisista hasselbackan perunoista ja ruohosipulisella "maksapasteijalla" täytetyistä ruissipseistä ovat nyt hukassa ja en edes ehdi tekemään uusia. Toivottavasti löytyy jostain se kortti!
 
Heh, tän viikon haaste oli kyllä hauska :D

Mun aineeni oli siis seuraavat:


Näistä aineksista ideoitiin jälkiruoka, joka näytti seuraavalta:


Hapankorppuun kääritty uunibanaani jäätelön kera


Liota hapankorppuja tummassa oluessa kunnes ne pehmenee. Kääri banaanit hapankorppuun ja paista 225 asteessa n. 10 minuuttia. Tarjoile jäätelön kanssa. Mausteena meillä oli vielä kuusenkerkkäsiirappia.
 
Tehtiin lapsen kanssa voileipäkakku :D Mä tein täytteen ja leikkasin, tyttö koristeli :)

Jälkkäriä

Kirjottelen ohjeet sitten samalla kun teen tuon jälkiruoan :D
Voileipäkakku:
2pkt paahtoleipää
4prk ruohosipulituorej.
ruohosipulinippu
tilliä
salaatinlehtiä
savulohta
graavilohta
katkarapuja
kurkkua
tomaattia
maksamakkaraa
majoa
Lihalientä

Täyte: Sekoita tuorejuusto,tilli,ruohosipuli (puolet),majoa ruokalusikallinen,kalat ja katkaravut keskenään. Kostuta leivät lihaliemellä ja kokoa kakku
Koristele tomaatilla,kurkulla,maksamakkaralla,katkaravulla, majolla, salaatinlehdillä ja ruohosipulilla.



Jälkiruoka: Paista vaniljapullat uunissa ohjeenmukaan, vaahdota kerma ja sokeri.
Murusta dominoja jäkiruoka-astian pohjalle, lisää kermavaahtoa, pilko jäähtynyt pulla pieneksi ja lisää kerman päälle, vielä pullan päälle hiukan kermaa ja pika jälkkäri on valmis :D
 
Viimeksi muokattu:
Broiler-makkarahässäkkä


Mulla siis oli aineina Golden cap päärynäsiideri, hiillos-makkaraa ja broilerin marinoodut koivet.

Mä paistoon nuo koivet aivan normaalisti uunis. Nypin lihat pois ja laitoon pakkaseen, ku tein paistamisen aiemmin ku tänään. Sulatin lihat ja laitoon pannulle öljyn kans. Ku pannu oli kunnolla lämmin niin kaadoon sekaan osan siideriä. Siideri laitetaan neljäs osas pannulle ja aina annetaan nesteen haihtua pois ennen ku lisätään uutta. Ennen vikaa siiderin lisäämistä laitoon pannulle sipulia, paprikaa, inkivääriä ja makkarasiivuja. Vika osa siideriä pannulle ja haihdutus. Annoon ruuan paistua hetken aikaa pannulla nesteen haihduttua. Mausteeksi valkosipulijauhetta ja rakuunaa.

Lautasella annoksen alla on couscousia joka valmistettu pakkauksen ohjeen mukaan. Annoksen päällä on purjoa ja parmesanraastetta.

Ulkonäkö ehkä sekava, mutta maku oli hyvä. :p
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Meteli Seis

Yhteistyössä