Miksi tuota Tapio Suomisen suhdetta kauhistellaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole naimisissa. Minulle avioliitto ei merkitse mitään. Itse en tarvitse toisen suvun sukunimeä, en ole rahan perässä, joten avioliitto ei ole minulle tärkeä. En ole koskaan ymmärtänyt avioliiton tarkoitusta, kun elämä tuskin paremmaksi tai huonommaksi sen myötä muuttuisi.

Monelle avioliitto on vain päivä prinsessana -kokemus, halutaan saada hienot hääjuhlat.

Mun käsityksen mukaan avioliitto on monelle merkki rakkaudesta ja siitä, että halutaan omalle parisuhteelle se viimeinen sinetti.

Ei mun oo mikää pakko päästä naimisiin, mutta en mä kuitenkaa väheksy tuolla tavalla toisten avioliittoja.

Tää on kyllä aika uskomaton avaus siinä mielessä, että akaatti ei itse edes ole koskaan asunut miehen kanssa. Niinpä jättäisin omaan arvoonsa akaatin kommentit, kun hänellä ei tunnu olevan kokemusta kovinkaan vakavasta parisuhteesta.

Pitkässä parisuhteessahan usein ihastutaankin johonkin muuhun kuin omaan puolisoon. Se on sitten vain ihmisestä kiinni, miten sen ihastumisen tunteen kanssa toimii. Osa hyppää suoraan vieraaseen sänkyyn vakuuttuneena siitä, että ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella. Kypsä ihminen taas tiedostaa sen, että ihastumisia tulee ja menee, mutta pitkässä juoksussa se oma avo-/avioliitto onkin ehkä itselle parempi vaihtoehto. Tunteiden myllerrystähän se on ja saattaa vaatia itsehillintää. Palkintona voi kuitenkin olla entistä parempi suhde omaan puolisoon. Edellyttää toki sitä, että arvostaa omaa puolisoaan ja mahdollisia lapsiaan. Toisinaan tarvittanee myös parisuhdeterapiaa ainakin yksin ehkä myös puolison kanssa.

[QUOTE="vieras";26885249]Silllä, että lopetetaan edellinen suhde asiallisesti ennen uuden aloittamista ei liity mitenkään mustasukkaisuuteen, se vain kuuluu normaalin ihmisen peruskäytöstapoihin.[/QUOTE]

Harvoin menee niin että tunteet vain loppuvat ja ehditään jopa erota yhteisymmärryksessä ennen kuin jompi kumpi ihastuu tai rakastuu uudelleen.

Ideaalitilanne ehkä mutta ei kyllä mikään peruskäytöstapa.

[QUOTE="vieras";26885531]Ei se ole väheksymistä jos ei pidä avioliittoa kuin hauskana juhlana tai vaikka pelkkänä muodollisuutena. On sellainen sana jolle ei ole yhtä oikeata määritelmää.[/QUOTE]

No kyllä mun mielestä nimenomaan on väheksymistä jos luulee, että suurimmalle osalle avioliitto on vain sen yhden prinsessapäivän takia järjestetty.

Eikä oo kyllä oikeen vakuuttavaa jos ihminen tosiaan itte etäsuhtees ja tavannu miesystävänsä vain muutaman kerran usean vuoden aikana. Ny väheksyn mä ja sanon, että ei tuollaanen oo edes seurustelua.

No kyllä mun mielestä nimenomaan on väheksymistä jos luulee, että suurimmalle osalle avioliitto on vain sen yhden prinsessapäivän takia järjestetty.

Eikä oo kyllä oikeen vakuuttavaa jos ihminen tosiaan itte etäsuhtees ja tavannu miesystävänsä vain muutaman kerran usean vuoden aikana. Ny väheksyn mä ja sanon, että ei tuollaanen oo edes seurustelua.

Minulle on moni ihan sanonut, ettei elämä ole yhtään sen ihmeellisempää tai parempaa avioliitossa kuin mitä ennen avioliittoa oli. Lisäksi jos moni ei haluaisi olla päivän prinsessana, niin useampi avioituisi siinä tapauksessa koruttomasti maistraatissa. Kuitenkin moni haluaa ne kirkkohäät, vaikkei edes olla uskovaisia, kyllä se juhlan suuruus ja hienous on monelle merkittävää.

Rahan takia taisi todistajien lausunto muuttua. :whistle: Rahalla kun saa kenet tahansa hiljaiseksi..

Rahan takiahan se Evan Chandlerkin varmaan itsemurhan teki. Taisi kuitenkin käydä sydämen päälle se, että hän aiheutti niin paljon surua ja murhetta Michaelille pakottamalla poikansa Jordyn valehtelemaan hyväksikäyttösyytteet. Evan Chandler teki pian Michaelin kuoleman jälkeen itsemurhan. Hyväksikäytöstä syyttänyt poika myös kertoi, että MJ oli ympärileikattu, mikä ei pitänyt paikkaansa. Oikeuskin on MJ:n todennut syyttömäksi hyväksikäyttösyytteisiin.

Minulle on moni ihan sanonut, ettei elämä ole yhtään sen ihmeellisempää tai parempaa avioliitossa kuin mitä ennen avioliittoa oli. Lisäksi jos moni ei haluaisi olla päivän prinsessana, niin useampi avioituisi siinä tapauksessa koruttomasti maistraatissa. Kuitenkin moni haluaa ne kirkkohäät, vaikkei edes olla uskovaisia, kyllä se juhlan suuruus ja hienous on monelle merkittävää.

Niin mitä sitte? Jos haluaa naimisiin, niin miksi pitääs tehdä sellaaset häät ku muut haluaa? Joo on juhlapäivä, mutta onhan se avioliitto paljo muutaki ku se yks päivä.

Kuinka voi siepata sua noin paljo, että jotkut haluaa naimisiin? Onko se jotenki pois sulta?

Jos mies rakastuu toiseen sitten se rakastuu. Mutta tämänkin asian voi hoitaa niin monella eri tavalla. Voi odottaa että toinen suhde loppuu ennen kuin uusi alkaa tai ainakin voi kertoa heti vaimolle, että nyt kävi näin. Ainakaan ei todellakaan tarvi pari kuukautta katsoa ensin sitä uutta suhdetta, että tuleeko tästä mitään vai ei ja samalla pitää vaimoa siinä sivussa kakkosvaihtoehtona, jos uusi suhde ei ollutkaan hyvä. Toista voi kohdella kunnioittavasti jopa erotilanteessa.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Niin mitä sitte? Jos haluaa naimisiin, niin miksi pitääs tehdä sellaaset häät ku muut haluaa? Joo on juhlapäivä, mutta onhan se avioliitto paljo muutaki ku se yks päivä.

Kuinka voi siepata sua noin paljo, että jotkut haluaa naimisiin? Onko se jotenki pois sulta?

Tietenkin saa pitää sellaiset häät kuin haluaa. Mutta miksi pitää mennä kieltämään se, ettei avioliitolla ole monille enää niin merkittävää merkitystä kuin aiemmin. Aiemminhan oli suorastaan "pakko" mennä naimisiin.

Tietenkin saa pitää sellaiset häät kuin haluaa. Mutta miksi pitää mennä kieltämään se, ettei avioliitolla ole monille enää niin merkittävää merkitystä kuin aiemmin. Aiemminhan oli suorastaan "pakko" mennä naimisiin.

Mikä sä oot määrittelemään miten iso merkitys kenelleki on avioliitolla? Jos sä et usko avioliittoon, niin ei se tarkoota, että muidenki pitääs olla uskomatta. Eiköhän jokaanen saa tehdä kuten haluaa ja jokaanen pari tietää itte mikä merkitys sillä avioliitolla on heille. Se kuulu peen vertaa muille sen liiton merkitys.

Mikä sä oot määrittelemään miten iso merkitys kenelleki on avioliitolla? Jos sä et usko avioliittoon, niin ei se tarkoota, että muidenki pitääs olla uskomatta. Eiköhän jokaanen saa tehdä kuten haluaa ja jokaanen pari tietää itte mikä merkitys sillä avioliitolla on heille. Se kuulu peen vertaa muille sen liiton merkitys.

Kyllä saa jokainen mennä naimisiin jos haluaa.

[QUOTE="vieras";26885705]No sanotaan nyt sitten kauniimmin, että käytti hyväkseen.[/QUOTE]

Ei käyttänyt. Nimenomaan parin pojan vanhemmat käyttivät Michaelia hyväkseen. MJ tarjosi sairaille ja köyhille lapsille mahdollisuuden viettää ikimuistoisen päivän Neverlandissa, mutta tästäkin keksivät muutamat rahanahneet vanhemmat mahdollisuuden ansaita rahaa. Mikään syytteistä ei pitänyt paikkaansa. Monille menestyvä ja muita ajattelevat ihminen on kauhistus, ollaan niin kateellisia, että joku menestyy, niin aletaan sitten valehtelemaan, jotta saataisiin osa menestyvän varallisuudesta.

Niin, että missä se ongelma ny sitte on? Mikä saa sut väheksymään ihmisten avioliittoja? Ja turha väittää ettet väheksyysi.

En väheksy, en vain ymmärrä sitä, että tässäkin ketjussa moni on oikein mustasukkainen siitä, ettei aviopuoliso saisi rakastua koskaan toiseen ihmiseen. Kuvitellaan, että omistetaan se puoliso, kun ollaan ihan avioliitossa.

No huhhuh taas. Me ainakin on menty naimisiin ajatuksena sitoutua toisiimme loppuelämän ajaksi ja kyllä, me omistamme toisemme :D
Sillä ei oo mitään tekemistä mustasukkaisuuden tai vaikkapa toisen vapauden rajottamisen kanssa. Mutta uskollisuutta vaadimme molemmat molemmin puolin.

Mua alkaa epäilyttään et Akaatti on palstan suurin trolli, tai sitten vaan jotenkin henkisesti vajaa (anteeksi vaan), niin uskomatonta juttua tulee perä jälkeen :confused:

Yhteistyössä