"VARAAN, ilmoitan myöhemmin otanko, pitää jutella miehen kanssa"

Minä itse konsultoin huonekaluasioissa miestäni aina, sillä hänkin asuu täällä ja yleensä myös noutaa tuotteen. Yleensä myös maksamme tuotteet yhdessä eikä kummastakaan meistä olisi kiva ihan sikaa säkissä ostaa.

"vieras"
Joo-oh, samaan ilmiöön olen törmännyt torissa ja huutiksessa. Aina sama juttu, pitää jutella ensin miehen kanssa.

Myin taannoin erään käyttämättömäksi jääneen peilin ja sitten paljon käyttämättä jääneitä vauvanvaatteita, niin jo oli hankalaa saada ostaja ne hakemaan sovitusti pois, kun mies sitä ja tätä, auto oli katsastamatta ja sitä ennen muka ei voinut tulla ostoksiaan lunastamaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";26875780]Joo-oh, samaan ilmiöön olen törmännyt torissa ja huutiksessa. Aina sama juttu, pitää jutella ensin miehen kanssa.

Myin taannoin erään käyttämättömäksi jääneen peilin ja sitten paljon käyttämättä jääneitä vauvanvaatteita, niin jo oli hankalaa saada ostaja ne hakemaan sovitusti pois, kun mies sitä ja tätä, auto oli katsastamatta ja sitä ennen muka ei voinut tulla ostoksiaan lunastamaan.[/QUOTE]

Feissarimokat – Kahakka kirpputorilla, osa 5 (Riita)

Tää nyt ei varsinaisesti itse aiheeseen liity, mut mua risoo nää tinkaajat noissa fb-kirppiksissä. Ymmärrän kyllä tiettyyn pisteeseen asti, mutta jos hinnaks on laitettu vaikka 2,5 € posteineen ja siitä vielä koitetaan tinkiä, niin mulla alkaa nousee savu korvista (löytyy ihan omakohtaista kokemusta että noin naurettavasta summasta koitetaan vielä tinkiä) :D Tai toinen että pyynti hinta on tyyliin 25 euroa, ja koitetaan vinkua tuotetta 12 eurolla :D

• Tykkää
Reactions: Anatolia
"vierailee"
No ehkä huonekalujen kohdalla ymmärrän,jos haluaa kysyä miehen mielipidettä,mutta itse olen törmännyt niin miljoona kertaa siihen,että varataan tyyliin joku euron body ja kysytään mieheltä ensin. Ja tinkaajat on myös maailman ärsyttävimpiä :O

[QUOTE="vieras";26875731]Eikö sulle ole mitään väliä, millaiset huonekalut teillä on, vai onko teillä vaan vaimon kanssa niin samanlainen maku että tykkäät kaikesta mitä hän hankkii? :)[/QUOTE]

ei ole juuri väliä ja kokemus on osoittanut että vaimolla on hyvä maku

• Tykkää
Reactions: lissukka.
[QUOTE="vierailee";26875873]No ehkä huonekalujen kohdalla ymmärrän,jos haluaa kysyä miehen mielipidettä,mutta itse olen törmännyt niin miljoona kertaa siihen,että varataan tyyliin joku euron body ja kysytään mieheltä ensin. Ja tinkaajat on myös maailman ärsyttävimpiä :O[/QUOTE]

Joo tinkaajat, jotka maksavat tulevista lapsilisistä. Tuote on vaikkapa Cupcaken velourhaalari joka hyväkuntoisena maksaa sen kympin. "Tarjoan 2,5e, maksan lapsilisistä" :D

Miksi pitää varata ollenkaan jos ei ole varma ostaako? Jos ollaan hankkimassa isompaa huonekalua niin eikö siitä sovita jo ennen ostamista?
Nettikirppiksillä joskus tuotteet menee samoin tein. Jos vaikka huomaan jonkun kivan, mutta en ole varma sen sopivuudesta (sohvan ainakin mittaisin, sopiiko tai onko liian pieni meille) niin miettii hetken tai keskustelee toisen kanssa. Että mitä mieltä olet tästä. Ja vaikka olisi päättänyt ostaa jotain, ei se minusta ole pikkujuttu sopia kaupoista näkemättä tuotetta.

Se on varmaan ärsyttävää joistain, mutta itse en tee isoja ostopäätöksiä hetken mielijohteesta tai miettimättä.

[QUOTE="vieras";26876048]Nauroin kun 2.päivä joku oli jonkun lastenvaatteen varannut, tinkinyt ja myyjä pyysi laittamaan yv. Tää ostaja sitten vastasi: "Ostan jos sopii maksu lapsilisistä". :D[/QUOTE]

Minä olen valmis maksamaan heti, jos tuote sopii mutta näitä on kyllä tullut vastaan muutama. "Sopiiko että maksan ensi kuun palkasta" ja on meneillään kuun viides päivä.

"kkkk"
Tää on meidän molempien koti. Ja tänne hommataan sellaisia juttuja jotka miellyttää molempia. Eikä todellakan täytetä joka kaappia ja nurkkaa, komeroa ja varasto ylimääräisillä rojuilla. Tiedän että toiset tykää moisesta. Mut me ei. Siksipä ostoksista sovittan yhdessä. Jo siksikin että rahatkin on yhteiset (molemmat töissä ja liki samat tulot).

Mä asuin aikanani yksin, sain silloin ihan tarpeeks päättää oman pääni mukaan. Nyt joudan tekemään kopromissejakin tasaveraisen puoliskoni kanssa.

Välillä tosiaan ihmetyttää nämä kun tuotteen hinta on vaikka 15e sis. pk:t, niin tulee kommenttia "tarjoan 13e sis. pk:t, muuten en osta." Siis oikeasti onko se elämä jollakin siitä parista eurosta kiinni, mutta kuitenkin pakko saada joku ehana meandi lapselle?

• Tykkää
Reactions: Sankkuli
"vierailee"
[QUOTE="kkkk";26876094]Tää on meidän molempien koti. Ja tänne hommataan sellaisia juttuja jotka miellyttää molempia. Eikä todellakan täytetä joka kaappia ja nurkkaa, komeroa ja varasto ylimääräisillä rojuilla. Tiedän että toiset tykää moisesta. Mut me ei. Siksipä ostoksista sovittan yhdessä. Jo siksikin että rahatkin on yhteiset (molemmat töissä ja liki samat tulot).

Mä asuin aikanani yksin, sain silloin ihan tarpeeks päättää oman pääni mukaan. Nyt joudan tekemään kopromissejakin tasaveraisen puoliskoni kanssa.[/QUOTE]

Meillä myös yhteiset rahat ja yhteinen koti ja olemme tasavertaisia keskenämme,mutta silti voin tehdä erinäisiä ostoksia kysymättä mieheltäni lupaa. No ehkä taloa tai sen sortin isompaa ostosta en tekisi ilman miestä,mutta muuta kyllä.

• Tykkää
rietas
Eikö sitä vois kysyä sen miehen mielipidettä ensin, ja sitten ilmoittaa että ostaa, jos se sille siipallekin sopii?

Hölmöä roikottaa varauksessa jos jonossa olis ihan oikeita ostavia asiakkaitakin. Myykööt vaan sille, joka ekana lupaa rahat tiskiin latoa.

• Tykkää
"vieras"
Jaa, no kyllä mä haluan tietää mimmosen sohvan mies meinaa ostaa, jos käännetään asia toisinpäin. Ja jos olisin itse ostamassa niin olisi se aika veemäistä jos toinen ei tykkää yhtään. Pätee juurikin kodin yhteisiin juttuhuin.
Mutten mä kysy mielipidettä vaunuihin tai lasten vaatteisiin (vaikka nekin yhteisiä asioita on)

"vierailee"
Välillä tosiaan ihmetyttää nämä kun tuotteen hinta on vaikka 15e sis. pk:t, niin tulee kommenttia "tarjoan 13e sis. pk:t, muuten en osta." Siis oikeasti onko se elämä jollakin siitä parista eurosta kiinni, mutta kuitenkin pakko saada joku ehana meandi lapselle?
Mä oon myyjänä vakaasti päättänyt,etten koskaan myy tuollaisille. Mieluusti haluan tavaroistani eroon ja siksi tietty ne myynnissä onkin. Hyväntekeväisyyttä harrastan kuitenkin muualla ja muilla tavoin kuin nettikirppareilla.

Yhteistyössä