YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 9

LAUANTAI 11.8.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Sirpa75.............36..........6/25-27...........2v...................2.
InLove_.............35....... 13/26-32 .........22...................2.
Puskajussi.........40.........14/23-30.............7.................5.
Syystuuli74.......37..........18/26-30...........14................2.
Elena75............37..........18/28................14.................3.
Kaktus-76..........36.........19/27-30...........1v.................2.
Pippurihäntä......35..........21/28-31............3..................2.
Scarleth............35..........29/25-30..........?...................1.
Jaahas..............35..........30/27-30..........9...................1.
K.................... 37............37/28..............19.................3.

TAUSTALLA
Hopsan

KADONNEET:attn:
Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
heinäkuu....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Sadana yk 1, Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (IVF 1)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart:SYNTYNEET:heart:
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö

Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

InLove: Tänne vaan mukaan :) Tarkistatko ovatko kiertopäiväsi vielä tänäänkin oikein, kun en ollut varma tarkoititko eilen kp10 vai keskiviikkona. Sano vaan, niin korjaan sen sitten tuohon tämän päivän listaan oikeaksi, jos tarvitsee.

Puskis: Oikein hyvät selitykset, taidat olla alan naisia... Mikä tuo WomanLog on? Mulla taitaa olla iLuurissa semmoinen kuin Period Diary. Se ei kyllä oo ehkä paras mahollinen, puuttuu monia toimintoja, joita kaipaisin.

ON: En ihan vielä dpo-jännäile, kun en sitä oikeaoppista ovisplussaakaan ole saanut. Puuhattu on toissapäivänä ja eilen ihan varuiksi :) Lämmöt vielä alhaalla. [Tarkempaa selostusta piinailijoiden oireet -ketjussa] Parhaamme on yritetty ja voidaan todeta kuin olympiaurheilijat konsanaan, katsotaan mihin se riittää! (Ja onhan tässä vielä koko viikonloppu aikaa harrastaa läheisyyttä). Jonkun sortin päänsärkyä lykkää, niinkuin aina välillä oviksen aikaan... Pysyispä se poissa.

MUOKS: Nyt se tuli - Ovisplussa, hymynaamoineen!!! :D Eli nyt sitten dpo -1

Viimeksi muokattu:
toi woman log ja period day taitaa olla samanlainen kuin kuukautispäiväkirja jota mä käytän netissä?

Menkat loppusuoralla ja seesteinen olo kun ei tarvii jännittää mitään :D vielä kun saisi stressin ja häiriköivät ihmiset pois elämästä niin voisi olla rennompaa..

Mukavia peitonheilutushetkiä Pippurihäntä;)

Luulen että täälläkin lempi roihuaa.. Aamuisessa ovistestissä oli melko vahva viiva ja äsken uusintatesti antoi tasavahvat viivaset..
Luulen että viikonlopun ja vapaiden kunniaksi vilautan paljasta pintaa peiton alta kutsuvasti myös aamusella :)

Woman log on aika samanlainen fertility friendiin verrattuna. Tykkäsin ulkonäöstä enempi.
Siihen saa lämpökäyrää, on laaja valikoima oireita kirjattavaksi, laskee hedelmälliset päivät ja on tietty kk-kalenterinakin kätevä.
Myöhemmin sen voi sitten tärpin käydessä muuttaa raskauskalenteriksi..

Oon kauneusalan taitaja, mutta jatko-opskelujen myötä vyöhyketerapia on käynyt tutuksi

Viimeksi muokattu:
No nih, nyt Tämä muuttui oikeen mielenkiintoiseksi.. Latasin puhelimeen Woman Log-sovelluksen ;)
Miksi en oo aiemmin älynnyt??!
Mulla on ollut toi jo kauan käytössä, ostin sen pro:n just ja olen tosi tyytyväinen! Itseasiassa lapsettomuuspolin lääkäri kehoi ohjelmaa kun näytin!

Kp päivät ovat aivan oikein. tänään perjantaina on kp 12 :)

Viimeksi muokattu:
Päivitin nyt tämän lauantain tiedot eiliseen listaan.

Woman Log näytti ihan pätevältä sovellukselta, paljon parempi kuin aiemmin käyttämäni ja siitä oli suomenkielinenkin versio olemassa! Latasinpa sen käyttööni nyt. Ennenkaikkea se lämpökäyrä ilahdutti mua.

ON: Dpo 0 ja eilisillasta lähtien oli kyllä semmoista jomotusta alavatsalla, että olisko se ollut ovis siellä käynnissä. Aamulla vielä herätessä kiukkusempaa pistelyä vasemman munasarjan kohdilla, mutta sitten se loppui. Tää ovistikuttelu on kyllä ollut todella opettavainen asia, kun kaikkia muita oireita olen tässä jo hyvänaikaa seurannut. Nyt voi sitten mätsätä muut tarkkailutiedot tikkutietojen kanssa. Nyt siis pitkä kierto tulossa, kun oviskin oli melkein viikon myöhässä.

Nyt vaan omaa napaa, kun ärsyttää. Eli menkat ei oo vielkään alkanu, vaikka olo on ollut sellainen jo muutaman päivän. Mun mielestä on tosi epäreiluu :D, et mun kroppa kiusaa mua näin. Vaikka mä oon ihan varma, etten oo raskaana, niin en voi sille mitään, et alan herätellä toiveita, kun aika kuluu eikä menkkoja näy. Eikä ne nyt ees oo virallisesti myöhässä, koska kierron pituus saattaa vaihdella pari päivää. Tän takia ehkä kannattais testata se nega, et vois rauhottua vähän.:headwall: Plääh! No, tää tuskin on vaan mun ongelma ;)

Mä niin tiedän ton tunteen että tekis mieli testata nega että vois rauhottuu :LOL: kumma juttu että sitten monesti käy niin että kun sen tekee, niin menee pari tuntia kun tuhruttelu alkaa.. ainakin mulla.

Mulla terot ainakin autto siihen että menkat loppu kuin seinään jee :D ne vaan yksinkertaisesti loppui.. Mä olen tottunu siihen että ne loppuu pikku hiljaa.. punaista väriä joka muuttuu vähitellen ruskeaksi ja sitä tulee juuri sen verran ettei voi ilman suojaa olla ja koskaan ei voi olla varma että onko nyt kokonaan loppunu vai ei. Torstaina tuli ihan normaalisti vielä verta, iltaa kohti väheni ja eilen ei tullu enää edes väriä. Loppupään tuhruilu jäi sentään pois :)

Joteski parempi ettei tiedä testin olevan nega, testaamatta on edes jonkin verran toivoa...

Mutta jaahas... Jospa sulla oiskin pieniäinen siellä :)
Mää peukuttelen täällä hyvien uutisten toivossa bd

Kiva kuulla, että Sirpallakin Terot ovat tehneet tolkkua menkkojen suhteen. Tuhruttelut ovat niin turhauttavia :/
Mulla oli pahimmillaan tuossa keväällä vain viikko ilman vuotoa tuhrujen ja tiputteluiden välissä.

Ovistesti oli yhä vahvaa plussaa tänäänkin. Davidit ovat kyllä mulla aina toimineet hyvin, vaikka niitä usein parjataankin. Mulla onkin tapana testata kahdesti päivässä heti kun viiva alkaa vahvistua.
Ovis taisi olla tuossa päivällä. Oli kohtalaisen kovaa toispuoleista kipua ja jossain vaiheessa istuminenkin teki pahaa peffaan säteilevän kivun takia.
Talleteltu on ahkeraan, viimeksi aamulla. Ehkä vielä tässä illalla vois myös, mies ainakin on niin innoissaan ;)

viikonloppua plussatuulosten kera, Puskajussi :wave:

Tilannetiedotus: ei näy tätiä, mutta koko ajan tuntuu siltä, et kohta se tulee. Rinnat ja nännit kipeät, nenä tukossa. Tuun hulluks. Tiedän: tee testi! Huomenna. :)

Mites K:n laita? Entäs Scarleth?

Tsempitykset kaikille!

SUNNUNTAI 12.8.2012

................. ikä ...........kp ..............yk ..........toiveissa
Sirpa75.............36..........7/25-27...........2v...................2.
InLove_.............35....... 14/26-32 .........22...................2.
Puskajussi.........40.........15/23-30.............7.................5.
Syystuuli74.......37..........19/26-30...........14................2.
Elena75............37..........19/28................14.................3.
Kaktus-76..........36.........20/27-30...........1v.................2.
Pippurihäntä......35..........22/28-31............3..................2.
Scarleth............35..........30/25-30..........?...................1.
Jaahas..............35..........31/27-30..........9...................1.
K.................... 37............38/28..............19.................3.

TAUSTALLA
Hopsan

KADONNEET:attn:
Ziida..................38..........?/26-28........?...............5.
Tiiti35.................35........?/22-25..........11.............2.
Malfiina 76 ..........35 ..... ?/25-30 .........11 .............3.
Tiini.....................36.......?/27...............19............3.
Helmisimpukka......38........?/?.................0.............3.

:heart:PLUSSANNEET:heart:

2012
heinäkuu....Whisky Peat yv 1, Dominique yk 16 (OI 1), Sadana yk 1, Pepinka yk 4, Leenuliinukka yk2
kesäkuu...ei plussia
toukokuu ....Ronja76 yk 17 (IVF 1)
huhtikuu......ei plussia
maaliskuu....Melanie75 yk 3, Elmaleena yk 4
helmikuu.... Killi12 yk 3, Erika76 yk 4
tammikuu... ei plussia

2011
joulukuu......äiskä-73 yk 8, Milanella yk ?
marraskuu....Isobella yk 3, puskajussi yk 4
lokakuu ...... Barbamama35 yk 14, Kaneli74 yk 9, Keskeneräinen yk 4
syyskuu ..... Vilhelmiina73 yk 4, Eemas yk 4
elokuu ....... luosto yk 2, ilona***, Papuli yk 1
heinäkuu .... Lumihiutale73 yk 10
huhtikuu .... tääl taas yk 23, Niisku74 yk6
helmikuu .... Liljaana yk 5, Irmeli74 yk 1, ksylofoni yk6

2010
marraskuu . Helvi-10 ?, Siobhan42 yk 2, Pilvilinna74 yk 2, Koralli73 yk 10
lokakuu ..... calumet ?
syyskuu .... Jambo yk 1, kurkkunaamio yk 2
elokuu ....... Chilipapu yk 8
kesäkuu ..... Annemaarit ?
toukokuu ... happihyppy yk 8, Onnellinenx5 yk 3, Rae34 yk 10
huhtikuu .... Minnihiiri68 yk 5, Pimpula yk 4
maaliskuu ... Lumi-Marja ?, Jääräpää ?
helmikuu .... viivi74 yk 1
tammikuu ... Puskajussi yk 3, Poni06 yk 2

:heart:SYNTYNEET:heart:
Keskeneräinen......30.6.2012 poika
Barbamama.........12.6.2012 tyttö
Siobhan42.............6.8.2011 tyttö
Liljaana ............. 22.9.2011 poika
Pilvilinna74 ......... 3.8.2011 poika
Koralli73 ............. 2.8.2011 tyttö
Helvi-10 ............ 12.7.2011 tyttö
kurkkunaamio ..... 19.5.2011 poika
happihyppy ........ 25.12.2010 tyttö
jääräpää ............ 7.12.2010 tyttö
Lumi-Marja ........ 19.11.2010 tyttö
puskajussi ......... 18.10.2010 poika
Poni06 .............. 24.8.2010 poika
Tiktu ................ 11.5.2010 tyttö
äiti vm70 ........... 22.3.2010 tyttö

Edellinen ketju: YLI 35-V. KUUMEILIJAT vol 8

dpo (days past ovulation)
dpo 0 on ovispäivä
dpo -1 on ovisplussapäivä (ovistestillä saatu plussa)

Sunnuntaihuomenta! Niinhän se sitten kävi, että uusi kierto pyörähti käyntiin ja nyt kp 4. Ei edes harmita, IVF kun starttasi siinä samalla eli tänään jo kolmas päivä piikittelyä. Nyt on taas mitä odottaa, positiivisuus ja toivo nostaa päätään. Voi sitten taas pudota kovaa ja korkealta :D Tällä kertaa mennään lyhyellä kaavalla, joten henkisesti tämä on nyt helppo homma. Keväällä olin pitkän kaavan hoidon jälkeen ihan paskana sekä henkisesti että fyysisesti, joten kivi putosi nyt sydämeltä kun ei tarvitse sitä kokea enää toistamiseen.

Mikäs tuo WomanLog onkaan? Perustuuko se jollain lailla lämpöjen mittailuun, sitä kun mä en ihan oikeasti ja oikeaoppisesti jaksa harrastaa laisinkaan... eikös siihen sitäpaitsi tarvittais joku omanlaisensa "tarkkuuslämpömittari", mistä sellaisia mahtaa edes saada?

Tsemppiä ja mukavia peuhailuita kaikille ovisplussan saaneille!! Ja jaahas, testaamaan sieltä, eipä nyt pidetä meitä jännityksessä :popcorn:

Scarleth: Mä hommasin kotitesti.fi nettikaupasta aamulämpöjen suusta mittaamiseen soveltuvan ja nopeesti mittaavan digitaalisen mittarin, joka näyttää kahden desimaalin tarkkuudella lämmön.

Digitaalinen kuumemittari - Suomen kotitesti

Siinä sanotaan, että sopii BBT:n mittaamiseen. Se meni siinä samalla, kun noita ovistestejä hommasin. Ja en oo ihan täysin oikeaoppisesti mitannu, nimittäin mittaan vessassa aamulla, kun herään, ennen aamupisua. Mutta kyllä siitäkin aika nopeasti sen käyrän suunnan näkee, heitot ovat olleet mulla pieniä eli peruslämpö alkukierrosta asettu nopeesti 36,2-36,3 paikkeille. Mutta pitää tosiaan heti kun ekan kerran herää aamulla mitata. Saattaa pari desimaalia nousta pelkästään siinä, että jää sänkyyn makailemaan puoleks tunniks.

No katos, kiitos vinkistä ja linkistä, Pippurihäntä! Toi melkein pitää laittaa tilaukseen...

MUOKS: lämpömittari tilattu ja WomanLog asennettu puhelimeen :) Jee, kieroutuneesti tykkään näistä härpäkkeistä, toki tekniikannaisena näin kuuluukin. Tilasin muuten samalla kotitestit.fi:stä jonkun aivan oudon merkkisen digitaalisen raskaustestin, joku Huac tms, kellään kokemuksia?

Viimeksi muokattu:
Mieletöntä, Jaahas!!! Onnea onnea onnea!

Sirpa: Tosihifistelijät tekee niin, että laittaa kellon joka aamu soittamaan samaan aikaan, ja mittarin tyynyn lähelle, niin että sitten voi sujuvasti mitata nousematta sängystä. Mä oon vaan tehny niin, että mittaan heti kun herään, yleensä about tunnin sisään klo 6.30-7.30 herään ekan kerran, oli sitten päivä mikä tahansa. Unta pitäis olla takana vähintään 3h putkeen.

Scarleth: Mä oon kanssa vähän näihin tekniikkajuttuihin kallellaan, vaikken virallisesti insinööri olekaan (sisäisesti vaan, kun hoidan kotonakin kaikki elektroniikka-asiat) :) Kaikenlainen mittaaminen ja asioiden ymmärtäminen ja selvittäminen, mistä mikäkin johtuu, on kyllä aika syvällä luonteessa. Jos jonain päivänä tarvitsee hakeutua lääkäriin raskautumattomuuden takia, niin ainakin dataa löytyy omasta takaa aiemmista kierroista sitten!

Huomisen listaan saadaan siis hienoja uutisia jo. Hyvältä näyttää elokuu jo!

K
Heipähei pitkästä aikaa! Ja terveiset Kreetalta :) D-vitamiinia on nyt sitten käyty kiskomassa oikein urakalla auringonvalon kautta ;)

En nyt ole vielä kahlannut läpi viime viikon juttuja, mutta ton huomasin, että jaahas on saanut plussan! Ihanaa! OnneaOnneaOnnea:heart::flower:

Mulle kävi, niinkuin uumoilinkin eli täti pyörähti kylään, eli tänään kp10. No, onneksi on kuukupit keksitty, niin eipä tuo lomailuun paljon vaikuttanut...

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä