Älä sano näin raskaana olevalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi ei saa sanoa, että sain kaikki raskauskilot pois pelkällä rintaruokinnalla? Eikös se vaan anna toivoa, että kyllä niistä kiloista vielä voi päästä eroon vaikka nyt tuntuukin paksulta olo.

Ei se imetys kaikilta pudota kiloja. Suurimmalta osalta joo, mutta aika yleistä on, ettei pudota. Sitten ketuttaa, kun kilot pysyy ja toiset toitottaa imetyksen laihduttavasta voimasta.

[QUOTE="vieras";26868423]Ei se imetys kaikilta pudota kiloja. Suurimmalta osalta joo, mutta aika yleistä on, ettei pudota. Sitten ketuttaa, kun kilot pysyy ja toiset toitottaa imetyksen laihduttavasta voimasta.[/QUOTE]

No mutta eihän se raskaanaoleva sitä VIELÄ tiedä (siis jos on esikoinen)..

Tohon kohtaan 8, "synnyttäminen oli hurjin ja tuskallisin kokemus mitä tiedän jne", kommentoisin sen verran ettei päinvastaisiakaan kokemuksia kannata sitten kertoilla.

Sanoin ekaa odottavalle kaverilleni ettei se synnytys niin hirveää ole kuin aina pelotellaan, että ei kannata hermoilla.

No, hän sitten myöhemmin rähjäsi mulle kiukkuisena, että
"olisit kyllä voinut varoittaa mutta kun vaan vähättelit! Se oli ihan hirveetä, sattui ihan järjettömästi, luulin että kuolen ja olisi ollut helpompaa jos olisin pystynyt etukäteen jotenkin varautumaan!" .

nauroin täällä vedet silmissä tolle nimi jutulle.. voi ristus sentään :D noista voi loukkaantua jos haluaa. oon mä muutaman noista kuullut mutta aika hupasia noi on. todella hienoa jos joku jaksaa vielä 35+ juosta kymmenenkilsan lenkkejä ym mutta en tiedä miks mun pitäis suuttua siitä? yleensä kun joku alkaa elvistelemään että kyllä minä sitä ja tätä niin yleensä vaan vastaan jotain "no hyvät sulle =) "

Mä kuulin vain vatsan koosta kommentteja. Ylimääräistä painoo oli 3kiloo synnytyksen jälkeen. Eli se suuri maha oli todellakin se vauva plus kaikki se muu. Ihmisten on vaikea tajuta et raskaana olevalla on iso maha. Joillakin alusta asti toisilla pienempi viel loppumetreil.

Itse pyri. Kehumaan raskaana olevan ihanaa masua!

noista, mutta tirvaistuaan mieheni kysyi multa sitten että jos lapsi ei oo hänen kenen se on.. :) sen jälkeen olikin fiilikset huipussaan, koska en ole sellaista tyyppiä joka vieraissa käy. En ole koskaan käynyt enkä aijokkaan.

1. Oletko varma, ettet ole saamassa kaksosia?
20. Odotatko taas? Oliko se vahinko?

Erityisesti näitä on kuultu. En ole enää tässä raskaudessa jaksanu suhtautua hirveän rakentavasti tuohon "mitä jos siellä on kaksoset" -kommentointiin, kun takana on takana on "tavallisten" keskenmenojen lisäksi kaksi kaksoskeskenmenoa ja kaksi raskautta, mukaan lukien tämä nykyinen, joissa toinen kaksonen on kuollut kohtuun... Nykyään olen jokaiselle ootkovarmaetteisielläookaksosiakusullaonniinisomaha -möläyttelijälle sanonut suoraan, että "ei ole ENÄÄ kuin yksi koska toinen kuoli" ja jatkanut muina miehinä hommia siinä vaivautuneessa hiljaisuudessa.

Miten muuten yleensäkään ihmiset kuvittelee, että on korrektia kommentoida toisen raskausmahan kokoa? Ikään kuin se raskaana oleva voisi jotenkin vaikuttaa siihen, minkä kokoinen se maha on :headwall:

Viimeksi muokattu:
Mua ärsytti ylipainoisena eniten se, kun ihmiset varoittelivat raskauskiloista ja siitä, kuinka tulen olemaan entistä lihavampi raskauden jälkeen. Raskauskiloja ei mässäilystä huolimatta tullut yhtään ja paino on nyt 2 viikkoa synnytyksen jälkeen 10 kiloa pienempi, mitä ennen raskautta :)

Täällä on kyllä kuultu nuo kaikki kauhutarinat omista ja muiden raskauksista sekä synnytyksistä.

juuri tämä, muistan ku esikoista odotin niin kaikki tarinat alko lauseella "oikeasti ei pitäis kertoa tätä sulle ettet nyt pelästy mutta naapurin kissan kusettajan mutterin kiristäjän synnytys ei ihan menny ku piti. repes silmä kulmasta perseeeseen asti ja hyvä ettei kuollut, vauvaki koki vähän osumaa siinä ja plaaplaalässynlässyn...." ja siis tämä kaikki kerrotaan hullun kiilto silmissä nimen omaan pelästyttääkseen mut jotenki. onneks osaan pitää naaman peruslukemilla ja olla et aijaa, no paska tsäkä. oli silminnähtävää kuinka harmissaan kauhutarinoitsijat olivat kun en kussutkaan alleni ja juoksenut äidin luo itku kurkussa :D siis ihan oikeasti. mutta siis totta puhuakseni vihaan näitä "synnytys oli niin VOIMAUTTAVA kokemus" siis mitä hittoa se edes tarkoittaa?!? ja muutenki jotkut puhuu synnytyksestä sillä tasolla et ihanku olisivat päivän huvipuistossa viettänyt.

• Tykkää
Reactions: Hennu86

Yhteistyössä