Vauva haaveissa vuodelle 2013 - 2014

Wau, onnea plussanneille!!! Tätä ketjua on niin kiva seurata ja "elää" kaikkien hengessä mukana :) Itse ei miehen kanssa ajateltu kertoa kenellekään ennen kuin on täysin varmaa ja muutama kuukausi elety, jos sattuu joskus tärpäämään. Täällä on niin hyvä lukea muiden ajatuksia ja saa itsekin kyllä mietittävää.

Täällä taas siis mietiskelen, että kuinka moni on sitten testaillut ja montako kertaa ennen kuin luomumenkat alkaa? Lääkäriltä kyselin heti alussa, että pitäisikö jotain ottaa huomioon, kun on pillerit lopettanut. Muuta neuvoa ei tullut kuin että pitäisi olla stressaamatta. Juu, onnistuu tosi helpolla multa NOT!... ;) Eli ei ainakaan sanonut, että niitä ekoja menkkoja tulisi odottaa. Jotenkin ihan friikkiä nyt, kun TJOTtaillaan ja aiemmin olen ollut niin hysteerinen, jos olen pillerit ottanut myöhässä.

Ja lisättäköön vielä, että pillereitä olen syönyt puolet elämästäni eli 15 vuotta. Lukuunottamatta parin vuoden takaista muutaman kuukauden taukoa, kun halusin vaan huvikseni kokeilla millaista on olla ilman ja millainen itse olen. Nyt en ole juurikaan muutosta huomannut: naama ei ole revennyt vielä (kopkop)...

Mukavaa torstaita kaikille! :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille plussanneille!!! :heart:

Ja kovasti tsemppiä uuteen kiertoon joutuneille! Kyllä ne plussat sieltä kaikille tulee!! =)

Täällä on nyt kovasti mietitty et mitä tehdään nyt ehkäisyn suhteen, nyt kun tää mun tilanne on mitä on.. vai tehdäänkö mitään.. en tiiä ollaanko nyt ihan tyhmiä, mutta päätettiin ettei nyt käytetä mitään ehkäisyä, mutta samalla emme myöskään mitenkään aktiivisesti yritä lasta/laske tärppipäiviä tms. (helpommin toki sanottu kuin tehty, juuri katsoin et kohta vois olla ne tärppipäivät tulossa.. :rolleyes: )
Oon edelleen ottanut asioista selvää ja todennut että kaikki hoidot mitä tässä vaiheessa voidaan joutua tekemään pystytään tekemään myös raskaana ollessa, ilman suurempia riskejä, tai yleensä voidaan vielä odottaa rauhassa synnytykseen asti ja hoitaa sitten vasta.. mut tosiaan, päädyttiin siihen et kun tilanne on mitä on, niin se ei varmasti ole myöskään otollinen raskautumisen suhteen, joten tärppi on varmaan vaan toiveissa, ei niinkään todennäköinen.. Eli mennään nyt näin, kunnes toisin määrätään (mahdollisesti sit esim. siellä tulevissa tutkimuksissa)..
 
Juu, täällä ollaan päivittäin! Harvemmin sitä ehtii kirjoitella muuta kuin työjuttuja, mutta onneksi tämä viikko töissä on hieman hiljaisempi ;) Niin, eihän sitä tiedä... Mutta ei olla pillereiden poisjätöstäkään hiiskuttu. Mutta mulla kyllä on muutama pahe ja intohimo, jotka paljastaisivat: mm. tupakointi, punaviini ja juustot...
 
Viimeksi muokattu:
Hmm.. rupesin tässä miettimään, että mahtokohan noi olla "kunnon" menkat ku kesti niin vähän aikaa ja oli aika vähästä se vuoto.. jos tiedätte mitä meinaan ? yleensä ne kestää sen 5 päivää ja vuoto on aika runsasta.. ja nehän oli sen viikon verran myöhäs ja kun testejä tein viime viikolla (ovistestejä toki kun ei ollut r-testiä) niin 2 viivaa niihin sain.. tiä sit mitä oli...
 
Heippa!

Täällä ollaan oltu vähän taka-alalla.. On ollut vähän hektinen vaihe ja stressitaso huipussaan.. Ja niinhän se negakin tietty testiin tuli, tosin täti tuli kyläänkin etuajassa.. kp27/28....Outoa, koska mulla on kierrot olleet lähes aina kellontarkkuudella sama. Mut nyt siis saa päivittääkp3/28 ja yk2. Nokka kohti uusia tuulia, toivottavasti kohti plussatuulia :)
 
Onnea plussanneille. Meillä siis yrittäminen alkaa nyt 08/12, esikoista siis 'tilaulsessa'. Yritin tänään varata aikaa gynelle, mutta vapaita aikoja vasta joskus elokuun lopulla. Kokeilen huomenna vielä yhden mahdollisuuden ja jos ei onnista, niin sit yritän päästä jonnekin lähialueen yksityiselle. Sen verran mietityttää tämä oma tilanne kuitenkin.

Me on kerrottu yhdelle ystävä pariskunnalle, muille ei kerrota ennen kuin on jotain kerrottavaa. Toki ote haluaisin pitää asian salassa mahdollisimman pitkään, mutta luulen että molempien perheet tajuavat asian aika ajoissa.. :D

Jänskättää vain melkosesti :)
 
-PikkuMyy- tee r-testi niin tiedät :)
Ovistesti voi reagoida läpi kierron joillakin ihmisillä, joten itse en esim uskaltais luottaa ovistestiin raskauden varmistamiseksi :)
Onhan se tosin voinut olla esim keskenmenokin jos nyt r-testi negatiivista näyttää. Tosin tuntuu jotenkin hassulta ettei sillon olis runsasta vuotoa/kipuja

haave2 jos teillä hormoniehkäsy on ollut käytössä niin kyllähä se saattaa viedä puolikin vuotta että kierto tasaantuu :)

Mi&Ma loistava huomautus!


:attn: Haluaisiko joku jakaa tätä päivitys vastuuta mun kanssa?
Tarkoitus ei ole että kaikki päivittää, mutta vois olla mukava, että joku toinenkin tätä listaa ylläpitäisi. Mieluiten joku sellainen joka suht aktiivisesti konetta käyttää :)

Tarkoitushan on että on vain yksi "lista" per päivä/sivu. Ei siis niin että jos täällä on viikonverran hiljaista niin sivulla on 7 erillistä postausta - vaan tällöin päivitellään jo olemassa olevaa sivulla näkyvää listaa <- tajusikohan tuosta kukaan mitään?
 
Viimeksi muokattu:
Ambrosia85 juu täytyy tehdä.. r-testejä piti käydä hakemas mutta se jäi sitte jo alkoki vuodot ja totesin että se oli siinä sitte ilmeisesti.. niin voihan se olla se keskenmenoki mutta ei tosin ollu kipuja ja vuoto oli vähästä... yleensä saa niitä särkylääkkeitä kyllä nappailla.. täytyy siis käydä hakemassa r-testejä ja kattoo mitä tulee :)
 
Paljon Onnea Plussanneille, kylläpä niitä viime päiville onkin tullut :)

Täällä täti oli kylässä vain kolme päivää, mikä on todella vähän, kun renkaan kanssa meni yleensä neljä tai jopa viisi päivää. Tässä nyt sitten voi jo hiljallen tosi toimiin tämän kierron osalta ryhtyä ;)
 
Moi kaikille! Olen tätä palstaa seuraillut jonkin aikaa ja ajattelin, että miksipä en ala kirjoittelemaan. Tuo vertaistuki kun sattuu olemaan niin mukavaa ja kannustavaakin :).

Olen 33 vuotias tyttönen ( nyt tyttö, aina tyttö, heh). Pillerit pois lokakuussa ja silloin se pari ekaa kuukautta oli sellaista "katsellaan" - meininkiä. Helmikuussa tuli todella paha munasarja- ja kohtutulehdus, jota hoidettiin väärin. Yritykset jäi siis maalis-, huhti- ja toukokuussa pois. Kesäkuussa aloitettiin kunnon yritys ovistikuilla. Lääkärit haluavat tarkkaa seurantaa ja nyt seuraava etappi on munatorvien avaus ensi viikolla. Koska tulehdus eteni aika pahaksi, minua on hoidettu ja seurattu nyt tarkkaan. Eli verikokeet otettu ja todettu niiden olevan ok ja miehen näyte myös ok. Nyt sitten tuo avaus ja toivotaan, että plussaisin syksyn aikana :).

Täällä siis notkutaan nyt ja kannustetaan muita ja samalla myös itseä ;).

Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä yrittäjille!
 
onnee emppuli83

Menkathan sitä sitten eilen alkoi. Tässä kuussa yritys jatkuu sittet TJOTtailu meiningillä. Ovista en vielä ala bongaileen :D tai ainakin niin voi aina aatella, sen näkee sitten miten tarkasti alan kehoani seuraamaan kunhan nyt menkat loppusi.
Stressikin vähenee nyt kun saa muuton tehtyä ja kun syksy tästä etenee.
 
Perjantai 3.8. 2012





Yritys/TJOTtailu alkanut:

*SuAnn........................kp 49/?..................yk0....... ya 6/12......... 1.

eufemia(27)...........kp 30/28-35........yk 2.........ya 6/12........... 1.
jenni_noora(28).......kp 30/28...........yk 7.......... ?................ 1.

(minmaria...............kp 29/ ?...................yk0......................... 1.)
Kamomillatee............kp 28/28........yk2............ya 6/12.................1.
Ambrosia85(27)...... kp 24/28-31 ........yk19 .....ya 10/10.......... 1.
Mircea..............kp 23/29 ........ yk13 ........ya 12/10 .............. 1.

hintrikka.................kp 18/29-31 .........yk14......... ya5/11............ 1.
miss_piggy (31v).... kp 17/38-66 .........yk 3 ......ya 03/12........ 1.
another...............kp 16/32..............yk 8 ........ya 1/2011.............1.
Sunflower11....... kp 14/24-28.........yk21.........ya 12/2010.........3.
Markke................. kp 14/30............yk2...........ya 6/12..........2.
HopeAgain(36) ........kp 13/?............ yk 1 ........... ya 7/12 ......... 1.
Heiverö................kp 12/23..........yk 1............. ya 7/12............ 3.
Luna85(26).................kp 11/29-38..........yk 6............ 2/12 ........... 1.
Viljonkka (26).........kp 11/29-30.......yk 6............. ya 3/12............1.
Fiinaliina................kp 10/ ?...........yk1 ..............ya 7/12........... 1.

mavli....................kp 9/28 ..........yk 16 ...........ya 3/11 ............ ? .
AnnuLiisa..............kp 7/28-30........yk 1 ............. ya 8/12......... 1.
Mi&Ma(26)..............kp 6/? ...........yk 1..............ya 7/12.......... 1.
-PikkuMyy- ...............kp 6/36............... yk 7 ......ya 1/12....... 1.
Lemontree-86...........kp 5/25...............yk2 ........ya 7/12........... 1.
lady1979 (33)...........kp 5/28-30.........yk 6......... ya 12/11 ......... 1.
Pintsu..................... kp 4/? ...............yk 1 ........ya 8/12........... 1.
Chrissy72 ...............kp 4/26.................yk4.. ...ya 5/12..............
haave2................kp 4/28 .............yk 2 .........ya 7/12.............. 1.
Mathilda83.............kp 3/28-30 ........ yk2 ........ya 6/12 .............. 1.
panzkus..............kp 2/28-30 ........ yk4 ........ya 5/12 .............. 1.




Day Past Ovulation:
Kamomillatee.. dpo 15
Ambrosia.......dpo 9



Yrityksen myöhemmin aloittavat:

eleonoora86
Amiraali (lokakuu 2012)



Taustailijat:
Neiti Näpsän Äiti
Markke
Isbla
piupiu
kääkkis
Lumihippu
Pionia




Plussanneet:
Kesäkuu 2012:Vissyliini (yk6), lenkkari (yk10)
Heinäkuu 2012: Leenuliinukka (yk2)





kp = kiertopäivä
yk = yrityskerta/-kierto
ya= yritys aloitettui
TJOT = tulee jos on tullakseen
dpo = days past ovulation, päivät ovulaation jälkeen



Päivittäjät:
Ambrosia85 & Sunflower

***Mikäli kiertosi venyy yli kp56 niin ilmoitathan siitä.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan listalta pois.***

*-merkillä merkitty aktiivset pitkän kierron naiset, joita ei siivota yllämainituin perustein.




+++++ PLUSSARIKASTA ELOKUUTA+++++
 
Viimeksi muokattu:
Mä en eufomian testissä näe mitään.. mutta se on tää työpaikan kone... en mä tällä kehtaa hirveen pitkää pitää testejä auki kun kuitenkin avokonttori :LOL: eli ehkäpä muitten silmät on parempia ?

lady1979 tuutko mukaan ihan kierto listalle :) ?

Sunflower, mahtavaa, laitan sut toiseks päivittäjäks! Kiitos murunen :hug:
Vois tehdä niin että päivän päivittäjä hoitaa mahd pitkälle noi muutokset mitä päivän aikana tulee..jos ei oo päivitetty niin päivitetään sitte seuraavaan päivään :) ettei yhtäkkiä tosiaan oo neljää listaa per sivu =) Mut kyl sä tiedät :)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä