G: Jos vaihtoehtona olisi elää varastaen tai itseään myyden, kumman valitsisit?

Elättäisitkö itsesi/perheesi ennemmin varastamalla vai ryhtymällä prostituoiduksi?

• Varastaisin

Ääniä: 19 43,2%
  • Ryhtyisin prostituoiduksi

Ääniä: 26 59,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    44
"huoh"
Olisin itsekin neitsyenä vielä vastannut että varastaisin sillon sitä piti jotenkin super isona asiana että oooh seksiä ja seksi on superpyhä ja ainutlaatuinen ja minun pilluni on niin herkkä tunteiltaan, nyt jos kyse olisi lapseni kuolemasta pilluni olisi yksi vitun lysti jos sillä ostettaisi elämä lapselleni pakon edessä, varastamaan en alkaisi miten typerä tapa se olisikaan, sitten ei olisi äitiä huolehtimassa kun istuisi sellissä, ei olisi myöskään mahdollisuutta palata työelämään pitkän rikosrekisterin takia, viisastuneena nyt sanon kuitenkin itseni myymisen.

[QUOTE="huoh";26807039]Olisin itsekin neitsyenä vielä vastannut että varastaisin sillon sitä piti jotenkin super isona asiana että oooh seksiä ja seksi on superpyhä ja ainutlaatuinen ja minun pilluni on niin herkkä tunteiltaan, nyt jos kyse olisi lapseni kuolemasta pilluni olisi yksi vitun lysti jos sillä ostettaisi elämä lapselleni pakon edessä, varastamaan en alkaisi miten typerä tapa se olisikaan, sitten ei olisi äitiä huolehtimassa kun istuisi sellissä, ei olisi myöskään mahdollisuutta palata työelämään pitkän rikosrekisterin takia, viisastuneena nyt sanon kuitenkin itseni myymisen.[/QUOTE]

Sulla on outo käsitys seksistä ja itsensä myymisestä. Ei se mitään varsinaista seksiä ole, jos on ihan toisten käytettävissä, ilman omia haluja ja kenen tahansa kanssa. Musta olisi suorastaan rikollista, jos ihminen joutuisi myymään itseään säilyäkseen hengissä. Yhteiskunnan tehtävä on huolehtia kaikista. Siksi en edes jaksaisi tuntea sellaisessa tilanteessa syyllisyyttä varastamisesta. En ole sen vähempiarvoisempi kuin muutkaan. Mä ymmärtäisin ihmistä, joka varastaisi multa pysyäkseen hengissä.

En koskaan tuomitsisi ketään, joka elättäisi itsensä ennemmin varastaen kuin myymällä itseään. Se on ihan verrattavissa ihmiskauppaan ja seksuaalisen kaltoinkohteluun, jos joutuu pakon edessä prostituoiduksi. Kyllä mä ennemmin siis varastan kuin koen jatkuvasti vastentahtoista seksiä. Toki sitä perheensä elättääkseen ja hengissä pysyäkseen tekee kaikkensa. Länsimaalaisilla ei mielestäni ole oikeutta tuomita sellaisia, jotka varastamalla elättävät itsensä. Suurin osa meistä tukee lapsi-ja orjatyövoimaa valinnoillaan vaikka elämme verraten yltäkylläisyydessä.

Viimeksi muokattu:
Sulla on outo käsitys seksistä ja itsensä myymisestä. Ei se mitään varsinaista seksiä ole, jos on ihan toisten käytettävissä, ilman omia haluja ja kenen tahansa kanssa. Musta olisi suorastaan rikollista, jos ihminen joutuisi myymään itseään säilyäkseen hengissä. Siksi en edes jaksaisi tuntea sellaisessa tilanteessa syyllisyyttä varastamisesta. En ole sen vähempiarvoisempi kuin muutkaan. Mä ymmärtäisin ihmistä, joka varastaisi multa pysyäkseen hengissä.

En koskaan tuomitsisi ketään, joka elättäisi itsensä ennemmin varastaen kuin myymällä itseään. Se on ihan verrattavissa ihmiskauppaan ja seksuaalisen kaltoinkohteluun, jos joutuu pakon edessä prostituoiduksi. Kyllä mä ennemmin siis varastan kuin koen jatkuvasti vastentahtoista seksiä. Toki sitä perheensä elättääkseen ja hengissä pysyäkseen tekee kaikkensa. Länsimaalaisilla ei mielestäni ole oikeutta tuomita sellaisia, jotka varastamalla elättävät itsensä. Suurin osa meistä tukee lapsi-ja orjatyövoimaa valinnoillaan vaikka elämme verraten yltäkylläisyydessä.
No mut jos joku tilanteessa, jossa on vaihtoehtoja (varastaminen / prostituutio) itse valitsee jälkimmäisen tien taatakseen perheensä elatuksen ja säilyy näin lain sallimissa rajoissakin, niin eikö tälle ihmiselle kuuluisi meiltä muilta arvostus ja kunnia? Ihminenhän valitsee työn tekemisen (ei muutkaan asiakaspalveluammatissa voi asiakkaitaan valita) sen sijaan, että varastaisi toisilta. Ei joku Citymarketin omistaja välttis mikään porho ole, enkä ihan ymmärrä tällaista romantisoitua robin hood -ajatteluakaan, että varastaminen on ok.

Lain mukaan se ei ole ok ja siinähän sitten perheensä elatuksen varastelulla taanneet vanhemmat lusivat linnassa ja lapset ovat huostassa. Onko se sitten se parempi tie?

No mut jos joku tilanteessa, jossa on vaihtoehtoja (varastaminen / prostituutio) itse valitsee jälkimmäisen tien taatakseen perheensä elatuksen ja säilyy näin lain sallimissa rajoissakin, niin eikö tälle ihmiselle kuuluisi meiltä muilta arvostus ja kunnia? Ihminenhän valitsee työn tekemisen (ei muutkaan asiakaspalveluammatissa voi asiakkaitaan valita) sen sijaan, että varastaisi toisilta. Ei joku Citymarketin omistaja välttis mikään porho ole, enkä ihan ymmärrä tällaista romantisoitua robin hood -ajatteluakaan, että varastaminen on ok.

Lain mukaan se ei ole ok ja siinähän sitten perheensä elatuksen varastelulla taanneet vanhemmat lusivat linnassa ja lapset ovat huostassa. Onko se sitten se parempi tie?
Mä en siis paheksuisi kumpaakaan valintaa, itsensä myymistä tai varastamista tuossa tilanteessa. Mielestäni on silti sairasta tuomita ihminen, joka ennemmin varastaisi kuin antautuisi vähän kuin ihmiskaupan uhriksi. Mä ymmärtäsin ihmistä, joka vastaavassa tilanteessa multa varastaisi. Ymmärrän, ettei kaikki millään pystyisi myymään itseään. Mä arvostan enemmän mielenterveyttä kuin materiaa. Materia on korvattavissa. Itseään pakon edessä myyvä kärsii enemmän kuin se, jolta varastetaan. Moni varastaa elämänsä aikana ilman mitään taloudellista pakkoa niin tuntuisi oudolta paheksua ihmistä, joka elättäisi itsensä varastamalla.

Kepsis
Mä en siis paheksuisi kumpaakaan valintaa, itsensä myymistä tai varastamista tuossa tilanteessa. Mielestäni on silti sairasta tuomita ihminen, joka ennemmin varastaisi kuin antautuisi vähän kuin ihmiskaupan uhriksi. Mä ymmärtäsin ihmistä, joka vastaavassa tilanteessa multa varastaisi. Ymmärrän, ettei kaikki millään pystyisi myymään itseään. Mä arvostan enemmän mielenterveyttä kuin materiaa. Materia on korvattavissa. Itseään pakon edessä myyvä kärsii enemmän kuin se, jolta varastetaan. Moni varastaa elämänsä aikana ilman mitään taloudellista pakkoa niin tuntuisi oudolta paheksua ihmistä, joka elättäisi itsensä varastamalla.
Miksi ihmeessä sä jankkaat kokoaika asioita mitkä ei ole realistisia? Etkö sinä yksinkertaisesti tajua että ihmiskauppa ja seksin myyminen valintana on toisensa pois sulkevia asioita?

Luuletko oikeasti että ihminen vaan kävelee rikollisen luo ja sanoo "valitsen että pakotatte minun harrastamaan seksiä erinäisten iljettävien ihmisten kanssa, sen sijaan että varastelisin kaupoista pikkuhousuja elääkseni".

Vai meinaatko että jotkut seksiä myyvät on niin yksinkertaisia että eivät tajua että voivat itse valita sen kenelle myyvät, ei ole pakko sille housuunsa paskoneelle spurgulle myydä jolla on kaksi hammasta ja visvasyylä.

Ihmiskauppa ei ole sama asia kuin seksin myyminen omana valintana, koeta nyt jo tajuta.

Miksi ihmeessä sä jankkaat kokoaika asioita mitkä ei ole realistisia? Etkö sinä yksinkertaisesti tajua että ihmiskauppa ja seksin myyminen valintana on toisensa pois sulkevia asioita?

Luuletko oikeasti että ihminen vaan kävelee rikollisen luo ja sanoo "valitsen että pakotatte minun harrastamaan seksiä erinäisten iljettävien ihmisten kanssa, sen sijaan että varastelisin kaupoista pikkuhousuja elääkseni".

Vai meinaatko että jotkut seksiä myyvät on niin yksinkertaisia että eivät tajua että voivat itse valita sen kenelle myyvät, ei ole pakko sille housuunsa paskoneelle spurgulle myydä jolla on kaksi hammasta ja visvasyylä.

Ihmiskauppa ei ole sama asia kuin seksin myyminen omana valintana, koeta nyt jo tajuta.
Onko mielestäsi kyse "oikeasti" valinnasta, jos toinen vaihtoehto on varastaa tai kuolla nälkään? Mä itse ymmärtäisin ihan täysin kummankin valinnan.

Lunatic

Sulla taitaa olla aika ruusuinen kuva maailmasta.

Onko mielestäsi kyse "oikeasti" valinnasta, jos toinen vaihtoehto on varastaa tai kuolla nälkään? Mä itse ymmärtäisin ihan täysin kummankin valinnan.
Varastaa, tehä töitä tai kuolla nälkään? Minusta tää aika selvä.

Eihän se varastaminen jäisi nakkipakettiin, vaan tarttis pölliä rahat asumiseen, lääkkeisiin, vaatteisiin yms. Kerrannaisvaikutukset aika hurjat, jos meinaa rahoittaa koko elämänsä varkauksilla yhdestä tavaratalosta: vakuutukset nousee, palkat laskee tai korotukset jää saamatta ja hinnat nousee tuotteissa. Eli lakia rikkova itseään ns. säädyllisenä pitävä (ja muita parempana, koska työnteon sijaan valitsee rikollisen elämän?) aiheuttaa harmia lain oikealla puolella pysyville yrittäjille ja työntekijöille ja omilla tienesteillään eläville kuluttajille.

Min moraalitaju on varmaan täysin vääristynyt kun en tajua oikeutusta varastamiselle. Se on jonkun toisen omaa. Mie voisin ruokkia nälkäisen jos tulis ja pyytäis ruokaa (ja olen ruokkinutkin) mutta minulta kerran varastettu syksyn vaaterahat ja sille varkaalle edelleenkään vaikea antaa anteeksi.

Pakon edessä ihminen on muutenkin yleensä aika itsekäs ja kykenevä vaikka mihin. Ihan hyvällä omallatunnolla moni meistä ostaa nytkin tehotuotettua lihaa ja vaatteita, joiden tekemiseen on käytetty lapsityövoimaa. Se on mielestäni pahempaa kuin köyhissä olosuhteissa tapahtuva varastamisella eläminen.

Varastaa, tehä töitä tai kuolla nälkään? Minusta tää aika selvä.

Eihän se varastaminen jäisi nakkipakettiin, vaan tarttis pölliä rahat asumiseen, lääkkeisiin, vaatteisiin yms. Kerrannaisvaikutukset aika hurjat, jos meinaa rahoittaa koko elämänsä varkauksilla yhdestä tavaratalosta: vakuutukset nousee, palkat laskee tai korotukset jää saamatta ja hinnat nousee tuotteissa. Eli lakia rikkova itseään ns. säädyllisenä pitävä (ja muita parempana, koska työnteon sijaan valitsee rikollisen elämän?) aiheuttaa harmia lain oikealla puolella pysyville yrittäjille ja työntekijöille ja omilla tienesteillään eläville kuluttajille.

Min moraalitaju on varmaan täysin vääristynyt kun en tajua oikeutusta varastamiselle. Se on jonkun toisen omaa. Mie voisin ruokkia nälkäisen jos tulis ja pyytäis ruokaa (ja olen ruokkinutkin) mutta minulta kerran varastettu syksyn vaaterahat ja sille varkaalle edelleenkään vaikea antaa anteeksi.
Eihän tuossa sanottu, että pitäisi itseään muita parempana? Toiset ovat vahvempia kuin toiset ja kestäisivät paremmin itsensä myymistä.

Onko seksityö mielestäsi todellakin vain työ muiden joukossa? Minusta se on ammatti muiden joukossa vain niille, jotka kykenevät seksipalveluja myymään. Muiden kohdalla on kyse lähinnä ihmiskaupasta. Pitäisikö yhteiskunnan jättää ilman tukea työtön, joka kieltäytyisi myymästä sekspalveluja? Se olisi laillistettua ihmiskauppaa. Nythän sellaista tilannetta ei onneksi ole, mutta näin ajatusleikkinä.

"Suurin osa seksintarjoajista oli valmiita mihin tahansa ja toimimaan myös ilman kondomia"

Mä en voi käsittää, että joku haluaa harrastaa seksityöntekijän kanssa seksiä ilman suojausta. Onpas ihme, että taudit leviää.

vrs
Sulla on outo käsitys seksistä ja itsensä myymisestä. Ei se mitään varsinaista seksiä ole, jos on ihan toisten käytettävissä, ilman omia haluja ja kenen tahansa kanssa. Musta olisi suorastaan rikollista, jos ihminen joutuisi myymään itseään säilyäkseen hengissä. Yhteiskunnan tehtävä on huolehtia kaikista. Siksi en edes jaksaisi tuntea sellaisessa tilanteessa syyllisyyttä varastamisesta. En ole sen vähempiarvoisempi kuin muutkaan. Mä ymmärtäisin ihmistä, joka varastaisi multa pysyäkseen hengissä.

Siis mitä vittua, oikeesti?! Täähän on täysin järjetön keskustelu, tässä ei oo päätä eikä häntää!

Etkä sä, anteeks vaan, oo alkuunkaan oikee ihminen arvioimaan mitä seksi ja/tai itsensä myyminen on tai ei ole, varsinkaan muille ku itselles.

Menin vastaamaan tähän, ennenku luin ketjua. Jos huorana ei sais valita asiakkaitaan, miks sitte sais valita mitä/missä/milloin varastaa? TIETYSTI huora valitsee asiakkaansa, pakkohan sen on. Lyhyeks jäis ura muuten.

Mä en vaan voi käsittää, missä ulottuvuudessa varastaminen, toisen oman ottaminen, rikoksen tekeminen on parempi vaihtoehto, kuin rehellinen työ? Vai pitäiskö varastaminen ehkä vaan sitte laillistaa? Laittaa kauppanki hintalappujen alle merkintä "maksa, jos jaksat"?

Kävipä ärsyttämään nyt ihan olan takaa...

IhanaValo
Ehkä varastaisin koska itsensämyyminen tuntuu ajatuksenakin pahalta, varsinkaan jos ei tiedä kenen kynsiin joutuu. Joki Robin Hood-tyyppinen ratkaisu vois toimia; varastaisin vaan joltain rikkailta :)

Kepsis
Nyt ei puhuta edelleenkään itsensä myymisen todellisuudesta nyky-Suomessa vaan hypoteettisesta tilanteesta, jossa prostituutio olisi ammatti muiden joukossa.
Jos sinä keksit jonkun mielikuvitustilanteen ja rajaat pois asioita niin tämä keskustelu on ihan yhtä järkevä kuin jutella siitä Harry Potter hahmosta mikä haluaisit olla.

Kannattaisi sitten aloitukseen laittaa selkeästi varoitus "Tämä ketjun aihe on täysin kuvitteellinen, ei oikeaan elämään liitoksissa".

Nimittäin aloituksesta saa kyllä oikeasti sen kuvan että olisit oikeasti tässä kysymässä mielipiteitä etkä leikkimässä sinun rajaamalla mielikuvitusalueella.

Kepsis
Siis mitä vittua, oikeesti?! Täähän on täysin järjetön keskustelu, tässä ei oo päätä eikä häntää!

Etkä sä, anteeks vaan, oo alkuunkaan oikee ihminen arvioimaan mitä seksi ja/tai itsensä myyminen on tai ei ole, varsinkaan muille ku itselles.

Menin vastaamaan tähän, ennenku luin ketjua. Jos huorana ei sais valita asiakkaitaan, miks sitte sais valita mitä/missä/milloin varastaa? TIETYSTI huora valitsee asiakkaansa, pakkohan sen on. Lyhyeks jäis ura muuten.

Mä en vaan voi käsittää, missä ulottuvuudessa varastaminen, toisen oman ottaminen, rikoksen tekeminen on parempi vaihtoehto, kuin rehellinen työ? Vai pitäiskö varastaminen ehkä vaan sitte laillistaa? Laittaa kauppanki hintalappujen alle merkintä "maksa, jos jaksat"?

Kävipä ärsyttämään nyt ihan olan takaa...
No kävi ärsyttämään minuakin, mutta ilmeisesti nyt puhutaan tontuista ja muista mielikuvitus asioista, ei mitään järkeä jos pitää puhua juurikin jostain mikä mikä-maa tilanteesta joka sijaitsee tytsin korvien välissä eikä aloituksen aihe todellakaan enää pidä yhtä sen kanssa mitä tytsi on tässä ketjussa selittänyt jälkikäteen...

Se on aloitusviestissä. Liian helppo vaihtoehto olisi, jos voisi tosta vaan valita kaikki silmää ja mieltä miellyttävät miehet ja vähän kuin harrastaa irtosuhteita, joista saa palkkaa. Mä en harrasta irtosuhteita muutenkaan, mutta moni harrastaa/on harrastanut. Monissa ammateissa ei saa valita asiakkaitaan enkä tässäkään tarkoita, että ne asiakkaat olisi mitään pahoinpitelijöitä.
Olisit sitten laittanut gallupin että olisitko mieluummin ihmiskaupan uhri vai varas...

Kepsis
Kauanko sä Kepsis kuvittelet että omatoimisesti voi seksiä myydä, ennen kuin alamaailma puuttuu asiaan ja kerää rahat.
Luuletko että suomi on tosiaan joku mafiamaa missä joka kadun kulmalla on parittaja joka laskee perseenjako kerrat kaupungissa? Huomaa jonkun epäilyttävältä näyttävän naisen niin marssitaan välittömästi luokse ja vaaditaan osinkoja?

• Tykkää
Reactions: Hiukan hukassa

Yhteistyössä