Hahaha. Kyllä nuo changen mitat on tehty huijaamaan pienitissisiä naisia!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
......
[QUOTE="naps";26802495]No, käytin väärää aikamuotoa olettaessani sinun tarkoittavan, että kaikki liivinvalmistajat ovat siirtyneet tai siirtymässä tähän toiseen järjestelmään.

Tarkoitin siis, että tämän sinun logiikkasi mukaan minulle siis pitäisi sopia C-kupin liivit niiltä liivinvalmistajilta, jotka käyttävät tätä vanhaa, alkuperäistä kokojärjestelmää. Ja ei mahdu, ei todellakaan - jos ei mahtunut edes ennen muinoin, niin ei etenkään nykyään.

Voi miten toivoisin, että mahtuisikin.[/QUOTE]

Niin, minulla ei ole aavistustakaan juuri sinun mitoistasi. En tiedä kuppikokoasi nyt enkä mitä se oli aiemmin tai eri merkeissä tai mitään. En siis puhunut juuri sinusta, enkä itsestänikään.

"naps"
Niin, minulla ei ole aavistustakaan juuri sinun mitoistasi. En tiedä kuppikokoasi nyt enkä mitä se oli aiemmin tai eri merkeissä tai mitään. En siis puhunut juuri sinusta, enkä itsestänikään.
Hehheh :)

No sanotaan vaikka nyt niin, että ihmiselle, jolle sopivat esim. Freyan 65H-koon liivit, pitäisi sinun logiikkasi mukaan sopia myös 75C-kuppi Triumphilta. Niin ei ole.

Itsestäni puhuin, koska kenenkään muun rintaliiveistä minulla ei ole kokemusta. ;)

.....
[QUOTE="naps";26802610]Hehheh :)

No sanotaan vaikka nyt niin, että ihmiselle, jolle sopivat esim. Freyan 65H-koon liivit, pitäisi sinun logiikkasi mukaan sopia myös 75C-kuppi Triumphilta. Niin ei ole.

Itsestäni puhuin, koska kenenkään muun rintaliiveistä minulla ei ole kokemusta. ;)[/QUOTE]

En ole väittänyt Freyan kokoja erityisen pieniksi. Eikä se nyt noin mene, että Triumphin 75C on sitten automaattisesti 65H tai jotain muualla. Missä olen niin sanonut? Juurihan sanoin, että Triumphin 75C on yleensä esim. 75D Gossardilla. Freyasta ei ole aavistusta.

Mistä tässä nyt oikein kinastellaan? Jotkut ovat väittäneet tässä ketjussa, että kokotaulukoilla ei ole väliä, kunhan vaan kokeilee liikkeessä liivinsä niin jokin sopiva koko löytyy. Minusta standardikokotaulukoilla on väliä. Ei muuta.

iiioi
Olenpa nähnyt näitäkin palstalaisia ihan livenä, jotka väittävät omistavansa näitä F-kuppeja. Hieman kummastelen, koska luonnossa rintavarustus oli pieni. Ehkä siis nimenomaan kokevat tärkeiksi nuo isot kirjaimet jossain imagonsa pönkittämisessä täällä virtuaalimaailmassa.

iiioi
Ei se taida ketään ottaa koville, että "jollain" on isommat tissit. Kyllähän niitä on isoja ja pieniä ja kaikkea siltä väliltä.

Mutta se alkaa tosiaan olla vähän outoa, että keskimääräinen kuppikoko tällä palstalla on jotain 75F, ja G:tä, H:tä, I:tä ja J:tä löytyy monta kertaa enemmän kuin B:tä ja C:tä.
Tämä sama minuakin huvittaa.

Luulisi niiden rintojen olevan kaikissa koissa täysin ok, nehän ei kuitenkaan suurene tippaakaan, paitsi joidenkin omissa mielikuvissa, jos kirjaimen muuttaa perusCeestä hurjaksi Hooksi. Se tosiaan onnistuu aika helposti sitä rinnanalusmittaa pienemmäksi viilaamalla ja rinnanpäälismittaa röyhistämällä.

Tämä sama minuakin huvittaa.

Luulisi niiden rintojen olevan kaikissa koissa täysin ok, nehän ei kuitenkaan suurene tippaakaan, paitsi joidenkin omissa mielikuvissa, jos kirjaimen muuttaa perusCeestä hurjaksi Hooksi. Se tosiaan onnistuu aika helposti sitä rinnanalusmittaa pienemmäksi viilaamalla ja rinnanpäälismittaa röyhistämällä.
Eiks tällanen olis vähän tyhmää :D Tai siis sillonhan sais sellaset liivit jotka olis ihan tosi huonot (liian kireät ja liikaa kangasta tisseille) :D

"Kaisa"
[QUOTE="vieras";26804636]Naiset on lihavempia kuin 50 vuotta sitten. Vyötäröt ovat suhteessa leveämpiä. Mites rinnat?[/QUOTE]

Nimenomaan! Näin sne rinnat kasvavat. Itselläni on ikää myöten kasvanut sekä lapsimäärä, kuppikoko että paino. Onkohan näillä jotain yhteyttä? ;)

Toisaalta, tutkimukset kertovat että suomalaisnaisten muodot ovat pikkuhiljaa muuttumassa rinnakkaammaksi ja vähemmän lanteikkaaksi. Tämä tutkittiin ihan mittaamalla naisia ja kokoluokituksia rukattin tämän mukaan.
Ilmankos nykyään mikään vaate ei sovi päälle koosta huolimatta..

Pikkutissi
Ha ha, etsinpä itsekin tuon Changen laskurin, kun siitä täällä on ollut puhetta. Käytän kokoa 75B, olen käyttänyt jo yli 20 vuotta. Otin mitat; rintojen alta 75cm ja päältä 87cm. Ne kun syöttää tuonne laskuriin, niin 75B:n sijasta saankin kookseni.... tadam, 70DD!!! :D

yksi onnellinen
Olen pudonnut kelkasta, ekan kerran kuulin koko Changesta (en jaksanut lukea kaikkia viestejä). Onko se siis joku liiviliike?:D Netistä tilattavissa?
Juu, liiviliike! Tietääkseni saa myös netistä. Meillä on kauppa tässä ihan vieressä niin en ole koskaan kokeillut.

Nettilaskureihin ei kannata uskoa, oikea koko selviää VAIN kokeilemalla :) Ei siis kannata laskurin perusteella loihtia omaa kokoaan. Se on vain hieman suuntaa antava, voi antaa koon josta aloittaa.

Itse olen 65F ja varmaan juuri sellainen, jota ihmiset katsovat, että ei tuolla nyt niin isot tissit ole. No ei olekaan, ihan keskikokoiset :) A-C on pieni, D-G on keskikokoinen ja H:sta eteenpäin voi kutsua suureksi poveksi. Rinnakkaiskokoja kun kartottaa niin ovat 70DD, 75D ja 80C.... Minulla on siis samankokoiset rinnat kuin henkilöllä joka käyttää kokoa 80C tai 85B tai 90A. Ei enää kuulostakaan niin isolta, vai mitä? :) Minulla on pienempi ympärysmitta ja siten rinnan muoto on erilainen kuin sitä 85B:tä käyttävällä. Siksi tarvitsen erilaisen liivin.

H&M:ssä ja muutamassa muussa liikkeessä myydään kokoja 70-80, A-C, joistakin on "reilumpi" D-malli olemassa. Nuo A-C kupit voivat toki sopia monelle teini-ikäiselle jonka povi on vasta kasvamassa, joille nämä kaupat ovat muutenkin tarkoitettuja. Ympärykset ovat liian suuria, mutta mitä se teini sellaisesta tietäisi: Ei hänen povensa yleensä vaadi sen kummempaa tukea. Rintaliivi on enemmän ulkonäkökysymys näille nuorille naisille. Aikuinen nainen valitsee sitten liivinsä Changesta, Triumphilta, Funky Ladylta tai muulta vastaavalta toimitsijalta. Malliakin pitäisi olla muuta kuin sitä iänikuista t-paitaliiviä mitä henkkamaukka myy.

Kun itse vihdoin löysin oikean koon changesta, ei paluuta ole ollut! En enää voi kuvitella pitäväni vääränkokoisia liivejä kun olen päässyt kunnon liivien makuun.

vierailija
Tässä ketjussa harva tuntuu ymmärtävän rintaliivien monimuotoisuudesta yhtään mitään. Ensinnäkään rinnanympäryksen mittaustuloksen ei kuulu vastata rintaliivien ympärysmittaa. Näin kenties oli ennenvanhaan, jolloin materiaalit olivat venymättömiä. Joustavista materiaaleista kannattaa usein ottaa huomattavasti omaa ympäryskokoa pienempi ympärys, jolloin se faktuaalisesti on pituudeltaan pienempi, mutta kiristyy napakasti ympärillesi. Toiseksi, kuppikoko ei tarkoita ainoastaan rinnan kokoa, vaan liittyy myös sen muotoon. Tämä saattaa jopa korostua pienissä rinnoissa. Sekä minulla että ystävälläni on hyvin pienet rinnat. Ystävälläni rinnat ovat lähellä toisiaan, niiden "kanta" on kapeahko ja ne tulevat vartalosta ulos "töröttävästi". Itselläni rinnat ovat etäällä toisistaan, litteät ja leveät, niiden painopiste on kohden kainaloita, ei suoraan eteenpäin. Ystävälleni A- ja B- -kupit ovat aina olleet vaivattomat käyttää. Itse käytin 10 vuotta AA- , A- ja B -kuppeja, joista yhdetkään eivät olleet sopivat. Rintani ei mahtunut kuppiin leveyssuunnassa, vaan kaarituet osuivat niiden keskelle tai olivat väärässä kulmassa. Jouduin kompensoimaan asiaa liian suurella ympärysmitalla, jolloin liivit nousivat aina ylös. Suuremman kuppikoon käyttäminen ei käynyt, koska niitä ei löytynyt pienellä ympäryksellä tai sitten myös kupin tilavuus kasvoi eteenpäin yhtä paljon kuin sivullepäin. Liiveihini jäi siis pussi, jota rintani eivät täyttäneet. En edes ymmärtänyt liivien olevan vääränlaiset, koska yksikään peruskauppa ei minulle muuta tarjonnut. Kuvittelin ongelman olevan vain rintojeni koossa. Changesista sain ensimmäiset istuvat liivit mitoituksella 60 D. Ero Lindexin B-kuppeihin on kuin yö ja päivä. Rintani eivät siis ole suuret, vaan leveät eikä niitä pysty sullomaan B-kuppeihin. Varsinaisen tilavuutensa puolesta kyllä, mutta kaaren muodon puolesta ei. Changes ei ole ainoa tällä mitoituksella sopiva liivi, vaan myös ulkomaisista nettikaupoista tilatessa sopiva koko on useimmiten ollut 60D tai 65 D. 70C on käynyt harvoissa tapauksissa, mutta useimmiten se tuntuu hieman epämukavalta. Asia voi oikeasti olla valtavan suuri. Itkin ilosta ymmärtäessäni jatkuvasti valuvien, minuutin välein nykymistä vaativien, olkaimien ja nousevien ympärysnauhojen tai rintaa puristavien kaaritukien, ollessa historiaa

Yhteistyössä