Hahaha. Kyllä nuo changen mitat on tehty huijaamaan pienitissisiä naisia!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
hhm
Jos sun ympärysmittasi rinnan alapuolelta on vaikkapa 76 cm, niin on kyllä ehdottomasti järkevämpää ottaa ne 75 ympärysmitalliset liivit kun isommat jos ne vaan hyvälle päällä tuntuu kun ovat uloimmassa hakasessa kiinni. Tissiliivit(kin) kun tuppaa venymään käytössä.
Juu, mitta on noin 74 ja koko on maksimissaan 75, toisinaan 70. :) Ei ongelmia tässä.

En siis nyt halua kiistää sitä, etteikö jollekulle varmasti Changen liivit sopisi muita paremmin (ihmisiä, rintoja ja rintakehiä on niin monen mallisia).

Oma ja lähipiirini kokemus vain on se, että Changen ympärys 65 vastaa fyysisesti vaikkapa HM:n ympärystä 70 tai jopa 75. Ovat siis siis sekä mitattaessa että päällä yhtenevän kokoisia.
No mun mittani rinnan alapuolelta on 74 cm ja mulle menee Changen liiveistä ihan puhtaasti mallista riippuen joko 70 tai 75. Samoin kun muiden almistajien liiveistä, mallista riippuen. En ymmärrä mitä ihmisten huijaamista tuossa on.

Täytyy varmaan taas kerran tuskastua sovituskoppin sitten henkkamaukassa jos sieltä vaikka sattuisi löytymään sitten sopivia liivejä huomattavasti halvemmalla :) Mihinkähän kirjaimeen saakka tuolla noita on?

hhm
Kuin niin? Jaa kun tuon oman näkemyksen esiin?
Sekös olisi sitä keskustelua, jos vaan nyökyttäisin sun jutuille vaikka oon erimieltä? :D
Sä suostut näkemään pelkkää kokovaihtelua ("mikä ongelma siinä nyt on!") ja ehkä hieman huonon laskurin.

Mä näen mielikuvilla myymistä (varmasti vähän eri juttu rintaliiveissä kuin lastenvaatteissa) ja yritystä koukuttaa kuluttaja uskottelemalla tämä erikoiskokoiseksi. Lisäksi näen vanhan, mittoihin perustuvan kokoluokituksen sotkemista (markkinoinnin nimissä).

Minä puhun aidasta, sinä seipäästä, se siitä.

:)

....
[QUOTE="naps";26802174]
Luulen, että tässäkin ketjussa monella tökkii se ajatus, että olisivatkin esim. kokoa DD tai E totutun C:n sijaan. Isommat kokomerkinnät on pitkään mielletty "mummotissien" ko'oiksi. Mutta kannattaa koettaa päästä yli tuollaisista turhista mielleyhtymistä. :)

Hyvin asiatonta on minusta nimitellä isoja rintoja tai kauhistella niitä. Eiväthän ne (luomuna) kenenkään oma valinta ole. Sen kanssa eletään, mitä saadaan.[/QUOTE]

En koskaan kauhistelisi tai nimittelisi isoja rintoja (omanikin ovat DD, ei siis mitkään jättikokoiset mutta isohkot kuitenkin).

Ihmettelen kuitenkin, että jos kokotaulukot ovat kautta linjan noin vinksallaan, että melkein kaikki C:t ovat "oikeasti" DD:tä tai E:tä, niin eikö se aika lailla tee kokotaulukot merkityksettömiksi? Ja miksei samanlaisia ongelmia ole esimerkiksi farkkukokojen kanssa, että ihmiset sankoin joukoin käyttävät liian tiukkoja ja lyhytlahkeisia kokoja vuodesta toiseen? (Sanottakoon, että kun omat rintani kasvoivat C:stä D:hen ja sitten DD:hen, minulla ei ollut mitään vaikeuksia huomata, että vanhat liivini jäivät liian pieniksi. On todella omituinen ajatus, että joku itsepintaisesti käyttäisi liian pientä kokoa vaikka rinnat pursuilevat kuppien yli, painuvat kaaritukia vasten tai litistyvät omituisen muotoisiksi, eikä huomaisi yhtään mitään ongelmaa.)

Siis jos C onkin oikeasti DD tai E, ja DD tai E on oikeasti G tai J, niin miksei yksinkertaisesti valmisteta oikeankokoisia liivejä sen sijaan että kikkaillaan niiden kokojen kanssa liivimerkistä toiseen??

Olen jo selittänyt, mutta itselleni myyjä mittasi rinnan alapuolelta tuloksen 74 cm, joka olen kotonakin, mutta haki minulle liivejä koossa 65 (ei muuten selittänyt mitään löysistä ympäryksistä). Monet liiveistä sopivat ja olivat vertaillessa vastaavankokoisia kuin muiden kauppojen liivit ympäryksellä 70 tai jopa 75.

Miksi hitossa niitä ei voi silloin numeroida jollain omalla systeemillään? Minua tuolla ei kaupan vakiasiakkaaksi huijata, mutta joitakuita muita kyllä.
Tää on kyllä aika hassua :D Mulle ei saisi päälle millään ilveellä yksiäkään 65 ympärysmitalla olevia liivejä ja oikea ympärysmitta on tuo 74cm. kai ne tuolakin voi heittää mallista riippuen noinkin paljon (?), itse käytän pääasiassa tuollasia täyskupillisia malleja.

Sä suostut näkemään pelkkää kokovaihtelua ("mikä ongelma siinä nyt on!") ja ehkä hieman huonon laskurin.

Mä näen mielikuvilla myymistä (varmasti vähän eri juttu rintaliiveissä kuin lastenvaatteissa) ja yritystä koukuttaa kuluttaja uskottelemalla tämä erikoiskokoiseksi. Lisäksi näen vanhan, mittoihin perustuvan kokoluokituksen sotkemista (markkinoinnin nimissä).

Minä puhun aidasta, sinä seipäästä, se siitä.

:)
Mutta changehan ihan avoimesti kertoo, että heidän kokonsa on mitä on. Eriasia, jos tästä ei missään koskaan mainittaisi.

hhm
No mun mittani rinnan alapuolelta on 74 cm ja mulle menee Changen liiveistä ihan puhtaasti mallista riippuen joko 70 tai 75. Samoin kun muiden almistajien liiveistä, mallista riippuen. En ymmärrä mitä ihmisten huijaamista tuossa on.

Täytyy varmaan taas kerran tuskastua sovituskoppin sitten henkkamaukassa jos sieltä vaikka sattuisi löytymään sitten sopivia liivejä huomattavasti halvemmalla :) Mihinkähän kirjaimeen saakka tuolla noita on?
HM-kysymykseen en osaa vastata, sillä tissini ovat keskikokoa B tai C (ympäryksestä - 70 tai 75 - riippuen) - paitsi Changella, jossa minullekin myydään E:tä. ;)

"vieras"
Kookosta: KappAhlin Bodyzone liiveistä löytyy kokoja 65-90 ja A-E, hinnaltaan ovat n. 15-30€ riippuen koristelusta. Liivit ovat ns. täyskupillisia. Ite käytän Kapphalin liiveistä kokoa 75E, mitat ovat 78cm rintojen alta ja päältä 102cm.

.....
Siis jos C onkin oikeasti DD tai E, ja DD tai E on oikeasti G tai J, niin miksei yksinkertaisesti valmisteta oikeankokoisia liivejä sen sijaan että kikkaillaan niiden kokojen kanssa liivimerkistä toiseen??
Siis yritän nyt kuvailla tätä vähän tarkemmin. Sanotaan vaikka, että on olemassa "vanhanaikainen" C-kuppi. Jotkut valmistajat alkavat järjestään tehdä vähän liian pieniä kokoja niin, että se, mikä oli ennen C-kuppi, onkin nykyään D. Jotkut taas pitäytyvät vielä noissa vanhanaikaisissa (esimerkiksi Triumphilla on aika lailla vanhanaikaiset koot edelleen).

Sitten jotkut valmistajat päättävät sotkea pakkaa vähän enemmän, ja mitoittavat (periaatteella "suurin osa naisista käyttää vääränkokoisia liivejä!!1!!!!!1!11!!") kupit niin, että vanhanaikainen C onkin yhtäkkiä DD tai E. Ja jotkut, kuten ilmeisesti Change ja ainakin Briteissä esimerkiksi La Senza, sotkevat pakkaa lisää, niin että 75C onkin jotain 65H.

Lopputulos: kirjaimet eivät tarkoita enää yhtään mitään, eivätkä oikeastaan enää ne numerotkaan. Mikä on sinänsä aika sääli, että tuo vanhanaikainen systeemi toimi ihan hyvin. Siitä huolimatta, että valmistajien omien kyselyiden mukaan "naisilla on vääränkokoiset liivit!!!11!!!!!!!1111!!!!"

Pakko on kyllä tähän ketjuun kommentoida. Itse en kyllä moista "huijausta" ole huomannut. Olen todennut etten mahdu markettiliiveihin, edes "up to big cups" merkittyihin ja changesta löydän itselleni sopivia liivejä. Ja ympärys on ollut aivan sama kuin muuallakin.

Ja toisekseen, ei kai laskureihin voi sokeasti luottaa, täytyyhän ne liivit sovittaa.

[QUOTE="vieras";26802303]Kookosta: KappAhlin Bodyzone liiveistä löytyy kokoja 65-90 ja A-E, hinnaltaan ovat n. 15-30€ riippuen koristelusta. Liivit ovat ns. täyskupillisia. Ite käytän Kapphalin liiveistä kokoa 75E, mitat ovat 78cm rintojen alta ja päältä 102cm.[/QUOTE]

Tuollaset voisi periaatteessa mahtua, mutta toisaalta voivat olla taas liian löysätkin. Kokeilemallahan se selviäisi.
Sitten taas lindexin kokotaulukko loppuu kokoon 75 f jossa mitta rinnan päältä on 97-99cm. Teoriassa tälläset vois hyvinkin mahtua, onhan mulla sieltä pahamaiseiselta Changeltakin yhdet oikeen sopivat 75 E kokoset tissiliivit :)

Yleensä mua kyllä tuskastuttaa mennä sovitteleen lindexille yms paikooihin kun sieltä ei löydy hyviä (ei oo kokoja rekissä) ja helpompi mennä vaan kunnon liivikauppaan.

.....
[QUOTE="naps";26802362]Siis eihän se nyt näin mene. Tämän logiikan mukaan esim. mulle olisi pitänyt käydä tuo "vanhan mitoituksen mukainen" C-kuppi, mutta ei mulle ole mahtunut C-kuppi yläasteen kahdeksannen luokan jälkeen (90-luvulla).[/QUOTE]

Siis minkä logiikan? Eihän se nyt niin mene, että pitää pysytellä aina samassa koossa kuin teininä.

Nyt puhutaan kokosysteemeistä, eikä siitä koosta, mikä minulla tai sinulla oli joskus wanhaan aikaan. Ja tosiaan, ei se "vanhanaikainen koko" ole täysin mennyttä aikaa, kyllä sitä käyttää vielä esim. Triumph enimmäkseen. Jotkut merkit taas ovat pienentyneet vähän, muttei niin paljon, että kyseessä olisi ihan erilainen kokosysteemi. Itse olen esim. Triumphissa 75DD/70E, mutta Gossardissa 75E/70F.

"naps"
Siis minkä logiikan? Eihän se nyt niin mene, että pitää pysytellä aina samassa koossa kuin teininä.

Nyt puhutaan kokosysteemeistä, eikä siitä koosta, mikä minulla tai sinulla oli joskus wanhaan aikaan. Ja tosiaan, ei se "vanhanaikainen koko" ole täysin mennyttä aikaa, kyllä sitä käyttää vielä esim. Triumph enimmäkseen. Jotkut merkit taas ovat pienentyneet vähän, muttei niin paljon, että kyseessä olisi ihan erilainen kokosysteemi. Itse olen esim. Triumphissa 75DD/70E, mutta Gossardissa 75E/70F.
No, käytin väärää aikamuotoa olettaessani sinun tarkoittavan, että kaikki liivinvalmistajat ovat siirtyneet tai siirtymässä tähän toiseen järjestelmään.

Tarkoitin siis, että tämän sinun logiikkasi mukaan minulle siis pitäisi sopia C-kupin liivit niiltä liivinvalmistajilta, jotka käyttävät tätä vanhaa, alkuperäistä kokojärjestelmää. Ja ei mahdu, ei todellakaan - jos ei mahtunut edes ennen muinoin, niin ei etenkään nykyään.

Voi miten toivoisin, että mahtuisikin.

Yhteistyössä