Hahaha. Kyllä nuo changen mitat on tehty huijaamaan pienitissisiä naisia!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Oletko Millenia keltaisen lehdistön ammattitoimittaja? Sulla on melkoista piilovaikuttamista tuossa tekstissäsi..

Mieti vaikkapa jotakuta ensimmäisiä liivejään ostavaa teiniä. Millä todennäköisyydellä satunnaisesti valittu teinixi automaattisesti huomaisi Changen kokotaulukon vain yhden valmistajan mitoitukseksi eikä kerran taulukosta kokonsa löydettyään etsisi samaa kokoa sitten kaikkialta?

Ai että ihan ammattitoimittaja nyt kun en olekaan valmis syyttämään Changea jostain maailmaamullistavasta vilpistä :D.

Laittakaa palautetta sinne Changelle, että jonkunlainen vastuuvapauslauseke olisi laskureihin paikallaan, ettei kärttyiset mammat ja vaikutuksille alttiit teinit keksi polttomerkitä väärää liivikokoa aivoihinsa. Tällainen palstalla nyrkin puiminen ja ties mistä syyttäminen ei nyt mielestäni vain ole hirveän järkevää.

Itse olen esim. huomattavasti enemmän huolissani malleista, joita joku MTV, Salkkarit, Big Brother, muotimaailma ym. yleensä aiheuttaa vaikutuksille alttiille teinitytöille. Ehkäpä minun pitäisi vaatiaa "This is heavily photoshopped, no real woman looks like this" -leimaa jokaiseen muotikuvaan. Tuossa olisi itse asiassa ideaa, enemmän kuin jonkun yksittäisen liikkeen mitoitukseen tarttuminen. Muistattehan varmasti käydä läpi ne muutkin alusasuliikkeet, olen nimittäin saanut noita erilaisia tuloksia niistäkin.

.....
Monilla tuntuu olevan aika löysää ympärysmittaa, niin että hakaset hipoo niskaa. Olettaisin että kyse voi olla myös liian löysästä mittaamisesta. 2 senttiä pieleen ja mitta onkin 72cm ja 75-liivit voivat alkaa olemaan jo löysiä. Pointtihan on se, että kokeilee. Itse usein kokeilen rinnakkaiskokoa ihan vaan varmuuden vuoksi. Sillä tavalla muuten huomasi ihan hyvin, kuinka liivien koko laihtuessa alkoi tippumaan. Tietysti niitä liian pieniä kuppeja on tullut pakostakin kokeiltua, kun isompia ei paljoa ole ja pitää aina kuitenkin kokeilla jos mahtuisi tarjousliiveihin ;).
Ei se kyllä ihan noin suoraviivaisesti mene - onhan rintsikoissa yleensä useampia hakasia. Itsellänikin on ympärysmitta 71 cm ja silti useimmiten käytössä 75 kireimmässä hakasessa, ja tuntuu paremmalta kuin se 70 uloimmassa.

Mutta totta, kokeileminen kannattaa aina!

"Anne"
No ei,

Tein noita laskureita ja tuloksia sinun mitoillasi:

Anita; 75B
Lumingeria; 70D
Change; 65E.

Ja kun kattoo rinnakkaiskokotaulukkoa (Lis)

Onko noiden mittojen välillä sitten edes suurta kokoeroa? 1 koko suuntaan, mutta onhan noi laskuritkin lähinnä viitteellisiä, suuntaa antavia. Se lukee sivuillakin.
Ja niin kuin tässä on jo muutamaan otteeseen todettu, Changen laskuri on annelista, joten pelkästään laskureiden antamia kokoja ei voi verrata.
Itse käytän Changen liiveissä 65E, Lumingerie ja moni muu fiksumpi laskuri antaa saman tuloksen, Changen omakin laskuri antaa minulle ihan erilaisen koon kuin mitä ostan.
Muualta ostan sitten sen kokoisia liivejä, kuin heidän valikoimistaan minulle parhaiten sopii, eli yleensä se pienin ympärys, eli joku 70 jostain Lindexistä ja jos mahdollista löytää, niin D/DD jonka kokoisia liivejä olen myös Changen joistain merkeistä ostanut.
Laskuri ei todellakaan ole hyvä, sille nyt nauraa harakatkin, on ihan munkkia, että se antaisi sopivan koon kenellekkään.

.......
[QUOTE="vieras";26799592]Omat mitat rinnan alta 90 cm ja päältä 107. Käytän kuppikokoa 85C, Changen laskuri tarjoaa 85F:ää :D[/QUOTE]

Tällä kertaa Changen laskuri ei ole ihan hakoteilla, sinulla on turhan pieni koko käytössä. Sinuna kokeilisin 90D:tä tai vähintäänkin 85D:tä.

"Anne"
No ei,

Tein noita laskureita ja tuloksia sinun mitoillasi:

Anita; 75B
Lumingeria; 70D
Change; 65E.

Ja kun kattoo rinnakkaiskokotaulukkoa (Lis)

Onko noiden mittojen välillä sitten edes suurta kokoeroa? 1 koko suuntaan, mutta onhan noi laskuritkin lähinnä viitteellisiä, suuntaa antavia. Se lukee sivuillakin.
Todennäköisesti Changessa ei myytäisi 65E:tä vaan 70jotain ja osasta merkeistä 75jotain.. Koska laskuri antaa ihan ihme tuloksen suurimmalle osalle käyttäjistä, koska laskurin ympärysmittasysteemi on vain 10cm välein vaikka liivejä löytyy kaupasta 5cm:n välein.

Ei se kyllä ihan noin suoraviivaisesti mene - onhan rintsikoissa yleensä useampia hakasia. Itsellänikin on ympärysmitta 71 cm ja silti useimmiten käytössä 75 kireimmässä hakasessa, ja tuntuu paremmalta kuin se 70 uloimmassa.

Mutta totta, kokeileminen kannattaa aina!
Ne useammat hakaset on kyllä tarkoitettu lisäämään liivien ikää. Aina ostettaessa olisi tarkoitus käyttää ulointa hakasta. Annoin muutenkin vain esimerkin, ei siinä ollut mitään suoraviivaista kaavaa.

"Anne"
Mielestäni tämä "CHANGE HUIJAA" paasaus on ihan hölmöä, koska ko. ketju ei peittele niiden "virhemitoitusta" ympärysmittojen kanssa mitenkään. Ja eihän vaatteetkaan ole jokaisessa liikkeessä täysin samanlaiset :D Ei koko 36 ole aina 36, voi olla että jostain mahdutkin kokoon 34.

En ole huomannut virhemitoitusta. Mitta rintojen alta 69cm ja joissain merkeissä käytän ympärystä 65 ja useimmissa 70.

"Anne"
[QUOTE="vieras";26799361]Sanon vielä sen, että ap:n otsikko on hiukan pielessä, sillä vaikka se noinkin toimii, niin Change "huijaa" MYÖS isoja naisia mielikuvalla, että he olisivat pienempää ympärysmittaa ja jotenkin "uhkeita" eivätkä lihavia. Moni ehkä on mielummin (MIELIKUVA) 65G kuin 85D.[/QUOTE]

Huhhuh mikä tursuaminen ja varmaan kamalaa all day long jos tollainen ahtautuisi 65:iin. Saatan itse aloittaa joskus sovituksen sen ympäryksen liiveistä koska Changessa on vähän isompaa ja pienempää ja kyllä pienemmät 65:n liivit on minullekkin tukalat (69ympärys) Eikö tälläisten sovittajilla/ostajilla ole omia aivoja? Ja jos myyjä myy selkeästi väärää kokoa, niin eikö tällaisesta pitäisi tehdä valitus. Ilmeisesti monessa Changessa on ammattitaidoton myyjä joka varmaan nopsaan katsoo vaan siitä perseestä revitystä laskurista. Tosin edes se ei anna 85:lle ympärystää 65 vaan 80 ja Changen laskurn tuntien se tarkoittaa siis joko ympärystää 80 tai 85. Ompa kamala heitto.

"Anne"
Mua ei kiinnostais niiden koot eikä huijaukset, mikäli ne voisivat rehellisesti myydä omia kokojaan jollain muulla merkintätyylillä, kuin sillä, joka perustuu vanhastaan mitattuihin sentteihin ja erotuksiin.

Tällaisenaan kyseessä on halpa kikka, joka valitettavasti toimii moniin: Juuri niihin, jotka ei voi enää muualle mennä, kun "ei mun tosiharvinaista kokoa 65E tosiaan myydä muualla". Ja kuten laskurit kertovat, kyseessä on koon 75B tisulit.
Mitkä laskurit? Minun kokoni on Changen liiveissä 65E tai 70DD. Samoin muissa alan liikkeissä. Lindexit yms jos kokoa löytyy niin se on jotain 70D tai DD.
75 olisi aika varmasti liian iso ympärys, ellei ole jotkut todella pientä mitoitusta olevat joita harvemmin löytää.

"Anne"
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;26799425:
BH-GUIDE - Change Lingerie

65DD :p

Tuohon jos uskoisin, jättäisin lähes jokaisen tavallisen tavaratalon väliin, koska niissä "ei olisi valikoimaa". Ja Changen kassa kilisisi..
Toivottavasti harvempi Changen myyjä myy laskurin perusteella. Eli sinunkin kokosi olisi 70D/DD Changessa. Riippuen liikkeiden DD/E-systeemistä se tarkoittaisi sitä, että esim Lindexistä pitäisi sinulle löytyä sopivat tyyliin 70C-D.

......
Ne useammat hakaset on kyllä tarkoitettu lisäämään liivien ikää. Aina ostettaessa olisi tarkoitus käyttää ulointa hakasta. Annoin muutenkin vain esimerkin, ei siinä ollut mitään suoraviivaista kaavaa.
No en sitä sisintä hakasta ole muille suositellutkaan, kerroin vain itse käyttäväni koska se tuntuu päällä paremmalta kuin 70:n uloin hakanen, vaikka 71 cm mittaiselle se 70 kuuluisikin.

"Aina ostettaessa olisi tarkoitus käyttää ulointa hakasta" on kummallinen neuvo, harvemmin kukaan on täsmälleen saman mittainen kuin juuri se tietty hakanen joka rintsikassa. Eli jos 75:n uloin hakanen on liian löysä ja 70:n liian tiukka, niin sitä 70:ä käytetään sitten vaikka hampaat irvessä? Koska keskimmäisiä ei saa käyttää? Just. (Koskaan en brittiläisessä alusvaateliikkeessä työskennellessäni kuullut tätä neuvoa, vaan tarkoitus oli löytää rinnakkaiskokoisista se paras kompromissi.)

No en sitä sisintä hakasta ole muille suositellutkaan, kerroin vain itse käyttäväni koska se tuntuu päällä paremmalta kuin 70:n uloin hakanen, vaikka 71 cm mittaiselle se 70 kuuluisikin.

"Aina ostettaessa olisi tarkoitus käyttää ulointa hakasta" on kummallinen neuvo, harvemmin kukaan on täsmälleen saman mittainen kuin juuri se tietty hakanen joka rintsikassa. Eli jos 75:n uloin hakanen on liian löysä ja 70:n liian tiukka, niin sitä 70:ä käytetään sitten vaikka hampaat irvessä? Koska keskimmäisiä ei saa käyttää? Just. (Koskaan en brittiläisessä alusvaateliikkeessä työskennellessäni kuullut tätä neuvoa, vaan tarkoitus oli löytää rinnakkaiskokoisista se paras kompromissi.)
Huokaus. Koko ajan olen puhunut mahdollisuuksista tai suosituksista (eli siis liivit pitäisi ensin kokeilla sen uloimman hakasen mukaan) enkä mistään kiveen hakatuista säännöistä. Joo, kyllä se nyt on ihan pakko pitää sitä liian tiukkaa ympärystä, tulen piiskaamaan jos et niin tee. Itse kyllä jättäisin liivit ostamatta, jos pitää heti käyttää sisintä hakasta, etsisin mallin jossa en ole kokojen välissä.

.....
Huokaus. Koko ajan olen puhunut mahdollisuuksista tai suosituksista (eli siis liivit pitäisi ensin kokeilla sen uloimman hakasen mukaan) enkä mistään kiveen hakatuista säännöistä. Joo, kyllä se nyt on ihan pakko pitää sitä liian tiukkaa ympärystä, tulen piiskaamaan jos et niin tee. Itse kyllä jättäisin liivit ostamatta, jos pitää heti käyttää sisintä hakasta, etsisin mallin jossa en ole kokojen välissä.
Pakko nyt vielä vängätä, etten ole kehoittanut ketään käyttämään sisintä hakasta, vaikka itse niin joissain rintsikoissa teen. Niitä hakasia kun on yleensä muitakin. Näissä tällä hetkellä päälläni olevissa rintsikoissa peräti viidet ;)

Mutta joo, "huokaus" vaan sinnekin.

Kertokaa
Kertokaa joku Changessä käynyt mitä kokoja kannattaa ottaa sovituskoppiin mukaan, jos "normaalimitoituksella" olevissa liiveissä on 70E? Oon kiertäny koko liikkeen kaukaa kun en halua käydä arpomaan koko valikoimaa läpi löytääkseni sen mikä on oikeasti sama kuin tuo koko.

En ymmärrä mikä idea on tehdä eri mitoitus kuin yleensä, hankaloittaa vaan asiakkaan elämää.

"Anne"
Kertokaa joku Changessä käynyt mitä kokoja kannattaa ottaa sovituskoppiin mukaan, jos "normaalimitoituksella" olevissa liiveissä on 70E? Oon kiertäny koko liikkeen kaukaa kun en halua käydä arpomaan koko valikoimaa läpi löytääkseni sen mikä on oikeasti sama kuin tuo koko.

En ymmärrä mikä idea on tehdä eri mitoitus kuin yleensä, hankaloittaa vaan asiakkaan elämää.
Riippuu sun ympäryksestä. Jos se on noin 70, niin sitten kannattaa sovittaa sekä 65 että 70ympäryksellä olevia. Jos noin 75 niin sitten 70 ja 75 ympäryksellä olevia.
Kuppi sitten liivien ja mallin mukaan.

Pakko nyt vielä vängätä, etten ole kehoittanut ketään käyttämään sisintä hakasta, vaikka itse niin joissain rintsikoissa teen. Niitä hakasia kun on yleensä muitakin. Näissä tällä hetkellä päälläni olevissa rintsikoissa peräti viidet ;)

Mutta joo, "huokaus" vaan sinnekin.
Missähän minä sanoin sinun kehottaneen taas mitään? Kunhan huomautin, että en tosiaan ostaisi itse, koska paremminkin istuvia liivejä voi löytää. Miksi pitää lukea koko ajan jotakin rivien välistä?

Mutta kyllähän tällä palstalla tapellaan verissäpäin vaikka lempiväristä.

changessa olen huomannut, et eri rintsikkamalleissakin on hurjasti eroja. jostain mallista tarvii ottaa jopa 2 kokoa isommat kuin muista merkeistä. freyasta käytän kokoa 65g, change koko 65h, wonderbra on mitoitukseltaan pieni(siitä käytän kokoa 65i).

ja mitä tohon changen laskuriin tulee, se näyttää mulla kokoa 60i, joka todellakin olis liian puristava. mulla mitta rinnan alta 68cm.

"naps"
Ne useammat hakaset on kyllä tarkoitettu lisäämään liivien ikää. Aina ostettaessa olisi tarkoitus käyttää ulointa hakasta.
Näin juuri. Liivit kuitenkin aina vähän venyvät käytössä, ja kun alkuun uloin hakanen on sopiva, niin sisemmät hakaset tuovat "kiristysvaraa" jatkossa. Jos taas ympärysmitta on valittu sisimmän hakasen mukaan, tuota varaa ei ole.

Kyllähän tuohon ympärysmitan valintaan silti vaikuttavat muutkin asiat kuin pelkkä rinnanalusmitta. Esimerkiksi se, miten lähellä tai kaukana rinnat ovat toisistaan.

Ennen kuin tajusin siirtyä käyttämään erikoisliikkeiden tarjontaa, itselleni oli todellinen ongelma löytää sopivia liivejä. Vaikka markettiliivien kupit (isompien ympärysmittojen liiveissä) periaatteessa olivat oikean kokoisia, ne olivat liian kaukana toisistaan, eivätkä ne siis istuneet minulle lainkaan. Pienemmän ympärysmitan (ja nimellisesti isompien kuppikokojen) liiveissä kupit ovat vastaavasti lähempänä toisiaan.

Changesta en liikkeenä kuitenkaan pitänyt, sieltä on myyty minulle aivan liian monet sopimattomat liivit (liian pienet kupit). Kyllä myyjän pitäisi osata nähdä ja sanoa, jos ei omasta valikoimasta asiakkaalle sopivia liivejä löydy, sen sijaan, että ylipuhuu tämän ostamaan huonosti istuvat.

Nyttemmin olen tilannut Freyaa mm. Figleavesista.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26801321:
changessa olen huomannut, et eri rintsikkamalleissakin on hurjasti eroja. jostain mallista tarvii ottaa jopa 2 kokoa isommat kuin muista merkeistä. freyasta käytän kokoa 65g, change koko 65h, wonderbra on mitoitukseltaan pieni(siitä käytän kokoa 65i).

ja mitä tohon changen laskuriin tulee, se näyttää mulla kokoa 60i, joka todellakin olis liian puristava. mulla mitta rinnan alta 68cm.
Mä luulin eka että nuo on tosi isot tissit mutta kun katsoin noita mittataulukoita niin nuohan onkin sangen pienet itse asiassa tai ei ainakaan lainkaan isot. :)

Yhteistyössä