Hahaha. Kyllä nuo changen mitat on tehty huijaamaan pienitissisiä naisia!

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Jos omaa niin isot tissit, ettei HM/KappAhl/Lindex löydy sopivaa ympärystä/kuppia niin kipase sitten liiviliikkeeseen. Siellä kokoja on isompiin asti.
Problem?
Aaaaniii, mut change huijaa.
Kuule, mä en ole sanonut sanaakaan Changesta. Tuo lainaamasi viesti on ainoa mitä olen tähän ketjuun postannut. Että mitä helvettiä alat mulle vaahdota? Tsiisus mikä urpo oot.

dippapap
[QUOTE="vieras";26799192]"Huijaus" on nimenomaan lihovan kansan mielikuvahuijausta: Change myy kokoa 75 naiselle, jonka rinnanympärysmitta on 84 cm. Tämä luo naiselle mielikuvaa siitä, että hän olisi hoikempi kuin onkaan - sillä perinteisesti tuo numero on vastannut senttimetrejä. Valtava myyntivaltti lihovassa maassa.

MIELIKUVA on se avainsana.[/QUOTE]

No ihan pirun tyhmä saa olla, jos siihen mielikuvaan uskoo. Käytän normaalisti ympärysmittaa 80, 85 on aina liian löysä. Changen työntekijät kertovat itsekin mitatessa, että heidän ympärysmitat on löysempiä kuin muualla...

No ihan pirun tyhmä saa olla, jos siihen mielikuvaan uskoo. Käytän normaalisti ympärysmittaa 80, 85 on aina liian löysä. Changen työntekijät kertovat itsekin mitatessa, että heidän ympärysmitat on löysempiä kuin muualla...
näin voi sanoa vain ihminen joka ei ihan oikeasti tiedä mitään ihmimielestä, markkinoinnista ja nykypäivästä noissa asioissa.IMO.

.........
Minä en puhunut mitään itsetunnosta, voi hyvänen aika sentään. Puhuin siitä että eikö se ollenkaan vaikeuttaisi farkkujen ostamista, saatikka netistä tilaamista, jos kaikki käyttäisivät samoja standardinumeroita mutta ne tarkoittaisivat joka kaupassa täysin eri kokoa??
Ja siis olen tuon toisen kirjoittelijan kanssa täysin samaa mieltä siitä, että sehän tuon Changen mitoituksen idea onkin - vaikeuttaa liivien ostamista. Jos saa Changen asiantuntevien liivimyyjien avustuksella jonkin erikoisen kuppikoon, vaikkapa 65F mitä minulle siellä tarjotaan, niin tottahan sitä palaa ostamaan Changesta kun ei mistään normiliikkeistä löydy. "Mä olin ennen 75DD, mut Changen avulla mä tajusin et mulla on aina ollu ihan väärän kokoset liivit, ja nyt mä oonki 65F enkä osta mistään muualta! Change rulettaa!"

Kepsis
Minä en puhunut mitään itsetunnosta, voi hyvänen aika sentään. Puhuin siitä että eikö se ollenkaan vaikeuttaisi farkkujen ostamista, saatikka netistä tilaamista, jos kaikki käyttäisivät samoja standardinumeroita mutta ne tarkoittaisivat joka kaupassa täysin eri kokoa??
Housut on aina koetettava. niinkuin kaikki muutkin vaatteet :) Jollei osta tasan samaa merkkiä ja mallia. Samahan se on tissiliiveissä. Joten ei se mitään vaikeuta oli siinä 200 tuumaa lapussa tai 30 tikiyksikköä, tai 13 metriä.

[QUOTE="vieras";26799205]Kuule, mä en ole sanonut sanaakaan Changesta. Tuo lainaamasi viesti on ainoa mitä olen tähän ketjuun postannut. Että mitä helvettiä alat mulle vaahdota? Tsiisus mikä urpo oot.[/QUOTE]

Rauhotu hyvä nainen :D

dippapap
näin voi sanoa vain ihminen joka ei ihan oikeasti tiedä mitään ihmimielestä, markkinoinnista ja nykypäivästä noissa asioissa.IMO.
Oli onko Changen ainoa myyntivaltti se, että niiden ympärysmitta on yhden koon suurempi kuin muilla? Sieltä ei osteta rintaliivejä esim. sen vuoksi, että se on alusvaateliikkeeksi edullinen ja sielä on hyvä valikoima isompiakin kokoja? En minä ainakaan mieti, että kuppikokoni on 75F koska Change niin sanoo. Se on 80G suurimmassa osassa rintaliivejäni.

"..."
Oli onko Changen ainoa myyntivaltti se, että niiden ympärysmitta on yhden koon suurempi kuin muilla? Sieltä ei osteta rintaliivejä esim. sen vuoksi, että se on alusvaateliikkeeksi edullinen ja sielä on hyvä valikoima isompiakin kokoja? En minä ainakaan mieti, että kuppikokoni on 75F koska Change niin sanoo. Se on 80G suurimmassa osassa rintaliivejäni.
peesi, tosin eri kuppikoolla sentään.

"..."
No ei,

Tein noita laskureita ja tuloksia sinun mitoillasi:

Anita; 75B
Lumingeria; 70D
Change; 65E.

Ja kun kattoo rinnakkaiskokotaulukkoa (Lis)

Onko noiden mittojen välillä sitten edes suurta kokoeroa? 1 koko suuntaan, mutta onhan noi laskuritkin lähinnä viitteellisiä, suuntaa antavia. Se lukee sivuillakin.
Ai onko suurta kokoeroa? :eek: 65E on normikokona vastaava kuin 75D, joka on aika iso ero 75B:hen. Puhumattakaan siitä, että 65 normikokona on normikokoiselle 75:lle todellakin liian tiukka.

munkaan mielestä isot liivit ei ole kyllä nättejä. mutta se ei johdu niiden kuosista ja ulkonäöstä vaan siitä,että iso on mun silmään vaan ruma tissiliivien kohdalla. ja valitettavan usein ne hirveen leveet olkaimet on täydellinen turn off.
Mut mitä suuremmat rinnat -> sitä enemmän ne tarvitsevat tukea. Isoissa liiveissä leveämmät olkaimet antavat paremman tuen, kun ohuemmat narut.
Nättiä tai ei, nehän saa kyllä paidan alle piiloon..

Kepsis
[QUOTE="vieras";26799272]Rauhotu vaan keskenäs. En ole sanonut SANAAKAAN koko helvetin Changesta ja alat mulle aukoa päätäs.[/QUOTE]

kannattaisiko siirtyä käyttämään jotain nimimerkkiä eikä repiä siellä niitä rintsikoita turhaan. jonkin verran ainakin selkeyttää keskustelua kun ei vaan laita sitä "vieras" nimeä sinne.

[QUOTE="...";26799267]Ai onko suurta kokoeroa? :eek: 65E on normikokona vastaava kuin 75D, joka on aika iso ero 75B:hen. Puhumattakaan siitä, että 65 normikokona on normikokoiselle 75:lle todellakin liian tiukka.[/QUOTE]

No ei niissä niin järisyttävää kokoeroa ole, että mielen pitää järkkyä laskureiden tuloksista.
Ja kuten sanottua, rinnatkin on niin erikokoisia, että kokeilemalla se oikea koko löytyykin. Vaikka mitta kertois kupin olevan B, se voikin olla C ja päinvastoin. Mut eikös se oo ihan päivänselvä asia, että liivejä kokeillaan ennen ostamista?
Eihän siitä nyt niin suurta ongelmaa pidä tehdä? Edelleenkin ne laskuritki on vain suuntaa antavia, ei täyttä faktatietoa.

[QUOTE="vieras";26799272]Rauhotu vaan keskenäs. En ole sanonut SANAAKAAN koko helvetin Changesta ja alat mulle aukoa päätäs.[/QUOTE]

Selvennykseksi, kenellekkään en ole päätä aukonut. Koitan vaan selventää tätä suurta numero-kirjainyhdistelmä sotkua. Turhaan kenties.

hhm
No ei,

Tein noita laskureita ja tuloksia sinun mitoillasi:

Anita; 75B
Lumingeria; 70D
Change; 65E.

Ja kun kattoo rinnakkaiskokotaulukkoa (Lis)

Onko noiden mittojen välillä sitten edes suurta kokoeroa? 1 koko suuntaan, mutta onhan noi laskuritkin lähinnä viitteellisiä, suuntaa antavia. Se lukee sivuillakin.
No suhun ainakin toimii hyvin tää Changen tyyli, kun et selvästikään tunnistaisi "markkinointikikkaa" vaikka se hyppäisi syliisi ja huutaisi nimeään.

Kyllä noilla kahdella koolla (75B ja 65E) on pikkuisen liikaa välimatkaa, jotta ne voisi käsittää rinnakkaiskokoina edes suuntaa antavassa taulukossa.

Ja sen ympärysmitan tulisi tosiaan olla _ympärysmitta_. Se on niin kuin ollut se idea siinä numerossa, ymmärrätkö.

(Keksivät sitten oman kokojen merkintäsysteeminsä eivätkä sotkisi käytössä olevaa, mittoihin ja erotuksiin perustuvaa.)

dippadap
Mielestäni tämä "CHANGE HUIJAA" paasaus on ihan hölmöä, koska ko. ketju ei peittele niiden "virhemitoitusta" ympärysmittojen kanssa mitenkään. Ja eihän vaatteetkaan ole jokaisessa liikkeessä täysin samanlaiset :D Ei koko 36 ole aina 36, voi olla että jostain mahdutkin kokoon 34.

Yhteistyössä