Tuleva syksy ja talvi jo ahdistaa

  • Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti
ssss
En ole aiemmin pitänyt syksyä mitenkään masentavana, mutta viime vuonna tuntui oikeasti etten selviä. Nyt kun on jo alkanut tulla pimeää niin alkoi ahdistamaan tuleva syksy ja talvi, se pimeys ja synkkyys.

Onko muilla tälläistä? Kaikki keinot miten saisi itsensä syksyllä piristymään haluan kuulla :) Valoisalla ulkoilu, muuta..
 
????
Entäs jos aloittaisit jonkun uuden harrastuksen?

Kynttilöitä, takkatulta, monen monta pientä lamppua ripotelttuna sinne tänne. =)

Tai sitten uutta sutinaa kehiin, niin se kummasti piristää (siis jos olet sinkku) tai sitten oman miehen kanssa kehittelet jotain yhteistä mukavaa harrastusta :)
 
"juups"
Mäkin rakastan syksyä, mutta vihaan talvea, ja muakin se ahdistaa ja pelottaa, miten sen taas kestää. Ja kestää kun pakko on, mutta tuskaa se on. Pimeydestä tykkään, kun sillon saa valaista kodin kynttilöillä ym, mutta vihaan lunta ja pakkasta. :( Sen takia toivon, että syksy kestäisi oikein kauan, ja kevät alkaisi mahdollisimman pian joulun jälkeen.
 
"..."
[QUOTE="vieras";26765556]Itse rakastan syksyä yli kaiken[/QUOTE]

Sama. Kesällä olen aina aika saamaton, syksyllä piristyn ja talvella olen onnellisin (varsinkin jos on lunta).

Keväällä sitten taas masennun, joskus vakavastikin.
 
ssss
Harrastuksia kyllä on. Mutta se pimeys on jotain järkyttävää.. Kun aamulla lähtee töihin on pimeää ja kun tulee töistä on pimeää. Mulle tulee toisinaan kamala ahdistus ja paniikki kun katson ympärille pihalla ja on vain pimeää..
 
ssss
[QUOTE="...";26765611]Sama. Kesällä olen aina aika saamaton, syksyllä piristyn ja talvella olen onnellisin (varsinkin jos on lunta).

Keväällä sitten taas masennun, joskus vakavastikin.[/QUOTE]

Miten vakavasti? Itse jouduin viime syksynä käymään lääkärissä koska meinasin tulla hulluksi ahdistukseni kanssa..
 
Reasonable
Suomen säät on persiistä, synkät pitkät talvet eikä nimeksikään kunnon kesää.

Mut vinkki: lämpöisiä sukkia, hyvä kirja teekupposen tai viinilasillisen kera, paljon liikuntaa ja ulkoilua :)
 
"vieras"
[QUOTE="juups";26765603]Mäkin rakastan syksyä, mutta vihaan talvea, ja muakin se ahdistaa ja pelottaa, miten sen taas kestää. Ja kestää kun pakko on, mutta tuskaa se on. Pimeydestä tykkään, kun sillon saa valaista kodin kynttilöillä ym, mutta vihaan lunta ja pakkasta. :( Sen takia toivon, että syksy kestäisi oikein kauan, ja kevät alkaisi mahdollisimman pian joulun jälkeen.[/QUOTE]

Mulla sama juttu.
 
"akka"
Mä rakastan syksyä ja talvea ja vihaan kevättä ja kesää.Mua alkaa keväisin masentaa ja vituttaa ja sitä jatkuu aina koko kesän läpi.Onneksi tänävuonna on ollut suht viileä keli eikä tappohelteitä, toistaiseksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Tara74
Reasonable
[QUOTE="akka";26766374]Mä rakastan syksyä ja talvea ja vihaan kevättä ja kesää.Mua alkaa keväisin masentaa ja vituttaa ja sitä jatkuu aina koko kesän läpi.Onneksi tänävuonna on ollut suht viileä keli eikä tappohelteitä, toistaiseksi.[/QUOTE]

Onko paino- ja ulkonäköongelmia?

Mulle ainakin on ongelma just se, etten ole yhtä hehkeä kuin ennen ja vaikka pidän lämmöstä, en mielelläni esittele allejani ja mahamakkaroitani.

Mut nyt olen - taas kerran - päättänyt, että löydän jostakin sen ajan liikuntaan ja pudotan ne tarvittavat 5-7 kiloa, sitten olen tyytyväinen.

Muuten tykkään kaikista vuodenajoista, mutta en jatkuvasta sateesta ja inhoan jatkuvaa pimeyttä.
 
ahdistaa myös
Kesänlapsena pidän kyllä syksystäkin. Nytkin jo pimeä yä osin ja laitan valot kynttilätelineeseen partsille, ettei niin pimeä nukkua. Kynttilöitä myös ihana poltella näin yökyöpelinä ja varsinkin myöhemmin, kun aikaisemmin pimeää.
Silti ahdistaa taa pitkä ja kylmä talvi, ainakin näin huonon kesän jlkeen. Ei ole vielä ollut kunnolla lämmintä ja aina sataa ja ukkostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ahdistaa myös;26779733:
Kesänlapsena pidän kyllä syksystäkin. Nytkin jo pimeä yä osin ja laitan valot kynttilätelineeseen partsille, ettei niin pimeä nukkua. Kynttilöitä myös ihana poltella näin yökyöpelinä ja varsinkin myöhemmin, kun aikaisemmin pimeää.
Silti ahdistaa taa pitkä ja kylmä talvi, ainakin näin huonon kesän jlkeen. Ei ole vielä ollut kunnolla lämmintä ja aina sataa ja ukkostaa.
No kun tulis ees talvi eikä jotain pekeleen brittiläistä paska säätä koko "talveksi" :(
 
Noooo
Harrastuksia kyllä on. Mutta se pimeys on jotain järkyttävää.. Kun aamulla lähtee töihin on pimeää ja kun tulee töistä on pimeää. Mulle tulee toisinaan kamala ahdistus ja paniikki kun katson ympärille pihalla ja on vain pimeää..
Kannattaa panostaa hyviin valoihin sisällä. Se oikeasti piristää! Ja erilaisia valoja tunnelmallisia myös. Mun pelastus ollut säädettävä valo. Ja kynttilöitä myös palamaan. Pois pimeys niin eiköhän se siitä :)
 

Yhteistyössä