Ketä ei masenna syksy eikä talvi?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Heti näin alkuun haluan sanoa, että ymmärrän kyllä niitä ihmisiä joita ne masentaa. Omaan lähipiiriin kuuluu tällaisia ihmisiä enkä mitenkään vähättele sitä masennusta.

Mutta siis onhan myös ihmisiä joita syksy ja talvi ei masenna. Mua ne lähinnä tympii, mutta olen kai jo melko tottunut niihin. Ei sitä pahemmin aamulla mieti sitä ilmaa vaan lähtee sinne lumihankeen rompimaan. Pakko se vain on mentävä. Ja voihan olla kivaakin esim. lumisota :D

Syksyllä ja talvella on myös omat kauniit hetkensä; ruska, kimaltelevat lumihanget, lyhdyt ja tuikut pimeydessä. Niissä on oma tunnelmansa. Mutta kyllä kevät ja kesä on kaikkein kivoimmat vuodenajat :D Mutta ei liika kuumuuskaan ole kivaa! :o

Tuli vain tällaisia mieleen siitä The Timesin jutusta, että me suomalaiset ollaan niin masentuneita. Oli kyllä melko rankka yleistys. Ei mulla ainakaan lopu elämä syksyyn ja talveen, tapaan silloin samalla tavalla kavereita kuin kesälläkin. Sen verran muutosta on talvella muihin vuodenaikoihin, että en aja pyörällä ja pukeudun paksummin. Niin eikä voi istua terassilla kaljalla :laugh: :laugh:

Mua ei masenna.Mä rakastan sitä,kun iltasin on pimeetä syksyllä ja talvella.Ulos ei kyllä oikeen huvita mennä jos on kauheet pakkaset tai sataa :whistle: Keväästä en oikeen tykkää,mutta kesä on ihanaa aikaa kunhan vaan ei oo hirveet helteet :)

Ei masenna yhtään. Tykkään pimeistä syksyilloista kun vesi ropisee katolla ja puut heiluu tuulessa ja ite istuu sisällä kynttilänvalossa..
Talvi on vielä ihanampaa aikaa lumihankineen ja kirkkaine pakkasaamuineen :heart:

minua ei masenna. olen pitkään ollut sitä mieltä että masennuksen syyt on muualla. ei ole mitään "kaamosmasennuksia" tms.
On vain asioita joita ei ole halunnut käydä elämässään läpi. minä olen käynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja sari:
minua ei masenna. olen pitkään ollut sitä mieltä että masennuksen syyt on muualla. ei ole mitään "kaamosmasennuksia" tms.

Mun tädillä on masennusta ja syksyllä se monesti pahenee, mutta ei siis pelkästään siitä syksystä johdu. On muualla ne syyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Alkuperäinen kirjoittaja sari:

Mun tädillä on masennusta ja syksyllä se monesti pahenee, mutta ei siis pelkästään siitä syksystä johdu. On muualla ne syyt.

Toi on ihan totta et useesti masennus pahenee syksyllä ja itseasiassa keväällä saattaa myös. Vaikka ne ei syy siihen masennukseen olekkaan.

Ei masenna.
Tykkään pimeestä ja harmaasta. Aurinkoa ja lämpöä olen saanut yli oman tarpeen jo aika päiviä sitten.
Ymmärrän kyllä niitäkin joita masentaa.

Yhteistyössä