Jos ihminen maksaa itse asumiskulunsa

....
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26753302:
Ei ole normaalia. Kun aikoinaan työskentelin kotisairaanhoidossa, niin monasti ensikäynneillä mielenterveysongelmista kärsivien asunnot olivat juuri tuollaisessa kunnossa. Omaiset ottivat yhteyttä, kun eivät enää tienneet, mitä muutakaan tekisivät läheisensä auttamiseksi.
Et oo tosissas?
Siis yksin asuvan on pakko jatkuvasti olla imuroimassa ja tiskaamassa. Miksi?
sen takiako että joku idiootti-läheinen saattaa joku hassu päivä tulla omilla avaimillaan sisään valittamaan?? Ei voi olla todellista.

Itse en koe olevani mielenterveyspotilas, mutta siltikään en näe mitään järkeä siinä jatkuvassa puunailussa, jos ainoastaan MINÄ näen sen jäljen. Vähän samalla tavalla kuin yksin itselleen ei jaksa mitään hurjaa juhlaillallista laittaa, tai pukea hienoja vaatteita pelkästään itselleen ilman mitään kummempaa syytä.

Onko se oikeasti joltain henkilöltä pois jos vaikka hiuksia on lavuaarissa tai tiskit on keittiössä? Itse siivoan jos tiedän että vieraita on tulossa, mutta jos joku urpo tulis kutsumatta omilla avaimillaan, niin saakoot sitte itte siivota jos niin kovasti harmittaa jotkut hiton tiskit tai pölyinen tv-ruutu.
 
vrs
Et oo tosissas?
Siis yksin asuvan on pakko jatkuvasti olla imuroimassa ja tiskaamassa. Miksi?
sen takiako että joku idiootti-läheinen saattaa joku hassu päivä tulla omilla avaimillaan sisään valittamaan?? Ei voi olla todellista.

Itse en koe olevani mielenterveyspotilas, mutta siltikään en näe mitään järkeä siinä jatkuvassa puunailussa, jos ainoastaan MINÄ näen sen jäljen. Vähän samalla tavalla kuin yksin itselleen ei jaksa mitään hurjaa juhlaillallista laittaa, tai pukea hienoja vaatteita pelkästään itselleen ilman mitään kummempaa syytä.

Onko se oikeasti joltain henkilöltä pois jos vaikka hiuksia on lavuaarissa tai tiskit on keittiössä? Itse siivoan jos tiedän että vieraita on tulossa, mutta jos joku urpo tulis kutsumatta omilla avaimillaan, niin saakoot sitte itte siivota jos niin kovasti harmittaa jotkut hiton tiskit tai pölyinen tv-ruutu.
Harvinaisen samaa mieltä! Mä en itteni vuoks jaksa edes ruokaa laittaa, saati siivota. Nytki pidän kämpän näennäisesti järjestyksessä, mut kaappeihin/sohvan alle/laatikoihin yms EI PIDÄ KATSOA, jos kaaos ahdistaa.
 
Rollolainen
En ottanut millään tavalla kantaa siihen millä tavoin se asunto on maksettu. Kunhan se asunnon asuja on sen maksanut, ihan sama vaikka olisi huorannut ne rahat tai saanut mistä tahansa.

Kysyn sitten uudestaan, kun piti tuohon takertua.

Onko muilla ihmisillä oikeus haukkua jonkun toisen asunto, jossa nämä haukkuja eivät itse asu eivätkä ole maksaneet siitä sentin senttiä.
kyllä mielestäni jos asunto on todlla törkeässä kunnossa, kuten vessat pesemätä ja latiat täynnä roinaa
 
Jos ihminen asuu yksin, omassa asunnossaan, niin ei pitäisi muilla olla sanomista vaikka mikälaisen paskan keskellä asuisi.

Akaatti, suuri halaus. Isäni on samanlainen ärsyttävä valittaja. Aiheena on meikki, hiukset, vaatteet, paino, aurinkolasit, puhelin, auton tai asunnon siisteys, lastenkasvatus, koiranhoito... Lista todellakin on loputon. En ymmärrä millä oikeudella puuttuu IHAN JOKA ASIAAN, jotka eivät todellakaan hänelle kuulu.
 
"Mä"
Mulle tuli muuten mieleen se, kun Akaatti söi broilerikiusausta, joka oli ollut huoneenlämmössä (27,5 astetta kuulemma kymmenen tuntia. Kodin sotkuisuus ja se.. taitaa olla ihan hyvä, että joku käy häntä vähän "vahtimassa".
 
Ensinnäkin on todettava että nämä Akaatin viestit ovat usein melko dramaattisesti kirjoitettuja ja liioitteleviakin. Toisekseen monilla kirjoittajilla on tiettyjä kirjoittajia kohtaan hyvin ennakkoluuloinen ja kaikkitietäväinen asenne.

Esimerkiksi aloitin tänne yhden viestiketjun (hyvin harvoin sellaista teen) ihmisestä nimeltä Hannah Norrena tai oikeastaan aihe oli se miten hän toimii. Eikös siihen ketjuunkin heti tullut joku kirjoittamaan että en tee muuta kuin seuraa julkkisten elämää. Tällainen päätelmä siis tehtiin yhden viestin perusteella, jonka aiheena oli lastenhoito. Sitä paitsi kyseinen nainen ei edes ole mikään julkkis.
Tämä on malliesimerkki siitä miten täällä tiettyjä kirjoittajia kohdellaan. Epäillään kaikenlaista, pilkataan, annetaan ymmärtää että kirjoittaja on jotenkin heikkolahjainen tai sairas yms.

Viestit luetaan hyvin kirjaimellisesti ja niistä tehdään omia tulkintoja asiasta, myös sellaisia joita ei viesteistä voi mitenkään päätellä ja esitetään omia diagnooseja.
 
[QUOTE="Mä";26755387]Mulle tuli muuten mieleen se, kun Akaatti söi broilerikiusausta, joka oli ollut huoneenlämmössä (27,5 astetta kuulemma kymmenen tuntia. Kodin sotkuisuus ja se.. taitaa olla ihan hyvä, että joku käy häntä vähän "vahtimassa".[/QUOTE]

Ensinnäkin se ruoka unohtui asuntoon, oli tarkoitus ottaa mukaan. Asunnon sotkuisuudesta, moni asuu paljon sotkuisemmassa asunnossa. Mutta jos minä tulen johonkin vieraaksi niin odotan että silloin asunto on siivottu. Lisäksi pienessä asunnossa sotkuisuus korostuu koska tavaroita ei saa samalla tavalla tieltä pois kun isommassa asunnossa. Ei siihen sotkuisuuteen sen enempää tarvita kuin pesemättömät astiat, vaatteet kuivumassa kuivaustelineessä keskellä huonetta (kun ei tilaa muualla ole), tavaroita pöydillä kun ei tilaa laittaa mihinkään. Mikä tosin ratkeaisi sillä laatikoston ostamisella.
 
Mäkin alan epäilemään tämän(kin) tarinan todenperäisyyttä.

Ketjussa on khysytty ehkä sen 10 kertaa, että mikset ota avaimia pois?

Ei taida avaimia olla. Ei taida olla edes sukulaisia.
Kyllä tässä henki vielä pihisee ja avainkin on. Ja avain on ollut minulla siksi että pääsen tänne jos ei täällä ole ketään kotona ja eikä tarvitse alas tulla avaamaan ovea. Niin ja tuloni oli kyllä etukäteen tiedossa.
 
[QUOTE="vierailija";26755730]Mitä mieltä sinä tuulipuku olet akaatin lastenhankintasuunnitelmista? Kun sukulaisena varmaan osaat arvioida pärjäisikö henkilö äitinä.[/QUOTE]

En näe siinä lastenhankinnassa mitään ongelmaa.
 
"Mä"
Ensinnäkin se ruoka unohtui asuntoon, oli tarkoitus ottaa mukaan. Asunnon sotkuisuudesta, moni asuu paljon sotkuisemmassa asunnossa. Mutta jos minä tulen johonkin vieraaksi niin odotan että silloin asunto on siivottu. Lisäksi pienessä asunnossa sotkuisuus korostuu koska tavaroita ei saa samalla tavalla tieltä pois kun isommassa asunnossa. Ei siihen sotkuisuuteen sen enempää tarvita kuin pesemättömät astiat, vaatteet kuivumassa kuivaustelineessä keskellä huonetta (kun ei tilaa muualla ole), tavaroita pöydillä kun ei tilaa laittaa mihinkään. Mikä tosin ratkeaisi sillä laatikoston ostamisella.
Olisitko itse syönyt sellaista? Entä miksi Akaatti hermostuu sotkusta huomauttelijoille siinä määrin, että tavarat lentelevät?

Miten nämä kirjoitukset pitäisi ottaa ellei kirjaimellisesti? Vai ovatko vain "tarinointia"?
 
Oi, rakastan nykyisin tehdä palstayleistyksiä ja päätelmiä.

Minulle sopisi oikein hyvin se, että jos ihminen maksaa itse asuinkustannuksensa, ei kukaan muu saisi kommentoida asunnon siisteystasoa.
Tämän voi ulottaa myös perheisiin kiitos. Eli koska minä maksoin vuokran, voinen hyvällä omallatunnolla olla siivoamatta ja perhe vaietkoon, tai siivotkoon itse.:D
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="Mä";26755757]Meinaatko, että lapsen tulon myötä sisaresi alkaisi siivota enemmän?[/QUOTE]

En tiedä, kyllä nykyiselläkin siivouksella lapsen kanssa voisi asunnossa asua. On niitä paljon sotkuisempiakin koteja lapsiperheillä. Ongelmahan tässä oli se, että minä tulen vieraaksi ja silloin toivon että asunnossa olisi siistiä (imuroitu, pölyt pyyhitty, ylimääräiset tavarat kerätty pöydiltä ym. pois). Varsinkin kun aiheesta on jo aiemmin sanottu ja tuloni oli etukäteen tiedossa. En ole myöskään täällä toimettomana loikoilemassa, joten senkin puolesta odottaisin että asunnossa olisi siivottu. Siisteysongelma näkyy mm. siinä että ruokapöydässä (100 X60cm) ei ole tilaa syödä. Ei ole kiva syödä istuen jossain sängynlaidalla.
 
Lex
Jos asunto on riski terveydelle ja hyvinvoinnille (mm. lasten, eläinten), niin asiaan pitää puuttua.

Puuttuminen ei ole haukkumista.

Muussa tapauksessa kukin eläköön tyylillään, joka ei muille kuin asunnon mahdolliselle omistajalle kuulu pierun vertaa.
 
[QUOTE="Mä";26755750]Olisitko itse syönyt sellaista? Entä miksi Akaatti hermostuu sotkusta huomauttelijoille siinä määrin, että tavarat lentelevät?

Miten nämä kirjoitukset pitäisi ottaa ellei kirjaimellisesti? Vai ovatko vain "tarinointia"?[/QUOTE]

Olisin voinut syödä riippuen siitä olisiko ollut muuta ruokaa/olisiko ollut nälkä. Näissä Akaatin kirjoituksissa on kyllä pieni totuudensiemen mukana mutta myös aikamoista liioittelua ja asian suurentelua.
 
Keittiönoita
Et oo tosissas?
Siis yksin asuvan on pakko jatkuvasti olla imuroimassa ja tiskaamassa. Miksi?
sen takiako että joku idiootti-läheinen saattaa joku hassu päivä tulla omilla avaimillaan sisään valittamaan?? Ei voi olla todellista.

Itse en koe olevani mielenterveyspotilas, mutta siltikään en näe mitään järkeä siinä jatkuvassa puunailussa, jos ainoastaan MINÄ näen sen jäljen. Vähän samalla tavalla kuin yksin itselleen ei jaksa mitään hurjaa juhlaillallista laittaa, tai pukea hienoja vaatteita pelkästään itselleen ilman mitään kummempaa syytä.

Onko se oikeasti joltain henkilöltä pois jos vaikka hiuksia on lavuaarissa tai tiskit on keittiössä? Itse siivoan jos tiedän että vieraita on tulossa, mutta jos joku urpo tulis kutsumatta omilla avaimillaan, niin saakoot sitte itte siivota jos niin kovasti harmittaa jotkut hiton tiskit tai pölyinen tv-ruutu.
Olen tosissani. En mä sanonut, että kaikki, joilla on sotkuinen koti, olisivat mielenterveysongelmaisia, vaan että sotkuinen koti oli tyypillistä ensi kertaa kotisairaanhoidon asiakkaiksi tuleville mielenterveysongelmaisille. Ja tämä "Tuulipuku" antoi kyllä - saatoin toki tulkita väärinkin - eilen asunnosta huomattavasti saastaisemman käsityksen kuin mistä ilmeisesti olikaan kyse. Nythän selvisi, että asunto ei niin sotkuinen ollutkaan, mutta "Tuulipuku" olisi halunnut sen olevan häntä varten siivottu.
 
"Mä"
En tiedä, kyllä nykyiselläkin siivouksella lapsen kanssa voisi asunnossa asua. On niitä paljon sotkuisempiakin koteja lapsiperheillä. Ongelmahan tässä oli se, että minä tulen vieraaksi ja silloin toivon että asunnossa olisi siistiä (imuroitu, pölyt pyyhitty, ylimääräiset tavarat kerätty pöydiltä ym. pois). Varsinkin kun aiheesta on jo aiemmin sanottu ja tuloni oli etukäteen tiedossa. En ole myöskään täällä toimettomana loikoilemassa, joten senkin puolesta odottaisin että asunnossa olisi siivottu. Siisteysongelma näkyy mm. siinä että ruokapöydässä (100 X60cm) ei ole tilaa syödä. Ei ole kiva syödä istuen jossain sängynlaidalla.
Eli lapsesta viis, kunhan kämppä on siisti, kuin SINÄ saavut :D

Olette kyllä erikoinen parivaljakko.
 
[QUOTE="vieras";26755763]Niin että jos Akaatti pyytää tai vaatii sinulta sen avaimen takaisin, et vissiin anna?[/QUOTE]

Voin antaa avaimen takaisin jos niin vaaditaan. Ei ole vielä sellaista vaatimusta tullut. Ja taitaa olla helpompaa että minulla on avain niin ei tarvitse tulla tuonne alas ulko-ovea avaamaan.
 

Yhteistyössä