Vai on hiukset naisen kruunu.... mua v*tuttaa niin että ei veri kierrä.....

• Viestiketjun aloittaja "Juudit"
  • Ensimmäinen viesti
"Juudit"
Mun tyttäreni 5 vuotta toivoi itse että saisi lyhyen tukan, itse pyysi ihan 'korvat näkyviin' mallia, mutta leikattiin kuitenkin 'vain' leukalinjaa myötäilevä polkkatukka.

Tytöllä on ollut olkapäille ulottuva tukka, mutta on paksu ja karheaa hiusta eli takkuuntuu tosi helposti ja harjaaminen on kurjaa puuhaa. Välillä on pidetty sitten ahkerasti tukkaa kiinni, että takkuuntuminen vähenisi mutta nyt kun tyttö leikkuutta pyysi niin aattelin että mikäs siinä.

Myös miehelle asia oli ok ja käytiin parturissa keskiviikkona.

Eilen lapsi meni anopille hoitoon ja anoppi oli vetänyt herneet nenään, kun tytön tukka on leikattu. Oli tytölle sanonut että vanha oli paljon kauniimpi ja sinua varmaan luullaan nyt pojaksi??

Sen verran järkeä oli ollut päässä että miehelle oli vasta sitten itkua tihrustanut, että on niin ruma tukka ja sitä ei saa enää kiinnikkään laitettua. Olen kuulemma tuputtanut tytölle tätä koska mullakin on lyhyt tukka.

Anoppi on mulle joskus huomauttanut että pitempi tukka olisi paljon naisellisempi ja vihjaullut tms. mutta oon vähät välittänyt.

Mutta nyt kihisen siis täällä yksikseni ja mua vituttaa mies oli nt sentään sanonut äidilleen että pikkasen nyt ylireagoit että mieti nyt vähän, mutta mies ei vielä tiedä että oli tytöllekin tukasta puhunut.

Että sellainen show täällä :(

"Juudit"
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkuinen Jättiläinen;26735197:
Voi ei mikä anoppi! Miten tyttö oli reagoinut noihin kommentteihin? Ottiko niitä itseensä tai pahoittiko mielensä?

Kamalan ajattelematon anoppi!! :O
No siitähän kuulin itse aamulla, kun tyttö tossa söi aamupalaa ja vähän kiemurteli pöydässä ja sit vaan yhtäkkiä totesi että 'kaikki luulee mua pojaksi' ja kysyin että kuinkas niin kertoi että mummo sanoi että kun on niin lyhyt tukka että ihmiset luulee sitten niin kun pojilla on lyhyt tukka ja tytöillä pitkä.

Sanoin vaan että höpöhöpö, kaunis on tukka eikä kukaan luule niin ja laitettiin sitten panta päähän ja siistittiin tukkaa ja katseltiin peilistä lopputulosta. Kysyin että pitääkö typy ite tukasta ja sanoi että tykkää kyllä, mutta mummo piti enemmän entisestä. totesin siihen vain että kyllä se siihen tottuu ja ei sen enempää. Ihan hyvillä mielin se tuohon pihalle lähti mutta itseä harmittaa älyttömästi!

Argh.

"vieras"
Ymmärrän aloittajaa. Muakin v*tuttaa tuo ajatus, että hiukset on naisen kruunu. Mikä naisen mitta se on? Itsellä on pitkät ja paksut hiukset, mutta tekee mieli mennä leikkauttamaan siilitukka, jotta saisin järkyttää muita ihmisiä. Liian usein tuntuu siltä, että hiukset ovat yliarvostetussa asemassa mun persoonassa.

• Tykkää
Reactions: Minskii
"mmm"
Ja kun tietää suomalaisen hiuslaadun, se on varmaan anopilla mallia "hiirenhäntä". :D Voithan kertoa hänelle, että sellainen ei kaunista ketään! Paksu, takkumainen tukka on mielestäni kaunis joko kiinni jotenkin tai sitten lyhyenä. Itselläni oli nuorena pörrömäinen luonnonkihara, nykyään ohuempi ja aavistuksen suorempi perustukka.

Sanot anopille, että ei mennyt ihan nappiin tällä kertaa, mutta onneksi on ne seuraavat kerrat kun voi ja pystyy ajattelemaan ennen kuin avaa suunsa. :hug:

Meillä äidillä on kamala tarve leikata lasten hiukset. Minulla on itselläni vähän traumoja niistä kyninnöistä, joten varmaan sen takia en mielelläni leikkele hiuksiani.

Vähäksi aikaa lopetti sen leikkelyn kun miehelläkin paloi käpy. Nyt viime kerralla poika tuli kotiin kynityllä päällä. Eikä pyytänyt lupaa, jonka on pyytänyt kiltisti muutamina kertoina. Luultavasti on saanut liikaa "Ei" vastauksia. Äiti ottaa niitä kieltoja vähän huonosti vastaan. Noh, nostetaan siitä hattua, että tällä kertaa ei tarvitse viedä poikaa parturiin hänen parturointinsa jälkeen.

Hiukset ovat onneksi uusiutuva luonnonvara, joten anopin itkuihin lohdutukseksi voi käyttää tuota määrittelyä ;) Eihän asian nyt niin vakavan luulisi olevan, ja kun et anopin suhtautumiseen voi vaikuttaa, niin ainakin siihen voit, miten itse siihen suhtaudut. Älä ota sitä itsesi tai äitiytesi arvosteluna, kuten miniät usein anopin monet kommentit ottavat, vaan rennolla asenteella eteenpäin omiin ja tyttäresi kykyihin ja päätöksiin luottaen =)

meak
Mä olen lapsuuteni kärsinyt tuosta ettei saa hiuksia leikata, tosin sen asian mun puolestani päätti äiti.

Koita saada tyttösi vakuuttuneeksi siitä että hän voi ihan itse päättää hiustensa pituuden. Jos hän itse pitää lyhyempää parempana joko ulkonäöllisesti tai käytännön syistä. Mummulle hiukan muistutusta siitä kuinka toisten ulkonäkön kommentoidaan ko. henkilön läsnä ollessa, ja varsinkin jos ko. henkilö on nuori tyttö.

"Juudit"
No mä täällä just mietin että soitanko anopille, mutta järjellä ajateltuna mies saa hoitaa asian kun tulee töistä. Mä en tiedä mitä saattaisin suustani päästää.

Queen of nothingilla on pointti, että jos vielä lyhyenä typy haluaa tukkansa pitää niin voi vähän eri tavalla opetella regoimaan. Ja itse haluaisin että nyt soittaisi ja korjaisi vielä puheensa.

Kyseessä kuitenkin aikuinen ihminen jonka sopisi hippasen miettiä.
kele.

Sanot anopille, että ei mennyt ihan nappiin tällä kertaa, mutta onneksi on ne seuraavat kerrat kun voi ja pystyy ajattelemaan ennen kuin avaa suunsa. :hug:

Meillä äidillä on kamala tarve leikata lasten hiukset. Minulla on itselläni vähän traumoja niistä kyninnöistä, joten varmaan sen takia en mielelläni leikkele hiuksiani.

Vähäksi aikaa lopetti sen leikkelyn kun miehelläkin paloi käpy. Nyt viime kerralla poika tuli kotiin kynityllä päällä. Eikä pyytänyt lupaa, jonka on pyytänyt kiltisti muutamina kertoina. Luultavasti on saanut liikaa "Ei" vastauksia. Äiti ottaa niitä kieltoja vähän huonosti vastaan. Noh, nostetaan siitä hattua, että tällä kertaa ei tarvitse viedä poikaa parturiin hänen parturointinsa jälkeen.
Tuo ekassa kappaleessa oleva ehdotus on kyllä hyvä heitto :D

En tiedä, olenko mä liian rento ollut noissa lasten hiusasioissa, kun mua ei olis voinut vähempää kiinnostaa millaiset hiukset niillä päässään on. Ehkäpä tuloksena tästä on nyt tytyllä 13v siniset hiukset :D Eli jos ovat mummin kanssa yhteistyössä niitä leikanneet, niin en mä ole siihen koskaan puuttunut. Tosin meidän lapset ovat osanneet itsekin sanoa mummille ei, jos eivät ole halunneet hiuksiaan leikattavan.

[QUOTE="mmm";26735245]Ja kun tietää suomalaisen hiuslaadun, se on varmaan anopilla mallia "hiirenhäntä". :D Voithan kertoa hänelle, että sellainen ei kaunista ketään! Paksu, takkumainen tukka on mielestäni kaunis joko kiinni jotenkin tai sitten lyhyenä. Itselläni oli nuorena pörrömäinen luonnonkihara, nykyään ohuempi ja aavistuksen suorempi perustukka.[/QUOTE]

juu tässä vasta sellainen rakentava,aikuismainen tapa suhtautua asiaan :)

Not

Ennemminkin ehkä itse kertoisin lapsille,että ihmisillä on erilaisia käsityksiä kauneudesta ja myös erilaisia tapoja kertoa asiansa.Samalla sitten kannustaa lasta itse miettimään,mikä hänen mielestään on kivan näköistä ja vaikka kysellä,onko äiti sitten pojan näköinen kun on lyhyt tukka (tuskin) jne.Voi vaikka katsella kuvia kauniista ihmisistä,joilla on lyhyt tukka.Itse opettaisin ainakin omalle lapselleni,että KAIKKI hiukset voivat olla kauniita: pitkät, lyhyet, suorat, kiharat.. myös suomalaiset hiuslaadut :)

meak

Not

Ennemminkin ehkä itse kertoisin lapsille,että ihmisillä on erilaisia käsityksiä kauneudesta ja myös erilaisia tapoja kertoa asiansa.Samalla sitten kannustaa lasta itse miettimään,mikä hänen mielestään on kivan näköistä ja vaikka kysellä,onko äiti sitten pojan näköinen kun on lyhyt tukka (tuskin) jne.Voi vaikka katsella kuvia kauniista ihmisistä,joilla on lyhyt tukka.Itse opettaisin ainakin omalle lapselleni,että KAIKKI hiukset voivat olla kauniita: pitkät, lyhyet, suorat, kiharat.. myös suomalaiset hiuslaadut :)
Meillä onkin paljon tota käytetty, kun lapset on hiusasioita pohtineet: kaksi lyhythiuksista tätiä eivät näytä pojilta, pitkähiuksiset isä ja pappa eivät näytä tytöiltä.

Meillä onkin tytöllä perheen lyhyimmät hiukset (ei saa ponnarille) ja miesväellä on perheen pisimmät hiukset.

"Vieras"
Hyvä että sait lapselle selitettyä.

Ymmärrän harmituksen, mutta en kyllä lähtisi asiasta soittelemaan.

Lapselle voi vielä sanoa, jos puheeksi tulee, että ei mekään arvostella mummon hiuksia eikä vaatteita, mummo saa itse päättää tyylinsä.

"vieras"

Not

Mä sanoisin anopille varmaan rakentavasti että menee itteensä ja miettii oliko omasta mielestään nyt fiksua käytöstä lasta kohtaan. Joistakin asioista on oikeus suuttua ja puolustautuakin,ei tarvitse aina olla mikään rakentava kynnysmatto.

Yhteistyössä