Uusi ruoka haussa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piparnakkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piparnakkeli

Aktiivinen jäsen
29.11.2009
3 035
5
38
Mielikuvitus loppui kun mietin toista kertaa saman viikon aikana makaronilaatikon tekoa.

Jotain uutta, huikean hyvää olisi ihana tehdä. Eikä tarvitse olla perinteistä suomalaista ruokaa.

Jos teillä on ehdotuksia niin otan mielelläni vastaan, hyviä reseptejä myös saisi linkitellä.

Mie tykkään laatikosta, johon tulee banaania, sinihomejuustoa, broileria ja perunaa.

Ajattelin tehdä biryania joku kerta, jahka ennätän. Teen pekonihampurilaisia viikonloppuna ja bataattiranskalaisia ajattelin kaveriksi. Lohta ois tarkoitus syödä torstaina, mutta mitään vinkeää reseptiä en ole löytänyt tarkoitukseen.

Mie tykkään laatikosta, johon tulee banaania, sinihomejuustoa, broileria ja perunaa.

Ajattelin tehdä biryania joku kerta, jahka ennätän. Teen pekonihampurilaisia viikonloppuna ja bataattiranskalaisia ajattelin kaveriksi. Lohta ois tarkoitus syödä torstaina, mutta mitään vinkeää reseptiä en ole löytänyt tarkoitukseen.

mä tykkään myös banaanibroilerista mutta mä teen silleen että laitan mitä vaan kanaa (naturel ei marinaadissa olevaa) vuokaan ja maustan. sitten banaaneja ja jotain kermaa. riisin kanssa namnam. :p nää mun tekemät ruuat on aina että ensin kauppaan ja sitten lisätään kaikenlaista mitä löytyy kaapista niin harvemmin tulee tehtyy 2 kertaa samaa. paitsi just joku siskonmakkara- tai hernekeitto, ne pysyy perinteisinä. :)

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Onko tuo banaanibroileri hyvää ilman homejuustoa?

Tälle päivää löytyikin ruoka; olutpata perunamuusin kera ja soodaleipää. Kahvitauolle kampanisuja ja iltaselle sitten mallas-viikunalimppua sekä lappapuuroa :p

teen sitä aina ilman sinihomejuustoa. vaan noi broilerit, banaania, mausteita ja kermaa ja tarjoon sitä keitetyn (basmati)riisin kanssa. herneitä voi vaikka keittää kaveriksi myös, sopii riisin ja broilerin kanssa. mausteita tarvii aika paljon kun on naturel-kanaa. ja banaaneille kunnon rusketus uunin lämmöstä. :D :p

• Tykkää
Reactions: Piparnakkeli
Alkuperäinen kirjoittaja kdslöfk;26706922:
Siis mitä? mikäå banaaniruoka?? pitää kyl itsekin kokeilla.. maistuuko tää banaanikana lapsillekin??

mun lapset ainakin syö (tottuneet siihen). ja muistan lapsuudessani kun äiti aina teki sitä niin oli mun lemppariruoka. äiti tosin käytti ihan tavallisia marinoituja koipia.

niinhän se on et niitä samoja ruokia tulee tehtyä, tuttuja ja turvallisia, tekis tosiaan joskus mieli tehdä jotain "erilaista"

Näinhän se on. Jossain vaiheessa meillä oli jo hyvässä vaiheessa kerran viikossa kokeilla jotain uutta hedelmää ja uutta ruokalajia eri kulttuureista. Pitäisi palata siihen kuvioon, mutta vaatii aavistuksen rohkeutta kokeilla :D

niin ja vaikka netti on täynnä ohjeita niin itse tykkään selata kokkauskirjoja. netissä joutuu selata monta sataa sivuja ja sivustoja jos ei tiiä mitä etsii. kirjoista tulee enemmän tunnetta että inspistä että ahaa..tota voisi kokeilla. :)

Meillä tykätään syödä jambalayaa, reseptejä löytyy googlettamalla. Mä laitan siihen riisin lisäksi kanaa, krakovan makkaraa, maissia, paprikaa, tomaattia ja chiliä. Katkaravut kuuluisi mukaan, mutta mies ei tykkää :)

• Tykkää
Reactions: Piparnakkeli
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;26706771:
mä tykkään myös banaanibroilerista mutta mä teen silleen että laitan mitä vaan kanaa (naturel ei marinaadissa olevaa) vuokaan ja maustan. sitten banaaneja ja jotain kermaa. riisin kanssa namnam. :p

mä olen nähnyt tästä version, johon tuli myös suolapähkinöitä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä