Mies ei kiinosta enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaunis vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaunis vaimo

Vieras
Pitäisiköhän minun elää yksin? Olen toista kertaa avioliitossa (edellinen liitto kesti kymmenen vuotta ja minä halusin eron) ja nyt uudessa liitossa, kuuden avioliittovuoden jälkeen tuntuu ettei ole enää mitään mielenkiintoa mieheeni. Olen paljon onnellisempi kun hän on esim. työmatkoilla ja saan viettää aikaani lapsen kanssa kahdestaan. Olen energinen ja ulospäinsuuntautunut, pidän matkustelusta, kulttuurista ja kaikesta kauniista ja urheilen aktiivisesti sekä opiskelen työni ohella. Mies on hyvässä työssä ja omaa korkean koulutuksen mutta ei halua edetä urallaan ja valittaa aina kuinka tylsää työssä on. Minusta mies on saamaton koska ei hae uutta duunia vaan käyttää aikansa valittamiseen ja en jaksaisi aina kuunnella hänen valitusvirttä. Minusta se on kuluttavaa. Mies on tyytyväinen olut kädessä, TV:tä tuijottaessa. Satunnaisesti hän käy tapaamassa kavereitaan baarissa, mutta valittaa siitäkin "kun on pakko lähteä"..

Mies ei halua kokea mitään uutta. Pitää sohvalla makoilusta ja käy kuntosalilla. Se on siinä. Kun ehdotan matkustelua, sanoo syyksi aina "ei ole rahaa" mikä on tekosyy kaikkeen. Meillä ei törsäillä muutenkaan joten mielestäni rahaa voisi käyttää juuri matkoihih. Kerran vuodessa käymme jossain mutta aina matkojen jälkeen mies purnaa että olisimme voineet käyttää rahat hyödyllisemmin. Matkoilla miehen ainoa mielenkiinto on ruoka, uudet paikat ei kovin innosta, ainoastaan se onko hyvää ruokaa saatavilla. Minäkin pidän hyvästä ruasta mutta se ei ole pääpointti matkoilla.

Minusta tuntuu että ahdistun hänen tavastaan ajatella! Seurusteluaikoina tämä piirre ei esiintynyt tai sitten olin vaan niin rakastunut etten huomannut kuinka erilainen hän on ja kuinka eri asioita hän elämässä arvostaa. En halua olla neljän seinän sisällä ikuisesti ja minulle ei riitä että käyn työn/koulun ja kodin välillä vaan haluan nähdä maailmaa ja käydä teatterissa, taidenäyttelyissä, kahviloissa ja ystävien luona kylässä ja haluan lapsenikin näkevän muita ympyröitä kuin koti ja koulu. Kotiin ei saisi ostaa mitään uutta tai kaunista, jos haluan jotain uutta huonekalua, joudun ostamaan sen itse, mies ei osallistu koska "roinaahan meillä on jo ihan tarpeeksi".

Mietin tosissani eron mahdollisuutta. En halua jämähtää tylsään keski-ikäisyyteen jossa elämän pääpaino on kotona sohvalla löhöäminen. Toki harrastan sitäkin mutta se ei ole elämäni pääasia.
Tuntuu että haluamme eri asioita ja ymmärrän ettei miehen tarvitse innostua kaikesta mistä itse innostun, käyn kavereiden kanssa kultuuria harrastamamassa mutta kun miestä ei kiinnosta juuri mikään mikä itseäni kiinnostaa. Miksi siis tuhlata aikaa sellaiseen joka tuntuu päivä päivältä vieraammalta. Miksi ylipäätään menin uusiin naimisiin vaikka pärjäsin ihan hyvin yksin?

Ehkä olen niitä naisia jotka kyllä herättävät miehen mielenkiinnon mutta jotka eivät halua miestä kumppanikseen? Minusta ei taida olla kenekään vaimoksi eikä muusaksi. onko kohtalontoverita?

Olet sikäli hyvässä tilanteessa, että elämäsi on vakaata ja perusasiasi ovat kunnossa. Yllättävän harvoilla on yhtä hyvä onni.

Mutta tietenkin voit lähteä, kunhan et kuvittele, että elämäsi muuttuisi siitä hyväksi. Saattaa niinkin käydä, mutta se ei ole millään muotoa varmaa.

Sinä olet huomannut se tosiseikan nyt jonka minä huomaisin heti erottuani. Minä pärjäisin yksin paremmin, enkä tarvitse miestä juuri mihinkään. En koskaan enää muuta asumaan miehen kanssa vaikka seurustelenkin. Mikään ei ole ihanampaa kuin oma vapaus eli saa tehdä mitä haluaa. Sinä vedät nyt kiviriippaa perässäsi - harmi. Jos parisuhde ei toimi se ei toimi.

Nyt jos eroat, älä enää perusta perhettä uudestaan, se ei nimittäin toimi jatkossakaan.

Onko suomalaisessa nykykulttuurissa jotain pielessä?Kun vertaa muiden maiden perhekulttuuria,soomi tuntuu olevan idioottien landia.Täällä ei välitetä kenestäkään.Mielestäni naiset ovat syyllisiä tähän.He ovat ottaneet vapauden ja käsittäneet sen väärin.soominaista voisi kuvailla nykyään sanalla,HUORA.Jonkinaikaa jaksaa olla jonkun soomilökärin kanssa,siihen pentu,kaksi,sitten alkaa vituttaa.Ero päälle.Kyllä soominaisissa on jotain vikaa.Alkoholisoituneita väkivaltaisia lyylejä.

Alkuperäinen kirjoittaja sohfvffis:
Onko suomalaisessa nykykulttuurissa jotain pielessä?Kun vertaa muiden maiden perhekulttuuria,soomi tuntuu olevan idioottien landia.Täällä ei välitetä kenestäkään.Mielestäni naiset ovat syyllisiä tähän.He ovat ottaneet vapauden ja käsittäneet sen väärin.soominaista voisi kuvailla nykyään sanalla,HUORA.Jonkinaikaa jaksaa olla jonkun soomilökärin kanssa,siihen pentu,kaksi,sitten alkaa vituttaa.Ero päälle.Kyllä soominaisissa on jotain vikaa.Alkoholisoituneita väkivaltaisia lyylejä.

Noh noh.

Suomalainen nainen on fiksu ja hyvin koulutettu. Vaatii tasavertaista parisuhdetta eikä suostu alistettavaksi. Suomalainen mies voisi yrittää muuttua tähän vaatimustasoon, eikä haikalla vanhaa miehen mielestä hyvää aikaa sohvan ja nyrkin välissä.

Sanoit,suomalainen nainen hyvinkoulutettu.Useat ovat,siitä heille kymmenen pinnaa.Mutta yleisesti ottaen naisen rooli muuttunut alistajaksi.Miesreppanat ovat ainakin suomessa naisen tossun alla.Siksi soomessa ihmiset voivat pahoin.Mielenterveysongelmia.Hallituksen ministerit näissä asioissa naisia.Hekö haluavat ihmisille pahoinvointia ja itselleen hyvinvointia.Vieläkin sanon,luoja on luonut naisen synnyttäjäksi ja ruokkia vauvansa kunnes isukin metsästämä villisika kelpaa pikku masuun.Nykyään naiset hukkuvat omiin meikkeihinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja sohfvffis:
Mutta yleisesti ottaen naisen rooli muuttunut alistajaksi.

Tuo riippuu suhteestakin, mutta minunkin mielestäni naisille sallitaan nykyään paljon sellaista, mitä miehille ei. Tätä sitten perustellaan sillä, että suomalainen nainen on vahva ja koulutettu ja itsenäinen. Sellaisia naisia kannattaa varoa, jos ei ole mielettömän suurenmoisen erikoislaatuinen mies.

Minä en ainakaan pysty tyydyttämään sen enempää henkisesti kuin fyysisestikään supernaista. Siksi tyydyn tavallisiin mukaviin naisiin, jotka sietävät sen, että joskus tuijotan telkkua, istun liikaa koneella tai en välitä siitä, jos koti ei ole tiptop.

Onneksi soomessa on tavallisia kivoja luonnonkauniita naisia keiden kanssa elämä sujuu mutkattomasti.Valitettavasti taitaa olla katoava luonnonvara soomessa,soominaiset ovat äkäisiä akkoja,omaan napaan tuijottajia.Jos mies ei alistu tohvelisankariksi,sitten mennään sossuakkojen pakeille ja eropaperit voimaan.Siinä soominainen pähkinänkuoressa.

No onpas "hooonosoomisella" yksioikoinen kuva suominaisesta. Ei kaikki ole monstereita vain siksi etteivät halua olla parisuhteessa joka ei toimi. Ihmiset muuttuvat ja haluavat eri asioita, onneksi suomalaisilla naisilla on koulutusta ja työpaikka joten he eivät ole miehestä riippuvaisia joten sinne sossun luukulle ei tarvitse mennä. Ja kyllä ne ministerit ovat myös niitä pöhöttyneitä vanhoja miehiä joille nainen on vaan avustaja, eikä tasavertainen kumppani tai työkaveri.

Suomessa naisen rooli on olla sekä nainen että mies ja se on liian raskas taakka. Mies odottaa että nainen elättää itsensä, osallistuu perheen elättämiseen ja kodinhoitoon. Mies vaan on. Lapset kasvattaa yleensä äiti, mies ei osaa ottaa itselleen parisuhteessa aikuisen roolia vaan jää pikkupojaksi. Jos mies ei halua valtaa eikä vastuuta, turha valittaa naisten "akkavallasta". Jonkun on kasvatettava lapset ja katsottava että homma toimii kun miehestä ei siihen ole. Mies keskittyy yhteen (omaan itseensä) asiaan kerrallaan. Nainen on monipuolisempi ja osaa pitää monta lankaa käsissään samanaikaisesti mikä on miehelle ylivertaista.

Yhteistyössä