Suutuin miehelle kun hän ei halua toista lasta.

  • Viestiketjun aloittaja suuttunut
  • Ensimmäinen viesti
Jos sanot, että yksinhuoltaja-ja uusioperheitä on tässä maassa tarpeeksi, on siinä ihan selvä sävy.
eikö uusioperheiden syntyyn liity (miltei) aina jonkinasteinen epäonnistuminen menneisyydessä . ja toisaalta harvassa ovat nekään yh-perheet, joissa ihan oikeasti ja aidosti on haluttu olla yh- siihen on vaan johtanut erilaiset syyt.
joten mitä väärää olisi sanoa, että ydinperhe olisi se kaikista perhemalleista toivottavin ?

ihanan sivuraiteilla juostaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
No meillä kanssa mä haluaisin toisen ja mies ei. Suututtaa ja itkettääkin välillä. Hirveä ajatus, ettei koskaan enää raskautta, vauva-aikaa, sitä kaikkea...

Onneksi mun mies ymmärtää mun tunteet eikä hauku idiootiksi yms, kuten täällä eräät.
 
Kepsis
eikö uusioperheiden syntyyn liity (miltei) aina jonkinasteinen epäonnistuminen menneisyydessä . ja toisaalta harvassa ovat nekään yh-perheet, joissa ihan oikeasti ja aidosti on haluttu olla yh- siihen on vaan johtanut erilaiset syyt.
joten mitä väärää olisi sanoa, että ydinperhe olisi se kaikista perhemalleista toivottavin ?

ihanan sivuraiteilla juostaan :D
kyllä minä ainakin näkisin niin että voisi toivoa ydinperheen toteutuvan, varsinkin jos syyt erolle on triviaalit. Eli olemassa oleva perhe ei riitä vaan pitää saada lisää lapsia, puoliso ei siis ole syy olla parisuhteessa vaan lapsien tekeminen. Ei riitä se yksikään lapsi.

Tottakai tämä on tulenarka aihe kun pitäähän sitä saada jos haluaa, lapsia siis, joku numero on tärkeämpi kuin se että on jo saanut perheen.
 
eikö uusioperheiden syntyyn liity (miltei) aina jonkinasteinen epäonnistuminen menneisyydessä . ja toisaalta harvassa ovat nekään yh-perheet, joissa ihan oikeasti ja aidosti on haluttu olla yh- siihen on vaan johtanut erilaiset syyt.
joten mitä väärää olisi sanoa, että ydinperhe olisi se kaikista perhemalleista toivottavin ?

ihanan sivuraiteilla juostaan :D
Mun mielestä se onkin ihanne. Suurperhe tosin voi olla vielä parempi tai yhtä hyvä vaihtoehto kuin ydinperhe. Minusta millainen perhemuoto tahansa voi olla toimiva (ydinperhe, uusperhe, yksinhuoltajaperhe, polyamorinen perhe), mutta lähtökohtaisesti pidän ydinperhettä/suurperhettä ihanteena. Polyperhe voi muistuttaa ydinperhettä tai uusperhettä, riippuen monista eri tekijöistä. Näen siinä kuitenkin monissa tilanteissa enemmän riskejä ja ongelmia kuin perinteisissä ydinperheissä. Siihenkin kuvioon kun voi liittyä niitä "sun, mun ja meidän lapset"-jaotteluita, jotka ei ole ihan ongelmattomia.
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Nyt on kyllä Tytsi ihan oikeiden asioiden äärellä! :)

Kepsis, opettelisit seisomaan sanojesi takana tai vaihtoehtoisesti hillitsemään ulosantia, kakkuu ei voi säästää ja syödä.
 
kyllä minä ainakin näkisin niin että voisi toivoa ydinperheen toteutuvan, varsinkin jos syyt erolle on triviaalit. Eli olemassa oleva perhe ei riitä vaan pitää saada lisää lapsia, puoliso ei siis ole syy olla parisuhteessa vaan lapsien tekeminen. Ei riitä se yksikään lapsi.

Tottakai tämä on tulenarka aihe kun pitäähän sitä saada jos haluaa, lapsia siis, joku numero on tärkeämpi kuin se että on jo saanut perheen.
sulla on tossa hyvä pointti. toi että sen puolison pitäis olla se tärkein ja paras syy olla siinä parisuhteessa.
 
Mun mielestä se onkin ihanne. Suurperhe tosin voi olla vielä parempi tai yhtä hyvä vaihtoehto kuin ydinperhe. Minusta millainen perhemuoto tahansa voi olla toimiva (ydinperhe, uusperhe, yksinhuoltajaperhe, polyamorinen perhe), mutta lähtökohtaisesti pidän ydinperhettä/suurperhettä ihanteena. Polyperhe voi muistuttaa ydinperhettä tai uusperhettä, riippuen monista eri tekijöistä. Näen siinä kuitenkin monissa tilanteissa enemmän riskejä ja ongelmia kuin perinteisissä ydinperheissä. Siihenkin kuvioon kun voi liittyä niitä "sun, mun ja meidän lapset"-jaotteluita, jotka ei ole ihan ongelmattomia.
okeiokei. mä olen tyhmä - en tiedä mikä hitto on polyperhe. tai miksi suurperhe jaotellaan erikseen -eikö se ole sama kuin ydinperhe ,mutta vain kooltaan suuri ?
:D koittakaa jaksaa ihmiset .ja kiitos, en halua nyt tarkempaa selkeennystäkään noihin, katon googlesta joskus jos jaksan ,nyt aivot ei ole vastaanottavaisella tuulella :D
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";26662060]Nyt on kyllä Tytsi ihan oikeiden asioiden äärellä! :)

Kepsis, opettelisit seisomaan sanojesi takana tai vaihtoehtoisesti hillitsemään ulosantia, kakkuu ei voi säästää ja syödä.[/QUOTE]

Kyllä minä ihan niiden omien tarkoitusperieni takana seison, ei siitä kannata huolta kantaa. En vain oikein ymmärrä sitä tarvetta väännellä toisen sanoja.
 
lucifer
meillä mies haluaisin kolmannen lapsen, mutta minä en... ainakaan vielä, eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka mieleni muuttuu.
mies ei kuitenkaan ole suuttunut asiasta eikä hakemassa avioeroa.
 
"joku"
Mulle olis ihan kamala kriisi jos mies ei olisi suostunut toiseen lapseen. Alusta asti ollaa puhuttu useammasta lapsesta minä jopa neljästä. Esikoisen jälkeen mies sanoi että hänelle riittäisi yksikin, mutta suostui kuitenkin kahteen ja on nyt ihan innoissaan vuoden vaihteessa tulevasta tulokkaasta :) En voisi kuvitellakaan että lapseni ei saisi yhtään sisarusta. Vaikka itse ehkä haluaisin enemmänkin kuin 2 saa nämä riittää, pakko se on jossain kohtaa kompromissi tehdä.
 
"vaimo"
Ap:lle.. jätä asia miehen mietintämyssyyn. Tietysti ymmärrän että teillä (tai siis sinulla) iän puolesta aika on käymässä vähiin, siksi ei huvittaisi ootella...

Meillä mies sanoi ensin että ei halua yhtään lasta, mutta muutaman vuoden sisällä mies taipui ja jo raskausaikana mies taisi olla tulevasta lapsesta enemmän hullaantunut kuin minä..

Itse haluaisin kolme, mies on sanonut että saa jäädä yhteen mutta nyt se on jo taipumassa kahteen... juuri tuumi ettei tätä kaukaloa varmaan nyt kannatakkaan myydä vielä jos sitä vielä tarvitaan.. Enkä ruikuta asiasta tai painosta, mutta positiivisesti joskus juttelen että jos sitten joskus..... <3

Jotkut miehet vaan tarvitsee harkinta-aikaa.
 

Yhteistyössä