moniko juo aamulla kahvia ja miksi???

• Viestiketjun aloittaja "battery"
  • Ensimmäinen viesti
Juon kahvia aamulla, päivällä, iltapäivällä ja illalla. Vapaapäivinä juodaan miehen kanssa myös yökahvit puolenyön aikaan. Ei vaikuta uniin mitenkään. Kahvi on hyvää, mutta sen sijaan viininjuojia en ymmärrä. Punaviini on niin ällöttävän makuista että hyih sentään!

"Kahvikissa"
Ompas ihmeellnen kysymys. Että MIKSI juodaan aamukahvit. Siksi, että mulla on tapana aloittaa aamu kupillisella kahvia ja leipäpalalla. Tykkään kahvin tuoksusta ja mausta. Se vaan kuuluu aamuun samoin kuin se leipäpalanen ja aamulehti.

Huhhhuh
[QUOTE="Kahvikissa";26654587]No etpä tunnu sinäkään olevan kovin positiivinen ja iloinen ihminen. :)[/QUOTE]

En, mitä kahviin tulee. Mulla pursuaa korvista ne kyselyt, että mikset juo kahvia, kyllähän se pitäis aikuisen ihmisen juoda vähintään kuppi päivässä, läpätiläpäti. Jos sanon juhlissa etten halua kahvia, vaan mieluummin teetä ja mehua, niin pyöritellään silmiä kuin olisin joku pikkulapsi. Suomessa kahvinjuonti on joku hiton aikuistumisriitti ja kamalat ristikuulustelut jos et juo kahvia.

"battery"
En, mitä kahviin tulee. Mulla pursuaa korvista ne kyselyt, että mikset juo kahvia, kyllähän se pitäis aikuisen ihmisen juoda vähintään kuppi päivässä, läpätiläpäti. Jos sanon juhlissa etten halua kahvia, vaan mieluummin teetä ja mehua, niin pyöritellään silmiä kuin olisin joku pikkulapsi. Suomessa kahvinjuonti on joku hiton aikuistumisriitti ja kamalat ristikuulustelut jos et juo kahvia.
oon huomannu saman =)

latte ja kermakahvi menettelee, kerran kuukaudessa, muuten en kahviin koske. Tai sit en vaan osaa keittää, mutta pirun pahaa se on :D

Huhhhuh
[QUOTE="battery";26654686]oon huomannu saman =)

latte ja kermakahvi menettelee, kerran kuukaudessa, muuten en kahviin koske. Tai sit en vaan osaa keittää, mutta pirun pahaa se on :D[/QUOTE]

Kyllä mullakin uppoaa kaikenmaailman suklaalatet ja muut, mutta ne taitaakin olla sinänsä lähempänä jotain kaakaota kuin kahvia, ainakin makunsa puolesta. Joskus väenvängällä juon kupin kahvia kyläreissulla kun tuputetaan, mutta jotain pullaa pitää olla kaverina ja paljon, ettei se kamalan kuraliemen maku jää suuhun. Hyh.

Tönt
juon aina aamulla ison kupi lattea. :p tosin, en heti vaan heräilen ensin. työpäivänä tuskin ehtii siihenkään jos menee aamuvuoroon (saa nähä) mutta saahan sitä kahvia siellä töissäkin. :LOL:

pilipali
Juon aina aamulla vähintään yhden kupin. Se on tapa, josta ei tee mieli eroonkaan. Ja päätäni alkaa aina ikävästi särkeä, jos en juo päivän aikana ollenkaan kahvia.

Mä kyllä juon ihan virkistyäkseni. Aamuisin kaksi isoa mukillista. Tosin välillä pitää pitää taukoa, muuten virkistävää vaikutusta ei enää ole. Aiemmin kirjoittelin opintotehtäviä puhtaaksi öisin kahvin pitäessä minut "terässä". Joten kyllä mua ainakin virkistää.

On täällä nirsoa porukkaa. Ketjussa on dissattu kahvi, energiajuomat ja punkku.
Mä en ymmärrä, kyllä mulle kelpaa kaikki.

Aamulla puoli pannua kahvia, päivällä pari energiajuomaa, ja jos vielä illalla lasi punkkua, niin sitähän voi kutsua onnistuneeksi päiväksi.

"mievaan"
Kahvia on pakko saada joka aamu, muuten on päivä pilalla. Mun piti saada kahvia jopa kun oltiin Norjassa keskellä ei mitään, kahvi vaan oli kylmää ja valmiiksi purkitettu :D

"tunkion kukko"
[QUOTE="battery";26654462]Eihän se oikeesti piristä, olematon kofeiinimääräkin.

Kahvi on pahaa. =)[/QUOTE]

Niin, miten niin olematon kofeiinimäärä? Riippuu kahvista. Pelottavaa, jos kahvin kofeiinit ei enää riitä.

"vieras"
Miksi jotkut ovat niin vihaisia siitä mitä jotkut juovat tai eivät juo :D.

Kahvia siksi, koska pidän sen tuoksusta ja mausta. N. kuppi aamussa riittää. Kahvi tekee aamustani mukavamman.

kupillisessa(1,25dl) suodatinkahvissa on kofeiinia n.90-110mg

energiajuomassa on n.32mg/1dl (harvoissa energiajuomissa on 42mg)

Kyl se nyt vaan on niin, että kahvissa on enemmän kofeiinia kuin energiajuomissa(jos viittii hiukan googlettaa)

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;26654952:
kupillisessa(1,25dl) suodatinkahvissa on kofeiinia n.90-110mg

energiajuomassa on n.32mg/1dl (harvoissa energiajuomissa on 42mg)

Kyl se nyt vaan on niin, että kahvissa on enemmän kofeiinia kuin energiajuomissa(jos viittii hiukan googlettaa)
Jep, mutta kun juo tölkillisen energiajuomaa, saa kofeiinia n. 96-160mg. Toki, kahviakin voi juoda pannullisen. Mutta hämäävää noissa energiajuomien kofeiinimäärien merkinnöissä on se, että se ei yleensä vastaa sitä tölkin sisältämää kofeiinimäärää.

Yhteistyössä