Nyt en jaksa, lapset saa painua hoitoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kirsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tosta päiväkotiin viennistä lomalla tuli mieleen; Mä kyllä vien lapsen välillä tarhaan päiväks, en usein mutta 1-2 päivää viikossa kun mies on töissä toisessa kaupungissa. myönnän että en keksi tarpeeksi tekemistä lapselle kotona, kyllähän me kaiken näköistä touhutaan mutta itsekkin kyselee välillä että koska tarhaan. Ihan hyvällä omallatunnolla vien, voin vaikka nukkua univelkoja pois ja katsella leffoja kaikessa rauhassa. Ja sitten jaksan taas paremmin. :) Mutta olenhan mä varmastikkin "Itsekäsluuseripaskamutsi". Whatever :D

Minusta olisi hirveää ajatella omaa lastani siellä paahtavalla päiväkodin pihalla! Kun vaihtoehtona on vaikka rannalla loikoilu ja uiminen ja eväiden syönti. Kyllä tekemistä keksii vaikka on lapsiakin ja onhan noilla lapsillakin oikeus lomaan. Mikä teitä vaivaa?

Mun mielestä on ihan päivänselvää, että osa lomasta vietetään ihan omien juttujen parissa, ilman perhettä. Ja jos joku kysyy, miksi sitten teit lapsia, niin se kertoo vaan, että kysyjä on tyhmä.

Mun mielestä on päivänselvää, ettei lapset ole päiväkodissa vanhempien lomilla ellei siihen ole todella päteviä, esim. äidin mielenterveyteen tms, liittyviä syitä.

Minusta olisi hirveää ajatella omaa lastani siellä paahtavalla päiväkodin pihalla! Kun vaihtoehtona on vaikka rannalla loikoilu ja uiminen ja eväiden syönti. Kyllä tekemistä keksii vaikka on lapsiakin ja onhan noilla lapsillakin oikeus lomaan. Mikä teitä vaivaa?

Missä kohtaa sanoin että lapsi on 5 päivää viikossa 9 tuntia/pvä hoidossa? Max. 12h viikossa, siellä on paras kaveri ja hän itse pyytää joskus päästä tarhaan! Siellähän on kaiken maailman ohjattua laulu/leikkihommaa josta poika nauttii täysin rinnoin. En veisi jos olisi vastaan. Mutta usko tai älä, tämä ei ole moraalitonta toimintaa :D Ja tuo ihana villi lapsi ei "loikoile" ikinä missään, josta mä sitten ite taas tykkään. Jotaki kaikille ;)

Missä kohtaa sanoin että lapsi on 5 päivää viikossa 9 tuntia/pvä hoidossa? Max. 12h viikossa, siellä on paras kaveri ja hän itse pyytää joskus päästä tarhaan! Siellähän on kaiken maailman ohjattua laulu/leikkihommaa josta poika nauttii täysin rinnoin. En veisi jos olisi vastaan. Mutta usko tai älä, tämä ei ole moraalitonta toimintaa :D Ja tuo ihana villi lapsi ei "loikoile" ikinä missään, josta mä sitten ite taas tykkään. Jotaki kaikille ;)

Tämä on juuri sitä kadonnutta vanhemmutta. Luuletko sä tosiaan että siellä päiväkodissa lauletaan ja leikitään kesäpäivystyksen aikaan? Ehei.... Mä en ymmärrä edelleenkään sitä, että oma lapsi koetaan lomallakin "riesana", josta on päästävä eroon. Jos se paras kaveri on tarhassa niin mikset kutsuisi häntä vaikka hoitopäivän jälkeen sitten teille leikkimään tai yhdessä rannalle tai jotain? Ei kai nyt toisen lapsen mukaan noita hoitopäiviä järjestetä. Ehkä sen toisen lapsen vanhemmat ovat työssä ja heidän on pakkoo vide lapsi hoitoon. Mua niin ärsyttää tällainen varsinkin sen takia, kun pk:ssa työskennelleenä tiedän mitä se kesän viriketoiminta on.... Sut ittes pitäis lähettää jonnekin vanhemmuusleirille!

Ei aloittaja päivystyspäiväkotii yhtäkkiä saa lapsiaan. Nykyisin heinäkuussa päiväkotipaikka kuuluu vain niille perheille, joissa molemmat ovat töissä tai on lastensuojelullisia syitä. Varmaan jollekin tuttavalle haluaa laittaa/laittaa?

Ei aloittaja päivystyspäiväkotii yhtäkkiä saa lapsiaan. Nykyisin heinäkuussa päiväkotipaikka kuuluu vain niille perheille, joissa molemmat ovat töissä tai on lastensuojelullisia syitä. Varmaan jollekin tuttavalle haluaa laittaa/laittaa?

Niin, ei päiväkodista puhuttu missään vaiheessa. Ja hoitoon on jokaisella oikeus viedä ainakin mummolaan tms. joskus jos sellainen on. Meillä on joka toinen viikonloppu lapsi mummulassa yön tai pari, ei osaisi edes olla ilman sitä. On täällä palstalla ihme nillittäjiä, koittakaa jo oppia elämään sen asian kanssa että jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee, teillä on vakavia ongelmia jos ette mihinkään osaa suhtautua muulla tavoin kuin negatiivisesti, kannattaa ottaa mustavalko-linssit pois ja katsoa asioita useammalta kuin yhdeltä kantilta ennekuin laitatte näppiksen sauhuamaan.

• Tykkää
Reactions: Minna77
Voi kun lestatkin olisivat rehellisiä ja tekisivät samoin. Eivätkä yrittäisi hoidattaa kakaroitaan laittamalla ne tien päälle kuljeksimaan.

Inhottaa tuo kotihoito, jossa kakarat yritetään vaan työntää jonnekin muualle tuhojan tekemään.

kerjäämään mihin pihaan pääsee ja menemään tyhjiin pihoihin omin luvin.

Paljon vastuullisempaa ja rehellisempää on maksaa siitä hoidosta kuten ap.

Minä ajattelin viettäväni hauskan kesäloman 5-vuotiaan erityislapsen kanssa, joka rakastaa rutiineja. Joo, tosi "hauskaa" on nyt kuukauden ajan ollut: kuvallista lukujärjestystä kytätään haukkana, kysellään jatkuvasti mitä tapahtuu seuraavaksi, koska päiväkoti alkaa ja miksi olen näin kauan kotona...kivoja hetkiä on ollut päivittäin, mutta ensi kesä menee tuon lapsen osalta hoitopaikassa. Saanpahan minäkin rentoutua.

apua, tuo ei kuulosta kuin puhuisit omasta lapsestasi... tykkäätkö siitä tyypistä...

Mun mielestä on päivänselvää, ettei lapset ole päiväkodissa vanhempien lomilla ellei siihen ole todella päteviä, esim. äidin mielenterveyteen tms, liittyviä syitä.

Mut tulitko miettineeksi että useimmila on 1-3viikkoa lomaa.. mut opiskelijoilla loma on 10viikkoa, moniko työssäkäyvä vanhempi jaksaisi tuon 10viikon ajan olla kotoa lasten kanssa 24/7 ilman omaa lomaa? ei kovin moni.

Joillakin voi olla erittäin vaativa erityislapsi, eikö hänenkään vanhemmat saa pitää itsestään huolta että jaksaa?

Joillakin päivähoito voi olla ainoa hoito mitä voi käyttää. on olemassa isovanhempia joita ei kiinnosta yhtään lapsenlapset.

Mut tällä logiikalla mummulassakaan ei saa lapset olla hoidossa, lasten kanssa pitää olla 24/7. Muuten kerrotko vielä miten tuo päivähoito on hyvä juttu kun vanhemmat on töissä, mut ei muuten? Noin niinku lapsen näkökulmasta(koska eihän se lapsi tiedä missä äiti tai isi on jos ei sille kerro).

_MÄ toivon että sa saat vaikka semmosen adhd+asperger lapsen tuu sit pätee kun lapsi on vaiks sellainen 6v. veikkaan että jättäisit pätemiset ja häpeäisit tätä mielipitdettäsi.

ps. ei tarvi olla mielisairas tms jotta omat voimat loppuu jos ei saa hoitoapua.

Ei muuta kun lisää lapsia. Oletitko, että vanhemmuus on pelkkää ruusuilla tanssimista. Ei se sitä ole, vaan elämistä lasten kanssa iloineen ja suruineen. Joskus harmittaa niin vanhempia kuin lapsiakin. Nyt menet kiireesti gynelle ja pyydät laittamaan putkesi poikki ( se sinun olisi pitänyt tehdä jo aiemmin).Sääliksi käy lapsiasi, joilla on moinen itsekeskeinen äiti. Toivottavasti lasten isä on eri maata

:laugh::laugh::laugh:

Onhan tässä jo reilu kuukausi mennytkin lomaa. Niin tuttua täällä palstalla, hermot menee syys, talvi ja hiihtolomilla ja kesälomalla varsinkin.
Vanhemmart eivät jaksa omia omia lapsiaan.

• Tykkää
Reactions: Pesky Pixie

Eli äiti pitää ajaa mielenterveyden horjumiseen saakka ennenku saa levätä ilman lapsia? Mites tämmönen ennaltaehkäisevä toiminta, ettei niinku koskaan päädyttäis sinne mielenterveysongelmiin saakka, hä?

[QUOTE="milla";26624382]Onko sulla lapsia?[/QUOTE]

Ei. Miten se liittyy tähän ketjuun? Mä en koskaan ollut vanhempieni loma-aikoina päiväkodissa. Vanhempani pitivät lomatkin eri aikaan, jotta saimme veljeni kanssa olla kotona.

Eli äiti pitää ajaa mielenterveyden horjumiseen saakka ennenku saa levätä ilman lapsia? Mites tämmönen ennaltaehkäisevä toiminta, ettei niinku koskaan päädyttäis sinne mielenterveysongelmiin saakka, hä?

Mielestäni ongelma on syvällä, jos vanhemmat eivät kestä arkea lastensa kanssa. Tulee mieleen, että yrittävätkö vanhemmat liikaa. Perhe-elämän ei lomallakaan tarvitse pyöriä koko ajan lapsen ympärillä. Lapsen pitäisi viihtyä omissa puuhissaankin välillä. Ainoa mahdollinen ratkaisu siihen ei ole joka tilanteessa pitää lasta päiväkodissa vanhempien kesälomalla, eli ratkoa ongelmaa lapsen kustannuksella. Ennemmin pitäisi selvittää, mitä siinä arjessa voisi parantaa. Illat voivat olla tosi raskaitakin, jos lapsi kiukuttelee hoitopäivien jälkeen.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
[QUOTE="nipsu";26624310]Mut tulitko miettineeksi että useimmila on 1-3viikkoa lomaa.. mut opiskelijoilla loma on 10viikkoa, moniko työssäkäyvä vanhempi jaksaisi tuon 10viikon ajan olla kotoa lasten kanssa 24/7 ilman omaa lomaa? ei kovin moni.

Joillakin voi olla erittäin vaativa erityislapsi, eikö hänenkään vanhemmat saa pitää itsestään huolta että jaksaa?

Joillakin päivähoito voi olla ainoa hoito mitä voi käyttää. on olemassa isovanhempia joita ei kiinnosta yhtään lapsenlapset.

Mut tällä logiikalla mummulassakaan ei saa lapset olla hoidossa, lasten kanssa pitää olla 24/7. Muuten kerrotko vielä miten tuo päivähoito on hyvä juttu kun vanhemmat on töissä, mut ei muuten? Noin niinku lapsen näkökulmasta(koska eihän se lapsi tiedä missä äiti tai isi on jos ei sille kerro).

_MÄ toivon että sa saat vaikka semmosen adhd+asperger lapsen tuu sit pätee kun lapsi on vaiks sellainen 6v. veikkaan että jättäisit pätemiset ja häpeäisit tätä mielipitdettäsi.

ps. ei tarvi olla mielisairas tms jotta omat voimat loppuu jos ei saa hoitoapua.[/QUOTE]

kyllä mä ainakin jaksan omien lapsieni kanssa olla sen kymmenen viikkoa ihan hyvin, eikä taloudessa ole edes toista aikuista mukana :) enkä pidä itseäni mitenkään ihmeellisenä, olen ihan tavallinen äiti joka joskus väsyy ja lapset ihan tavallisia lapsia, jotka joskus on väsyttäviä. Mä pidän sitä epänormaalina tilana, jos joku haluaa vasiten eroon perheestään osaksi lomastaan. Varsinkin jos loma on lyhyt. Tietenkin, kuten tytsikin sanoi, tilanne on eri jos perhe on erityisen tuen tarpeessa vanhemmat tai lapsen sairauden tms vuoksi.

Mielestäni ongelma on syvällä, jos vanhemmat eivät kestä arkea lastensa kanssa. Tulee mieleen, että yrittävätkö vanhemmat liikaa. Perhe-elämän ei lomallakaan tarvitse pyöriä koko ajan lapsen ympärillä. Lapsen pitäisi viihtyä omissa puuhissaankin välillä. Ainoa mahdollinen ratkaisu siihen ei ole joka tilanteessa pitää lasta päiväkodissa vanhempien kesälomalla, eli ratkoa ongelmaa lapsen kustannuksella. Ennemmin pitäisi selvittää, mitä siinä arjessa voisi parantaa. Illat voivat olla tosi raskaitakin, jos lapsi kiukuttelee hoitopäivien jälkeen.

Vähän samaa mietin... joku sanoikin, ettei jaksa keksiä puuhaa lapselleen koko ajaksi. En mäkään kyllä jaksaisi. Mutta mun ei olekaan tarvinnut lapsille koskaan keksiä puuhaa kun ne keksii sitä ihan itse. Mä pidän itseasiassa elämää ilman päiväkotia paljon helpompana, kun saadaan kaikki nukkua aamulla pitkään, syödä aamupala sitten kun huvittaa eikä kiireen kanssa. Ja illalla ei nukahtamisen kanssa ole kiirettä kun aikatauluja ei ole. Ihanaa elämää :heart:

En tiedä mihin ap on lapsiaan viemässä hoitoon. Mutta mutta, ihan jokainen vanhempi tai ainakin useimmat tai ainakin minä tarvitsee joskus omaa aikaa ja jotain muuta kuin sitä tavallista arkea. Mä rakastan meidän tavallista arkea ja sitä kun saan olla perheeni kanssa kotona, mutta rakastan myös sitä kun saan olla ystävieni kanssa ja tehdä jotain ihan muuta kuin leikittää ja hoitaa lapsia. Siinä ei ole mitään pahaa että haluat joskus olla jotain muutakin kuin se äiti ja siivooja. :)

Tytisi-89, nimimerkistäsi päätellen olet kovin nuori. Kuvittelepa hetkeksi itsesi viisikymppisen äidin asemaan, jolla on 16-vuotias erityislapsi: fyysisesti ikäisensä näköinen ja kokoinen, henkisesti noin 1½-2-vuotiaan tasolla. Oletko edelleen sitä mieltä, että äidin mielenterveyden on ensin mentävä, ennen kuin lapsi voi olla hoidossa muutaman päivän viikossa äidin lomankin aikana?

Kasvakaa pätijät aikuisiksi.

ihmettelen kans vanhempia jotka eivät jaksa olla oman lapsen kans loma-aikoina kotona. Ei lapset mitään ihmeellistä ohjelmaa kaipaa ja lapsetkin kaipaavat lomaa. Kesä aikaan toiminta on supistettua eikä ole mitään ohjattua toimintaa eikä erityistä ohjelmaa. Ihmettelen miten voitte olla itse kaupungilla,rannalla,kotona tietäen että lapsellanne on täysi työpäivä ei se ole lepoa.Täällä ainakin puututaan heti jos lapsella ei yhtenäistä lomaa kesäaikana ja se on ihan oikein,missä lapsen oikeus lomaan. Hox! omat lapseni on viihtyneet ja halunneet päiväkotiin aluksi kesäloma-aikoinakin,mutta kyllä jo päivän jälkeen kuuluu että kiva mulla on loma,muillakin on, siltikkin minulla on myös ns.omaa -aikaa :)

• Tykkää

Yhteistyössä