Oon niin väsyny... et en jaksa muuta kuin itkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KIITOS ku sain kertoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

bree: Kylläpä olet fiksu, kun jotkut ihmiset tekee itse asiat hankaliksi, ihan ollaan lapset opetettu siihen että heitä pitää nukuttaa. No, joko teillä on harvinaisen helpot lapset tai sitten olette käyttäneet jotain sadistisia menetelmiä että lapset oppineet ettei kannata pyytää teiltä mitään.

Se on ihan synnynnäisessä temperamentissa, kuka lapsi säikkyy pieniäkin ääniä ja TOSIAAN herää niihin/ei nukahda.

Kun lapsi on pieni, se tarvitseekin "höösäämistä", liian aikaisin itsenäistetyt lapset kärsivätkin usein myöhemmin tunne-elämän ongelmista. No, tämä on meidän kiintymysvanhemmuuden "fanien" perusasioita joten ei niistä sen enempää.

Miten pistät miehen noin vain osallistumaan ja miettimään, todennäköisesti monet äidit olisivat pistäneetkin jos olisivat voineet. Monet miehet ummistavat korvansa ja ennen kaikkea lasten syntymän jälkeen heistä tulee esille piirteitä, joita ei mitenkään voinut etukäteen tietää.

Mä tiedän tuon tunteen kun vaan lamaantuu ja osaksi antaa periksi. Sellanen tyhjä hetki kun ei tiedä itkeäkkö vai nauraa vai lähteä kävelemään vai muuttua kiveksi. Mä olen mennyt muutaman kerran vessaan hetkeksi "huilimaan" kun ei hermo kestä jatkuvaa lahkeessa roikkumista. Mitä tahansa yrittää keksiä, aina joku kolmesta tyytymätön ja vie muidenkin ilon. Mun mies on kyllä illat kotona mutta yleensä vasta kun mä olen tooosi loppuunkulutetttu antaa mulle omaa aikaa. Ymmärrän niin täysin ton että ei sitä apua vaan saa! Mullakin on mummot ja kummit yms. olemassa mutta apu on lähinnä sitä että tullaan kattelemaan mitä me tehdään. Juovat kahvia ja saa siinä sitten passata vielä lisää niinkuin ei nuiden kolmen passaamisessa olis tarpeeksi. Sitten saa jälkeenpäin kuulla kaikenlaisia kummallisia kommentteja siitä mitä mä voisin/ pitäis tehdä. Mulla vanhin 3 v on nyt viime aikoina heittäytynyt täysin avuttomaksi (luultavasti huomionhakua mutta kun minusta yhdestä ei vaan yksinkertaisesti enempää huomiota riitä vaikka kuinka rutistan) eikä tee mitään itse tai ainakaan ilman että saa sanoa 174 kertaa samasta asiasta ja sittenkin kiukkuaa. Ja jos vahingossa sanoo olevansa väsynyt ja hermot kireellä niin heti saa olla avaamassa sateenvarjoa kun pitäis pitää itsestään huolta ja laittaa lapset isän kanssa mökille viikonlopuksi ja nukkua. Kaikkien mielestä vaan järjestelykysymys mutta kukaan ei ymmärrä että se ei meillä vaan mene niin!!! Ne ei tunne tuota minun miestä, luulevat tuntevansa. Tosi paljon tsemppiä sulle!!! Päivä kerrallaan!

Voi luoja, tää kaikki kuulostaa niin tutulta! Mulla vaan siinä mielessä eri tilanne, että toinen lapsi on vielä vatsassa. Esikolla on niin karmea uhmaikä, että mä oikeasti pelkään sekoavani. Eikä nää raskaushormonit auta asiaa pätkääkään. Ja mietin että mihin helvettiin mä olen lupautunut, kun toista lasta odotan. On meillä paljon kivaakin lapsen kanssa, mutta ne tappelut joita mä käyn tuon uhmiksen kanssa.. Ne kyllä kalvaa tätä naista ku koira luuta. Tänään aamulla jätkä huusi kylppärissä tunnin yhtä soittoa, koska ei suostunut mun pyyntööni ottaa itse housuja pois jalasta :| No, periksi en antanut, vaan odotin ja odotin ja ODOTIN, että se känkkäränkkä saatiin nujerrettua ja poika otti housut itse pois jalasta. Mutta kun kaikesta mitä mä pyydän pitää tehdä toi sama helvetin show. Se on TODELLA väsyttävää. Ja meillä kanssa isukki on töissä 6 päivänä viikossa ja tekee pitkää päivää. Ihan yksin saan känkkäränkän kanssa painia.

Alkuperäinen kirjoittaja bree:
Ihmiset tekee asiat hankaliksi monesti ihan itse. Meillä ei oo lapsia koskaan nukutettu, vaan ne on opetettu alusta asti nukahtamaan aivan itse. Meillä ei tarvi koskaan muuta kuin viedä lapset sänkyyn ja halata iltahalit, ja siinä on meidän nukkumaanmenohärdelli. Kaverit kantelee vauvoja päivät kantoliinoissa ja hyssyttelee nukkumaan, ja saavat sitten olla nukuttamassa lapsia kaiket illat tuntitolkulla. Myös vähäisiäkin ääiniä varotaan ja hyssytellään. Sama pätee moneen muuhunkin lapsiin liittyvään juttuun. Kun liikaa hössää ja tekee puolesta, sen vähemmän ne tekee itse.

No, tuo tuli mieleen tuosta nukkumahommasta. Mutta muutoin, puoliso hehiin ja vastuuseen lasten arjestakin. Jos sulla hirttää joskus mopo kii, niin isällä ei oo pian perhettä ollenkaan. ero tai jotain paljon kamalampaa. Ihmiset voimavarat ovat kuitenkin rajalliset. Joten kannattaa panna mieskin miettimään ja oslliatumaan.
Niinhän se voi jostakin tuntua, että vanhmpien tekemiset siihen on syynä... Meillä on monta lasta, joista osa on nukahtanut vauvasta asti itse, on viihtyneet yksin sitterissä jne. Toisia on vaan pitänyt kanniskella. Sama homma isompien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bree:
Ihmiset tekee asiat hankaliksi monesti ihan itse. Meillä ei oo lapsia koskaan nukutettu, vaan ne on opetettu alusta asti nukahtamaan aivan itse. Meillä ei tarvi koskaan muuta kuin viedä lapset sänkyyn ja halata iltahalit, ja siinä on meidän nukkumaanmenohärdelli. Kaverit kantelee vauvoja päivät kantoliinoissa ja hyssyttelee nukkumaan, ja saavat sitten olla nukuttamassa lapsia kaiket illat tuntitolkulla. Myös vähäisiäkin ääiniä varotaan ja hyssytellään. Sama pätee moneen muuhunkin lapsiin liittyvään juttuun. Kun liikaa hössää ja tekee puolesta, sen vähemmän ne tekee itse.

Anteeks vaan, mutta lapset on erilaisia, kaikki ei vaan käy nukkumaan vaikka niitä miten olis opetettu alusta asti nukahtamaan itse.

kuuleppas... meil on kumpiki nukkunu vauvana ilman nukutteluja. No vauva nukkuu edelleen, ja 2v:llä oli välistä kausi et piti olla huoneessa, jot nukahtaa.. sit taas nukahti ittekseen, mut taas näkyy olevan kausi, et kokeillaan kokeillaan kokeillaan. Ei se ole siitä kiinni etteikö meil olis "opetettu" nukkumaan/nukahtamaan yksin. Lapset nukkuu meidän kans samassa huoneessa (tosin syksyllä pitää siirtää ne yhdessä omaan huoneeseen).

Päikkäreille pitää nukuttaa, mut niitä meil ei enään joka päivä nukuta ja se on sinänsä harmi, ku se hetki on monesti sellainen, et silloin mul on joko aikaa olla tuon vauvan kans kaksin tai ottaa rauhassa päivän posti luettavaksi.

Pihalla meillä ollaan paljon. Varsinki nyt on oltu, kun on tämmöiset ilmat. Yksi rasite on sekin, et me asutaan syrjäkylällä, et tääl ei ole lähtettyvillä (kuin yksi) lapsi perhe, jos on 5v tyttö (joka kyl leikkii mielellään meidän esikoisen kans). On päiviä, että tuo 2v kaipaa tosissaan leikkikaveria ja varmasti siksikin ottaa äitin kans ahkerasti yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kumma juttu:
Mulla on ollut aina sellainen mielikuva, että maajusseilla on rahaa. Olenko väärässä, koska ap sanoi, että mies kielsi laittamasta lasta kerhoon sen maksun vuoksi. Jotenkin vaikea uskoa, että noissa hommissa elettäisiin kädestä suuhun. Vai onko kyseessä piheys? Se vasta paha homma on, jos pihiys vie vaimon terveyden.

Tämä on ihan selvä tapaus. Sun on saatava nyt lapsille hoitaja, jotta pääset itse lataamaan akkuja. Myyköön mies vaikka raktorin.

siis oikeesti... tämä on kyl välillä kirjaimellisesti sitä kädestä suuhun elämistä. Velaks on kaikki koneet ja ainut tulo mikä on maito ja senki hinta vain laskee. Vilja mikä tuotetaan menee omille elukoille. Tuet menee siihen että saa ostettua siemenet jne. Ei me rahassa kylvetä, vaik siltä voi näyttääkki.. ISOT ne on menotki vaik ihan mukavasti on tulojaki.

En usko silti, että elätte niin tiukalla. Kyllä joskus hoitajan palkkaaminen onnistuu vissiin maatilantuloilla.
Ymmärrän silti tilanteesi sillä muutama ystäväni on samassa tilanteessa ja nekään eivät jaksa kovin hyvin :/
Voimia ja otappa puheeksi miehesi kanssa oikein tosissaan, että jos uuvut kokonaan niin se aiheuttaa kyllä lisätyötä miehellesikin. Ja vanha klisee pitää paikkaansa "kun äiti voi hyvin koko perhe voi hyvin" :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja essi2008:
Alkuperäinen kirjoittaja kumma juttu:
Mulla on ollut aina sellainen mielikuva, että maajusseilla on rahaa. Olenko väärässä, koska ap sanoi, että mies kielsi laittamasta lasta kerhoon sen maksun vuoksi. Jotenkin vaikea uskoa, että noissa hommissa elettäisiin kädestä suuhun. Vai onko kyseessä piheys? Se vasta paha homma on, jos pihiys vie vaimon terveyden.

Tämä on ihan selvä tapaus. Sun on saatava nyt lapsille hoitaja, jotta pääset itse lataamaan akkuja. Myyköön mies vaikka raktorin.

siis oikeesti... tämä on kyl välillä kirjaimellisesti sitä kädestä suuhun elämistä. Velaks on kaikki koneet ja ainut tulo mikä on maito ja senki hinta vain laskee. Vilja mikä tuotetaan menee omille elukoille. Tuet menee siihen että saa ostettua siemenet jne. Ei me rahassa kylvetä, vaik siltä voi näyttääkki.. ISOT ne on menotki vaik ihan mukavasti on tulojaki.

En usko silti, että elätte niin tiukalla. Kyllä joskus hoitajan palkkaaminen onnistuu vissiin maatilantuloilla.
Ymmärrän silti tilanteesi sillä muutama ystäväni on samassa tilanteessa ja nekään eivät jaksa kovin hyvin :/
Voimia ja otappa puheeksi miehesi kanssa oikein tosissaan, että jos uuvut kokonaan niin se aiheuttaa kyllä lisätyötä miehellesikin. Ja vanha klisee pitää paikkaansa "kun äiti voi hyvin koko perhe voi hyvin" :hug:

me eilen illalla puhuttiinki tuosta naapurin tytön palkkaamisesta muutamaks (2pv) viikossa tänne. Kyl meil oikeesti on välistä melko tiukkaa.. siis ku on talolainat, auto lainat, kulutus iässä olevat lapset. Nyt tietty on ihan ok tilanne ku ite oon äitiyslomalla, mut sit ku tippuu khh:lle ni on taas tiukempaa. Töihin en nyt täs välissä näil näkymin lähe.
Tuo on kyl totta, et kun äiti voi hyvin koko perhe voi hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja cv:
en tarkoita loukata, mutta miks oikeesti niitä lapsia pitää sitte vaa lisää laittaa alulle?

niin se vain elämä joskus kuljettaa...

e-pillerit käyttöön, et koskaan pääse tosta kierteestä, jos aina laitatte uutta tulemaan kun edellinen on syntyny!

Ymmärrän kyllä omasta lapsuudestani miten kiireistä aikaa vietetään nyt. Kiireellä kylvöt ym. mutta voisitteko saada miehen kanssa sovittua, että johonkin aikaa päivästä olisi pieni hetki, että saisit käydä lenkillä. Mies oli sen ajan lasten kanssa. Vaikka ruoka-aikana mies hoitaisi 2-vuotiaan syömisen ja oli sitten hetken siinä ennen, kun taas jatkaisi töitään. Teet siinä sitten jotain "omaa" Syöt itse sitten ennen , kun mies tulee tai sen jälkeen, kun on taas lähtenyt pellolle.
Paljon ulkoilua. Vaikka joku pieni amme 2vuotiaalle.
Sisällä taas leikkimistä, kirjoja, piirtämistä. Sen verran pienet lapset vielä, että parasta unohtaa omat jutut, kun olet yksin lasten kanssa. Vaan helppoja ruokia ja pyykit ym sitten, kun lapset nukkuu.
Meilläkin helpotti 2pienen kanssa siinä kohtaa , kun pienempi alkoi kävelemään ja lapset alkoivat sitten yhdessä leikkimään.

mä monesti silloin ku mies tulee ni lähen käymään juuriki yksin ulkona (laitan pyykit tai haen ne). luen postin tms. mut nyt pitää mennä on sen verran kova elämä ympärillä..

Yhteistyössä