Tota... mitenkäs teillä on mennyt nää vauvantekoon liittyvät kysymykset ja vastaukset lasten kanssa?

Oonko mä ihan ainoa jonka poika itkee lohduttomasti että hänkin haluaa vauvan masuun sitten isona?

Mä oon nyt ihan pihalla että mitä mä selitin väärin ja mitä mä sille voin sanoa seuraavalla kerralla kun puhutaan näistä jutuista.. Ja menin ihan lukkoon koko tilanteessa..

Hän keksi että jos ei ole pimppiä mistä laittaa se vauvansiemen niin vatsan kautta voi laittaa, ja sitten vauvan voi leikata ulos kun se on kasvanut... Mä vaan yritin sanoa että kun miehillä ei ole siellä vatsassa sellaista vauvankasvatuspaikkaa ja kun siihen vauvantekoon tarvitaan mies ja nainen, niinku isi ja äiti. Ja taas poika itki...

Sitten mä siinä hämilläni yritin että "no onhan pojilla paljon kaikkea kivaa mitä ne voi tehdä eikä tytöt voi.... vaikka opetella pissimään oman nimensä hiekkaan tai lumeen..."... voi vee mä sanon :headwall: Poika katsoi mua kuin idioottia...
 
"vieras"
Ei ole kokemusta, mutta varmaan kannattaa selittää että isikään ei voi saada vauvaa mahaan ja synnyttää, koska pojat ei synnytä vauvoja. Mutta sitten kun on iso niin voi mennä naimisiin tytön kanssa, jonka mahassa kasvaa vauva ja pojista tulee niiden vauvojen isejä.

Eiköhän poika tuosta yli pääse ilman sen suurempia traumoja..
 
koiran kasvattaja
Voi toista...ehkä hänelle kannattaa hehkuttaa sitä kuinka hienoa on olla sitten isompana isä omalle lapselle vaikkei sitä lasta voikkaan omassa masussa kasvattaa.

Esikoinen aikoinaan katsoi vierestä kun astutin koiraa ja hän siinä kyseli kaikenlaista lisääntymiseen liittyvää, oli kyllä kysellyt jotain jo aikaisemminkin ja saanut aina selityksen mutta toki piti tarkistaa että onhan se niin että vain naaraat ja naiset voivat tulla raskaiksi.

Totesi sitten "toivottavasti mun tuleva vaimo tulee ensimmäisestä kerrasta raskaaks kun toi homma näyttää aika rasittavalta enkä mää montaa kertaa taida haluta astua".

Mitäpä siinä äiti sitten muuta kuin toteamaan "ahaa" kun en katsonut ihankaan viisaaksi selittää että ihmisillä nuo seksijutut ovat muutakin kuin lisääntymistä.
 
Jennan unelma harmailee
No ei tossa mitään. Kyllä se nyt ehkä vähän itkettää, mutta kerro sille, että jos ei olisi miehiä ollenkaan, ei olisi vauvoja, koska kukaan ei voisi antaa vauvansiementä :)
 
"heh"
juu,meillä poika inttää edelleen itkupotku raivarin kans et suklaa jätskistä tulee vauvoja:D ei usko muuta...mä söin samaan aikaan jätskiä kun kerroin ilouutisen viime kesänä et meille tullee vauva,poika vissiin siit luulee sit:D
 
Voi toista...ehkä hänelle kannattaa hehkuttaa sitä kuinka hienoa on olla sitten isompana isä omalle lapselle vaikkei sitä lasta voikkaan omassa masussa kasvattaa.

Esikoinen aikoinaan katsoi vierestä kun astutin koiraa ja hän siinä kyseli kaikenlaista lisääntymiseen liittyvää, oli kyllä kysellyt jotain jo aikaisemminkin ja saanut aina selityksen mutta toki piti tarkistaa että onhan se niin että vain naaraat ja naiset voivat tulla raskaiksi.

Totesi sitten "toivottavasti mun tuleva vaimo tulee ensimmäisestä kerrasta raskaaks kun toi homma näyttää aika rasittavalta enkä mää montaa kertaa taida haluta astua".

Mitäpä siinä äiti sitten muuta kuin toteamaan "ahaa" kun en katsonut ihankaan viisaaksi selittää että ihmisillä nuo seksijutut ovat muutakin kuin lisääntymistä.
:LOL: :LOL:
 
[QUOTE="vieras";26615785]Ei ole kokemusta, mutta varmaan kannattaa selittää että isikään ei voi saada vauvaa mahaan ja synnyttää, koska pojat ei synnytä vauvoja. Mutta sitten kun on iso niin voi mennä naimisiin tytön kanssa, jonka mahassa kasvaa vauva ja pojista tulee niiden vauvojen isejä.

Eiköhän poika tuosta yli pääse ilman sen suurempia traumoja..[/QUOTE]

Tätä mä jo yritin... Ei auttanut..

Paitsi siis poisluettuna toi naimisiinmeno..
 
Meillä ei just tuota ongelmaa ole ollut, jotenkin ne on hyväksyneet sen että vauvat kasvaa äitien mahassa mutta siemeniä tarvitaan kaksi, äidiltä ja isältä. Sen sijaan meillä neljävuotias poika pahoitti mielensä kun sanoi, että menee isona naimisiin pikkusiskon kanssa, ja mä kommentoin siihen, ettei se käy, ettei siskot ja veljet saa mennä keskenään naimisiin. Toinen oli ihan maassa :(

Ei kai tuossa mistään väärin selittämisestä ole kyse vaan siitä, että vauvan kasvaminen mahassa on lapsen mielestä tosi hieno ja kiva juttu, ja se harmittaa, kun joku sanoo, että se kiva on sellaista mitä sä et pysty tekemään... Muistaahan sen itsekin, kuinka inhottavaa lapsena oli saada tietää, että mikä tahansa asia ei ole mahdollista itselle tai omalle sukupuolelle tai ihmisille yleensä. Allergikko ei pysty syömään jotain herkkuruokaa mitä muut voi syödä, poikien mahoissa ei voi kasvattaa vauvoja, ihmiset ei nyt vaan kerta kaikkiaan osaa lentää kuin linnut jne.

Ehkä olis parasta antaa tilanteen rauhoittua ilman enempiä kommentteja ja yrittää johtaa pojan huomio johonkin muuhun. Aika usein tuollaiset tilanteet on sitten lopullisesti ratkenneet siihen, kun lapsi jossain vaiheessa selittää jollekin muulle sen saman asian, että "vain äitien mahoissa voi kasvaa vauvoja, mä tiedän" tms.
 
Meillä ei just tuota ongelmaa ole ollut, jotenkin ne on hyväksyneet sen että vauvat kasvaa äitien mahassa mutta siemeniä tarvitaan kaksi, äidiltä ja isältä. Sen sijaan meillä neljävuotias poika pahoitti mielensä kun sanoi, että menee isona naimisiin pikkusiskon kanssa, ja mä kommentoin siihen, ettei se käy, ettei siskot ja veljet saa mennä keskenään naimisiin. Toinen oli ihan maassa :(

Ei kai tuossa mistään väärin selittämisestä ole kyse vaan siitä, että vauvan kasvaminen mahassa on lapsen mielestä tosi hieno ja kiva juttu, ja se harmittaa, kun joku sanoo, että se kiva on sellaista mitä sä et pysty tekemään... Muistaahan sen itsekin, kuinka inhottavaa lapsena oli saada tietää, että mikä tahansa asia ei ole mahdollista itselle tai omalle sukupuolelle tai ihmisille yleensä. Allergikko ei pysty syömään jotain herkkuruokaa mitä muut voi syödä, poikien mahoissa ei voi kasvattaa vauvoja, ihmiset ei nyt vaan kerta kaikkiaan osaa lentää kuin linnut jne.

Ehkä olis parasta antaa tilanteen rauhoittua ilman enempiä kommentteja ja yrittää johtaa pojan huomio johonkin muuhun. Aika usein tuollaiset tilanteet on sitten lopullisesti ratkenneet siihen, kun lapsi jossain vaiheessa selittää jollekin muulle sen saman asian, että "vain äitien mahoissa voi kasvaa vauvoja, mä tiedän" tms.
Sitä mäkin ajattelin. Että yritän vaan kiinnittää huomion johonkin muuhun.. tuo on vaan niin kamalan jääräpäinen että toivottavasti tää onnistuu eikä uudestaan masenna pientä ihmistä :/
 

Yhteistyössä