mitenkäs ootte miehen kanssa nimistä sopineet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisaalta miksi ei mutta..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Amodini:
Siis mies haluaa antaa oman toisen nimensä toiseksi nimeski jos on poika? TOTTA KAI sä suostut!!!!

pakko kai se on.. :) kai siitä sitten oppii tykkeemään.

mulla on isän suvussa kulkeva nimi tyttöversiona. siis tyyliin
Vilhelm -> Vilhelmiina ja sit vielä toka nimi suvussa kulkeva nimi joka kaikki suvun naiset omaa.
ei oo vissin mun vanhemmilla ollu kovin kummonen mielikuvitus. :whistle: :laugh:

kyllä mä antaisin painoarvoo sille jos toinen haluaa jatkaa nimeä suvusta tai varsinki omasta nimestään, oli nimi sit vähä "erikoisempikin makuun".. Myönnän että mekin kun asiasta ekan kohdalla neuvoteltiin harasin eka vastaan mut sit tajusin asian tärkeyden..
..Mitä kukakin pitää tärkeänä...

Voi ku munkin miehen toinen nimi olisi Petteri. Sen eteen sopii melkein mikä vaan ja on tosi ajaton nimi. Mun miehellä on suvussa jo ties kuinka monennessa polvessa kulkeva toinen nimi, joten paineita tulee suvun puolelta. Toisaalta pidän tuollaisista perinteistä ja eihän sillä toisella nimellä sinällään ole niin väliä, mutta jos nimi on Kalervo niin mitä hittoa sen eteen muka voi laittaa, ettei kuulostaisi 70- luvun poliitikolta. Eipä kyllä onneksi mieskään ole kovin innoissaan nimeä antamassa eteenpäin.

niin ja mun miehen toka nimi on just toi Petteri mutta se ei pidä siitä ite niin ei varmaan laittais omalle lapselle. eipä tarvii miettiäkään kun ei tuu poika.

Alkuperäinen kirjoittaja Carlos74:
Meillä tuo meni sillain, että kumpikin laitto paperille mieleisiä nimiä ja sit katottiin tuleeko samoja. Ja tulihan sieltä :)

juu..meillä ei osunu ykskään. tai no..meillä oli kirja mistä katoimme ja sit kirjoitimme listan. no, mies sitten päätti lisätä sinne nimiä mitkä ei löytyny edes siitä kirjasta ja siitä sitten löytyi tän tulevan nelosen nimi! :D miesten logiikka... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
Voi ku munkin miehen toinen nimi olisi Petteri. Sen eteen sopii melkein mikä vaan ja on tosi ajaton nimi. Mun miehellä on suvussa jo ties kuinka monennessa polvessa kulkeva toinen nimi, joten paineita tulee suvun puolelta. Toisaalta pidän tuollaisista perinteistä ja eihän sillä toisella nimellä sinällään ole niin väliä, mutta jos nimi on Kalervo niin mitä hittoa sen eteen muka voi laittaa, ettei kuulostaisi 70- luvun poliitikolta. Eipä kyllä onneksi mieskään ole kovin innoissaan nimeä antamassa eteenpäin.

No meille sit sattu toi Kalervo myös. Kyllä siihen saa eteen hyvän nimen veivattua, vaikka se tosiaan on aika kaamea.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vv:

No meille sit sattu toi Kalervo myös. Kyllä siihen saa eteen hyvän nimen veivattua, vaikka se tosiaan on aika kaamea.

Eikä ole!!

Jos isän toinen nimi, isänisän toinen nimi, äidinisän toinen nimi ja kahden naapurin toinen nimi on Kalervo, se on kohtalo. :D :saint:

Minä sain valita tytölle etunimen. Mies lopulta suostui siihen pitkin hampain. Toisen nimen mies muokkasi mieleisekseen. Pojan nimen mies sai päättää (olin ehdottanut sitä jo esikoiselle, mutten enää pitänytkään siitä kauheasti) ja toiseksi nimeksi tuli automaattisesti miehen toinen nimi, koska se tapa kulkee heillä suvussa. Ei ollut erityisesti minun mieleeni, mutta hyväksyin kuitenkin.

Myö molemmat käytiin almanakkaa läpi ja laitettiin lista mistä tykättiin. Sit käytiin listaa läpi, ja katottiin oliko mitään samoja. Jos ei, niin sit listattiin semmoiset nimet, jotka ei oo suosikkeja mutta ihan ok.

Eli yhessä päätettiin lasten nimet.Tietty piti vielä kattoa että vauva näyttää nimeltään :)

Yks nimi oli semmoinen, mistä sai väännettyä sekä tytön että pojan nimeä. Kuopus sai sen kolmanneks nimeks.
Pojalle olis ollut kokonaisuudessaan nimi valmiina.

Ei miusta Petterissä mitään vikaa oo, käy monenkin nimen perään. On veljenikin toinen nimi.

Yhteistyössä