Väärä maalipurkki

  • Viestiketjun aloittaja "Heiheidi"
  • Ensimmäinen viesti
"Heiheidi"
Ostettiin tässä taannoin lisää valkoista karmimaalia. Avattuani purkin ihmettelin sen väriä ja soitin liikkeeseen, josta olin ostanut sen. Ne käski kattoa onko purkin kyljessä olevassa tarralapussa A vai C. En löytänyt tarraa, mutta huomisin kyljessä numeron 3. Myyjä kertoi sen olevan merkki sävytettävästä maalista. Pikkasen vituttaa! Eivät he tietenkään huoli avattua purkkia takaisin ja mitä minä teen avatulla sävyttämättömällä maalilla. Mistä helvetistä mun ois pitäny osata kattoa onko kyljessä 1 vai 3, jos siinä on kaks muuten täysin samanlaista purkkia rinnakkain?
 
[QUOTE="Heiheidi";26566739]Sepäs se tässä kaupassa onki vikana, ku niiltä just nimenomaan EI voi kysyä. Ei ne edes kato päin jos kysyy jotain ja näyttää sormella et tuolla niitä maaleja on.[/QUOTE]
Minä olen tällaisissa liikkeissä äänestänyt jaloillani ja vaihtanut kauppaa.
 
dah
[QUOTE="Heiheidi";26566739]Sepäs se tässä kaupassa onki vikana, ku niiltä just nimenomaan EI voi kysyä. Ei ne edes kato päin jos kysyy jotain ja näyttää sormella et tuolla niitä maaleja on.[/QUOTE]

No jos näin on, ettei perse nouse, niin voisi siinä kohtaa ymmärtää poistua sormen osoittamaan toiseen liikkeeseen. Ajatteleminen ei ole kiellettyä.
 
maalari
Kyllä avatun purkillisen sävyttää voi. Varaudu kuitenkin, että ottavat lisähintaa sävytyksestä. 1- ja A-pohjat on valmiiksi valkoisia maaleja ja noihin C- ja 3-pohjiin tehdään tummat sävyt. Eli sinne joutuu ajaan aika paljon valkoista väripastaa, jotta saadaan toivottu lopputulos eli valkoiseen pohjautuva väri. Ah miten selkeetä tekstiä, toivottavasti auttaa :D
 
rietas
[QUOTE="Heiheidi";26566816]Tekeekö kukaan niin että ostaa sävytettävän maailin, eikä sävytä sitä heti?[/QUOTE]

Onhan niitä sävyjä korjailtukin joskus. On siis ostettu maalipurkki joka sävytetty, sitten on kokeiltu ettei olekaan tarpeeksi tumma ja sävytetty vähän lisää, esim.
 
........................
[QUOTE="Heiheidi";26566816]Tekeekö kukaan niin että ostaa sävytettävän maailin, eikä sävytä sitä heti?[/QUOTE]

No sä nyt ainakin teit.
Älä nyt tee tästä asiasta vaikeampaa kuin se on, viet sen kauppaan takaisin sävytettäväksi ja sillä sipuli.
 
dah
[QUOTE="Heiheidi";26566803]En satu asumaan kovin isossa kaupungissa, joten toiseen vastaavaan kauppaan tulee matkaa 100km. Ei viitteis yhden maalipurkin tähden...[/QUOTE]

Etkä viitsinyt vaatia palveluakaan, nice.
 
rietas
Lukeeko siinä 3:n vieressä, että valkoinen?

Eikö niissä tarroissa ole yleensä maininta, mistä sävystä on kyse (kun onhan niitä valmiiksi sävytettyjäkin myynnissä)?
 
Jotenkin arvasinkin että kyseessä on K-rauta! Sieltä ei saa palvelua, ei millään! Ihan sama ostatko eurolla vai tonnilla, ja nykyään kyllä ajan pidemmän matkan hakemaan tarvikkeita, sinne en enää mene!!
Jotain jos kysyt niin vastaus on "tuolla noin" "joo, kyllä se käy" "eiköhän niin voi" yms ympäripyöreää.
Viet purkin takaisin, palauttaa et voi mutta kyllä sen voi sävyttää. Varaudu tosiaan maksamaan sävytyksestä, mutta voithan vaatia alennusta koska sinua ei neuvottu kunnolla maalia ostaessa vaikka olitkin myyjän kanssa puhunut
 
rietas
[QUOTE="Heiheidi";26567494]Lukee nyt ku tietää et niitä on erilaisia. Mut ei tullu sillon mieleen kattoa, ku monta purkkia oltiin jo ostettu samanlaisessa pönikässä.[/QUOTE]

Eli periaatteessa olisit saattanut ottaa vaikka valmista punaista sen valkoisen sijaan...

Onhan ne, samanlaisissa pöniköissä. Siksipä niissä tarroissa kerrotaan, mistä sävystä on kyse.

Tuskin meikkivoidettakaan ostat vain tuubin perusteella, vaan tarkistat sävyn tarrasta ;)
 
Maalin ostaja
Olen täysin samaa mieltä männinkaisen kanssa. Olen ostamassa maalia K-raudasta... Odottelin tosi kauan myyjän palvelua. Hänelle oli tärkeämpää puhua henkilökohtaista puhelua puhelimessa kuin palvella asiakkaita. Tuntui että piti mua tyhmänä kun siinä tiskillä odottelin...Ja kun viimeinen myyjä suvaitsi lopettaa puhelunsa, kysyin kyllä sitä maalia mitä olin ostamassa, mutta olin jo päättänyt että en varmaan osta. Käyn hakemassa vaikka kauempaa. Ja kun sitten Starkista kävin hakemassa, sain todella ystävällistä ja nopeaa palvelua.


Alkuperäinen kirjoittaja männinkäinen;26567504:
Jotenkin arvasinkin että kyseessä on K-rauta! Sieltä ei saa palvelua, ei millään! Ihan sama ostatko eurolla vai tonnilla, ja nykyään kyllä ajan pidemmän matkan hakemaan tarvikkeita, sinne en enää mene!!
Jotain jos kysyt niin vastaus on "tuolla noin" "joo, kyllä se käy" "eiköhän niin voi" yms ympäripyöreää.
Viet purkin takaisin, palauttaa et voi mutta kyllä sen voi sävyttää. Varaudu tosiaan maksamaan sävytyksestä, mutta voithan vaatia alennusta koska sinua ei neuvottu kunnolla maalia ostaessa vaikka olitkin myyjän kanssa puhunut
 

Yhteistyössä