Oikeasti tilava perheauto?

meillä on mitshubishi grandis ja ollaan oltu tyytyväisiä. Osaan autoista mitä testattiin ei mahtunu murkut kunnolla, koska jalkatilat oli niin pienet. Meillä siis perheessä sekä turvaistuinikäisiä että 175cm murkku. Tavaratilaan mahtuu silti rattaat ja muut kamat. Hyvä ajaa, ei tunnu pakettiautolta vaan henkilöautolta.

Minäkin liputan tuon grand voyagerin puolesta kuitenkin. Meillä on diesel, ja kilometrejä vuodessa tulee n. 40-50t km...ainakin vielä on kukkaro kestänyt tankata :)

Ja mun ajotapa on kaikkea muuta kuin nätti, ja ajankin kyllä matka-ajossa reipasta vauhtia, ja ohittelen surutta kupeksijat :D

Tuo on ainoa ns. järkevä vaihtoehto meille neljän lapsen ja yhteensä 150kg koiraa kyytiin punkiessa....ja tuo penkkien muunneltavuus on ehdoton plussa. Taitaa tosin olla tila-autojen sääntö kuin poikkeus nykyään ;) mutta kun penkit on paikoillaan niin sinne alle menee yllättävän paljon kamaa, hurtat kun vie koko kontin niin sinne ei laiteta pussukan pussukkaa. Ja mulle autossa pitää olla munaa, siis tyylikkyyttä :D tosin nämähän on ihan makuasioita, yhden silmään yksi on ulee ja toisen se toinen juuri ;)

Onnea metsästykseen:wave:

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
xc90(vanhemmasta mallista) kokemuksesta tiedän, että on aivan mahtavan tilava ja muuntelukykyinen auto. Meillä oli 7 paikkainen, huippu oli se kun lisäpenkit sai yksitellen käyttöön. Harmi vaan että söi bensaa niin paljon ja oli isot päästöt, että piti vaihtaa halvempaan. KOkemuksesta liputan kyllä Touranin tilavuutta, ensimmäinen auto johon saa kolmen istuimen turvavyöt vaivatta kiinni.

[QUOTE="volvo";26537517]xc90(vanhemmasta mallista) kokemuksesta tiedän, että on aivan mahtavan tilava ja muuntelukykyinen auto. Meillä oli 7 paikkainen, huippu oli se kun lisäpenkit sai yksitellen käyttöön. Harmi vaan että söi bensaa niin paljon ja oli isot päästöt, että piti vaihtaa halvempaan. KOkemuksesta liputan kyllä Touranin tilavuutta, ensimmäinen auto johon saa kolmen istuimen turvavyöt vaivatta kiinni.[/QUOTE]

xc90 olisi munkin mielestä hyvä peli, mutta maksaa ihan simona.
Se olisi siinäkin mielessä hyvä, että on neliveto, joka mun auton melkein pitäisi olla, kun niin eri keleissä tulee ajeltua.
Tuo Fordin Galaxy olisi kanssa hyvä, mutta miinus tulee etuvedosta...

Minäkin liputan tuon grand voyagerin puolesta kuitenkin. Meillä on diesel, ja kilometrejä vuodessa tulee n. 40-50t km...ainakin vielä on kukkaro kestänyt tankata :)

Ja mun ajotapa on kaikkea muuta kuin nätti, ja ajankin kyllä matka-ajossa reipasta vauhtia, ja ohittelen surutta kupeksijat :D

Tuo on ainoa ns. järkevä vaihtoehto meille neljän lapsen ja yhteensä 150kg koiraa kyytiin punkiessa....ja tuo penkkien muunneltavuus on ehdoton plussa. Taitaa tosin olla tila-autojen sääntö kuin poikkeus nykyään ;) mutta kun penkit on paikoillaan niin sinne alle menee yllättävän paljon kamaa, hurtat kun vie koko kontin niin sinne ei laiteta pussukan pussukkaa. Ja mulle autossa pitää olla munaa, siis tyylikkyyttä :D tosin nämähän on ihan makuasioita, yhden silmään yksi on ulee ja toisen se toinen juuri ;)

Onnea metsästykseen:wave:

Juu, harkitaan tuotakin, mutta jotenkin ei nappaa.
Kiitos metsästysonnesta, sitä tarvitaan :D

7-paikkainen auto ja takaluukkuun mahtuu vaunut ja kauppakassit. oletko kokeillut ajaa? aiva ihana automaattivaihteinen Auto.

No jos oikeesti tilavaa haluaa ni nämä kannattaa heti unohtaa :D Tosi huonosti mahtuu turvaistuimetkin niihin jos pitää selkämenosuuntaan laittaa.
Mä suosittelen bussia. Vokkari tai Hiace.

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
No jos oikeesti tilavaa haluaa ni nämä kannattaa heti unohtaa :D Tosi huonosti mahtuu turvaistuimetkin niihin jos pitää selkämenosuuntaan laittaa.
Mä suosittelen bussia. Vokkari tai Hiace.

No ihan noi Transporter-tilava ei tarvitse olla.
Sen takia otsikoin "oikeasti tilava" -otsikolla, ettei kukaan tule tarjoamaan Ford Ka:ta tilavana perheautona kahden ihmisen perheelle :D.

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
No ihan noi Transporter-tilava ei tarvitse olla.
Sen takia otsikoin "oikeasti tilava" -otsikolla, ettei kukaan tule tarjoamaan Ford Ka:ta tilavana perheautona kahden ihmisen perheelle :D.
:D joo.
Meillä on Transportteri ja ku lähtään reissuun ni ei takuulla tarvi miettiä että mahtuuko tavarat vai ei. Tehdään niin että vaunu perääkoukkuun. Ja auto penkit niin että on vain kaks riviä,eli kuus paikkaa (kuus lasta). Peräkonttiin jää vielä metrin tila jonne mahtuu elffakori jonne laitetaan kengät ja sadevaatteet sun muuta mitkä ei mahdu järkevästi vaunuun. Vielä mahtuu kaksostenrattaat ja iso koirakin sinne ;). Ja meillä on kahdeksan metrin vaunuki ni mahdetaan olla näky :laugh: Mutta ikinä ei ole tarvinu mitään jättää pois sen takia ettei mahdu kyytiin.

• Tykkää
Reactions: as if
[QUOTE="vieras";26538399]lada niva siinä sulle[/QUOTE]

Näin yks päivä pitkästä aikaa liikenteessä vanhan Lada Nivan, vitsi sellanen ois makee, oikeen citymaastureiden citymaasturi :D

Jos mulla ois ylimääräistä rahaa ja tilaa niin keräilisin ehkä vanhoja Ladoja :)

• Tykkää
Reactions: KuutioTasku
Meillä on kolme lasta ja reissataan myös paljon, tavaraakin usein mukavasti mukana, mutta silti ollaan sovittu hyvin Volvo V70:iin.
Meillä on v. 2011 2-litraisella D3 -dieselillä.
Hyvin pelaa ja tavarat & ihmiset sopii kyytiin.
Ostakaa tekin V70 ! =)

[QUOTE="vieras";26538473]Meillä on kolme lasta ja reissataan myös paljon, tavaraakin usein mukavasti mukana, mutta silti ollaan sovittu hyvin Volvo V70:iin.
Meillä on v. 2011 2-litraisella D3 -dieselillä.
Hyvin pelaa ja tavarat & ihmiset sopii kyytiin.
Ostakaa tekin V70 ! =)[/QUOTE]

Onko näin?
Harkitaan ja huomenna käydään tuollainen koeajamassakin, että sittenhän se nähdään!

Yhteistyössä