millaisilla autoilla ajatte? kuviakin saa laittaa ;) kehu ja parjaa omaasi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kikatus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minulla on noin puolivuotta vanha Nissan Qashqai -10 ja olen tykännyt todella paljon kun istutuu vähän korkeammalla. En aijo ainakaan muutamaan vuoteen vaihtaa mihinkään!

[QUOTE="vieras";23647298]Järkkyä ajaa noin vanhoilla ja SAASTUTTAVILLA autoilla!:O[/QUOTE]

Olipa taas fiksu ja rakentava kommentti. Ei kaikilla ole varaa uuteen autoon vaan on ajettava sillä mihin rahat riittävät.

[QUOTE="joo";23647321]Olipa taas fiksu ja rakentava kommentti. Ei kaikilla ole varaa uuteen autoon vaan on ajettava sillä mihin rahat riittävät.[/QUOTE]

Niin juuri. Kukapa ei ostaisi uutta, hienoa ja luontoa säästävää autoa, jos olisi varaa.

-94 audi ja -97 skoda

Audi : Pieni, mutta melkoisen varmatoiminen ja halpa ajaa (diesel)

Skoda : Todella tilava, itse tykkään tosi paljon enkä keksi just nyt mitään sen kummempaa pahaa sanottavaa, perusauto.

Viimeksi muokattu:
Nyt täytyy sanoa että OLEN kade!!! Juuri työpaikan pihalla tuota kyseistä merkkiä yksi päivä kuolasin, sitten katsoin netistä hintoja, ja totesin että parempi ois unohtaa. :ashamed:

:) Kiitos!

Eihän tämä nyt niin kovin kallis ole jos vertaa tämän pinon muihin uusiin autoihin ;) Mulla vaihdossa meni Peogeot 307 farkku eikä välirahaa jääny niin kovin paljoa maksettavaksi.

volvo v40-01. Tykkään tosi paljon! On kuitenkin farkku ja takakonttiin menee rattaat heittämällä,sekä viisihenkisen perheen viikon matkatavarat kun reissuun mennään. Mahtuu myös kolme turvaistuinta takapenkille ja silti edessäkin on tilaa. Saa parkeerattua hyvin kun ei ole mikään laiva! Pieniruokainenkin on. En keksi haukuttavaa :D

[QUOTE="joo";23647321]Olipa taas fiksu ja rakentava kommentti. Ei kaikilla ole varaa uuteen autoon vaan on ajettava sillä mihin rahat riittävät.[/QUOTE]

Justahan Turkilmas kehui kuinka hänellä riittää rahaa ja toisekseen hänen pitäisi tiedostavana vihreänä ihmisenä näyttää meille tavallisille tallaajille hyvää esimerkkiä.

[QUOTE="vieras";23647298]Järkkyä ajaa noin vanhoilla ja SAASTUTTAVILLA autoilla!:O[/QUOTE]

Vanhat autot vaan sattuu olemaan parempia. Pystyy itse korjailemaan ja vaihtamaan esim. ajovalojen polttimot. Kovin moneen uuteen autoon et pysty tekemään mitään itse. Senkus kiikutat sit kalliiseen merkkikorjaamoon :D Myö korjataan itse tai tuttu korjaa =)

Meil noi autot on -78, -88 ja -91 ja seuraava auto mitä ollaan katseltu on 50-luvulta...

[QUOTE="vieras";23647362]Kyllä se luonto pelastetaan muilla tavoin kuin autoilla.[/QUOTE]

Ei pelasteta muilla tavoin. Maailma pelastuminen on kiinni suomalaisten autoista. Jos et mua usko niin kysy vaikka Anni Sinnemäeltä (vihreät).

[QUOTE="xXx";23647354]:) Kiitos!

Eihän tämä nyt niin kovin kallis ole jos vertaa tämän pinon muihin uusiin autoihin ;) Mulla vaihdossa meni Peogeot 307 farkku eikä välirahaa jääny niin kovin paljoa maksettavaksi.[/QUOTE]

Mulla jäis melko paljon maksettavaa jos antaisin tuon oman -98 Mondeoni vaihdossa. :cool:

Vanhat autot vaan sattuu olemaan parempia. Pystyy itse korjailemaan ja vaihtamaan esim. ajovalojen polttimot. Kovin moneen uuteen autoon et pysty tekemään mitään itse. Senkus kiikutat sit kalliiseen merkkikorjaamoon :D Myö korjataan itse tai tuttu korjaa =)

Meil noi autot on -78, -88 ja -91 ja seuraava auto mitä ollaan katseltu on 50-luvulta...

Sitä se mieskin sanoo just, ettei pystyis enää korjata itse uudempaa kuin tuo mun autoni.

Mulla hajos auto kolme vuotta sitten liikennevaloihin. Jakopään hihna irtosi. Kyselin parista liikkeestä niin korjaus ois maksanut 2500-3000 e. Mies kun korjasi, osat maksoivat 200 e.

Miehen auto on diesel ja hän ajaa sillä todella vähän. Itselläni on sangen pienitehoinen ja vähän bensaa vievä tuo omani. Autolla on ajettu alle 200 tkm ja muutenkin auto toimii kuin unelma. Olen kyllä sitä mieltä että ekologista on myös karttaa kertakäyttökulttuuria. Miksi vaihtaisin pienipäästöisen ja hyväkuntoisen autoni uuteen? En näe riittävää perustetta siltikään vaikka olen vihreä ja tiedostava :).

Toki seuraava auto, jonka ostamme sitten kun täytyy, tulee olemaan edelleen pienipäästöinen. Toivon myös että jossain vaiheessa pystyisimme luopumaan toisesta autostamme kokonaan.

http://www.goauto.com.au/mellor/mellor.nsf/0/D663EBBF24FD46ADCA25701A0017C2A7/$file/Peugeot_407_Estate_Front_Deep.jpg?OpenElement

Tollanen. Kiva auto, ei moitittavaa. Maisemakatto on tosi hieno elementti ja yllättävän kiva.

Minä :). Siis toki mahdollisimman vähäpäästöinen auto olisi paras valinta, mutta muuten meillä kyllä ajetaan vanhoilla autoilla ihan periaatteellisista syistä. En todellakaan halua uutta autoa ennen kuin tuo vanha ja hyvin palvellut auto on "loppuun käytetty".
Joo tuo on kyllä hyvä periaate, ja sillä mennään meilläkin aika pitkälti. Mutta lotossa jos voittaisin, varmaan uuden silti ostaisin, ehkä sen Qashqain. :whistle: :cool:

Pääasiassa kulkuneuvoni on kyllä tämä:
IMG_0041LS.jpg

Mutta taloudesta löytyy myös Volvo V70, jolla lähinnä mies ajelee, itse harvemmin.
volvo_v70.jpg

Yhteistyössä