lucifer
[QUOTE="vieras";26488107]Maalainen on niin tollo, ettei osaa rakentaa vasikoilleen sudenkestävää suojaa?[/QUOTE]
Oletteko kokeilleet, olisiko laumanvartijakoirista apua? Useampi koira varmaan olisi oltava....Mutta toki fiksumpaa korjata karja yöksi turvaan, kuin riskeerata. Johan siinä eläimetkin stressaantuu, kun pitää pelätä.:Opitäisin jopa öisin jos ei tarvisi pelätä että ne on aamulla jossain huitsin v''''n helvetissä kun pedot on ajanu niitä, nyt voidaan pitää vain päivisin:O
oli suunnitelmissa hankkia, mutta sitten päädyttiin että helpompi eläimillekin kun ovat suosiolla yöt sisällä. kuiteski karjan hyvin vointi on ykkösenä.Oletteko kokeilleet, olisiko laumanvartijakoirista apua? Useampi koira varmaan olisi oltava....Mutta toki fiksumpaa korjata karja yöksi turvaan, kuin riskeerata. Johan siinä eläimetkin stressaantuu, kun pitää pelätä.
Periaatteessa ja tavallaan viinaan kuoleminen on jokaisen oma valinta. Eläimen tappamaksi/raatelemaksi joutuminen sinänsä ei, vaikka tietynlainen riski on aina olemassa, kun eläinten ja etenkin villieläinten kanssa touhutaan/työskennellään.Montako ihmistä viina tappaa?
Ootko kuullut laumanvartijakoirista? Et varmaankaan, sillä niitä kun laittaa pari vasikoiden sekaan, karhutkin kaikkoaa.jep ja olisit kenties samaa mieltä jos sudet tappaisi sinulta vasikoita useamman kesässä, KOSKA eu:n lakien mukaan eläimiä pitää pitää ulkona.
jumala on lausunut taas viisaat sanansa lukematta keskusteluaOotko kuullut laumanvartijakoirista? Et varmaankaan, sillä niitä kun laittaa pari vasikoiden sekaan, karhutkin kaikkoaa.
Luin, mutta silti. Vai oletko näitä tapauksia, että "hui joku laumis ne tappaa kaikki"jumala on lausunut taas viisaat sanansa lukematta keskustelua
Itse olen nähnyt luonnossa susia ja karhunkin kerran. Ei pelottanut eikä tilanne ollut uhkaava. Mutta kerran kun helvetin iso hirvisonni käyskenteli pihalla niin kuumotti ja kovasti, ei meinannut lähteä, vaikka kuinka huito ja huusi.Joudun myös työni puolesta kulkemaan metsissä, enkä rupea panikoimaan vaikka painun samaan metsään susien ja karhujen kanssa. Sudet tasan pelkäävät minua enemmän, kuin minä niitä.