Nyt se kauheus sitten tapahtui. Susi tappoi ihmisen.

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Erikoinen juttu. Nuo sudet eivät kovin villeiltä vaikuta ja eläintarhassa järjestetään kierroksia, joissa kuka hyvänsä pääsee susien aitaukseen kunhan maksun maksaa. Sen mitä olen nähnyt, sudet ovat hyvin lähellä ihmiisiä.
 
Homo homini lupus
[QUOTE="vieras";26487841]Suomessakin vuosittain satoja ihmisia tappaa toinen ihminen. Ihminen on ihmiselle vaarallinen, ei susi.[/QUOTE]

Ihminen on ihmiselle susi.
 
Totuuden Torvelo
:Opitäisin jopa öisin jos ei tarvisi pelätä että ne on aamulla jossain huitsin v''''n helvetissä kun pedot on ajanu niitä, nyt voidaan pitää vain päivisin:O
Oletteko kokeilleet, olisiko laumanvartijakoirista apua? Useampi koira varmaan olisi oltava....Mutta toki fiksumpaa korjata karja yöksi turvaan, kuin riskeerata. Johan siinä eläimetkin stressaantuu, kun pitää pelätä.
 
lucifer
Oletteko kokeilleet, olisiko laumanvartijakoirista apua? Useampi koira varmaan olisi oltava....Mutta toki fiksumpaa korjata karja yöksi turvaan, kuin riskeerata. Johan siinä eläimetkin stressaantuu, kun pitää pelätä.
oli suunnitelmissa hankkia, mutta sitten päädyttiin että helpompi eläimillekin kun ovat suosiolla yöt sisällä. kuiteski karjan hyvin vointi on ykkösenä.
 
"vierailija"
[QUOTE="Vieras";26488127]Erikoinen juttu. Nuo sudet eivät kovin villeiltä vaikuta ja eläintarhassa järjestetään kierroksia, joissa kuka hyvänsä pääsee susien aitaukseen kunhan maksun maksaa. Sen mitä olen nähnyt, sudet ovat hyvin lähellä ihmiisiä.[/QUOTE]

Jep. Minäkin olen käynyt niitä moikkaamassa ja kivoja olivat. Mutta eläin on aina eläin. Kyllähän kotikoirakin tappaa yllättäen.
 
"vieras"
Sellaista aitaa ei ole vielä keksittykään josta susi ei menisi lehmäaitaukseen jos haluaisi. Mutta laumanvartijakoiria minäkin suosittelisin, mutta niitäkin saisi olla sitten useampia. Meillä ei ole susiongelmaa ainakaan vielä, vaan yksittäiset ilvekset ja joskus on karhuja nähty myös täällä päin.
 
Lunatic
Villieläimet ei kuulu häkkeihin viihdyttämään ihmisiä.

Nykyään tehdään niin hyviä luontodokumentteja, että jokainen voi nähdä villieläimet television välityksellä, jos sellaista ei koskaan metsässä kohtaa.

Minusta eläimellä on täysi oikeus tappaa tai pahoinpidellä ihminen, jos sitä pidetään vankeudessa. Itse tekisin samoin, vaikka siitä eittämättä tappotuomio tulisikin. Parempi kuolla kuin "elää" häkissä.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
Janne
[QUOTE="ap";26487823]Sama se, missä tapahtui. Se ei poista sitä tosiasiaa, että susi on ihmiselle vaarallinen.[/QUOTE]

Mitä sitten? Ei pidä asua susialueella, jos pelottaa.
 
"villi"
just
munkaan mielestä ei suomalaiset sudet ole vaarallisia.. Ne on vaan ulkomaalaiset sudet kun on. Aivan sama kuin että ei tosiaan suomalaiset ole koskaan rikollisia vaan aina ulkomaalaiset.
 
Mun logiikallani on aivan eri asia puhutaanko luonnon susista vai ikänsä eläintarhassa eläneestä sudesta.

Luonnossa susi väistää ihmistä mahdollisuuksiensa mukaan kun taas eläintarhassa nuo ovat tottuneet ihmiseen ja ihmisten läheisyyteen, taputteluun ja hoitoon. Silti ne ovat petoja, joilla on pedon vaistot eli noin suurella ylivoimalla voivat toimia arvaamattomasti. Yksittäinen susi olis tuskin tuollakaan käynyt ihmisen päälle.
 
"Hei"
Täällää ruotsissa käyvät jo sudet kartanoilla eikä pelkääkkään ihmisiä! tällainen käytös sudelta ei ole normaalista. Metsästys on paikalla että sudet ei opi ihmisten lähellä elämään. Antaisitekko te oman lapsen yksin leikkiä ulokopuollella taloa jos tiesittä että susia on alueella ?
 
Tarhaolosuhteet ei missään tapauksessa ole normaalit, ettei tuosta nyt oikein voi vetää johtopäätöstä että susi on ihmiselle vaarallinen.

Täällä elää susilauma ja työnnän silti lapset pihalle. Ainoa, mistä olen huolissani, ovat lemmikkini. Pidän niistä sitten huolen parhaani mukaan, koska tiedän, että joutuisivat syödyksi. Eikä se silloin olisi suden vika, vaan huolimattoman lemmikinomistajan.

Joudun myös työni puolesta kulkemaan metsissä, enkä rupea panikoimaan vaikka painun samaan metsään susien ja karhujen kanssa. Sudet tasan pelkäävät minua enemmän, kuin minä niitä.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Joudun myös työni puolesta kulkemaan metsissä, enkä rupea panikoimaan vaikka painun samaan metsään susien ja karhujen kanssa. Sudet tasan pelkäävät minua enemmän, kuin minä niitä.
Itse olen nähnyt luonnossa susia ja karhunkin kerran. Ei pelottanut eikä tilanne ollut uhkaava. Mutta kerran kun helvetin iso hirvisonni käyskenteli pihalla niin kuumotti ja kovasti, ei meinannut lähteä, vaikka kuinka huito ja huusi.
 

Yhteistyössä