ärsyttäiskö teitä jos miehen työmatkoihin menis aina tunti, ylikin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mies tekee normaalia 8 tunnin päivää, ja työmatka on n. 40 minuuttia. Mutta usein mies jää töihin kuppaamaan, kahville tms, ja töistä kotiin tulo kestää yli tunnin.

Oikeasti harmittaa, kun se 8 tuntiakin vauvan kanssa on pitkä aika keskenään, ja sitten toisen työpäivät vielä venyy entisestään. Tänäänkin lähti klo. 14 vuoroon jo klo. 13, pääsi töistä klo. 22 mutta ei vieläkään ole kotona.

Olen pyytänyt että harkitsisi työpaikan vaihtoa kotia lähemmäs, mutta ei vielä ole saanut aikaiseksi. Onko kohtuuton pyyntö? se kun olisi ihan mahdollista, sisäisellä siirrolla. Lisäksi bensakulut laskisi huomattavasti...

[QUOTE="vieras";26508378]Ei yhtään harmittaisi. Välillä toivonkin, että olisi pidempään pois.[/QUOTE]

Jaa, onko mies sitten paljon kotona vai miksi? meillä mies voi kumminkin tehdä 7 päivää viikossa töitä, ja ylitöitäkin on harva se viikko...

[QUOTE="vieras";26508400]Jaa, onko mies sitten paljon kotona vai miksi? meillä mies voi kumminkin tehdä 7 päivää viikossa töitä, ja ylitöitäkin on harva se viikko...[/QUOTE]

Ehkä kotona on rennompaa, kun ei ole paikalla. Ei tee viikonloppuisin töitä.

itse teen reissutöitä eli saattaa kotimatkaan mennä kolmekin tuntia. mies tekee ns. normi työaikaa, usein toivon, että saisin olla joskus kotona yksin(tai lasten kanssa) pidempään. eli miehen kutvuilu työpaikalla olisi meidän perheessä täysin sallittu(jopa välillä toivottukin)

[QUOTE="daa";26508503]itse teen reissutöitä eli saattaa kotimatkaan mennä kolmekin tuntia. mies tekee ns. normi työaikaa, usein toivon, että saisin olla joskus kotona yksin(tai lasten kanssa) pidempään. eli miehen kutvuilu työpaikalla olisi meidän perheessä täysin sallittu(jopa välillä toivottukin)[/QUOTE]

Nojoo, ei sitten haittaakkaan jos itsekin käy töissä ja niin pois päin, ja vapaa-aika vietetään aina yhdessä :D mutta meillä tosiaan vähän eri tilanne nyt.

Saako mies ne ylitunnit rahana vai menevätkö omaan piikkiin? Kai sillä saa olla sosiaalista elämää vaikka sinä olisit kotona jumissa vauvan kanssa. Itsestä ainaki on mukava kun on aikuista juttuseuraa, siis joku muu kuin ma mies tai lapset.. Ennemminkin kuulostaa siltä että SINÄ tarvisit jotain muuta tekemistä, aikuista seuraa. Sitä on kyllä saatavilla esim kerhoisa, äiti-vauvaryhmissä jne.

Alkuperäiseen kysymykseen, minusta on järkevämpää että työmatka on lyhyt. Jos teen 10h työpäivää niin haluan saada korvauksen myös kymmenestä tunnista enkä vaan kahdeksasta. Mulla tietysti on sellainen ammatti että voin tehdä töitä just sen verran kun haluan.

[QUOTE="Vieras";26508595]Saako mies ne ylitunnit rahana vai menevätkö omaan piikkiin? Kai sillä saa olla sosiaalista elämää vaikka sinä olisit kotona jumissa vauvan kanssa. Itsestä ainaki on mukava kun on aikuista juttuseuraa, siis joku muu kuin ma mies tai lapset.. Ennemminkin kuulostaa siltä että SINÄ tarvisit jotain muuta tekemistä, aikuista seuraa. Sitä on kyllä saatavilla esim kerhoisa, äiti-vauvaryhmissä jne.

Alkuperäiseen kysymykseen, minusta on järkevämpää että työmatka on lyhyt. Jos teen 10h työpäivää niin haluan saada korvauksen myös kymmenestä tunnista enkä vaan kahdeksasta. Mulla tietysti on sellainen ammatti että voin tehdä töitä just sen verran kun haluan.[/QUOTE]

Rahana. Tietysti saa olla sosiaalista elämää, ja kyllä sillä onkin. Esimerkiksi kahdet urheiluharkat viikossa, eli tuolloin miestä ei näy välttämättä koko päivänä kotona. Mutta voishan sitä joskus kiirehtiä kotiinkin, eikä aina jäädä luuhaamaan jonnekkin. Ehkä mä olen sitten mielisairas, mutta kun olen ollut kotona yksin koko päivän itkevän vauvan kanssa, niin saatan todellakin laskea minuutteja että toinen tulee kotiin ja saisin vauvan sylistäni.

Toki keksin itselleni päivisin tekemistä, mutta kyllä mä kaipaan myös apua täällä kotona ja mieheni seuraa. Eikä mulla kumminkaan joka päivä ole sitä muuta sosiaalista elämää, niinkuin työssäkäyvänä on. Ehkä se sitten on säälittävää jonkun mielestä, mutta kyllä se taitaa olla monen kotiäidin yksi realiteetti. Päivässä on loppujen lopuksi aika monta tuntia, kun ei töissä käy.

tai siis ei se niitä työmatkoja tietenkään saa rahana, mutta ylityöt kyllä :) ja myös tuo raha on yksi pointti miksi minusta ei ole järkevää käydä niin kaukana töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26508622:
Oletko miettinyt, miksi miehellä ei ole kiire töistä kotiin? Olen elämäni varrella tavannut useitakin miehiä, jotka viihtyvät töissä paremmin kuin kotona. Mielestäni aika surullista, koska itse olen aina viihtynyt paremmin kotona kuin töissä.

Kaippa se ajattelee että mä olen täällä aina odottamassa kumminkin, joten ainahan sitä voi työkaverin kanssa kaffelle jäädä. Ei se vaan taida ajatella että oikeasti odotan sitä kotiin monesti. Onhan se surullista.

Jos se raha on se pointti, nii mitäpä jos menisit itsekin töihin?
Ei tuntuisi se aika niin pitkälle sen lapsen kanssa.
Tai kuka käskee kotona vaan päivät olemaan, kun on aikaa käydä vaikka missä?

Ei ärsytä tietenkään, vaikka miehen työmatka kestääkin puolitoista tuntia suuntaansa. Mitä ihmettä siitä ärsyyntymään? Valintakysymys. Ei kyllä käy kateeksikaan, onneksi hän voi tehdä parina päivänä viikossa etätöitä.

Miten se on työmatkan kestämistä, jos tyyppi lähtee kahville jonnekin?

[QUOTE="vieras";26508723]Jos se raha on se pointti, nii mitäpä jos menisit itsekin töihin?
Ei tuntuisi se aika niin pitkälle sen lapsen kanssa.
Tai kuka käskee kotona vaan päivät olemaan, kun on aikaa käydä vaikka missä?[/QUOTE]

Kuka sanoi että raha on pääpointti? voi jestas... nimenomaan mulle riittäis vähempikin raha, ei tarttis tehdä ylitöitä ja säästäis turhissa bensakuluissa kun ei ajelis montaa kilometriä päivässä töihin.

Ja onko sulla kenties jotain mahtavia kuningas ideoita siihenkin mihin laitetaan alle 9 kk vanha vauva hoitoon, kun ei taida mikään päivähoitopaikkakaan sitä vielä ottaa?

Kuka sanoi että olen KAIKKI PÄIVÄT _vaan_ kotona?

Minen tajuu mikä tässä on ongelma...

Jos mies jää työpaikalle tai kaffelle, ja tulee sitten kotiin, eikä ilmeisesti juokse kaikkea vapaa-aikaansa missään, niin miksi asia on ongelma?

Kaipaa mieskin varmaan jotain muutakin elämää kuin työtä ja kotona olemista.

[QUOTE="vieras";26508760]Kuka sanoi että raha on pääpointti? voi jestas... nimenomaan mulle riittäis vähempikin raha, ei tarttis tehdä ylitöitä ja säästäis turhissa bensakuluissa kun ei ajelis montaa kilometriä päivässä töihin.

Ja onko sulla kenties jotain mahtavia kuningas ideoita siihenkin mihin laitetaan alle 9 kk vanha vauva hoitoon, kun ei taida mikään päivähoitopaikkakaan sitä vielä ottaa?

Kuka sanoi että olen KAIKKI PÄIVÄT _vaan_ kotona?[/QUOTE]

Sähän voisitkin mennä töihin ja miehesi jäisi hoitamaan lasta, niin loppuisi joutava kitinä.

[QUOTE="vieras";26508760]Kuka sanoi että raha on pääpointti? voi jestas... nimenomaan mulle riittäis vähempikin raha, ei tarttis tehdä ylitöitä ja säästäis turhissa bensakuluissa kun ei ajelis montaa kilometriä päivässä töihin.

Kuka sanoi että olen KAIKKI PÄIVÄT _vaan_ kotona?[/QUOTE]

Itse sanoit että rahakin on se pointti, en minäkään missään vaiheessa mistään pääpointista puhunut?
Ja en myöskään puhunut että KAIKKI PÄIVÄT?
Ja jos olet vielä äitiyslomalla, niin sitten olet lapsen kanssa vielä kotona, ei siihen muu auta.
Elämä on valintoja täynnä, kannattaa nyt nauttia siitä että voi olla lapsen kanssa kotona kun tuhlata se aika siihen että murehtii miten on niin pitkä aika olla.
Kyllä sinä sitä miestäsi kerkeät näkemään toivottavasti vielä loppuelämäsi, vaikka sillä menisikin tunteja työmatkoihin.

Yhteistyössä