"Vieras"
Lapsi piirsi pitkää eläintä. Kysyin että onko tuo mäyräkoira? Lapsi kysyi, että onko se pitkä? Vastasin että on. Lapsi siihen sitten, että jaa, tämä on sitten mäyräkissa.
Nauroin tälle ääneen... ja herätin mieheni, joka luuli, että nauran telkkarille, jossa juuri joltain nuijittiin päätä veri roiskuen. Kohta se varmaan siirtyy sohvalle nukkumaanMulle on jäänyt parhaiten mieleen nämä kaksi tapausta: 2-vuotias poikani totesi kesken leikkien "Mä haluaisin päästä paskan kanssa junaan." En oikeen meinannut käsittää, mitä hän tarkoittaa, mutta aikani kyseltyäni se sitten selvisi: Hän halusi päästä Buzzin (Lightyear) kanssa junaan, taivutusmuoto oli vaan vähän erikoinen
Meillä poika oli n. 3 v kun kävin lasten kanssa ruokakaupassa.Tyttö joskus 2,5-v kailotti kovaan ääneen Prisman juomaosaston ohi kuljettaessa, että "eikö me osteta isin mammia?" ja osotti koffilaisten riviä. Eikä todellakaan ollut tapana usein tuota mammia juoda
Tämä oli kyllä paras.Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 26v;26464817:Joskus ihan vieras taapero, joka oli isänsä kanssa kaupassa, tuli kertomaan mulle että "Isillä on iso pippeli". Tämä isi oli muutaman metrin päässä ja kuultuaan lapsensa kommentin meni ensin vähän hämilleen, mutta sanoi sitten hymyillen "Niin onkin."
Oli vähän pokassa pitelemistä. Mä hihittelen tälle joskus vielä näin vuosienkin kuluttua.
Meiltä löytyi loppuunsyöty marianne-pussi sängyn vierestä... Sanoin että "isi söi illalla" niin kumpikaan lapsi ei saanut kohtausta... Et isit niinku saa tehdä mitä vaan, äidit ei ikinä mitään.. epistä!Meidän kohta 2v yksi aamu touhusi omiaan ja yhtäkkiä tuli löysi lattialta mun läheisyydestä roskan. Herra nappasi roskan ja heilutteli sitä topakasti mun edessä ja paheksuen totesi "roska!". Join kahvia siinä ja totesin vaan että "joo niin on, jäätelöpaperi". No tämä on entistä paheksuvampi ja heiluttelee sitä roskaa mua tuijottaen.
Sitten sanoin asian niinkuin se on " isi on illalla syönyt jäätelöä, se on ISIN roska" niin jätkä muuttuu lauhkeaksi lampaaksi, heittää kädet poskilleen ja menee oikein kyykkyyn ja sanoo tosi lempeästi " voi isiä" ja sen jälkeen kipitti viemään roskan roskikseen.
Isänsä poika.