Hauskimmat jutut joita taaperonne ovat sanoneet :D

"Vieras"
Lapsi piirsi pitkää eläintä. Kysyin että onko tuo mäyräkoira? Lapsi kysyi, että onko se pitkä? Vastasin että on. Lapsi siihen sitten, että jaa, tämä on sitten mäyräkissa.
 
Meillä muksulla on edelleenkin tapana herättyään jutella itsekseen sängyssä. Parisen vuotta sitten, muksun ollessa noin 2 "salakuunneltiin" miehen kanssa tätä aamuista lirkuttelua ja lähdin niiltä näppäimiltä siirtämään kissan ruokakupit lattialta tiskipöydälle...

Muksu jutteli meidän kissanpennulle jotenkin näin: kettu (kerttu) on kiva killa, kelttu on mun yttävä, mutta keltulla on väkeviä muroja.

:x

Tyttö myös kertoi silloin kaikille, siis ihan kaikille, kassan tädeille ja ruuhkabussin kanssamatkustajille, että meillepäs on muuttanut kettu asumaan. Ja edelleen siis tarkoitti tuota Kerttu-nimistä kissanpentua.
 
Mulle on jäänyt parhaiten mieleen nämä kaksi tapausta: 2-vuotias poikani totesi kesken leikkien "Mä haluaisin päästä paskan kanssa junaan." En oikeen meinannut käsittää, mitä hän tarkoittaa, mutta aikani kyseltyäni se sitten selvisi: Hän halusi päästä Buzzin (Lightyear) kanssa junaan, taivutusmuoto oli vaan vähän erikoinen
Nauroin tälle ääneen... ja herätin mieheni, joka luuli, että nauran telkkarille, jossa juuri joltain nuijittiin päätä veri roiskuen. Kohta se varmaan siirtyy sohvalle nukkumaan :p

Tyttö joskus 2,5-v kailotti kovaan ääneen Prisman juomaosaston ohi kuljettaessa, että "eikö me osteta isin mammia?" ja osotti koffilaisten riviä. Eikä todellakaan ollut tapana usein tuota mammia juoda :D
 
Tyttö joskus 2,5-v kailotti kovaan ääneen Prisman juomaosaston ohi kuljettaessa, että "eikö me osteta isin mammia?" ja osotti koffilaisten riviä. Eikä todellakaan ollut tapana usein tuota mammia juoda :D
Meillä poika oli n. 3 v kun kävin lasten kanssa ruokakaupassa.

Ja osoitti kaljakeissejä, todeten että isille pitää ostaa tuollaista.

Mä siihen, että ehkä yksi pullo, muttei koko lootaa, kun ei isi sellaista niin paljon juo.

"JUOPAS. TOSI PALJON!" tuli kirkkaalla lapsen äänellä.

Eikä kukaan vieressäolija taatusti uskonut, kun sanoin että ei se juo paljoa, joten otetaan vain yksi.

Ja mun mies oli oikeasti lähes absolutisti tuolloin.

Samainen sälli samaisessa n. 3 v iässä valisti kaupan kassalla terveyssiteitä ostanutta naista siitä, että niitä ei sitten saa heittää vessanpönttöön tai pönttö menee tukkoon. Nainen kiitti tiedosta :xmas:. Poika tiesi myös side- ja tamponihyllyllä kertoa koko kauppakansalle kovaan ääneen, että meidän äidilläkin on tällaisia, ja osoitti tamponipakkausta. Niin olikin, oikeassa sälli oli.
 
Fifi-
Mun lapseni on jo ikuisuuden osoitellut vieraita ihmisiä kaupassa ja sanonut "kato äiti, mummi/vaari!". Ei siinä mitään, mutta ne ihmiset saattaa olla tyylin 20-vuotiaita...

Viime talvena lapsi (2v1kk) näki ekaa kertaa jonkun hiihtävän, kun oltiin ulkona kävelyllä. Tuijotti ihan ihmeissään ja huusi: "kato, leippailija hemuli!".

Joku aika sitten oltiin kaupan kassalla, ja lapsella tuli ilmeisesti pissa vaippaan. Mutisi sitten siinä jotakin kusi-pöksystä....
 
"Viinipyräle"
Meillä on jäänyt elämään se, kun vanhin tyttö sai isältä poron Lapin tuliaisena. Hän juoksi innoissaan esittelemään sitä äidille keittiöön ja kuulutti "mä sain tällaisen joulupukin vedättäjän".

Sitten Turku-tietoutta. Isompi tyttösistä hihkaisi takapenkillä "Kato, tuol on Föli!" Johon pikkusisko kiirehti korjaamaan, "ei se ole Pöli, se on Pöri"
 
Jokunen päivä sitten tyttö (melkein 3v) tuli itkien mun luokse. Piteli vatsaansa ja sanoi että
sattuu. Mä sitten lohdutin ja pohdin ääneen että mitäs asialle tehdään. Tyttö vastasi itkuisena
että pitää mennä siraalaan että lääkärit leikkavat vauvan ulos. Sitten päästi semmoiset
röhönaurut että oksat pois. Teeskenteli kyllä tosi hyvin, mua vietiin kuin pässiä narussa :D
 
Tuo 3v istuu kaupassa joko rattaissa tai kärryissä, katselee yhtä mielellään naisia kuin lelujakin. Naisia sitten katsellaan ja todetaan yleensä, että olipas kaunis tyttö ja vilkutellaan kovasti. Jotenkin pitää tuoda itseään näkyväksi. Saattaa joskus läpsästä jo sattuu kävelemään naista takamuksille yms.

Joskus hän jää kaupassa jutustelemaan ihmisten kanssa ja eräänä kertana höpötteli oikein urakalla, monet kyselivät mitäs hän on ostamassa johon hän aina sanoi: "hän ostaa pikkuauton ja pierupuuroa". Sitä pierupuuroa sitten ihmeteltiin kovasti, että mitä se on. Ja poika edelleen totesi, että sehän nyt pierupuuroa ja lopulta totesi vastapuolen olevan ihan tietämätön asioista kun ei nyt kerran tiennyt mitä pierupuuro on...
 
Meidän kohta 2v yksi aamu touhusi omiaan ja yhtäkkiä tuli löysi lattialta mun läheisyydestä roskan. Herra nappasi roskan ja heilutteli sitä topakasti mun edessä ja paheksuen totesi "roska!". Join kahvia siinä ja totesin vaan että "joo niin on, jäätelöpaperi". No tämä on entistä paheksuvampi ja heiluttelee sitä roskaa mua tuijottaen.
Sitten sanoin asian niinkuin se on " isi on illalla syönyt jäätelöä, se on ISIN roska" niin jätkä muuttuu lauhkeaksi lampaaksi, heittää kädet poskilleen ja menee oikein kyykkyyn ja sanoo tosi lempeästi " voi isiä" ja sen jälkeen kipitti viemään roskan roskikseen.

Isänsä poika.
 
poika ei kauheasti puhu vielä mutta päivän parhaimpia ovat hetket kun hiljaisuuksissaan tekee pahojaan, "yllätän" hänet tihutöistä joka siis yleensä käsittää "äidin"kaappien avaamista ja tavaroiden tonkimista. nopeasti tiputtaa paperit/tavarat takas laatikkoon, kattoo mua ja työntää laatikon kiinni sanoen ylilempeällä äänellä "kiiTTII!" ihan kuin se mitätöisi koko tihutyön :D

siskon poika oli varmaan silloin 3v hujakoilla (muistaakseni), oli varsinainen tarinoitsija, aiheutti monia hyviä tilanteita bussissa, harmi kun ei tule mieleen mitään kunnon juttua. mutta samainen kaveri sitten kerran "nolasi" meikäläisen, asuin siihen aikaan siskon luona ja silloinen poikaystävä oli sitten kylässä. poika ekaks leikkii ihan siivosti ja välillä tulee kertomaan tarinaa, yhtäkkiä sitten sanoo "päivi tykkää A-P:sta!" oli kyllä mielenkiintoinen tilanne kun puhui siis entisestä pidempi aikasesta poikaystävästä :D nykyinen sitten oli että jaahas ja alkoi hymyilemään, silloin tietenki häpesin silmät päästäni ja naama punaisena yritin sopertaa jotain. sisko tietenki veti makeimmat naurut koko tilanteesta ja pieni poika kattoo ihmeissään meitä kaikkia.

samainen siskon poika myös pienempänä väläytti että kaikki about samankokoiset kuin leppäkerttu (ötökät siis) ovat "leppäkerttuja joilla on vaatteet päällä!" sit sitä kans aina hihkuttiin se koko kesä.

yks minkä muistan kans lukeneeni joskus jostain oli muistaakseni 4vuotiaan tytön sanomaa, meni jotenki näin: "mulla on neljä mummia.. vaari on vähän kertonut!" :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Kumipuu
:):)
Meidän tyttö tuumas kaupassa noin 3v iässä et "äiti menee miesten puolelle" kun menin hakemaan limsapulloa nurkkauksesta missä kyseiset virvokkeet on kaljojen ja siiderien kanssa sulassa sovussa. Yleensä kun en sieltä mitään hae vaan kyseinen osio on isänsä heiniä...oli lapselle muodostunut mielikuva et se on miesten puoli.
 
  • Tykkää
Reactions: samuelinäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti 26v;26464817:
Joskus ihan vieras taapero, joka oli isänsä kanssa kaupassa, tuli kertomaan mulle että "Isillä on iso pippeli". :D Tämä isi oli muutaman metrin päässä ja kuultuaan lapsensa kommentin meni ensin vähän hämilleen, mutta sanoi sitten hymyillen "Niin onkin."
Oli vähän pokassa pitelemistä. Mä hihittelen tälle joskus vielä näin vuosienkin kuluttua. :D
Tämä oli kyllä paras.:D
 
:):)
"Äiti kato, PASKA istuu tuossa kirjalla". Olimme lukeneet Prinsessalehdestä Tähkäpäätä ja siinä myös se Pascal lisko. Kysyin sit 5 veeltä tietääkö mitä paska tarkoittaa. Ei tienny silloin, mutta nyt tietää kun pakko oli selittää miksi se lausahdus sai mut nauramaan niin hervottomasti.
 
Meidän kohta 2v yksi aamu touhusi omiaan ja yhtäkkiä tuli löysi lattialta mun läheisyydestä roskan. Herra nappasi roskan ja heilutteli sitä topakasti mun edessä ja paheksuen totesi "roska!". Join kahvia siinä ja totesin vaan että "joo niin on, jäätelöpaperi". No tämä on entistä paheksuvampi ja heiluttelee sitä roskaa mua tuijottaen.
Sitten sanoin asian niinkuin se on " isi on illalla syönyt jäätelöä, se on ISIN roska" niin jätkä muuttuu lauhkeaksi lampaaksi, heittää kädet poskilleen ja menee oikein kyykkyyn ja sanoo tosi lempeästi " voi isiä" ja sen jälkeen kipitti viemään roskan roskikseen.

Isänsä poika.
Meiltä löytyi loppuunsyöty marianne-pussi sängyn vierestä... Sanoin että "isi söi illalla" niin kumpikaan lapsi ei saanut kohtausta... Et isit niinku saa tehdä mitä vaan, äidit ei ikinä mitään.. epistä!
 
  • Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
"saamaton"
äsken 4v:n kanssa askarreltiin, leikkasi harjoitussaksilla ja yhtäkkiä sanoi, naiset ja miehet ei saa näillä leikata, niille voi tulla näistä pipi!
puhumaan opetellessa ei osannut äitiä sanoa kunnolla, joten yritin tavuttaa, sano äi sano ti (molemmat tuli sujuvasti) sano äiti no ipana katsoi mua totisena silmiin ja sanoi "mä en osaa sanoa äiti, mä sanon näittä" mikäs siinä, sen jälkeen en enää yrittänyt vääntää rautalangasta, vaan tyydyin olemaan näittä :D

onhan noita, mutta ei niitä muista... pitäis varmaan kirjoittaa ylös, niin voisi sitten teini-ikäiselle naureskella :D :D
 
rokkenroll svindle
Meilläkin tyttö aina kaupassa, kun mennään kaljojen ohi huomauttaa että isin juomia pitää ostaa. ja meillä kans ei alkoholia juurikaan juoda lasten nähden, mut toi tulee siitä kun isillä on paita jossa on KOFF logo. ihan sama kun aina jos tulee koff-rekka vastaan lapsi huutaa riemuissaan "ISIN AUTO!!!"

Eilen tapahtunutta, oltiin kävelemässä tytön kAnssa ku juoksi mun viereen ja sanoi "äiti tuolla oli ampiainen, ja voi VITTU että mä säikähdin" ja tietysti siitä meni joku toinen äiti lapsineen ohi :D noh oma vikahan toi tietysti on, pitäis yrittää muistaa siivota tota omaakin suuta joskus..
 
"äippäx2"
Me oltiin vapputorilla ja ostin hattaran meijän 2v tytölle. Laitto suuhun ihan innoissaan kun olin kertonu et se on namiherkkua. Hattara oli suussa ehkä sen 5 sekuntia ja alko äkkiä kaivaa sitä pois suustansa ja kun sai hattaran pois ni tokas meille oikein vihasena että "ei syö karvaa, ei tykkää karvoista" ja sen jälkeen ei suostunu enää edes maistamaan uudestaa ja pitkän aikaa puhu siitä kun syötettiin hänelle karvoja :) no jäipähän mulle enemmän :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kumipuu
Vietin eilen muutaman tunnin kaverin lasten kanssa. Olimme menossa ulos. Sanoin 2,5-vuotiaalle että ensin käydään pissalla, sitten mennään ulos. Hän meni ja alkoi pistämään kenkiä jalkaan. Sanoin että ensin pissalle. Tyttöpä tokaisi napakasti että "kävin jo eilen!"

Toinen hauska oli kun söivät mehujäitä. Isosiskonsa sanoi että "sano mehujää." "En otaa" "kokeile, niin opit" Pienempi oikein hermostui ja huusi kovaan ääneen: "EN OTAA!!! EN OO VIELÄ ITO TYTTÖ OLEN PIKKU TYTTÖ!" :D
 
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
J-t harmaana
Pojalla on ollu aika paljon hyviä sutkautuksia pienempänä...

-Jätkä oli 2,5v ku mentiin ekaa kertaa muskariin ja siellä se vetäjä soitti kanteletta....Poika lampsi tädin viereen ja tokasi: "Täti, vie se kitaras takasin kaappiin". Ei tainnu soitto miellyttää =)

-Kerran jätkä oli liian tarkasti taas vaihteeks kuunnellu aikuisten juttuja ja paineli naapuriin kertomaan että " *piip* meni äitin autolla töihin, ku sillä on omasta autosta verot maksamatta!" Oisko ollu ikää jotain reilu 3 vuotta.

- Nelivuotiaana meni kovin terävänä naapuriin kattomaan ku naapurin setä leikkas nurmikkoa. Katteli siinä sitä ruohonleikkuria ja kyseli,että "onko siinä Riksräksnättönin kone" Eli tietty Briggs&Strattonia tarkoitti =)
 
Teinien äiti
Nuorimmaiseni (silloin 2v) oli ollut varsinainen "pikkupiru" koko päivän ja olimme käymässä mummilassa. Lopulta äitini tokaisi, että olet kyllä varsinainen Pikku-perkele! Siihen kuopus huusi salamannopeasti eiku Iso-perkele! Pikkuherralla oli siihen aikaan tarve olla kaikessa iso ja oli mm. katkera siitä, että miksei hän saa olla isoveli...
 
Jatketaas tätä ketjua kun on vähän huono päivä mulla.

1 v. 10 kk räplää kännykkää mielellään. Yleensä meille soittaa Hemuli, jonka kanssa rupattelee hetken, ja sitten "Noni mooooi".
Tänään huikkasi luuriin: "Terve!" "Xxxx (oma nimi) laittaa viestin" ja alkoi asiantuntevan näköisenä näpytellä.

Osoittelee taivaalle: "Anna pilvee!"
 

Yhteistyössä