37,5 ei ole kuumeen raja!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";26452754]Lämpöilykin on merkki siitä, että elimistössä on jotain bakteereja tai viruksia, jota vastaan lähtee taistelemaan. Eli myös tuolloin on joku sairaus elimistössä (tai voi tietysti olla alkuraskaudestakin johtuvaa). Ja samalla se on merkki että pitää levätä, että elimistö voi kuluttaa energian taudin tappamiseen. Jos ei lepää, voi kuume sen vuoksi nousta ja pitkittyä, kun muuten taudin olisi saanut pois jo päivässä parissa.[/QUOTE]

Elimistössä on JATKUVASTI jotain bakteereja, niin hyviä kuin huonoja, ei ihmisen keho ole mikään steriili tehdas mihin pääsee joskus joku ikävä pöpö vahingossa sisään ja sitten alkaa lämmön nousu. Sitä tapahtuu ihan KOKO AJAN.

Tämmöinen desimaalien kyttäys lämmön suhteen on suhteellisen harhaista touhua. Jos olo on oikeasti paska eikä jaksa, niin toimii sen mukaan, ei se mittari sitä kerro automaattisesti milloin pitää ottaa saikkua ja milloin ei.

Kuumetta tai ei, jotkut luulevat koko ajan olevansa sairaita. jokainen muljahdus on mahatautia tai vakavampaa ja kuljetaan kuumemittari kainalossa koko ajan, oikein ootetaan että olis lämpöä. Jos ei ole lämpöä, niin aina voi itkeä sitä, että ruumiinlämpö vaihtelee.

[QUOTE="Maisa";26452688]Ei kaikilla ihmisillä kuume edes nouse sairauksissa. Itsekin olen parhaillaan angiinassa eikä lämpö ole noussut lainkaan. Onneksi kävin yksityisellä lääkärillä ja ottivat nieluviljelyn. Kunnallisella puolella tuskin olisin päässyt edes terveydenhoitajan luokse kun ei ole kuumetta.[/QUOTE]

Mulla oli just sama kuukausi sitten, angiina olemattomalla kuumeella/pienellä lämmöllä. Pääsin tosin lääkärin puheille kun oli niin jumalattomat peitteet kurkussa että harvoin näkee. Näin sanoi myös nielunäytteen ottanut sympaattinen th :D

Elimistössä on JATKUVASTI jotain bakteereja, niin hyviä kuin huonoja, ei ihmisen keho ole mikään steriili tehdas mihin pääsee joskus joku ikävä pöpö vahingossa sisään ja sitten alkaa lämmön nousu. Sitä tapahtuu ihan KOKO AJAN.

Tämmöinen desimaalien kyttäys lämmön suhteen on suhteellisen harhaista touhua. Jos olo on oikeasti paska eikä jaksa, niin toimii sen mukaan, ei se mittari sitä kerro automaattisesti milloin pitää ottaa saikkua ja milloin ei.

Joo, eikiitos sun säännöille. Näitä olen yksityisyrittäjän alaisuudessa joutunut ihan tarpeeksi noudattamaan. Nykyään olen pois töistä jos olen kipeä, ja olen kipeä jos mittari nousee yli 37.5:den. Tosin tuota tapahtuu n. kerran neljässä vuodessa että olen sairauden vuoksi töistä pois, että ei sen puolesta. Mutta itse olen sen kannalla että kanattaa hoitaa itseään ennen kuin tauti pahenee, ja parempi pysyä kotona kun tulla tartuttamaan sitä muihin.

[QUOTE="Vieras";26452807]Joo, eikiitos sun säännöille. Näitä olen yksityisyrittäjän alaisuudessa joutunut ihan tarpeeksi noudattamaan. Nykyään olen pois töistä jos olen kipeä, ja olen kipeä jos mittari nousee yli 37.5:den. Tosin tuota tapahtuu n. kerran neljässä vuodessa että olen sairauden vuoksi töistä pois, että ei sen puolesta. Mutta itse olen sen kannalla että kanattaa hoitaa itseään ennen kuin tauti pahenee, ja parempi pysyä kotona kun tulla tartuttamaan sitä muihin.[/QUOTE]

No sehän riippuu ihan taudista / sairaudesta, jos sellaista edes on, miten se tarttuu vai tarttuuko, kuume nousee lähes aina kun elimistöön tulee vihamielisiä pöpöjä riittävästi. Tulehduksen seurauksena esimerkiksi, ja se ei todellakaan ole merkki automaattisesti siitä että olisi mitään tartuntariskiä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Lue sitä tekstiä muultakin kantilta kuin mielensäpahoittaja aikuisen. Onko "hyvin moni" sama kuin kaikki?

Mikähän mielenpahoottaja-aikuunen mä muka oon ku en edes kirjoottanu ittestäni???? Sä kirjootit melkoosen tuomittevaan sävyyn jos joku kehtaa sanoa olevansa kipiä ku lämpöä ei oo niin paljo ku sun mielestä pitääs olla. Ku et kerran säkää oo kipiä niin ei saa muutkaa olla. Nih!

Todella typerää väittää toisten kertomia tuntemuksia esittämiseksi koska mistä helvetistä sä muka tiät mitä toinen oikiasti tuntee.

Mikähän mielenpahoottaja-aikuunen mä muka oon ku en edes kirjoottanu ittestäni???? Sä kirjootit melkoosen tuomittevaan sävyyn jos joku kehtaa sanoa olevansa kipiä ku lämpöä ei oo niin paljo ku sun mielestä pitääs olla. Ku et kerran säkää oo kipiä niin ei saa muutkaa olla. Nih!

Todella typerää väittää toisten kertomia tuntemuksia esittämiseksi koska mistä helvetistä sä muka tiät mitä toinen oikiasti tuntee.

Ei jumalauta sulla on kuulat kadoksissa. Toistellaanko nyt kilpaa sitten monta sivua sitä pointtia? No toistan vielä kerran; onko Hyvin moni sama kuin kaikki?

Kellähän tässä on kuulat kadoksis kasseista...

facepalm-eccbc87e4b5ce2fe28308fd9f2a7baf3-1158.jpg

Ei se scarletilla pointti ole hukassa, taisi tehdä itse tämän alootuksen, että saisi kovasti vertais tukea "sairastamiseensa". melko varmasti on ollut tänään/eilen "sairaana". nyt sitten kovasti suututtaa, kun kaikki ei yllytä olemaan kotona varmuuden vuoksi viikkoa turvassa jos on ollut kuumetta joskus 37,2.

[QUOTE="vieras";26453019]Ei se scarletilla pointti ole hukassa, taisi tehdä itse tämän alootuksen, että saisi kovasti vertais tukea "sairastamiseensa". melko varmasti on ollut tänään/eilen "sairaana". nyt sitten kovasti suututtaa, kun kaikki ei yllytä olemaan kotona varmuuden vuoksi viikkoa turvassa jos on ollut kuumetta joskus 37,2.[/QUOTE]

No ei tasan tarkkaan oo mun alootus. Mä en vain oo niin idiootti, että luulen muiden olevan samas kunnos jossaki tietys lämmös ku mä itte.

Että ihan turhaan syytät mua mistään turhista sairaslomista koska sellaasia mulla ei oo ollu koskaan. Ku mä oon kipiä, niin mä sitte oikiasti oon kipiä. Eli lopeta paskanjauhanta, että mä esitän kipiää.

No ei tasan tarkkaan oo mun alootus. Mä en vain oo niin idiootti, että luulen muiden olevan samas kunnos jossaki tietys lämmös ku mä itte.

Että ihan turhaan syytät mua mistään turhista sairaslomista koska sellaasia mulla ei oo ollu koskaan. Ku mä oon kipiä, niin mä sitte oikiasti oon kipiä. Eli lopeta paskanjauhanta, että mä esitän kipiää.

Ei et ole sellainen idiootti tosiaan, vaan sellainen joka ei tajua vaikka kahteen kertaan selittää parilla sanalla sinun väärin ymmärtämisesi.

[QUOTE="vieras";26453067]et esitä olevasi sairaana, luulet olevasi sairaana, siinä on tasan tarkkaan iso ero. nih![/QUOTE]

No en kyllä todellakaan luulekaan! Älä jumalauta väitä tuollaasta paskaa!!!! Mulla on ollu paljo pahempaaki ku joku pelkkä kuume, että en mä saatana mitää luule! Että nih vain ittelles!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja vitut mä mitää ymmärtäny väärin, Kepsis ei vain hyväksy sitä, että hänen persettään ei nuolla täs asias.

Vittu mitä paskaa taas jälleen kerran täällä paskahousujen palstalla.

[QUOTE="Vieras";26451872]No kyse olikin lapsista ei sinusta. [/QUOTE]

"Silti aikuisillakaan 37,5 ei ole lastenlääkärien mukaan kuumeen raja eikä sitä pitäisi käyttää sairausloman perusteena."

Kyllähän tuossa mainittiin myös aikuiset niin miksi siihen ei saisi vastata omalta osin?

Yhteistyössä