Onko raiskattu myös neitsyt, jos ei ole koskaan harrastanut seksiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsenahyväksikäytetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26452952]Yleiskielessä sielulla tarkoitetaan henkisiä asioita, esim. tietoisuutta. Myydä sielunsa tarkoittaa sitä, että talloo arvonsa saavuttaakseen jotakin, mutta senhän sinä tiedätkin.[/QUOTE]

Sielu on nimitys, jota käytetään ihmisen ja joskus muunkin (elollisen) olennon väitetystä tajuisesta, henkisten toimintojen ja ilmiöiden ylläpitäjänä toimivasta aineettomasta puolesta, joka usein käsitetään itsenäiseksi olioksi ja jonka monissa uskonnoissa ajatellaan lähtevän ruumiista kuolemassa ja jatkavan olemassaoloaan.[1] Näkemystä, jonka mukaan ulkomaailmaa aistiva aineellinen keho ja ulkomaailmasta tietoinen aineeton tajunta tai sielu ovat kaksi eri asiaa kutsutaan dualismiksi.[2] Aiemmin sana sielu oli myös tieteellisessä käytössä (psykologiaa kutsuttiin ”sielutieteeksi”), mutta nykyään sielu on useimmiten yksinomaan uskonnollinen käsite

Jotta jos jätetään ne uskonnolliset höpinät sikseen.

Tämä ei ole yksiselitteinen asia. Tässä Wikipediasta:

Neitsyyden ja sen menettämisen tarkoista määritelmistä on erilaisia käsityksiä. Joidenkin mukaan neitsyyden voi menettää vain olemalla yhdynnässä omasta tahdostaan, kun taas toisten mukaan neitsyenä voi pitää vain seksuaalisesti täysin kokematonta ihmistä, joka ei ole harrastanut esim. suu- tai anaaliseksiä.

Ihan toistan nyt kysymykseni minkä esitin ketjussa eri muodossa; miksi ihmiselle neitsyys on mikään merkittävä arvo millään tasolla vuonna 2012. Keskitytäänkö mielummin siihen ihmiseen eikä seksuaaliseen kokemuslistaan?

Mä en usko, että toisten ihmisten tai oman kumppanin neitsyys on enää kenellekään järkevälläe ihmiselle merkittävä asia. Mutta oma neitsyys voi olla hyvinkin merkittävä ja ymmärrän tämän hyvin.

Minusta tässä oikeasti mennään niin väärään suuntaan kun edes vihjataan koskemattomuuden olevan jonkinlainen haluttu tila. Raiskauksesta en ole tässä nyt itsessään kommentoinut. Se on aina kauhea asia. Eikä siitä selviämistä tulisi liittää neitsyysasiaan mitenkään, se on hyvin hyvin epäterveellistä niin monella tasolla.

Jos koskemattomuus on sille henkilölle tärkeää, niin ei kai sitä voi toiset muuksi muuttaa. Aika monille asialla on kuitenkin jotain merkitystä, vaikkei neitsyyttä nyt keskiaikaisfundamentalistisesti ajattelisikaan. Raiskauksesta toipuminen/selviäminen on varmasti vaikeaaa muutenkin, saati jos se tapahtuu lapsena ja on ensimmäinen kokemus sukupuolisuudesta.

Mulla on taustalla vuoden hyväksikäyttö alle kymmenen vuotiaana ja täysi-ikäisenäkin yksi erittäin ikävä yö, jota seurasi keskenmeno myöhemmin. Mä oon itse miettinyt tätä samaa asiaa paljonkin aikoinaan. Ja mun mielipide on se, että neitsyyden menetys mielletään vapaaehtoisena. Sitä se ei oo ollu sulla eikä mulla, vaan lähinnä neitsyyden riisto, jos näin voi sanoa.

Mä olen ollut ensimmäistä kertaa sängyssä miehen kanssa kun tapasin mieheni. Koska sen kanssa olin omasta tahdostani, oli se mun ensimmäinen kerta. En edes ajatellut neitsyyttä, vaan sitä, että silloin sitä itse tahdoin ja asiat tehtiin mun haluamalla tavalla. Kontrolli on aika saatanan iso juttu ihmisille, joita on käytetty hyväksi.

Koko neitsyys on ihan typerää, ja mua ihan harmittaa miten paljon tota tuli vatvottua joskus teini-ikäisenä, silloin kun oli pakko tunkea itsensä johonkin kategoriaan. Suosittelen ettet säkään pohtisi tätä liikoja. Sun eka kerta on sitten kun sitä itse tahdot ja se tapahtuu sun ehdoilla - neitsyydellä ei oo mitään tekemistä sen kanssa.

Sielu on nimitys, jota käytetään ihmisen ja joskus muunkin (elollisen) olennon väitetystä tajuisesta, henkisten toimintojen ja ilmiöiden ylläpitäjänä toimivasta aineettomasta puolesta, joka usein käsitetään itsenäiseksi olioksi ja jonka monissa uskonnoissa ajatellaan lähtevän ruumiista kuolemassa ja jatkavan olemassaoloaan.[1] Näkemystä, jonka mukaan ulkomaailmaa aistiva aineellinen keho ja ulkomaailmasta tietoinen aineeton tajunta tai sielu ovat kaksi eri asiaa kutsutaan dualismiksi.[2] Aiemmin sana sielu oli myös tieteellisessä käytössä (psykologiaa kutsuttiin ”sielutieteeksi”), mutta nykyään sielu on useimmiten yksinomaan uskonnollinen käsite

Jotta jos jätetään ne uskonnolliset höpinät sikseen.
Onko tänään yksinkertaisen esittämispäivä? Palkitseeko se jollakin tavalla?

Kyllä se voi tytölle olla tärkeä että saa menettää sen jollekin tietylle henkilölle. Minä menetin sen poikaystävälleni, vaikka minut raiskattiinkin.
Sillon se oli tärkeä asia, että minulle kerrottiin neitsyyden ja puhtauden olevan yhä tallessa, vaikka tunsin itseni likaiseksi ja jopa huoraksi kun seksiä oli muka harrastettu.

Kyllä tyttö on neitsyt niin kauan kuin hän itse sen päättää menettää.

Eli silloinhan mä voin nyt päättää, että en ole neitsyyttäni menettänyt vaikka olen 13 vuotta naimisissa ja ensimmäistä kertaa sängyssä miehen kanssa olen ollut 17vuotiaana. Jatkossa voin siis kertoa kaikille, että olen neitsyt edelleen

Jos koskemattomuus on sille henkilölle tärkeää, niin ei kai sitä voi toiset muuksi muuttaa. Aika monille asialla on kuitenkin jotain merkitystä, vaikkei neitsyyttä nyt keskiaikaisfundamentalistisesti ajattelisikaan. Raiskauksesta toipuminen/selviäminen on varmasti vaikeaaa muutenkin, saati jos se tapahtuu lapsena ja on ensimmäinen kokemus sukupuolisuudesta.

Toivottavasti mahdollinen terapia raiskauksen jälkeen mahdollistaa sen että tuo neitsyyden pohtiminen ei kävisi edes mielessä. Todella huono arvo yrittää takertua siihen. Ei kukaan ole huono ihminen siksi kun on neitsyt tai EI ole neitsyt. Sanahelinää joka ei kerro ihmisen arvosta yhtään mitään. Täysin puhdasta uskonnollistaustaista propagandaa kasvattaa ketään ajattelemaan että kuinka ensiarvoisen tärkeää on elämän pyöriä tuon asian ympärillä.

Eli silloinhan mä voin nyt päättää, että en ole neitsyyttäni menettänyt vaikka olen 13 vuotta naimisissa ja ensimmäistä kertaa sängyssä miehen kanssa olen ollut 17vuotiaana. Jatkossa voin siis kertoa kaikille, että olen neitsyt edelleen

Vitun idiootti, vertaat avioliitossa tapahtuvaa vapaaehtoista seksiä raiskaukseen? Kuinka paha ihminen voitkaan olla?
Tiesit ihan hyvin pointini, mutta pitäähän sitä vähän raiskattuja kiusata kun et itse heihin kuulu. Narsistilla on tarve polkea poljettua.

Toivottavasti mahdollinen terapia raiskauksen jälkeen mahdollistaa sen että tuo neitsyyden pohtiminen ei kävisi edes mielessä. Todella huono arvo yrittää takertua siihen. Ei kukaan ole huono ihminen siksi kun on neitsyt tai EI ole neitsyt. Sanahelinää joka ei kerro ihmisen arvosta yhtään mitään. Täysin puhdasta uskonnollistaustaista propagandaa kasvattaa ketään ajattelemaan että kuinka ensiarvoisen tärkeää on elämän pyöriä tuon asian ympärillä.

Mulle neitsyys oli tärkeätä sen takia, että halusin valita tarkasti ihmisen kenen kanssa jaoin itsestäni niin paljon ja jotain niin intiimiä tilanteessa, jossa olen itse niin haavoittuva. Ja mulla ei siis ollut takana mitään hyväksikäyttöä.

Ei se, että arvostaa omaa neitsyyttä tarkoita, että takana on uskonnoliset syyt tai että elämä pyörisi sen ympärillä.

Eiköhän jokainen voi omassa mielessään olla vaikka Ruotsin diktaattori ja kertoa sitä kaikille. Ei kukaan voi määritellä mitä ihminen saa itsestään ajatella.

Neitsyyshän menee tosiaan, kun immenkalvo puhkaistaan. Mulla sen puhkaisi lääkäri ultralaitteella. Sitä ennen en pystynyt seksiä harrastamaan. Eli menetin neitsyyteni sille kapulalle hyvin kliinisesti. Sain tosin seurata tilannetta ruudulta. :D

Joo ihan noin en oikeasti ajattele. Kyllä se neitsyys meni pari tuntia tuon jälkeen poikaystäväni kanssa, joka myös on nykyinen mieheni.

Yhteistyössä