Mitä järkeä on vapaissa suhteissa, joissa ei ole lupa rakastua muihin?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mitä joku saa sellaisesta, että on se oma rakas kumppani ja sitten harrastaa sen lisäksi yhden illan juttuja, joissa on kyse pelkästä seksistä? Mihin sitä seksiä tarvitsee muilta, jos näihin ei ole ihastunut ja on seksiä sen kumppanin kanssa, jonka kanssa se on aina parempaa kun on rakkautta mukana? Ymmärrän paremmin polyamorisia suhteita, joissa saa olla myös rakkaussuhteita muihin. Sinkkuaikana moni toki harrastaa tunteetonta seksiä, mutta varmaan suurin osa sen vaihtaisi rakkausseksiin.
 
[QUOTE="vieras";26429260]Jätä asoiden ratkaiseminen niille jotka sen oikeasti osaavat ja käy itse se apukoulu loppuun :)[/QUOTE]

Mitä hittoa? :D Sinä olet varmaan joku "aikuinen" ihminen, jonka elämänarvoihin kuuluu pelkkä seksin harrastaminen ympäriinsä ilman mitään syvempää. ;) Yleensä tuosta vaiheesta kasvetaan.
 
[QUOTE="vieras";26429315]Mitä hittoa? :D Sinä olet varmaan joku "aikuinen" ihminen, jonka elämänarvoihin kuuluu pelkkä seksin harrastaminen ympäriinsä ilman mitään syvempää. ;) Yleensä tuosta vaiheesta kasvetaan.[/QUOTE]

Ei vaan siihen kasvetaan, ensin leikitään toisen tyypin kanssa parisuhdetta ja kun se ei anna enää mitään kasvetaan siitä kehästä pois ja aletaan etsimään lisää kimppaan. :)
 
[QUOTE="vieras";26429327]Ei vaan siihen kasvetaan, ensin leikitään toisen tyypin kanssa parisuhdetta ja kun se ei anna enää mitään kasvetaan siitä kehästä pois ja aletaan etsimään lisää kimppaan. :)[/QUOTE]

Ollaan naurettavasti mukamas avarakatseisia ja sallivia, muttei silti sallita seurustelua tai rakastumista muihin, vain seksiä.
 
[QUOTE="vieras";26429327]Ei vaan siihen kasvetaan, ensin leikitään toisen tyypin kanssa parisuhdetta ja kun se ei anna enää mitään kasvetaan siitä kehästä pois ja aletaan etsimään lisää kimppaan. :)[/QUOTE]

Surullista ettei parisuhteesi enää anna sinulle mitään :( Toiset kykenevät pitämään suhteensa vuosikausia intohimoisena.
 
[QUOTE="vieras";26429366]Surullista ettei parisuhteesi enää anna sinulle mitään :( Toiset kykenevät pitämään suhteensa vuosikausia intohimoisena.[/QUOTE]

Ei se surullista ole, miksi olisi. Kaikki ei vaan ole kuten sinä tapojensa orjia. :) Ja hyvä niin..
 
[QUOTE="Minna";26429375]Seksi voi olla todella hyvää ja nautinnollista ilman rakkauttakin.[/QUOTE]

Ei aloittajan mielestä, sehän just kertoo että seksiä ei voi olla ilman tunteita. Mitenkähän huorissa käynti sitten..
 
[QUOTE="Minna";26429375]Seksi voi olla todella hyvää ja nautinnollista ilman rakkauttakin.[/QUOTE]

Mutta mihin sitä tarvitsee muiden kanssa, jos on vakikumppani? Miksei sitten saa harrastaa seksiä niiden kaikkien kanssa, joihin on ihastunut? Tarvitaan siihen jotain vetoa ja pieniä tunteita että siitä jotain saa. Ihminen on aika kypsymättömällä tasolla, jos tuollaista usein harrastaa parisuhtessa. Jotenkin tajuan esim. pari kertaa vuodessa tapahtuvana vaihteluna.
 
[QUOTE="vieras";26429379]Ei se surullista ole, miksi olisi. Kaikki ei vaan ole kuten sinä tapojensa orjia. :) Ja hyvä niin..[/QUOTE]


Siis sehän on juuri tapojen orjuutta jos on tavan vuoksi suhteessa josta ei saa mitään :D :D
 
[QUOTE="vieras";26429387]Ei aloittajan mielestä, sehän just kertoo että seksiä ei voi olla ilman tunteita. Mitenkähän huorissa käynti sitten..[/QUOTE]

Ei se ole mitään verrattuna seksiin, jossa on ihastunut siihen seksikumppaniin. Sehän on vain korvike parisuhdeseksille sinkkuaikoina. Parisuhteessa normaalisti on kyllä seksiä, miksi siis hakea sitä muualta vielä? Kuulostaa seksiriippuvaiselta.
 
[QUOTE="vieras";26429327]Ei vaan siihen kasvetaan, ensin leikitään toisen tyypin kanssa parisuhdetta ja kun se ei anna enää mitään kasvetaan siitä kehästä pois ja aletaan etsimään lisää kimppaan. :)[/QUOTE]

Saako miehelläsi olla myös muita naisystäviä tai saako harrastaa seksiä muidenkin kanssa, joihin on ihastunut tai rakastunut?
 
[QUOTE="vieras";26429410]Siis sehän on juuri tapojen orjuutta jos on tavan vuoksi suhteessa josta ei saa mitään :D :D[/QUOTE]

Se on just sitä, mitä muutakaan se voisi olla :D :D
 
No on siinä enemmän järkeä kuin sellaisissa vapaissa suhteissa joissa on lupa rakastua muihin.

Asiat kun tahtoo usein sitten mennä monimutkaisiksi kun rakastutaan johonkin suhteen ulkopuoliseen. (Mutta ehkä tuokin joiltakin onnistuu?)
 
[QUOTE="vieras";26429441]Saako miehelläsi olla myös muita naisystäviä tai saako harrastaa seksiä muidenkin kanssa, joihin on ihastunut tai rakastunut?[/QUOTE]

Olen itse mies, ja meidän suhteeseen ei kuulu parinvaihto tai muutkaan kimppa panot.
 
No on siinä enemmän järkeä kuin sellaisissa vapaissa suhteissa joissa on lupa rakastua muihin.

Asiat kun tahtoo usein sitten mennä monimutkaisiksi kun rakastutaan johonkin suhteen ulkopuoliseen. (Mutta ehkä tuokin joiltakin onnistuu?)

Mutta siis mitä siitä pelkästä seksistä saa, jos seksiä on parisuhteessakin? Seksi ilman mitään tunteita on aika turhaa. Yleensä on mukana edes pientä ihastusta ja suurta vetoa.
 
[QUOTE="vieras";26429467]Mutta siis mitä siitä pelkästä seksistä saa, jos seksiä on parisuhteessakin? Seksi ilman mitään tunteita on aika turhaa. Yleensä on mukana edes pientä ihastusta ja suurta vetoa.[/QUOTE]

Frigidille ja estoiselle on seksi ainainen ongelma. Näyttää sinullekin olevan.
 
[QUOTE="vieras";26429467]Mutta siis mitä siitä pelkästä seksistä saa, jos seksiä on parisuhteessakin? Seksi ilman mitään tunteita on aika turhaa. Yleensä on mukana edes pientä ihastusta ja suurta vetoa.[/QUOTE]

Ymmärrätkö, että se mitä sinä tunnet ja ajattelet ei ole välttämättä sama mitä muut tuntevat ja ajattelevat?
 
[QUOTE="vieras";26429467]Mutta siis mitä siitä pelkästä seksistä saa, jos seksiä on parisuhteessakin? Seksi ilman mitään tunteita on aika turhaa. Yleensä on mukana edes pientä ihastusta ja suurta vetoa.[/QUOTE]
Rakastuminen ja ihastuminen ovat totaalisen eri asia.
Vapaa suhde poistaa toimiessaan "tarpeen" pettää puolisoaan. Jos puoliso tuntee että tarvitsee vaihtelua vuoteessa tai jostain syystä "pihtaus" on päällä, niin tällöin vapaa suhde antaa mahdollisuuden vieraissa käymiseen, sen sijaan että joutuisi tekemään homman salassa puolisoltaan.

Mutta toimiakseen se vaatii paljon pariskunnalta ja selvät pelisäännöt. Ja mieluusti sille kolmannelle osapuolelle selvitys siitä että hän on vain panokaveri.
 
[QUOTE="vieras";26429487]Frigidille ja estoiselle on seksi ainainen ongelma. Näyttää sinullekin olevan.[/QUOTE]

Ahaa. On siis estoinen ja frigidi, jos ei parisuhteessa kaipaa seksiä muiden ihmisten kanssa? Voihan siinä omassa suhteessaan harrastaa monenlaista seksiä. Mistä tiedät vaikka harrastaisin seksiä joka päivä? Ihan oikeasti en usko, että seksistä saa yhtään mitään, jos ei ole edes vähän ihastunut. Silloin se on kuin itsetyydytystä. Yhdessä illassakin voi ihastua. Ei seksi ole niin erilaista eri ihmisten kanssa, että sitä pitäisi jatkuvasti monen kanssa harrastaa. Silloin on väärä kumppani, jos seksi hänen kanssaan ei ole riittävän hyvää.
 
Rakastuminen ja ihastuminen ovat totaalisen eri asia.
Vapaa suhde poistaa toimiessaan "tarpeen" pettää puolisoaan. Jos puoliso tuntee että tarvitsee vaihtelua vuoteessa tai jostain syystä "pihtaus" on päällä, niin tällöin vapaa suhde antaa mahdollisuuden vieraissa käymiseen, sen sijaan että joutuisi tekemään homman salassa puolisoltaan.

Mutta toimiakseen se vaatii paljon pariskunnalta ja selvät pelisäännöt. Ja mieluusti sille kolmannelle osapuolelle selvitys siitä että hän on vain panokaveri.

Miten niin totaalisen eri asia? Minulla niissä ei ole selkeää rajaa, rakastuminen on vain voimakkaampaa. Vapaassa suhteessahan ei saa olla ihastunut siihen, jonka kanssa seksiä harrastaa. Muuten oma suhde on vaarassa.
 

Similar threads

N
Viestiä
3
Luettu
1K
P

Yhteistyössä