Kiitos koulu ja työkkäri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No niin , työkkäri on sitten mokannut. Mulla on työnhaku voimassa, kosa olen työtön, vaikka opiskelenkin, mikä tarkoittaa sitä että mun ei tarvitse uusia työnahkuani. Se kirje missä luki että työnhakuni on mennt poikki 1.6, on ollut HEIDÄN virheensä. ees kesällä tätä työnhakua ei tarvitse uusia.
Koulu ei ole vielä lähettänyt sitä opintoreksiteriotetta eikä sitä tosistetta, mikä heille olla, mutta ehtiihän sen vielä. Ne on oltava perillä 30 päivä, mutta ku se on lauantai niin siloin se tarkoittaa 29. päivää.
Mä saan siis normaalisti päivärahaa keäsajalta, eikä työnhaku ol katkaistu. siis vaikka olen opiskelija olen myös työnhakija, loma-aikoina ja viikonloppuisin olen työtön työnhakija ja saan tehdä töitä jos haluan. Mutta koulussa olleessani en voi tehdä iltatöitä.

Eihän sitten työkkäri ole mokannut.. Mitäs hätää sulla sitten on ollut kun kerta työnhakukin ollut voimassa. Ja kuten tuolla on sua jo neuvottukin niin seuraa omien sivujen kautta sitä työnhaun voimassaoloa niin tiedät mihin mennessä sun pitää ottaa yhteyttä.

Hienostihan he siellä teki, että peruivat tuon katkon kun kerta omaehtoisena opiskelet. =)

voi että te jaksatte. miten ihmeesä jaksatatte sivu tolulla jankata jonkun työhön menosta tai jättämisestä. Eikö se oo jokaisen oam asia mitä tekee blääh, kun vielä jankataan kaikkea mikä ei liity sit asiaan pätkääkään . mua vois ainkaan vähempää kiinnostaa onko joku töissä vai ei, se on henkilön oma asia.

voi että te jaksatte. miten ihmeesä jaksatatte sivu tolulla jankata jonkun työhön menosta tai jättämisestä. Eikö se oo jokaisen oam asia mitä tekee blääh, kun vielä jankataan kaikkea mikä ei liity sit asiaan pätkääkään . mua vois ainkaan vähempää kiinnostaa onko joku töissä vai ei, se on henkilön oma asia.

Taidat salaa nauttia kun itse kerjäät niitä viestejä näillä aloituksillasi! ;)

miksi vitussa kuvittelet ansaitsevasi työttömyyskorvausta, kun et kerran töitä edes halua? et sinä ole työtön TYÖNHAKIJA, työnhakija oikeasti HAKEE ERI TÖIHIN. sinä loisit verorahoilla ja vielä kehtaat valittaa.

"En tiennyt että saadakseni työttömyysetuutta minun kuuluu olla työtön työnhakija eikä päätoiminen opiskelija".

facepalm_30.jpg

[QUOTE="vieras";26421613]miksi vitussa kuvittelet ansaitsevasi työttömyyskorvausta, kun et kerran töitä edes halua? et sinä ole työtön TYÖNHAKIJA, työnhakija oikeasti HAKEE ERI TÖIHIN. sinä loisit verorahoilla ja vielä kehtaat valittaa.[/QUOTE]

Sori vaan, omaehtoisen opiskelun aikana on työtön työnhakija. Muuten ei voi saada työmarkkinatukea. Ja ollessaan täysipäivänen opiskelija ei aikaa täysipäiväselle työnteolle oikeen riitä.

Ja esim mä "loisin" kesäkuun puolesta välistä elokuun loppupuolelle. ai miksi? Oon painanut niska limassa kursseja koulussa, että saan kasaan 132 opintopistettä, joka on vaadittu määrä, jotta voit saada työmarkkinatukea sen 2 vuotta (5,5 op/tukikuukausi). Viimeset tarvittavat opintopisteet tulee parista kesäkurssista, jotka pidetään nyt kesäkuun alussa ja sen jälkeen mulla, sori vaan, on periaatteessa oikeus loisia, koska olen tehnyt vaaditut opintosuoritukset (enkä saanut oman alan kesätöitä). Ja me siis pidetään lasten kanssa kunnon kesäloma kun siihen on vielä tänä kesänä mahdollisuus, ilman mitään omantunnontuskia :)

Et siksi vitussa varmaan kuvittelee saavansa työttömyyskorvausta vaikkei töitä haluaiskaan. ai paitsi, ei tartte edes kuvitella!

Sori vaan, omaehtoisen opiskelun aikana on työtön työnhakija. Muuten ei voi saada työmarkkinatukea. Ja ollessaan täysipäivänen opiskelija ei aikaa täysipäiväselle työnteolle oikeen riitä.

Ja esim mä "loisin" kesäkuun puolesta välistä elokuun loppupuolelle. ai miksi? Oon painanut niska limassa kursseja koulussa, että saan kasaan 132 opintopistettä, joka on vaadittu määrä, jotta voit saada työmarkkinatukea sen 2 vuotta (5,5 op/tukikuukausi). Viimeset tarvittavat opintopisteet tulee parista kesäkurssista, jotka pidetään nyt kesäkuun alussa ja sen jälkeen mulla, sori vaan, on periaatteessa oikeus loisia, koska olen tehnyt vaaditut opintosuoritukset (enkä saanut oman alan kesätöitä). Ja me siis pidetään lasten kanssa kunnon kesäloma kun siihen on vielä tänä kesänä mahdollisuus, ilman mitään omantunnontuskia :)

Et siksi vitussa varmaan kuvittelee saavansa työttömyyskorvausta vaikkei töitä haluaiskaan. ai paitsi, ei tartte edes kuvitella!

Joo sulla on OIKEUS, kiitos tämän sossupummien luvatun valtion. Oikein se ei ole, jos et töitä kerran halua kesällä tehdä.
Millon viimeksi rollolainen on töitä viitsinyt tehdä?

Eipä se työkkärin näkökulmasta ole loisimista sillä tuosta opiskelusta tehdään sopimus tietylle ajalle ja käytäntö nyt vain menee noin.

Työllistymistä edistävä palvelu tuo pitkällä tähtäimellä on kuitenkin.

[QUOTE="vieras";26422036]Eipä se työkkärin näkökulmasta ole loisimista sillä tuosta opiskelusta tehdään sopimus tietylle ajalle ja käytäntö nyt vain menee noin.

Työllistymistä edistävä palvelu tuo pitkällä tähtäimellä on kuitenkin.[/QUOTE]

Parhaiten työllistymistä edistäisi se ettei työttömyyskorvausta tipu tyhjäntoimittamisesta. Opintoaikoina ok, kesälomat opiskelijat ovat töissä. Ei sillon opintotukeakaan saa.

[QUOTE="vieras";26422006]Joo sulla on OIKEUS, kiitos tämän sossupummien luvatun valtion. Oikein se ei ole, jos et töitä kerran halua kesällä tehdä.
Millon viimeksi rollolainen on töitä viitsinyt tehdä?[/QUOTE]

Rollolaisesta en tiedä, mutta mä en kesätöitä edes hakenut kun omalta alalta ja koska niitä en saanut, niin päätin siis olla kunnon loinen ja opiskella kesälläkin vielä pari kurssia että saan ne viimeiset opintopisteet kasaan (jotka muuten olisin saanut siis työharjottelusta) :) Onhan se kamalaa jos suorittaa kursseja vaaditun määrän (mikä on muuten 6 op, eli keskimäärin 1-2 kurssia, enemän vuodessa kun kelan etuuksilla) ja sen mukaan saan sitten rahaa. yhtä kamalaa kun jos kuka tahansa saa tekemästään työstä rahaa.
Tässä järjestelmässä on nimittäin sellanen kiva pikantti lisä, että suoritit kursseja tai et, niin opintotukikuukauden juoksee. siis vaikka olisit ihan kokopäivätyössä, niin nekin kuukaudet lasketaan tukikuukausiksi (vaikket saisi senttiäkään kelalta vaan tienaisit kaikki roposesi ihan itse) ja niillekin kuukausille on vaan pakko sitten suorittaa niitä opintopisteitä. Tuli koettua karvaasti tämä nimittäin viime kesänä. Meilläkin kun kevään kurssit loppuu pääsääntöisesti jo huhti-toukokuun vaihteesa ja syksyllä taas alkaa elokuun lopussa, niin siinä on 3 kk kurssitonta aikaa ja viime kesänä sain suoritettua ekan harjottelun tuon 3kk aikana, josta sain 5 op, eli voit laskea paljonko sain siis tehdä "ylimäärästä" työtä saadakseni kasaan vaaditut opintopisteet. Tänä kesänä ajatelin olla niin kylmän laskelmallinen, koska en niitä oman alan töitä saanut (jossa olisin voinut suorittaa toisen harjottelun), ja suoritan ne 2 kesäkurssia ja lomailen loppuajan :)

Miks mun erityisesti pitäisi tehdä töitä kesällä jos saan työmarkkinatukea omaehtoiseen opiskeluun (ja siis suoritan niitä kursseja kesäkuukausina)?

Mä loisin myös suht hyvällä omallatunnolla kesän, koska mun alani töitä on lähes mahdoton saada silloin, kun koulut ovat kiinni. Tai no, olen minä keikkalistalla, joten töihin menen, jos töitä tarjotaan. Muuten olla möllötän.:rolleyes:

[QUOTE="vieras";26422050]Parhaiten työllistymistä edistäisi se ettei työttömyyskorvausta tipu tyhjäntoimittamisesta. Opintoaikoina ok, kesälomat opiskelijat ovat töissä. Ei sillon opintotukeakaan saa.[/QUOTE]

No kuule, mä olen sun kanssa periaatteessa ihan samaa mieltä. Mutta tuo järjestelmä on mikä on ja siinä myönnetään tasan 24 kk ajaksi työmarkkinatuki omaehtoisen opiskelun ajalle ja työkkäriä ei kiinnosta mitä sä kesällä teet, kunhan saat vaaditun opintopistemäärän kasaan ja opintosi edistyy (ja kuten edellisessä viestissä mainitsin, se on muuten 6 op enemän vuodessa kun opintotuella). Musta olis fiksua, että tuon tuen saisi jäädytettyä jos/kun saa töitä kesäksi, mutta ei. Ne tukikuukaudet vaan juoksee ja jos et kesällä suorita opintopisteitä, saat tehdä ne sitten lukuvuoden aikana. eli jos kesälomaa koulusta on 3kk, saat suorittaa todellisuudessa 22,5 op vuodessa enemän kun opintotoverisi, jotka opiskelee opintotuella. Kuulostaako reilulta? Ei mustakaan, mutta noin se vaan menee. Oliskin toisin.

ja kysyin muuten viime kesänä työkkärissä mitä järekä siinä on, että tukikuukaudet juoksee vaikka on töissä, niin se on vaan voivoi. Aina toki voi keskeyttää opinnot kesäksi, mutta kuka hullu luopuu opiskelupaikastaan tuollasen takia?

ja muuten, opintotukeakin kyllä SAA kesällä jos saa kerättyä tarpeeksi opintopisteitä kasaan :) Ihan samoin kun tuon omaehtoisen opiskelun kanssa: tarpeeksi opintopisteitä = tuki tulee.

[QUOTE="vieras";26422124]Et saanut oman alan töitä vaikka hait? No sittenhän olet oikea työnhakija.

Sinä puhut oikeuksista ilmaiseen rahaan, minä puhun moraalista.[/QUOTE]

Mitäpä sinä mitään muiden työnhausta tiedät (paitsi nyt mun)? Ja en muuten aio hakea enää tälle kesälle töitä. Saan vaaditut opintopisteet kesäkursseilla kasaan. ja jos olisin ollut hieman aktiivisempi, olisin voinut saada ne kasaan jo kouluvuoden aikana ja olisin muuten sillon ollut ihan yhtä hyvällä omalla tunnolla kesän loisimassa, koska olisin tehnyt vaaditut opintopisteet tuen saamikseksi ja nauttinut vaan täysin rinnointyöni hedelmistä!

Mä olen kuitenkin suorittanut keskimäärin 66 op vuodessa ja tunnen kyllä kaikin tavoin olevani oikeutettu saamaan sen rahan, joka mulle on luvattu siitä, että täytän vaaditut kriteerit.

Miten ihmeessä voit opiskella merkonomiksi ja saada samalla työttömyyskorvausta? Nyt mä en jotenkin tajua. Ja kun opiskelu päättyy niin opiskelijan pitää ITSE marssia työkkäriin ja esittää todistus opiskelustaan. Siitähän ilmenee milloin opiskelu on päättynyt.

Miten sinä meinaat merkonomina saada töitä, kun et osaa edes kirjoittaa? Olen jo pidempään seurannut kirjoitteluasi ja ihmetellyt, että kuinka joku voi tehdä noin paljon kirjoitusvirheitä?

t. merkonomi, joka osaa kirjoittaa ja joka on sen takia ihan ansiotyössä

Miten ihmeessä voit opiskella merkonomiksi ja saada samalla työttömyyskorvausta? Nyt mä en jotenkin tajua. Ja kun opiskelu päättyy niin opiskelijan pitää ITSE marssia työkkäriin ja esittää todistus opiskelustaan. Siitähän ilmenee milloin opiskelu on päättynyt.

Kiitos lakimuutoksen, joka tuon mahdollistaa. Ja sitä kutsutaan omaehtoiseksi opiskeluksi työttömyysetuudella.

Yhteistyössä